Gå til innhold

Cecilie Fjellhøy (tindersvindleren)


Gjest Månestråle1979

Anbefalte innlegg

Gjest Ramona1970
Fru Uperfekt skrev (18 minutter siden):

Indirekte gjorde hun jo det, hun lånte pengene i håp om å score en gullfugl. Så jo indirekte brukte hun pengene selv.

Hun har aldri brukt en krone av de pengene selv, og du kan vel ikke vite hva hun tenkte? Er du tankeleser også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Ramona1970 said:

Hun har aldri brukt en krone av de pengene selv, og du kan vel ikke vite hva hun tenkte? Er du tankeleser også?

Hun fikk vel inn litt da hun solgte klærne hans på ebay? 

Hun har også nytt av pengene han svindlet fra andre jenter.

Gjelden er vel der fortsatt, så skjønner ikke at hun ikke takket ja til avtalen fra Luksusfellen.

Hun sier selv at det virker som de bare ønsker mest mulig penger fra et svindel-offer.

Gjelden er på 3 mill.

De regnet ut at hun egentlig skulle betale 76tusen i mnd, men tilbudet var på 5000 mnd (2 år) + gofundme-pengene så går jo kreditorene med på at mye av gjelden slettes.

 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
MoKath skrev (1 time siden):

Hun fikk vel inn litt da hun solgte klærne hans på ebay? 

Hun har også nytt av pengene han svindlet fra andre jenter.

Gjelden er vel der fortsatt, så skjønner ikke at hun ikke takket ja til avtalen fra Luksusfellen.

Hun sier selv at det virker som de bare ønsker mest mulig penger fra et svindel-offer.

Gjelden er på 3 mill.

De regnet ut at hun egentlig skulle betale 76tusen i mnd, men tilbudet var på 5000 mnd (2 år) + gofundme-pengene så går jo kreditorene med på at mye av gjelden slettes.

 

At Cecilie har solgt klærne hans på ebay? Det var nytt for meg. Så vidt jeg vet var det en annen dame som gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (12 minutter siden):

At Cecilie har solgt klærne hans på ebay? Det var nytt for meg. Så vidt jeg vet var det en annen dame som gjorde det.

Det stemmer det du sier; det var ei av de andre kvinnene han lurte som tok revansje og solgte luksusklærne hans på nett og beholdt pengene selv (latet som at hun skulle hjelpe han med å selge for han)

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ramona1970 skrev (3 timer siden):

Hun har aldri brukt en krone av de pengene selv, og du kan vel ikke vite hva hun tenkte? Er du tankeleser også?

Jo indirekte gjorde hun det, hun gjorde det jo for at hun trodde hun fanget gullfuglen da. Om du har fulgt litt med på saken så kommer det klart frem, trenger ikke å være tankeleser for å skjønne det kun å ha iq over skonummeret sitt

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Dama prøver å gjøre karriere av å være Tindersvindlerens offer, og kommer ikke til å gjøre opp for seg. Hun svindlet bankene, og nekter hardnakket å ta ansvar for sine egne handlinger. Deltar i luksusfellen hvor hun får særbehandling, eller kanskje mer ha fått en avtale i forveien. Avviser all form for hjelp og en god avbetalingsplan. Presser frem noen krokodilletårer og er liksom sjokkert over hvor mye penger det er snakk om. Allikevel leier hun en leilighet i London til 22000 i mnd, og ut ifra hennes SoMe kanaler ser hun ikke akkurat blakk ut. Det hele fremstår så falskt ~ usj så kvalmt! 
En svindler forkledd som et offer. 

Utrolig hvordan man vil fremstå for å oppnå kjendistilværelsen!

  • Liker 36
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hva hun har tenkt å gjøre med barmhjertighetsfondet sitt, hvis hun trekker på skuldrene over gjelden. Blir de absorbert i UK hvor hun har gjeldsordning? Blir de tilbakebetalt til donorer? Eller kan hun disponere de fritt? Jeg kjenner ikke gofundme noe særlig. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (4 timer siden):

Hun har aldri brukt en krone av de pengene selv, og du kan vel ikke vite hva hun tenkte? Er du tankeleser også?

Hvem var det som lånte disse pengene og ble kriminell i prosessen?? 
Hvem er ansvarlig for CF sitt valg og hvem skal betale?

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
AnnePåLande skrev (1 time siden):

Hvem var det som lånte disse pengene og ble kriminell i prosessen?? 
Hvem er ansvarlig for CF sitt valg og hvem skal betale?

jeg trodde man ble straffeforfulgt om man var kriminell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (4 minutter siden):

jeg trodde man ble straffeforfulgt om man var kriminell.

Du svarer ikke på spørsmålet.. CF er en svindler da hun har svindlet banker med falske papirer = kriminell. 
Hvem tok opp lån? Hvem er ansvarlig? Hvem skal betale??

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
AnnePåLande skrev (Akkurat nå):

Du svarer ikke på spørsmålet.. CF er en svindler da hun har svindlet banker med falske papirer = kriminell. 
Hvem tok opp lån? Hvem er ansvarlig? Hvem skal betale??

Jeg har ikke satt meg nok inn i det til å si om Cecilie eller kreditorene har rett. Jeg vet heller ikke hvorfor England ser på dette annerledes, eller hva som skiller situasjonen hennes i England fra avtalen som Luksusfellen fikk til. Jeg vet ikke nok til å si noe om det.

Men skal man tenke rettferdighet, så burde selvsagt den sleipe ålen Simon betalt hele kalaset sitt. Det er også han som er gold-diggeren her, den kriminelle, grådige svindleren, og alle andre negative karakteristikker som blir brukt om Cecilie i denne tråden, pluss mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ramona1970 skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke satt meg nok inn i det til å si om Cecilie eller kreditorene har rett. Jeg vet heller ikke hvorfor England ser på dette annerledes, eller hva som skiller situasjonen hennes i England fra avtalen som Luksusfellen fikk til. Jeg vet ikke nok til å si noe om det.

