Gå til innhold

V. Rudjord/S Skarbø/P Tjelta har startet beauty bedrift


Tough cookie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sonit skrev (På 29.9.2022 den 13.02):

Det tar en tid før riktige opplysninger blir oppdatert. Skarbø og Rudjord har også trukket seg, men det har ikke blitt oppdatert. I går så stod også Tjelta som styremedlem. 

Greit å være fair og lese hva som står/forholde seg til fakta og ikke blindt gjøre seg opp egne meninger,

Dette var i etterkant av at de har trekt seg. Så er de allikevel meldt inn i styret. Og la oss ikke glemme at Rudjord fortsatt er tungt inne her med tanke på mannen hennes. Hun tjener jo penger på det uansett. Nå indirekte. Mista all respekten for dem. Og dette greiene med rent a wreck kommentaren som hun liksom ikke har sagt selv må hun lenger ut på landet med. 

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonit skrev (På 29.9.2022 den 13.02):

Det tar en tid før riktige opplysninger blir oppdatert. Skarbø og Rudjord har også trukket seg, men det har ikke blitt oppdatert. I går så stod også Tjelta som styremedlem. 

Greit å være fair og lese hva som står/forholde seg til fakta og ikke blindt gjøre seg opp egne meninger,

Kanskje du skal få med deg faktaene selv? 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skarbø og kanskje særlig Tjelta er vel de eneste som har/hadde alt å tape i denne saken. Rudjord har egentlig ingenting å tape. Annet enn at vi kan håpe at folk boikotter klinikken av prinsipp. Og at hun derfor ikke blir rik av den.

Tjelta og Skarbø hadde nok trukket seg uansett, men jeg er likevel overbevist om at alle trekk de har gjort i etterkant nå, har vært med god hjelp av dyktige personlige rådgivere/agenter .

Alle utalelser både muntlige og skriftlige fra Tjelta er nok nøye bearbeidet manus, som neppe er skrevet av henne selv. Det har antagelig reddet skinnet hennes. 

Hvorvidt hun vinglet og ikke trakk seg som styremedlem før nå nylig, eller om dette var en feil, er det bare hun (og teamet hennes) som vet. Men mtp på hvor dyktige folk hun har rundt seg, så tipper jeg nesten det må ha vært en glipp.
 

Endret av Jullen
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne
Jullen skrev (6 timer siden):

Skarbø og da kanskje særlig Tjelta er vel de eneste som har/hadde alt å tape i denne saken. Rudjord har egentlig ingenting å tape. Annet enn at vi kan håpe at folk boikotter klinikken av prinsipp. Og at hun derfor ikke blir rik av den.

Tjelta og Skarbø hadde nok trukket seg uansett, men jeg er likevel overbevist om at alle trekk de har gjort etterkant nå, har vært med god hjelp av dyktige personlige rådgivere/agenter .

Alle utalelser både muntlige og skriftlige fra Tjelta er nok nøye bearbeidet manus, som neppe er skrevet av henne selv. Det har antagelig reddet skinnet hennes. 

Hvorvidt hun vinglet og ikke trakk seg som styremedlem før nå nylig, eller om dette var en feil, er det bare hun (og teamet hennes) som vet. Men mtp på hvor dyktige folk hun har rundt seg, så tipper jeg nesten det må ha vært en glipp.
 

Til deres forsvar tror jeg det tar noen dager fra man melder inn til det blir registrert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt på podcasten (lett underholdning og jeg hører mye podcast når jeg går). Har lenge irritert meg over Vanessa Rudjord og tenkt at jeg egentlig ikke ønsker å støtte/bidra til å gi henne inntekter. Denne saken har vært dråpen for min del, jeg hører ikke på podcasten lenger. 

Og sånn apropos at denne klinikken skal stoppe folk fra å gå for langt i behandliger; både Synnøve Skarbø og legen sjøl har falt i den gryta og er vel blitt blind for å se når de bør stoppe. Fillers, botox og hva det nå er; mulig det kan se naturlig ut til en viss grad,  men når det blir litt for mye får det motsatt effekt.  Man ser bare eldre og desp ut.  Jeg tror det lett skjer når man passerer en viss alder,  det må mer til til og man oppnår et "puffet" utseende som lyser botox-fillers-oghvadetnåheter. Jeg syntes rynker og naturlig aldring ser langt bedre ut. 

  • Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henikka skrev (På 29.9.2022 den 15.39):

Hørte siste pod idag tidlig. Ikke det samme som før. 🙈

Den var utrolig kjedelig. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vernis skrev (22 timer siden):

Jeg har hørt på podcasten (lett underholdning og jeg hører mye podcast når jeg går). Har lenge irritert meg over Vanessa Rudjord og tenkt at jeg egentlig ikke ønsker å støtte/bidra til å gi henne inntekter. Denne saken har vært dråpen for min del, jeg hører ikke på podcasten lenger. 

Og sånn apropos at denne klinikken skal stoppe folk fra å gå for langt i behandliger; både Synnøve Skarbø og legen sjøl har falt i den gryta og er vel blitt blind for å se når de bør stoppe. Fillers, botox og hva det nå er; mulig det kan se naturlig ut til en viss grad,  men når det blir litt for mye får det motsatt effekt.  Man ser bare eldre og desp ut.  Jeg tror det lett skjer når man passerer en viss alder,  det må mer til til og man oppnår et "puffet" utseende som lyser botox-fillers-oghvadetnåheter. Jeg syntes rynker og naturlig aldring ser langt bedre ut. 

Veldig enig. Naturlig aldring ser mye bedre ut. "Pillow face" og "overfilled face syndrome" ser virkelig ikke bra ut. 

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart at enkelte syns det er rart at det er mye mur og lur med hva Rudjord foretar seg. Verken hun eller mannen Jonas Forsang har fått oppmerksomhet for sin redelige forretningsskikk, snarere tvert i mot. Her er er utvalg tidligere meritter: 

Jonas Forsang sitt manneblad Alfa, sponset kokaindømte Stina Brendmo Hagen sin flukt fra fengsel i Bolivia, for å kunne tjene penger på artikler i eget blad, samt en dokumentar om den ulovlige flukten: 

https://kampanje.com/archive/2011/11/innrommer-flukt-med-kokaindomt/

Jonas Forsang var den eneste som fikk, eh, intervjue Caroline Berg Eriksen etter en av de pinligste sakene i influenserhistorien. Intervjuet ble slått stort opp i DN, men ingen opplyste om at Forsang og Eriksen hadde nære bånd. 

https://m24.no/dagens-naeringsliv-fotballfrue-jonas-forsang/fotballfrue-i-pfu---dn-brot-ikke-god-presseskikk-men-de-burde-opplyst-om-vennskapet/112736

Vanessa ble pulverisert av PFU da hun som redaktør i Costume brukte side opp og side ned i eget blad til venninnene sine kolleksjoner, og presenterte det som redaksjonelt innhold. Venninnene var Pia Tjelta og Jenny Skavlan. 

https://www.nrk.no/kultur/costume-felt-i-pfu-1.11898665

Da Vanessa skulle selge leiligheten sin, brukte hun 8 sider i Costume til en "hjemme hos" - reportasje. 

https://www.dagbladet.no/kultur/costume-redaktoren-skal-selge-leilighet---viser-den-fram-over-atte-sider-i-bladet/61565738

  • Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (14 timer siden):

Jeg syns det er rart at enkelte syns det er rart at det er mye mur og lur med hva Rudjord foretar seg. Verken hun eller mannen Jonas Forsang har fått oppmerksomhet for sin redelige forretningsskikk, snarere tvert i mot. Her er er utvalg tidligere meritter: 

Jonas Forsang sitt manneblad Alfa, sponset kokaindømte Stina Brendmo Hagen sin flukt fra fengsel i Bolivia, for å kunne tjene penger på artikler i eget blad, samt en dokumentar om den ulovlige flukten: 

https://kampanje.com/archive/2011/11/innrommer-flukt-med-kokaindomt/

Jonas Forsang var den eneste som fikk, eh, intervjue Caroline Berg Eriksen etter en av de pinligste sakene i influenserhistorien. Intervjuet ble slått stort opp i DN, men ingen opplyste om at Forsang og Eriksen hadde nære bånd. 

https://m24.no/dagens-naeringsliv-fotballfrue-jonas-forsang/fotballfrue-i-pfu---dn-brot-ikke-god-presseskikk-men-de-burde-opplyst-om-vennskapet/112736

Vanessa ble pulverisert av PFU da hun som redaktør i Costume brukte side opp og side ned i eget blad til venninnene sine kolleksjoner, og presenterte det som redaksjonelt innhold. Venninnene var Pia Tjelta og Jenny Skavlan. 

