Duff Skrevet 9. september 2022 #81 Del Skrevet 9. september 2022 Greit nok at man en gang i livet kan kjenne på lettelse ved dødsfall men man oppfører seg ikke slik. Jeg vet eksen ser frem til en persons død, de har ligget i skyttergravskrig i årevis. Jeg kan forstå det men samtidig forventer jeg at han oppfører seg som ett voksent menneske når den tid kommer. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eryn Skrevet 9. september 2022 #82 Del Skrevet 9. september 2022 (endret) Hun burde heller bruke sin «kjendis- status» til å jobbe for barns- og kvinners rettigheter blandt sitt eget opphav, sosial kontroll, kjønnslemlestelse og andre overgrep mot jenter og kvinner som det somaliske samfunnet fortsatt bedriver. Mange norsk- somaliske barn og unge blir forlatt av sine foreldre i Somalia hvert år, og får ødelagt sin barndom og skolegang pga. familiekonflikter, press og tvang, økonomi eller for at barna/ungdommene ikke skal bli for norske. Hun er helt klart historieløs når det kommer til Dronning Elizabeth. Anbefaler alle å se Netflix- serien «The Crown». ❤️👑 Fikk ny respekt for henne. For et liv hun har levd! Endret 9. september 2022 av Eryn 30 5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 9. september 2022 #83 Del Skrevet 9. september 2022 Eryn skrev (34 minutter siden): Hun burde heller bruke sin «kjendis- status» til å jobbe for barns- og kvinners rettigheter blandt sitt eget opphav, sosial kontroll, kjønnslemlestelse og andre overgrep mot jenter og kvinner som det somaliske samfunnet fortsatt bedriver. Mange norsk- somaliske barn og unge blir forlatt av sine foreldre i Somalia hvert år, og får ødelagt sin barndom og skolegang pga. familiekonflikter, press og tvang, økonomi eller for at barna/ungdommene ikke skal bli for norske. Hun er helt klart historieløs når det kommer til Dronning Elizabeth. Anbefaler alle å se Netflix- serien «The Crown». ❤️👑 Fikk ny respekt for henne. For et liv hun har levd! The Crown ❤️ Lurer på hva R mener Elizabeth skulle ha gjort liksom… Du har helt rett i at hun er historieløs, tror også mange av hennes unge meningsfeller har et ganske tåkete bilde av fortiden i Norge og Vesten også. Man må nesten lure på om de tror at hvite europeere historisk var en gjeng overpriviligerte slavehandlere med pudderparykker hele gjengen. Når sannheten var at folk flest levde, om ikke som faktiske slaver, så ihvertfall i kummerlige forhold de hadde svært begrenset mulighet til å komme seg ut av. 15 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokmerke Skrevet 9. september 2022 #84 Del Skrevet 9. september 2022 Dronning Elizabeth var ikke helt uskyldig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tt12 Skrevet 10. september 2022 #85 Del Skrevet 10. september 2022 Synes monarki er noe tull, jeg misliker også den feiringen av dronningen som forgår i alle medier. Men å feire noen død ? Skjønner ikke hvordan noen kan gjøre det med mindre det er snakk om en person som har vært personlig grusom mot deg eller dine nærmeste. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno19 Skrevet 10. september 2022 #86 Del Skrevet 10. september 2022 Den kritikken som hun fremstiller mot dronningen er bare tåpelig. Ser at det nå er flere som «jubler» over hennes død og hevder at hun sto for rasisme, vold og er årsak til at mennesker i diverse land hater hverandre. Desse viser bare hvor kunnskapsløse de faktisk er, og at de ikke har fulgt med i historien og utviklingen. Nei, dronningen og det hun representerte er ikke perfekt på alle punkt - men hun har gjennom sin tid som KVINNELIG overhode gjort mye bra for mange land. Skremmende at noen har en slik holdning i dagens samfunn. 29 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silikon123 Skrevet 10. september 2022 #87 Del Skrevet 10. september 2022 Usmakelig!! 