Gå til innhold

Lyve om at jeg har mistet lappen, eller si det som det er


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har du lyst på førerkort da? Og føler du at alle rundt deg har fått til noe du burde få til? Jeg hadde heller ikke problemer med å si at jeg ikke hadde førerkort, helt fram til jeg innså hvordan samfunnet egentlig ser på de som ikke kan kjøre bil, og jeg kjente at jeg fikk veldig lyst til å dra på lange bilturer og ha fleksibiliteten.

TS

Anonymkode: 81854...864

jeg har jo hatt lyst på lappen, men det er som oftest når jeg skal flytte, kjøpe noen nye møbler, (bil)ferie, storhandel osv.

får jo feks ikke handlet en g pr uke. eller store økonomi pakker på ting. må gå i butikken typ hver 2-3 dag. 

men ser ikke på det som noen fiasko for at jeg ikke har fått det til. nå vet jeg jo ikke om jeg ville klart å ta lappen siden jeg aldri har prøvd å ta lappen før. så fiasko er det jo kun om du bare stryker og aldri kommer i mål.

man har jo selvfølgelig mindre flexibilitet uten lappen. og folk rundt meg synes jo det er surt siden jeg er avholds, men kunne vært sjåfør om jeg hadde hatt lappen.

men ellers så gjør det meg ikke så mye. nå har jeg aldri brydd meg om hva folk menerom meg , og jeg er lite opptatt av status, så om noen mennesker ikke vil være med meg fordi jeg ikke har lappen, det er ikke noe problem for meg.

liker uansett ikke overfladiske mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når er man for "gammel" til å ta lappen egentlig? Redd jeg kommer til å føle meg som en olding blant alle 16-åringene 🤔

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når er man for "gammel" til å ta lappen egentlig? Redd jeg kommer til å føle meg som en olding blant alle 16-åringene 🤔

TS

Anonymkode: 81854...864

Man er aldri for gammel, og det er ikke bare 16åringer som går på kjøreskole. 

Anonymkode: 3cc1b...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man er aldri for gammel, og det er ikke bare 16åringer som går på kjøreskole. 

Anonymkode: 3cc1b...418

Tror jeg kommer til å føle meg for gammel uansett. Begynner jeg nå er jeg uansett ikke ferdig før høsten 2024 hvis det er sånn at man skal bruke to år på å ta førerkort. Blir gamle mannen med førerkortet 😭

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tror jeg kommer til å føle meg for gammel uansett. Begynner jeg nå er jeg uansett ikke ferdig før høsten 2024 hvis det er sånn at man skal bruke to år på å ta førerkort. Blir gamle mannen med førerkortet 😭

TS

Anonymkode: 81854...864

Du bruker nok ikke to år.

Anonymkode: 3cc1b...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du bruker nok ikke to år.

Anonymkode: 3cc1b...418

Er det ikke meningen at man skal bruke to år?

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er det ikke meningen at man skal bruke to år?

TS

Anonymkode: 81854...864

Hvor lang tid man bruker er vel individuelt. Det at ungdom som starter når de er 16 bruker to år er jo grunna lovgivning; man må være fylt 16 for å øvelseskjøre og 18 for å kjøre opp.

Det finnes intensivkurs som går over et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C8H10N4O2 skrev (55 minutter siden):

Hvor lang tid man bruker er vel individuelt. Det at ungdom som starter når de er 16 bruker to år er jo grunna lovgivning; man må være fylt 16 for å øvelseskjøre og 18 for å kjøre opp.

Det finnes intensivkurs som går over et par uker.

Så komplisert ting skal være altså. Har allerede tenkt at jeg ikke kan ta lappen fordi jeg ikke har tid til å bruke to år grunnet planer osv

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det ikke meningen at man skal bruke to år?

TS

Anonymkode: 81854...864

Absolutt ikke. Mange tar lappen på 3 måneder. To år er bare fordi mange starter som 16åringer og du må være 18 for å få førerkort. Så lenge du er over 18 så kan du bruke så kort eller lang tid du trenger eller ønsker. 

Anonymkode: 3cc1b...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Absolutt ikke. Mange tar lappen på 3 måneder. To år er bare fordi mange starter som 16åringer og du må være 18 for å få førerkort. Så lenge du er over 18 så kan du bruke så kort eller lang tid du trenger eller ønsker. 

Anonymkode: 3cc1b...418

At jeg ikke engang er klar over sånne enkle ting burde jo være det enkle beviset på at jeg er helt blåst på alt som har med kjøring å kjøre og vil aldri klare å ta førerkort. Kjempefint, er det noe i dette livet jeg i det hele tatt kan mestre? Er så lei av å være den mest selvkritiske personen jeg kjenner 🤢

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange voksne som ikke har førerkort. Forstår ikke hvorfor det er så flaut?!

Endret av sunshineinmypocket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sunshineinmypocket skrev (1 time siden):

Det er mange voksne som ikke har førerkort. Forstår ikke hvorfor det er så flaut?!

Har lyst på førerkort og føler alle rundt meg har det. Samtidig føler jeg meg som den mest selvkritiske og udugelige personen jeg vet om

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At jeg ikke engang er klar over sånne enkle ting burde jo være det enkle beviset på at jeg er helt blåst på alt som har med kjøring å kjøre og vil aldri klare å ta førerkort. Kjempefint, er det noe i dette livet jeg i det hele tatt kan mestre? Er så lei av å være den mest selvkritiske personen jeg kjenner 🤢

TS

Anonymkode: 81854...864

Nei, det er bare bevis på at du ikke har sjekket det opp. Det er ikke nødvendigvis en negativ ting. Hvis du er så lei av å være selvkritisk så ikke si slike ting til deg selv. Har du ikke noe pent å si så hold kjeft (selv inni hodet ditt). 

Anonymkode: 3cc1b...418

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Btw hvem er alle disse voksne menneskene som ikke har førerkort??? ALLE i min omgangskrets har det. Føler meg som den idioten

TS

Anonymkode: 81854...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt drit om de finner ut at du lyger da. 

Jeg er snart 30 og er livredd for og kjøre bil. Men durer rundt på en moped 🛵 Eller buss. Alt ettersom hva og hvor jeg skal. 😊 Og været. Her i Rogaland er det ikke mye og skryte av på været altså 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si det som det er, du er ingen taper for å ikke ha det. Eneste jeg er at jeg blir litt overasket når folk på 25+ ikke har lappen, men jeg vet at det er en drøss med grunner folk har for ikke å ha skaffet seg det.

Anonymkode: 34d68...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Btw hvem er alle disse voksne menneskene som ikke har førerkort??? ALLE i min omgangskrets har det. Føler meg som den idioten

TS

Anonymkode: 81854...864

Jeg kjenner mange. Bor man i by med greit kollektivtilbud og er barnløs trenger man som regel ikke bil. 

Anonymkode: 3cc1b...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2022 den 10.23):

Må da være mye mindre flaut å ikke ha tatt lappen enn å si man har mistet den for man har råkjørt, da fremstår du som en komplett idiot.

Anonymkode: a78de...cf9

Nei.

Anonymkode: c63a9...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Btw hvem er alle disse voksne menneskene som ikke har førerkort??? ALLE i min omgangskrets har det. Føler meg som den idioten

TS

Anonymkode: 81854...864

Du burde virkelig holde deg unna bilkjøring 

Anonymkode: 697a0...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fra et lite tettsted utenfor byen hvor det er lettest med bil i hverdagen.

De aller fleste jeg gikk på skole med flyttet til Oslo for studier, og noen tok lappen før de flyttet, og andre gjorde ikke det. De som ikke hadde lappen før de flyttet tok ikke lappen før etter studier, eller så tok de den ikke i det hele tatt. De har bor fortsatt i byen, og har ikke behov for det. Vi er 29 år nå.

Jeg tok ikke lappen før jeg var 22. Hadde ikke behov for det før da, og har aldri følt meg som en taper av den grunn.

Måten du skriver på får meg til å tro at du ikke er så veldig gammel? Det hadde ikke hatt noe å si uansett, men hvis du ønsker lappen så er det jo bare å starte. Hvor lang tid det tar er individuelt. Jeg kjørte aldri med foreldre, men klarte meg med en pakkeløsning fra kjøreskolen. Det gikk veldig fort.

Anonymkode: a599a...170

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...