https://www.nrk.no/kultur/costume-felt-i-pfu-1.11898665

Da Vanessa skulle selge leiligheten sin, brukte hun 8 sider i Costume til en "hjemme hos" - reportasje. 

https://www.dagbladet.no/kultur/costume-redaktoren-skal-selge-leilighet---viser-den-fram-over-atte-sider-i-bladet/61565738

En ting at hun ikke har satt seg inn i lover og regler rundt god presseskikk og dermed fått fyken fra jobben hun elsket tidligere. Hun bekrefter jo med dette at hun i tillegg ikke har lært fra tidligere feil. Så kan man jo lure på hvorvidt hun faktisk er litt enkel… Mest sannsynlig en god kombinasjon😅

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jullen skrev (5 timer siden):

En ting at hun ikke har satt seg inn i lover og regler rundt god presseskikk og dermed fått fyken fra jobben hun elsket tidligere. Hun bekrefter jo med dette at hun i tillegg ikke har lært fra tidligere feil. Så kan man jo lure på hvorvidt hun faktisk er litt enkel… Mest sannsynlig en god kombinasjon😅

Jeg tror ikke hun er enkel, men er kalkulert og tar sjansen på å ikke bli oppdaget. Litt som mannen sin, kanskje? Og hun har noe i bakhånd for å "veie opp" på risikoen. Her er jo mannen hennes inne på eiersiden, og klikken har fått masse oppmersomhet og blitt kjent og får sikkert mange kunder, så det er jo ikke slik at hun ikke har til salt i grøten.

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønt blad skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke hun er enkel, men er kalkulert og tar sjansen på å ikke bli oppdaget.

Man fremstår ganske enkel i mine øyne om man tror man ikke blir oppdaget når man står frem og markedsfører bedriften sin tydelig og aggressivt i media og populær podcast. Hun så virkelig ikke at alle disse negative reaksjonene skulle komme. Hun fremstod svært overrasket og flau. Og jeg tror hun helt oppriktig innså hun hadde tabbet seg skikkelig ut. Hvis ikke ville hun vært en svært god skuespiller. Og det er hun neppe.

Jeg tror heller ikke hun kan ha vært klar over hvor mye venninnen(e) risikerte på å være med på dette. Og det burde hun nesten ha overveid dersom hun skulle vært så kalkulert. Hun brukte bare ikke hodet.

Endret av Jullen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jullen skrev (57 minutter siden):

Man fremstår ganske enkel i mine øyne om man tror man ikke blir oppdaget når man står frem og markedsfører bedriften sin tydelig og aggressivt i media og populær podcast. Hun så virkelig ikke at alle disse negative reaksjonene skulle komme. Hun fremstod svært overrasket og flau. Og jeg tror hun helt oppriktig innså hun hadde tabbet seg skikkelig ut. Hvis ikke ville hun vært en svært god skuespiller. Og det er hun neppe.

Jeg tror heller ikke hun kan ha vært klar over hvor mye venninnen(e) risikerte på å være med på dette. Og det burde hun nesten ha overveid dersom hun skulle vært så kalkulert. Hun brukte bare ikke hodet.

Og det er der jeg mener hun løp en kalkulert risiko. Kritikken mot henne (og de andre) går jo først og fremst på bruken av ordet "kvinnehelse", ikke forretningsskikk eller at de fronter en skjønnehetsklinikk. Det stormet i de store mediene rundt bruken av "kvinnehelse", men etter at de (liksom) trakk seg, har det knapt vært en artikkel i nettavisene. Hun visste at hun løp en risiko, og den var kalkulert. Jeg tipper hun raskt reiser seg igjen etter dette.

Hun har heller ikke ansvar for venninnene sine. De er voksne, medievante, og er allerede i tv-/medie-/kulturbransjen. Dette er ikke første gangen de fronter noe eller involverer seg i forretninger. Vi må kunne forvente at de selv klarer å vurdere hva de skal involvere seg i, og hva de bør takke nei til. Rudjord har ikke ansvar for Skarbø og Tjelta.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MissWoodville
Jullen skrev (2 timer siden):

Man fremstår ganske enkel i mine øyne om man tror man ikke blir oppdaget når man står frem og markedsfører bedriften sin tydelig og aggressivt i media og populær podcast. Hun så virkelig ikke at alle disse negative reaksjonene skulle komme. Hun fremstod svært overrasket og flau. Og jeg tror hun helt oppriktig innså hun hadde tabbet seg skikkelig ut. Hvis ikke ville hun vært en svært god skuespiller. Og det er hun neppe.