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 10. september 2022 #88 Del Skrevet 10. september 2022 Bokmerke skrev (7 timer siden): Dronning Elizabeth var ikke helt uskyldig. Ingen er helt uskyldsrene, så det er ikke noe gyldig argument til forsvar for Rawda Mohameds utspill. 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 10. september 2022 #89 Del Skrevet 10. september 2022 fotosyntesen skrev (12 timer siden): Jeg prøver å strekke ut en olivenkvist til våre nyankommne nordmenn som føler utenforskap og manglende tilhørighet. Om de føler utenforskap og manglende tilhørighet, kan de jaggu takke seg selv. 14 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 10. september 2022 #90 Del Skrevet 10. september 2022 Det var en voldsom ordbruk, «brenne i helvete» kunne hun holdt seg for god for, men hun har jo et poeng. Å forvente at innbyggere i tidligere Britiske kolonier skal felle tårer over henne, er noe naivt. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 10. september 2022 #91 Del Skrevet 10. september 2022 Million skrev (14 timer siden): https://www.abcnyheter.no/nyheter/kultur/2022/09/09/195870266/den-norske-modellen-rawdah-mohamed-jubler-over-dronning-elizabeths-dod At noen kan få seg til å si noe sånt om en så høyt elsket og aktet person som dronningen når hun er død.... Totalt manglende respekt for de døde. Det er jo ikke akkurat Elizabeth selv som holdt folk som slaver selv om hun var overhode for et land som FØR I TIDEN gjorde det. Hva synes du om denne modellen og utspillet hennes i sosiale medier? Burde hun holdt kjeft? Det er ikke bare manglende respekt for de døde. Hun legger direkte skyld på noen som ikke er skyldig. Jeg tipper hun føler seg skyldig for alle voldtekter og drap på hvite kvinner og menn som afrikanere har begått i Europa for etter hennes logikk er hun selv skyldig i alt dette. Hun har selvfølgelig rett å mene det hun vil på samme måte som vi har rett å mene at hennes meninger er avskyelige og at hun burde skamme seg. 24 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 10. september 2022 #92 Del Skrevet 10. september 2022 anno19 skrev (2 timer siden): Den kritikken som hun fremstiller mot dronningen er bare tåpelig. Ser at det nå er flere som «jubler» over hennes død og hevder at hun sto for rasisme, vold og er årsak til at mennesker i diverse land hater hverandre. Desse viser bare hvor kunnskapsløse de faktisk er, og at de ikke har fulgt med i historien og utviklingen. Nei, dronningen og det hun representerte er ikke perfekt på alle punkt - men hun har gjennom sin tid som KVINNELIG overhode gjort mye bra for mange land. Skremmende at noen har en slik holdning i dagens samfunn. Jeg blir faktisk lei meg på kongehusets vegne når jeg leser om alt hatet og hvordan folk feirer at hun er død. Tenker de ikke på at hun også hadde et privatliv og var mor, bestemor og oldemor? Hva tror disse menneskene skjer hvis noen av disse leser om det de har ytret seg om? Nettavisen er spesielt fylt med hat og det er DB også. Noe burde ties ihjel. 16 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 10. september 2022 #93 Del Skrevet 10. september 2022 Honey Dew skrev (54 minutter siden): Jeg blir faktisk lei meg på kongehusets vegne når jeg leser om alt hatet og hvordan folk feirer at hun er død. Tenker de ikke på at hun også hadde et privatliv og var mor, bestemor og oldemor? Hva tror disse menneskene skjer hvis noen av disse leser om det de har ytret seg om? Nettavisen er spesielt fylt med hat og det er DB også. Noe burde ties ihjel. Haterne tenker ikke mer enn overflaten. Det skyldes manglende evne å skille mellom person og institusjon og mellom nåtid og fortid. 