Gå til innhold

Afrikansk modell jubler i sosiale medier over dronning Elizabeths død


Million

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Million skrev (18 minutter siden):

https://www.abcnyheter.no/nyheter/kultur/2022/09/09/195870266/den-norske-modellen-rawdah-mohamed-jubler-over-dronning-elizabeths-dod

At noen kan få seg til å si noe sånt om en så høyt elsket og aktet person som dronningen når hun er død.... Totalt manglende respekt for de døde. Det er jo ikke akkurat Elizabeth selv som holdt folk som slaver selv om hun var overhode for et land som FØR I TIDEN gjorde det.

Hva synes du om denne modellen og utspillet hennes i sosiale medier? Burde hun holdt kjeft?

Hun er vel sur for at Elizabeths forfedre FORBØD slavehandel, tenker jeg.

  • Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dronning Elisabeth var et fantastisk menneske. Dette vesenet har ingen mulighet til å forstå hva det innebærer. 

  • Liker 31
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dronning Elizabeth er "den originale kolonisten"?

"The Indian Ocean slave trade, sometimes known as the East African slave trade or Arab slave trade, was multi-directional slave trade and has changed over time. Africans were sent as slaves to the Middle East, to Indian Ocean islands (including Madagascar), to the Indian subcontinent, and later to the Americas.[1][2]

Slave trading in the Indian Ocean goes back to 2500 BCE.[3]"

https://en.wikipedia.org/wiki/Indian_Ocean_slave_trade

"The Indian Ocean slave trade was multi-directional and changed over time. To meet the demand for menial labor, Bantu slaves were captured by Tanzania slave traders from southeastern Africa were sold in cumulatively large numbers over the centuries to customers in Egypt, Arabia, the Persian Gulf, India, the Far East, the Indian Ocean islands, Ethiopia and Somalia.[13][1]"

https://en.wikipedia.org/wiki/Slavery_in_Somalia

  • Liker 12
  • Nyttig 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh noen autokrater jubler et sted med samme mål enten om det er islamister eller Trump tilhengere. Er bare å drite i de. Fortvilelse er nok straff for livet deres.

Men eneste ting jeg hører litt ifra Amerikanere er vel at de ikke er gira for monarkiet. Som jeg kan se antar jeg. Jeg liker det som symbol figur ting. Men det er bare meg

Endret av Woah0
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterjenta skrev (1 minutt siden):

Indisk twitter trender med Koh-i-Noor, og krav om returning nå som dronningen er død.

De kan få den tilbake når de kutter ut kastesystemet.

  • Liker 25
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det mulig?😡

Ja hun burde aldri sagt det der😡 Fordi det er både ondskapsfullt og stygt sagt mot dronning Elizabeth, og veldig mange kommer nok til å bli forbanna på denne modellen nå når hun måtte si sånt, men hun var kanskje ute etter oppmerksomhet? 

Uansett folk som feirer og jubler over andres død bør skamme seg og håper de får dårlig samvittighet en vakker dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
Million skrev (51 minutter siden):

Hva synes du om denne modellen og utspillet hennes i sosiale medier? Burde hun holdt kjeft?

Jeg synes hun representerer det nye Norge politikerne har ønsket. Ikke noe å være stolt av selvsagt, men typisk norsk sluttprodukt av trygd og støtte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (7 minutter siden):

Jeg synes hun representerer det nye Norge politikerne har ønsket. Ikke noe å være stolt av selvsagt, men typisk norsk sluttprodukt av trygd og støtte. 

Det har du dessverre rett i ☹️

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...