Jeg tror heller ikke hun kan ha vært klar over hvor mye venninnen(e) risikerte på å være med på dette. Og det burde hun nesten ha overveid dersom hun skulle vært så kalkulert. Hun brukte bare ikke hodet.

Unnskyld meg men disse kjerringene er rundt 50 år og må da for søren ta ansvar for sine handlinger selv. Må nesten le når du skriver om konsekvenser for venninnene hennes, vi snakker ikke om tre jenter på 15 år her 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissWoodville skrev (11 timer siden):

Unnskyld meg men disse kjerringene er rundt 50 år og må da for søren ta ansvar for sine handlinger selv. Må nesten le når du skriver om konsekvenser for venninnene hennes, vi snakker ikke om tre jenter på 15 år her 😂😂

 Nei det må jo være måte på hvor mye omtenksomhet og empati man kan forvente at 50 år gamle venninner viser hverandre..

Poenget er at om hun hadde vært så smart og kalkulert, så hadde hun også tenkt på bestevennene sine selv om det hele innebar lite risiko/konsekvenser for henne selv. Ihvertfall om hun er et noenlunde godt menneske. Og jeg tror ikke hun er et ondt og kynisk menneske selv om hun kanskje er litt enkel på noen områder…og svært overfladisk. Det hele var bare lite strategisk gjennomtenkt. Så dermed dårlig kalkulert på alle måter. 
 

En smart person ville forutsett alt dette. Hun ville skjønt at denne latterlige og for mange støtende markedsføringen av en overfladisk bransje som svært mange har store fordommer mot, kunne være med å skape negative reaksjoner og dermed øke risikoen for å skape et dårlig rykte. Særlig mtp tidligere kjipe erfaringer med dårlig presseskikk.

Så selv om hun riktignok hadde lite å tape selv, syns jeg hun burde skjønt at A skuespiller venninnen sin risikerte masse. Om hun var et både godt og smart menneske. Selv om Tjelta selvfølgelig har ansvar for seg selv og burde skjønt det selv. 

 

Endret av Jullen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Jullen said:

En smart person ville forutsett alt dette. Hun ville skjønt at denne latterlige og for mange støtende markedsføringen av en overfladisk bransje som svært mange har store fordommer mot, kunne være med å skape negative reaksjoner og dermed øke risikoen for å skape et dårlig rykte. Særlig mtp tidligere kjipe erfaringer med dårlig presseskikk.


 

Det er ikke sikkert hun har sjønt det. Dette er jo snakk om noen som ferdes i miljøer der det å sprøyte nervegift i ansiktet er helt dagligdags, ja til og med ansett som "å ta vare på seg selv". De har gjerne et helt annet forhold til hva som er sunt og normalt enn dama i gata. Så det er fullt mulig hun ikke har sett på forhånd hvor dårlig stil det er å si sånne ting som "rent-a-wreck". I et overfladisk miljø som verdsetter utseende, merkeklær og vise fram at man har penger så er det nok helt innafor. 

  • Liker 16
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har innimellom hørt på podcasten. Det er noe trist med mennesker som verdsetter utseende, også da eget, som så viktig for eget velvære, eller i det hele tatt for livet selv. Dette gjenspeiles også i Instagram-innholdet, det er mye bilder av dem selv i ulike klær. Jeg personlig begynner å bli lei av utseendefokus, og tenker det er ganske mange som har det sånn. 

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de så dette komme, fordi i miljøene de ferdes i alle ser på litt fiksing som naturlig, og da tror de at alle andre tenker likt. Det er den eneste grunnen jeg kommer på til at de ikke så for seg dette.

Så feil kan man ta!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg at folk avfølger damene på insta og iallefall ikke hører på podden/ reklame timen 😳
Den gjør at disse damene får en solid inntekt uten klinikken! 
 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny-sjerrig skrev (23 timer siden):

Nå håper jeg at folk avfølger damene på insta og iallefall ikke hører på podden/ reklame timen 😳
Den gjør at disse damene får en solid inntekt uten klinikken! 
 

Det får folk gjøre som de vil. Jeg skal fortsette å høre på podden. Synes den er morsom og liker at de er litt filterløse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...