Gå til innhold

Lyve om at jeg har mistet lappen, eller si det som det er


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Fastlåst fordi jeg mener det er sunt å være klar over svakhetene sine? Og at jeg ikke er villig til å risikere andres liv ved å sette meg selv ut i trafikken?

TS

Anonymkode: 81854...864

Å være fastlåst betyr jo at man holder på sine tanker og ideer uansett om man får motstridende informasjon. Du tar feil når det gjelder ganske mange ting, men vil ikke eller klarer ikke innrømme det eller endre på noe. Det er ikke noen skam i det, mange har det sånn, men det blir for vanskelig for oss på forum å hjelpe deg med. Du må nesten ta det med psykologen din som har innsikt i din problematikk, så dere kan jobbe med det sammen, over tid.

Anonymkode: 71b07...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg nevnte nå for moren min at jeg har lyst til å ta lappen. Hun hadde hvert fall tro på meg og var villig til å øvelseskjøre. Så da har jeg hvert fall noen som har tro på meg

TS

Anonymkode: 81854...864

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 21.46):

Hei

Jeg har ikke førerkort og syns det er litt flaut. Alle jeg kjenner har lappen, og føler meg som en taper. Syns det derfor er vanskelig å si at jeg ikke har førerkort og sånn. Så om noen spør om jeg har førerkort, vurderer jeg å lyve og si at jeg egentlig har tatt lappen, men mistet den fordi jeg råkjørte langt over fartsgrensen. Litt usikker på hva som høres "minst flaut" ut. Da vil hvert fall folk tro at jeg har klart å ta lappen og hatt det som skal til 😬

Så lyve om råkjøring eller innrømme at jeg ikke har førerkort?

Anonymkode: 81854...864

Jeg har heller ikke førerkort og er ingenting flaut med det? Forstår dog følelsen din og kjenner meg igjen, men nå er jeg 29 år og er ikke usikker på meg selv lengre. Finnes ingenting flaut med å ikke ha lappen. Jeg holder på å ta førerkort nå :) 

Er bare å si at nei, jeg har ikke startet enda. Eller nei, jeg tar buss - tenker jeg skal begynne med lappen etterhvert.

Anonymkode: 24546...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg nevnte nå for moren min at jeg har lyst til å ta lappen. Hun hadde hvert fall tro på meg og var villig til å øvelseskjøre. Så da har jeg hvert fall noen som har tro på meg

TS

Anonymkode: 81854...864

Du høres jo ekstremt usikker ut på deg selv TS, jobber du noe med å løfte selvfølelsen din? Du vet at din verdi handler ikke om "hvor mange" som har tro på deg? Det er jo helt irrelevant om noen har tro på deg, du må ha tro på deg selv. 

Anonymkode: 24546...0ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke flaut å ikke ha førerkort. Det kan være mange grunner til at man ikke har prioritert å ta det. Si det som det er, du. Det kommer du lengst med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2022 den 18.47):

Jeg øvelseskjørte litt på høsten i 2017 og sommeren 2020. Første gangen gikk det greit, men jeg syntes det var skummelt og hadde andre prioriteringer i livet som videregående. Andre gangen ble jeg så rasende at jeg fikk lyst til å kjøre bilen til pappa inn i et tre. Syntes det bare var ubehagelig, flaut at så mange yngre lå foran meg i kjøringa, og endte hele kjøreturen med at jeg satt og skadet meg selv. Har ikke kjørt en gang etter det og har bare ikke fristet fordi jeg vet at jeg aldri kommer til å få førerkort. Men skjønner virkelig ikke hvorfor så mange har det også sitter jeg her og føler førerkort er like vanskelig som å bli lege 😭

TS

Anonymkode: 81854...864

Vel, jeg har ei søster som er lege, og hun har ikke førerkort. 

Endret av Lorieen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Du høres jo ekstremt usikker ut på deg selv TS, jobber du noe med å løfte selvfølelsen din? Du vet at din verdi handler ikke om "hvor mange" som har tro på deg? Det er jo helt irrelevant om noen har tro på deg, du må ha tro på deg selv. 

Anonymkode: 24546...0ef

Og tro på meg selv er akkurat det jeg mangler. Sånn er det med mange ting i livet. Og flere ting jeg går og hater meg for også

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har heller ikke førerkort og er ingenting flaut med det? Forstår dog følelsen din og kjenner meg igjen, men nå er jeg 29 år og er ikke usikker på meg selv lengre. Finnes ingenting flaut med å ikke ha lappen. Jeg holder på å ta førerkort nå :) 

Er bare å si at nei, jeg har ikke startet enda. Eller nei, jeg tar buss - tenker jeg skal begynne med lappen etterhvert.

Anonymkode: 24546...0ef

Nå aner jo ikke jeg noe om din bakhistorie eller om du har hatt noen grunner til å ikke ta lappen. Ville jo ikke dømt noen uten å vite. Jeg føler jeg bare sitter her og sløser bort verdifull tid som jeg kunne brukt på å kjøre ved å dyrke mitt eget ego og være drittsekk 🤢

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, har nå tatt første steget og bestilt meg en kjøretime. Bare for å prøve ut. Se om jeg er så dødsens som jeg tror. Håper jeg møter noen gode lærere som kan være der for å støtte meg.

Men er det slik at veldig mye av disse tankene er problemer jeg har skapt selv? 😬

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer seriøst å begynne å ta lappen, bare for å råkjøre på oppkjøringa og ødelegge for meg selv. Jeg skjønner ikke hvordan jeg har klart å komme til det punktet her. Sitter her og har bare lyst til å dø. Skulle ønske det bare var en bitteliten ting jeg fikk til som fikk fjernet disse dumme tankene. Sitter og scroller gjennom trafikkskoler sine Facebook-sider og ser på folk som får lappen og er så misunnelig. Kjipt å vite at jeg ALDRI kommer til å være en av de.

