Gå til innhold

Afrikansk modell jubler i sosiale medier over dronning Elizabeths død


Million

Anbefalte innlegg

Ax2020 skrev (2 timer siden):

Her ser du hvordan folket feiret i flere land over at hun er død, og de kom med kanskje litt mildere uttalelser, men essensen er uansett at de er glad for at hun er borte.

https://www.newsweek.com/queen-elizabeth-dead-ireland-india-commonwealth-republic-1741243

Og du har selvsagt alle de som er glade for at Dronningen er død, men går ikke på Twitter (eller ikke har tilgang til Twitter hvis de bor i fattige land) for å skrive offentlig om det heller på sin profil.

Nå husker jeg hvordan mange angrep Meghan for å ha antydet i intervjuet med Oprah at det er en viss rasisme i kongehuset, og en hel haug med hvite menn på høyresiden tente på alle plugger både i England og USA. Fakta er at mange av disse kritikere liker rett og slett ikke tanken på at det blir nå produsert "blandede" avkom / barn, og det er de samme som til og med ikke likte at Prins Harry giftet seg med Meghan i utgangspunktet.

Her er jeg faktisk helt annerledes. Jeg har absolutt ingenting imot Prins Harry, og jeg likte hans mor Princess Diana utrolig godt. 

Kanskje du kan se på den store forskjellen mellom Princess Diana og denne såkalte "Dronninga" Elizabeth. Jeg kan ikke huske at noen har sagt et veldig vondt ord om Princess Diana etter hennes død, "as in - vi er glade for at Princess "heksa" er borte. Så godt som alle var veldig triste for at Princess Diana døde.

Ironisk nok, er det rykter om at visse folk likte selvsagt ikke at en Princess som Diana var sammen med en "muslim" fra Egypt, og nå opplever Prins Harry noe av den samme hetsen - nemlig det å date noen med en annen etnisk bakgrunn. 

Så jeg har respekt for avdøde Princess Diana, nåværende Prins Harry og ikke minst kona hans Meghan og barna deres. Full respekt. 

Men jeg trenger ikke å ha respekt for den såkalte "Dronningen", like lite som jeg har respekt for Thatcher.

Enig med deg i at man kan formulere seg annerledes, men det fjerner ikke det modellen mener i hodet sitt angående den avdøde Dronningen, og vi kan ikke kritisere de følelsene som er såpass sterke.

Argentinere hater den dama mer enn det ISIS hater sine motstandere, og det bare fordi de hadde krig om Falklandsøyene i 1982.

Akkurat nå har vi krig mellom to land i Europa der begge har flertall av innbyggere med hvit hudfarge, og situasjonen er at russiske og ukrainske menn massakrerer hverandre i hopetall og kaller hverandre for ting som ikke egner seg her på trykk, men det har du sikkert fått med deg allerede. Og da skjønner du som følge av denne konflikten mellom Russland og Ukraina hvorfor begge sider kan bruke totalt nedverdigende ord om hverandre.

 

 

Diana var ikke enkel å ha med å gjøre. Heller ikke Meghan.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dronning Elizabeths død er begynnelsen på slutten av monarkiet. At mange ikke klarer å ta innover seg - og til og med benekter historien og mange av de grusomhetene hun stod for og representerte gjør de utsatte ennå mer klare for å kjempe for å bli hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

goldlion skrev (1 time siden):

Dronning Elizabeths død er begynnelsen på slutten av monarkiet. At mange ikke klarer å ta innover seg - og til og med benekter historien og mange av de grusomhetene hun stod for og representerte gjør de utsatte ennå mer klare for å kjempe for å bli hørt.

Ok, hvilke «grusomheter» sto hun for og representerte?
Og hvem er så «utsatte» og må «kjempe» for å bli hørt?

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

goldlion skrev (3 timer siden):

Dronning Elizabeths død er begynnelsen på slutten av monarkiet. At mange ikke klarer å ta innover seg - og til og med benekter historien og mange av de grusomhetene hun stod for og representerte gjør de utsatte ennå mer klare for å kjempe for å bli hørt.

Utdyp påstandene dine.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (2 timer siden):

Ok, hvilke «grusomheter» sto hun for og representerte?
Og hvem er så «utsatte» og må «kjempe» for å bli hørt?

Det er mange som ikke har kjennskap til historie eller følger med på hva som skjer i verden. Det er åpenbart at en andel av befolkningen ikke forstår at dronning Elisabeth ikke er ansvarlig for koloniseringen.. 

Endret av AnnePåLande
  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnnePåLande skrev (1 time siden):

Det er mange som ikke har kjennskap til historie eller følger med på hva som skjer i verden. Det er åpenbart at en andel av befolkningen ikke forstår at dronning Elisabeth ikke er ansvarlig for koloniseringen.. 

Jepp. Rett og slett.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Dama er aggressiv, slem og direkte ufin. Virker ikke spesielt intelligent eller empatisk heller, akkurat.

  • Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er i gang igjen. Ufin og hatefull. Alle er rasister hvis de sier henne i mot. 

Og hun skal være et forbilde??

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faller ikke dette inn under diverse paragrafer om hatprat? Burde ikke PST inn og straffeforfølge? Dette er noe av det mest groteske jeg har sett offentlig på veldig lenge...

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen bombe at noe slikt kom ut av kjeften på denne super rasisten

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fatte at hun får lov å drive på slik med sine hatytringer. Det er jo forferdelig. Jeg støtter ikke det Israel gjør, men å holde på slik som denne "modellen" her gjør er jo bare grusomt.  

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vis litt nåde, hu har sikkert fått hjernen sin omskjært i ung alder.

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun burde absolutt bli kansellert av selskapene som hun reklamerer for, som feks Hennes&Maritz og Holzweiler. Ikke merker hun reklamen riktig heller,(slenger på en AD på helt på slutten av teksten)

  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er interessant hvordan vi som samfunn løfter frem slike figurer til tross for at de oppfører seg svært, svært dårlig og tilsynelatende har relativt lite til overs for samfunnet som løfter dem frem. Tilsvarende oppførsel av andre grupper eller med motsatt fortegn ville nok ført til at de fleste tok sterk avstand og at karriæren i praksis var over, men mulig dette faller inn under "det gode hatet". 

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, herzeleid said:

Det er interessant hvordan vi som samfunn løfter frem slike figurer til tross for at de oppfører seg svært, svært dårlig og tilsynelatende har relativt lite til overs for samfunnet som løfter dem frem. Tilsvarende oppførsel av andre grupper eller med motsatt fortegn ville nok ført til at de fleste tok sterk avstand og at karriæren i praksis var over, men mulig dette faller inn under "det gode hatet". 

Jeg tror nok dette får følger for henne, hun signaliserer å være fryktelig vanskelig å jobbe med, samt særs kontroversiell.
Det er ikke det firmaer vil ha i lengden, selv om hun jo er hijabi og derfor har en klar profil som er litt utenfor normalen.
Alt i alt har hun nå i lang tid gitt et forferdelig dårlig inntrykk. Hun virker helt uten evne til å kompromisse, hun er hellig overbevist om at hun selv har 100% rett alltid og hun viser en veldig intensitet i å sverte og baksnakke meningsmotstandere. Hun burde vært arbeidsløs for lenge sida, men modeller med hijab har jo vært en trend en stund nå.
Hun slutta også som redaktør etter svært kort tid, det virket som om det skar seg fort pga det som åpenbart er samarbeidsproblemer fra hennes side. Hun virker som et helvete å jobbe med, orker ikke folk som er SÅ dømmende mot alle som ikke mener akkurat det samme som dem selv.

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (1 time siden):

Jeg tror nok dette får følger for henne, hun signaliserer å være fryktelig vanskelig å jobbe med, samt særs kontroversiell.
Det er ikke det firmaer vil ha i lengden, selv om hun jo er hijabi og derfor har en klar profil som er litt utenfor normalen.
Alt i alt har hun nå i lang tid gitt et forferdelig dårlig inntrykk. Hun virker helt uten evne til å kompromisse, hun er hellig overbevist om at hun selv har 100% rett alltid og hun viser en veldig intensitet i å sverte og baksnakke meningsmotstandere. Hun burde vært arbeidsløs for lenge sida, men modeller med hijab har jo vært en trend en stund nå.
Hun slutta også som redaktør etter svært kort tid, det virket som om det skar seg fort pga det som åpenbart er samarbeidsproblemer fra hennes side. Hun virker som et helvete å jobbe med, orker ikke folk som er SÅ dømmende mot alle som ikke mener akkurat det samme som dem selv.

Det er gode poenger og jeg tror nok du har helt rett i at summen av den dårlige oppførselen får konsekvenser ved at få rett og slett orker eller ser verdi av slik "støy" og vil ønske å unngå det. Det jeg tenker mer på er at vi i liten grad ser noen tydelig avstandstaking eller tydelige konsekvenser som jeg mener det er svært sannsynlig vi ville sett ved tilsvarende oppførsel fra en del andre grupper. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (18 timer siden):

Det er gode poenger og jeg tror nok du har helt rett i at summen av den dårlige oppførselen får konsekvenser ved at få rett og slett orker eller ser verdi av slik "støy" og vil ønske å unngå det. Det jeg tenker mer på er at vi i liten grad ser noen tydelig avstandstaking eller tydelige konsekvenser som jeg mener det er svært sannsynlig vi ville sett ved tilsvarende oppførsel fra en del andre grupper. 

Regner nesten med at hun er politianmeldt også. Håper det. Hun hetset mor til den jødiske jenta og oppfordret folk til å plage familien hennes. 
Greit at IDF gjør kontroversielle ting nå, men å gå på familien hennes på den måten er usivilisert og man begynner å lure på om dette er primitiv klanmentalitet eksportert hit. 
Jeg skal unngå å si hva jeg mener om dama tror jeg. 
 

Denne formen for agering er veldig umusikalsk for de få av oss som enda har andrehånds kjennskap fra familiemedlemmer som kunne fortelle om kamerater som forsvant i 40-åra for aldri å komme tilbake. Historieløst av henne. Men mange ungdommer er på hennes parti. De fleste, virker det som. 
Frykter for fremtiden til det jødiske folket. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...