12 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 10. september 2022 #94 Del Skrevet 10. september 2022 (endret) 3 hours ago, Honey Dew said: Jeg blir faktisk lei meg på kongehusets vegne når jeg leser om alt hatet og hvordan folk feirer at hun er død. Tenker de ikke på at hun også hadde et privatliv og var mor, bestemor og oldemor? Hva tror disse menneskene skjer hvis noen av disse leser om det de har ytret seg om? Nettavisen er spesielt fylt med hat og det er DB også. Noe burde ties ihjel. Jeg lurer på om Rawdah Mohamed er klar over at dronning Elizabeth, som hun omtaler på slikt hatsk vis, er tremenningen til vår egen kong Harald? At H.M. Kongens farmor var født prinsesse av Storbritannia? Vet hun at det er den norske kongefamiliens aner og nære slekt hun rakker ned på? Endret 10. september 2022 av Ichiko 20 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gibralfaro Skrevet 10. september 2022 #95 Del Skrevet 10. september 2022 Aldri hørt om henne før, og kan ikke si at jeg føler at min eksistens er rikere etter å ha hørt om henne. Skulle ønske jeg hadde angrerett. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnKoppTe Skrevet 10. september 2022 #96 Del Skrevet 10. september 2022 (endret) Virker jo litt spesiell: Endret 10. september 2022 av EnKoppTe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 10. september 2022 #97 Del Skrevet 10. september 2022 Puny skrev (2 timer siden): Det var en voldsom ordbruk, «brenne i helvete» kunne hun holdt seg for god for, men hun har jo et poeng. Å forvente at innbyggere i tidligere Britiske kolonier skal felle tårer over henne, er noe naivt. Hvilket poeng er du mener hun har? Hun går ganske mye lenger enn å uttrykke at hun ikke feller noen tårer over dronningens dødsfall. Hun går aktivt ut med angrep på svarte som feller tårer over dronningens død. Det er noe ganske annet. Samtidig meddeler hun at hun feirer dødsfallet. 14 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skid_raw Skrevet 10. september 2022 #98 Del Skrevet 10. september 2022 (endret) Jeg samstemmer med henne. Det britiske imperiet fucket opp mange land. Det er ikke pent å juble over døde personer, men det britiske kongehuset er symbolet på kolonialismen og rasisme. Endret 10. september 2022 av Skid_raw 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 10. september 2022 #99 Del Skrevet 10. september 2022 (endret) Skid_raw skrev (9 minutter siden): Jeg samstemmer med henne. Det britiske imperiet fucket opp mange land. Det er ikke pent å juble over døde personer, men det britiske kongehuset er symbolet på kolonialismen og rasisme. Heller ikke du skiller mellom person og institusjon. Det er absolutt ingen grunn å juble eller bruke så sterke ord som enkelte mørkhudede personer bruker de siste par dagene. Man kan fint mene at imperiet ødela det ene eller det andre, men folk med mer enn gjennomsnittet av IQ klarer rette kritikken riktig sted. Dronningen som person er feil sted. Og hun dama som snakket om slaveri som om det var Dronning Elizabeth II som drev med dette ... helt utrolig hvem som får ''professor''-tittel nå for tiden. Endret 10. september 2022 av Drizzt 26 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 10. september 2022 #100 Del Skrevet 10. september 2022 Ichiko skrev (38 minutter siden): Jeg lurer på om Rawdah Mohamed er klar over at dronning Elizabeth, som hun omtaler på slikt hatsk vis, er tremenningen til vår egen kong Harald? Vet hun at det er den norske kongefamiliens aner og nære slekt hun rakker ned på? Hun har ikke historiekunnskap i det hele tatt og hun er så fylt med hat mot alle og enhver at det til slutt ikke er mer plass til hat og det renner over for henne. Hvis hun hater vesten og alt den har så pass mye, er det lett for henne å gjøre noe med. Rett og slett finne seg et annet sted å bo og der kan hun dyrke hatet sitt sammen med sine meningsfeller. Hatefulle ytringer og trakassering kommer ikke inn under ytringsfriheten. 22 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå