Gå til innhold

Afrikansk modell jubler i sosiale medier over dronning Elizabeths død


Million

Anbefalte innlegg

AnnePåLande skrev (1 minutt siden):

Hæ?? Jeg er sjokkert.

Jeg og.

At et så hatsk menneske får jobbe med sårbare syke mennesker…😰

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Entern skrev (2 minutter siden):

Jeg og.

At et så hatsk menneske får jobbe med sårbare syke mennesker…😰

😢

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (1 time siden):

Jobber ikke hun dama på sykehjem?

Tenk å være så rasebevisst og jobbe med mennesker.

Hæ? Hun er en selverklært advokat for muslimske kvinners rettigheter (paradoksalt nok mens hun selv bærer kvinneundertrykkende muslimsk hodeplagg) og så har hun jobbet med barn med autisme og personer med psykisk utviklingshemning (ifølge Wikipedia).

Med holdningene hennes er det skremmende at hun har jobbet med så sårbare grupper.

P.S. Så var hun moteredaktør i en kort periode da ... 

Endret av Drizzt
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at jeg kanskje tok feil angående at hun jobber på sykehjem.

Håper hun jobber med psykisk utviklingshemmede som er mørke i huden, for deres skyld... dama er fiendtlig.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på vår egen Konge. Han er veldig lei seg nå over å ha mistet en kjær slektning han har kjent i hele sitt liv, en god venn av samme generasjon. Håper ikke han eller dronning Sonja nå leser alle disse hatske og vemmelige ytringene som har kommet fra visse personer her i landet, for det ville være forferdelig sårende.

Jeg blir bare helt matt over at det går an å være så innmari ekkel.

P.S. På Kongehusets hjemmeside er det en artikkel om forholdet mellom dronning Elizabeth og den norske kongefamilien.

https://www.kongehuset.no/nyhet.html?tid=215550&sek=26939

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ingen andre artikler om at dronningen har sagt unnskyld.

 Og var dette mens hun også gikk rundt og oppfordret kolonier til å ikke bli selvstendige (slik at de fortsatt kunne få ha makten over de) ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bokmerke skrev (5 minutter siden):

Finner ingen andre artikler om at dronningen har sagt unnskyld.

 Og var dette mens hun også gikk rundt og oppfordret kolonier til å ikke bli selvstendige (slik at de fortsatt kunne få ha makten over de) ?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokmerke skrev (26 minutter siden):

Les deg opp da. Mye denne modellen helt sikker vet, men som dere ikke er klar over.

Denne modellen er kunnskapsløs, respektløst og historieløs. Modellen vet fint lite om avdøde dronning Elisabeth. 
https://www.nrk.no/urix/biograf_-slik-moderniserte-dronning-elizabeth-ii-storbritannia-1.15734017

Endret av AnnePåLande
  • Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokmerke skrev (35 minutter siden):

Finner ingen andre artikler om at dronningen har sagt unnskyld.

 Og var dette mens hun også gikk rundt og oppfordret kolonier til å ikke bli selvstendige (slik at de fortsatt kunne få ha makten over de) ?

https://www.bbc.com/news/uk-22790037

https://teara.govt.nz/en/video/33050/royal-apology-to-tainui-1995

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnnePåLande said:

Denne modellen er kunnskapsløs, respektløst og historieløs. Modellen vet fint lite om avdøde dronning Elisabeth. 
https://www.nrk.no/urix/biograf_-slik-moderniserte-dronning-elizabeth-ii-storbritannia-1.15734017

Hvorfor fortsetter du å lime inn den ene linken fra NRK? 😅Det holder ikke å lese bare en artikkel. Det står heller ikke noe om når hun kom med denne beklagelsen, eller til hvem, og hva som ble sagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokmerke skrev (1 time siden):

Hvorfor fortsetter du å lime inn den ene linken fra NRK? 😅Det holder ikke å lese bare en artikkel. Det står heller ikke noe om når hun kom med denne beklagelsen, eller til hvem, og hva som ble sagt.

Les deg opp da!

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke det er nevnt tidligere i tråden, så da vil jeg bare skyte inn at Rawdah også gikk hardt ut mot "Nissene på låven" pga Espen Eckbos fargede karakter, samt at hun også gikk hardt ut mot Mads Hansen, som måtte ta spray tan som straff for å ha tapt en konkurranse. https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/beskylder-mads-hansen-for-rasisme-jeg-tror-nesten-ikke-det-jeg-horer/11820716/

Hun fremstår som veldig ekstrem og lettkrenket, i tillegg til at hun mangler en del relevant kunnskap. 

  • Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Variert skydekke skrev (1 time siden):

Ser ikke det er nevnt tidligere i tråden, så da vil jeg bare skyte inn at Rawdah også gikk hardt ut mot "Nissene på låven" pga Espen Eckbos fargede karakter, samt at hun også gikk hardt ut mot Mads Hansen, som måtte ta spray tan som straff for å ha tapt en konkurranse. https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/beskylder-mads-hansen-for-rasisme-jeg-tror-nesten-ikke-det-jeg-horer/11820716/

Hun fremstår som veldig ekstrem og lettkrenket, i tillegg til at hun mangler en del relevant kunnskap. 

Vi trenger vel strengt tatt ikke vite mer om hva hun ble krenket av og hvem hun har hetset før. Det hun nå har sagt vedrørende dronningens død, er så hatsk og dritt at vi vet hva slags person hun er. Sett i kontekst med andre personer som har blitt kansellert i SoMe for langt mildere utsagn, syntes jeg det er helt merkelig at hun får bli.

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt å legge dronningen for hat på bakgrunn av avgjørelser som ble tatt flere hundre år før hun ble født. Det blir jo som om jeg i kraft av å være etnisk nordmann skal stå ansvarlig for fornorskingen av samene som skjedde lenge før min tid. Det gir jo ikke mening. Hvis det er sånn at dronningen er et symbol på slavehandel og kolonisering så bør vel jeg gå krokrygget i tilfelle samer ser meg som et symbol på fornorskingen. 
 

Som nasjon har man helt klart et ansvar for å lære av sine feil, men like fullt bør folk passe på å ikke feilplassere ansvar for historiske hendelser hos enkeltindivider. Det fører bare til økt polarisering og stagnering 

  • Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri likt Rawda og det hun står for. Hun fremstår dobbeltmoralistisk, hatsk og kunnskapsløs. Jeg er ikke overrasket over at hun legger ut slik hatprat på nett, harmonerer veldig med tidligere uttalelser jeg har sett/hørt av henne.

Når det er sagt så har alle som har blitt undertrykt og kolonisert min fulle støtte og sympati. Denne modellen hvis fremste pre er å underkaste seg patriarkatet og motarbeide vestlige verdier virker å være på bærtur nok en gang.

  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vernepleier (som denne modellen er utdannet og jobber som) er et yrke som krever store grad av etikk og moral og at man er i stand til å se en sak fra to sider,  favne forskjell typer mennesker. Hun fryder seg over at en person er død, fremstiller dronningen som søppel, og håper brenner i helvete. Og ikke minst håner og kaller de som er uenige for idioter

 Jeg forstår ikke helt hvor dette med å sette seg inn i andres situasjon og forstå sorg, er forenelig med yrkesvalget hennes. Å tråkke ned og nærmest true meningsmotstandere, glede seg over andres død, å være unyansert og dra frem rasistkortet i hytt og pine.  Det er ikke helt det jeg forbinder med vernepleierpensum 

Endret av Laraa
  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (4 minutter siden):

Vernepleier (som denne modellen er utdannet og jobber som) er et yrke som krever store grad av etikk og moral og at man er i stand til å se en sak fra to sider,  favne forskjell typer mennesker. Hun fryder seg over at en person er død, fremstiller dronningen som søppel, og håper brenner i helvete. Og ikke minst håner og kaller de som er uenige for idioter

 Jeg forstår ikke helt hvor dette med å sette seg inn i andres situasjon og forstå sorg, er forenelig med yrkesvalget hennes. Å tråkke ned og nærmest true meningsmotstandere, glede seg over andres død, å være unyansert og dra frem rasistkortet i hytt og pine.  Det er ikke helt det jeg forbinder med vernepleierpensum 

Enig. Arbeidsgiver burde tatt affære. Hvem ønsker å ha dette menneske som kollega? Hun fremstår som direkte farlig. Jeg ville ikke latt henne ha ansvar for brukere.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (2 timer siden):

Veldig spesielt å legge dronningen for hat på bakgrunn av avgjørelser som ble tatt flere hundre år før hun ble født. Det blir jo som om jeg i kraft av å være etnisk nordmann skal stå ansvarlig for fornorskingen av samene som skjedde lenge før min tid. Det gir jo ikke mening. Hvis det er sånn at dronningen er et symbol på slavehandel og kolonisering så bør vel jeg gå krokrygget i tilfelle samer ser meg som et symbol på fornorskingen. 
 

Som nasjon har man helt klart et ansvar for å lære av sine feil, men like fullt bør folk passe på å ikke feilplassere ansvar for historiske hendelser hos enkeltindivider. Det fører bare til økt polarisering og stagnering 

Vi må jo også være ydmyke og ta skylden for vikingenes voldtekter og slavehandel. Noen elsker å finne ting som de kan hate uansett hva det er.
 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...