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 21.46):

Så lyve om råkjøring eller innrømme at jeg ikke har førerkort?

Om du ikke har bil - så trenger du ikke lappen. Bare bortkasta pÆng. Spesielt nå som det å ta lappen koster skjorta... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS, nå har det gått halvannen måned og vi er på side ti i denne tråden.  Ti sider som for det aller meste består av folk som støtter deg, deler sine erfaringer og som tror du kommer til å klare å ta lappen om du bestemmer deg for det. Du har fått så mange gode råd og fornuftige betraktninger. 

Likevel er du like fastlåst i at det er umulig for deg å få lappen, og samme hva noen sier så står du like fast på ditt. Det er de samme destruktive tankene du kommer med i alle innleggene dine. . Jeg beklager, men jeg tror ikke noen her kan hjelpe deg. Du bør snakke med en psykolog. 

Lykke til, TS. Jeg håper du får det bedre inni deg etterhvert. 

Anonymkode: de75b...81e

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjære TS, nå har det gått halvannen måned og vi er på side ti i denne tråden.  Ti sider som for det aller meste består av folk som støtter deg, deler sine erfaringer og som tror du kommer til å klare å ta lappen om du bestemmer deg for det. Du har fått så mange gode råd og fornuftige betraktninger. 

Likevel er du like fastlåst i at det er umulig for deg å få lappen, og samme hva noen sier så står du like fast på ditt. Det er de samme destruktive tankene du kommer med i alle innleggene dine. . Jeg beklager, men jeg tror ikke noen her kan hjelpe deg. Du bør snakke med en psykolog. 

Lykke til, TS. Jeg håper du får det bedre inni deg etterhvert. 

Anonymkode: de75b...81e

Nå har det seg sånn at ingen i tråden kjenner situasjonen min, eller hvordan jeg er som menneske. Jeg vet at det er umulig. Jeg vet hvor dum, stygg og udugelig jeg egentlig er.

Og jeg lagde tråden for å spørre om jeg burde lyve om å miste lappen, eller si sannheten, siden jeg vet at jeg aldri kommer til å ta det dumme førerkortet.

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det nå er rart hvordan personen her får så øra flagrer og ikke er egnet til å kjøre bil, mens her er folk oppmuntrende og har tro på meg. Hvorfor er folk så mye snillere med meg?

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Syns det nå er rart hvordan personen her får så øra flagrer og ikke er egnet til å kjøre bil, mens her er folk oppmuntrende og har tro på meg. Hvorfor er folk så mye snillere med meg?

TS

Anonymkode: 81854...864

Fordi det er ingenting ved deg som tilsier at du skal være noe dårligere til å kjøre bil enn hvem som helst andre.

Du kaller deg selv for dum og ubrukelig. Det tyder på at selvtilliten og selvfølelsen din er lav. Det sier ikke noen ting om hvor god du kunne blitt til å kjøre bil hvis du leste deg opp og øvde masse, det sier bare noe om at din mentale helse er dårlig.

Anonymkode: 71b07...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi det er ingenting ved deg som tilsier at du skal være noe dårligere til å kjøre bil enn hvem som helst andre.

Du kaller deg selv for dum og ubrukelig. Det tyder på at selvtilliten og selvfølelsen din er lav. Det sier ikke noen ting om hvor god du kunne blitt til å kjøre bil hvis du leste deg opp og øvde masse, det sier bare noe om at din mentale helse er dårlig.

Anonymkode: 71b07...cbd

Poengtert flere ganger i tråden hvorfor jeg vet jeg vil være dårlig til å kjøre bil. Men av en eller annen grunn ingen som er enig med meg. Kanskje det hadde vært det om noen her kjente meg som person

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 hours ago, AnonymBruker said:

Poengtert flere ganger i tråden hvorfor jeg vet jeg vil være dårlig til å kjøre bil. Men av en eller annen grunn ingen som er enig med meg. Kanskje det hadde vært det om noen her kjente meg som person

TS

Anonymkode: 81854...864

Ingen er enig med deg fordi du tar feil. Alle kan bli flink nok til å kjøre bil hvis de leser og øver.

Anonymkode: 71b07...cbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lappen har ingenting med utseendet, så er ikke vits å si at du er for stygg til å ta lappen, det er bare tull. At du tok en prøve på nett og kun fikk 1 riktig er vel ikke så rart. Omtrent alle vil jo bare få feil om de ikke leser. 
hadde du gått inn for det hadde du klart å få lappen. Men du måtte ha vært motivert og det virker ikke som du er motivert. Du finner opp unnskyldninger som er irrelevante. Men hva så om du ikke prøver å ta lappen? Det gjør da ingenting. Å ikke ta lappen er helt greit. Vær ærlig om det. Å miste lappen pga råkjøring er idioti og farlig, så vær så snill å ikke lyv på deg det. Da vil folk tenke værre om deg enn nødvendig. Vær ærlig og si du ikke har tatt lappen, det er helt normalt og helt greit. 

Anonymkode: 66032...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok kontakt med en kjøreskole hvor jeg møtte opp i dag. Fikk forklart situasjonen min. At jeg ønsker å ta lappen, men har slitt veldig med selvtillit og plaget meg at alle jeg kjenner har den. Ble møtt med full forståelse og kjørelærer som forklarte grundig trinnene jeg måtte gjennom for å komme meg til lappen. Lese teori, og bestille kjøretimer. Så føles ikke like håpløst ut nå lenger. Takk til dere i tråden som tipset meg om å hvert fall prøve å ta kontakt med trafikkskole. Kanskje jeg når målet 🙏

TS

Anonymkode: 81854...864

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...