Men skal man tenke rettferdighet, så burde selvsagt den sleipe ålen Simon betalt hele kalaset sitt. Det er også han som er gold-diggeren her, den kriminelle, grådige svindleren, og alle andre negative karakteristikker som blir brukt om Cecilie i denne tråden, pluss mer.

Da må du sette deg inn i dette før du uttaler deg. CF ønsker å leve et liv i luksus, det har kostet henne dyrt. Hun er selv ansvarlig for uføre hun har valgt å sette seg selv i. Hun må ordne opp og betale for seg. 

  • Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
AnnePåLande skrev (Akkurat nå):

Da må du sette deg inn i dette før du uttaler deg. CF ønsker å leve et liv i luksus, det har kostet henne dyrt. Hun er selv ansvarlig for uføre hun har valgt å sette seg selv i. Hun må ordne opp og betale for seg. 

Jeg har da fader ikke uttalt meg om det i denne tråden! Nå får du lese hva jeg skriver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (På 2.9.2022 den 22.27):

De hadde allerede vært på visning osv, de skulle flytte sammen. Så for hun som var lyn-forelsket, er det ikke merkelig at man stoler på kjæresten sin. Ikke alle sitter med samme livserfaring og erfaring generelt. Mest sannsynlig er Cecilie en ung kvinne som har blitt skånet for det meste her i livet, av foreldrene sine. Og man tror gjerne det beste om mennesker, noen mer enn andre. 

Simon hadde sinnssykt mange følgere på sine SoMe, egen nettside og alt. Jeg forstår veldig godt at Cecilie ikke forsto at hun ble svindlet med en gang. Og det gikk selvfølgelig utrolig fort når han hadde fått det første beløpet fra henne. 

Når det kommer til kreditorene her i Norge, så er det ikke unormalt at man kan betale et engangsbeløp som er nærme hovedstolen eller selve hovedstol i seg selv. Jeg så ikke episoden av Luksusfellen, men utfra det jeg leser her - så syntes jeg det er synd at hun ikke har vært mer ydmyk mot kreditorene. Hun har mer eller mindre forventet at de skal gjøre det hun vil, og det skal man være forsiktig med i møte med kreditorer. F.eks meg, har aldri hatt gjeld - alltid vært veldig flink med regninger og økonomi, men for et par år siden havnet jeg i en livssituasjon som var mer eller mindre krise. Jeg pådro meg gjeld, men jeg har vært ydmyk i møte med mine kreditorer - og får betale hovedstolen i så og si alle kravene. Har svært lite gjeld nå, siden jeg har vært flink til å være ydmyk, kontaktet dem og pratet mye med dem. 

Ser jo ut som at det ordner seg for Cecilie ihvertfall, veldig heldig som har foreldre som betaler ned så mye av lånet. Syntes jo fortsatt det er litt pinlig å høre, at hun blir sjokkert og irritert når kreditorer ikke gjør som hun vil.. men men.

Det endrer ikke det faktum at dama er serdeles naiv og Julenissegodtroende, å ta opp lån og gi penger til en hun akkurat har møtt vil jeg anta at 99.9 prosent av den norske befolkning skjønner at er toskeskap.

Så hun er nok ikke den skarpeste kniv i skuffen, at hun var forelsket endrer ikke det faktum at hun ikke kan ha tenkt over de dumheter hun åpenbart gjorde.

At hun ikke så at han var både falsk, sleip og glatt, hun har totalt lukket øynene for virkeligheten og levde og lever fortsatt i en fantasi-verden. At hun også tror at det er hun som kan sette betingelsene for hvordan gjelden skal bli nedbetalt, rullegardinen hennes er fortsatt helt nedtrukket og hun har dratt nisselua ned over øyne og ører også, det er så fjernt som det kan få bli.

Nå innhenter konsekvensene henne og det er helt fortjent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 hours ago, MoKath said:

Hun har også nytt av pengene han svindlet fra andre jenter.

Dette her!

Hun har jo fløyet privatfly, spist fine middager, vært på ferier osv, selv om moren sier "hun ikke har hatt nytte av en eneste krone av de pengene"

  • Liker 28
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett programmet, men kan virkelig ikke forstå hvorfor hun ikke gikk med på avtalen. Hadde det vært mitt barn ville jeg heller rådet til å ta avtalen enn at det "skal løses i familien". 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jif skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke sett programmet, men kan virkelig ikke forstå hvorfor hun ikke gikk med på avtalen. Hadde det vært mitt barn ville jeg heller rådet til å ta avtalen enn at det "skal løses i familien". 

Hun begrunnet det med at det er for tungt psykisk å ha et forhold til kreditorene så lenge. Hun har vært innlagt før og moren hintet til at kreditorene burde gi seg før det går altfor langt for Cecilie. Jeg synes det var ganske usmakelig egentlig. 

  • Liker 31
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *blueberry* said:

Hun begrunnet det med at det er for tungt psykisk å ha et forhold til kreditorene så lenge. Hun har vært innlagt før og moren hintet til at kreditorene burde gi seg før det går altfor langt for Cecilie. Jeg synes det var ganske usmakelig egentlig. 

Helt enig, det er tungt for alle som lever med kreditorer, hvorfor skal det gjøres unntak for Cecilie?
Husker spesielt han som hadde vært spillavhengig og hadde en gjeld som var så høy at han aldri ville klare å nedbetale den. HAN hadde det tungt han, men han spurte aldri om å få noe slettet, samme med alle de andre deltagerne på luksusfellen.

  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...