Gå til innhold

Lyve om at jeg har mistet lappen, eller si det som det er

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Jeg har ikke førerkort og syns det er litt flaut. Alle jeg kjenner har lappen, og føler meg som en taper. Syns det derfor er vanskelig å si at jeg ikke har førerkort og sånn. Så om noen spør om jeg har førerkort, vurderer jeg å lyve og si at jeg egentlig har tatt lappen, men mistet den fordi jeg råkjørte langt over fartsgrensen. Litt usikker på hva som høres "minst flaut" ut. Da vil hvert fall folk tro at jeg har klart å ta lappen og hatt det som skal til 😬

Så lyve om råkjøring eller innrømme at jeg ikke har førerkort?

Anonymkode: 81854...864

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er vel ikke flaut å si at en ikke har lappen. Løgnen din hadde vært flaut.

Anonymkode: 44821...59c

• Liker 35
  • Nyttig 6
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Altså, når jeg hører om folk som ikke har lappen, så antar jeg at de bare ikke har gidder/villet ta den, av ulike årsaker. Jeg antar IKKE at de har strøket på oppkjøring mange ganger. Man fremstår kanskje litt evneveik (selv om det sikkert ikke trenger å være tilfellet) hvis man stryker mange ganger på oppkjøringen, men bortsett fra det, så er det laaaaangt flauere å ha hatt lappen, men mistet den. Det er altså mindre flaut å fortelle sannheten. 

Selv tok jeg lappen som 27-åring og fikk en del spørsmål rundt hvorfor jeg ikke hadde lappen før det, og da svarte jeg som sant var: Jeg har alltid klart meg så fint uten bil, så det har liksom aldri blitt noe. Jeg tok lappen etter å ha fått mitt første barn, først da fikk jeg behov for å kunne kjøre. 

Anonymkode: 5ff3f...2fd

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er 33 og har enda ikke lappen. Har oppkjøring snart da, men det er et mirakel om jeg står. Jeg stresser ikke.

"Alle" vet at jeg ikke har lappen. Ingen har brydd seg. Noen har spurt hvorfor, og da har jeg sagt det som det er. 1: jeg liker ikke å kjøre bil. 2: jeg har ikke hatt behov for det. Alltid bodd relativt sentralt. Det går buss og tog, jeg går eller sykler. 

Jeg er tullingen som sykler til jobb midt på vinteren, og folk sier "jøss så sprek du er". I starten syns jeg det var en irriterende kommentar, men nå bare jatter jeg med og bare hehe ja jeg er kjempesprek og aktiv!! Selv om det i realiteten er mest slitsomt og kaldt å sykle om vinteren.

Men, når jeg får lappen kommer jeg fremdeles til å sykle til jobb når det er ok vær og føre :)

Anonymkode: 8a592...b3a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hoppetaujenta

Si sannheten som den er. Ingenting flaut ved å ikke ha lappen. :) 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Flauere å ha mistet lappen fordi man er idiot i trafikken enn å aldri ha fått tatt det 

Anonymkode: 9b6b8...25f

• Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg gjorde det omvendt, mista lappen for en periode for mange år siden og synes det var dritflaut, så da jeg skulle ta ny oppkjøring løy jeg til kollegaene mine og sa det var første gang.

Anonymkode: 7b9b2...ab8

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

I værstefall innser folk at du lyver om å miste lappen, da er taper stemplet for altid. 

Anonymkode: 55650...58e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Carrot

Har du hatt lyst på førerkort da? Jeg kjenner flere som aldri har hatt lyst til eller sett behov for førerkort, de er helt åpne på det og ingen reagerer noe særlig da de klarer seg fint uten.. 

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ikke lyv om å være en hjernedød tulling. Si det som det er at du ikke har hatt lappen. Ikke alle har den, eller har behov for den. Kommer jo an på hvor man bor, kollektivtilbud, avstand til jobb, hobbyer etc.

Noen i familien min som bor meget sentralt i Oslo var nesten 40 før de tok lappen. Da skulle de på ferie der det var kjekt at begge kunne kjøre. 

Anonymkode: f02a2...8eb

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Nevrosererroser

Hverken jeg eller samboer har lappen. Jeg har knapt nok noen i omgangskretsen som har lappen og de få som har den eier ikke bil. Ei veninne tok lappen for fem år siden og har ikke kjørt bil siden.

I hjembygda mi er det voldsomt viktig for folk å ta lappen så nært 18-års dagen som mulig men for min del var det aldri mulig hberken økonomisk eller praktisk og jo eldre jeg ble jo mindre poeng var det. Nå er jeg 38, bor i Oslo og ser ikke for meg at behovet dukker opp med det første selv om både økonomi og det praktiske har vert på plass i mange år. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Mye verre å si at du har mistet den. Er ikke flaut å ikke ha tatt lappen. Det er dyrt som pokker og man trenger den ikke når det fins buss

Anonymkode: d87c9...15a

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg hade tenkt mitt og vært skeptisk om du Hadde fortalt meg at du mista lappen fordi du råkjørte. Men hadde bare trekt på skuldrene og sagt ok om du fortalte meg at du ikke har lappen. Så her hadde jeg nok tenkt mye met om deg om du hadde løyet om at du har mista lappen. Enn å aldri tatt den.

Anonymkode: 45f0c...92a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Mange som ikke har lappen! Bare si at du vil være miljøvennlig 😀

Anonymkode: b5da0...d28

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Dette er hva jeg tenker:
Folk som ikke har lappen i voksen alder: manglende økonomi, manglende interesse, manglende behov. 
Folk som kjører så fort at de mister lappen: komplett idiot, med null forståelse for risiko, og null respekt for andres liv og helse. 

Synes du det er mer flaut om jeg tenker at du ikke har interesse for bil, enn om jeg tenker du er av sistnevnte gruppering? 

Men joda, kjører du for fort så har du "klart ta lappen og hatt det som skulle til" i det øyeblikket, og i ettertid bevist at du overhode ikke på noen måte er skikket til å ha lappen, altså har du for alvor bevist at du ikke har det som skal til. Istedte for å bare ikke ha interesse/behov... 

Anonymkode: e9130...265

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Har du mistet førerkortet pga. råkjøring og/eller fyllekjøring så tenker jeg at du er en komplett idiot med manglende konsekvenstenkning, og det ville nok ha påvirket hvorvidt jeg hadde ønsket å ha deg i omgangskretsen. Folk som er villige til å risikere andres liv for å leke seg har jeg null respekt for.

Dersom du rett og slett aldri har tatt førerkortet så tenker jeg at nei vel, da har du vel ikke hatt behov for det da. 🤷‍♀️ Det er miljøvennlig og fornuftig å ikke kjøre bil. 

Anonymkode: 987cd...7b9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det er jo enda flauere å si at du har mistet lappen pga råkjøring?? Si det som det er, det er mange som ikke har førerkort. Flere enn du tror. Det er ikke flaut i det hele tatt!

Anonymkode: e1f17...58e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...