Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

tvertimot skrev (11 minutter siden):

Når du spekulerer vilt etter eget forgodbefinnende og har bestemt deg for at det skal være noe alvorlig som har skjedd, det har vært forventet og klart i årevis at Henrik (storebror) som snart er ferdig med sin kariere, at han har trenerambisjoner. Kjent har slitasjen i prestasjonsgruppen vært også, og at det var tretthet i gruppa og at det ville og skulle gå mot brudd.

At du stiller deg helt uforstående til at et slikt brudd kan skape stor splidd, men velger å klamre deg fast til at her må det ha skjedd noe mer alvorlig (og mører opp under diverse ville rykter som sirkulerer), det får stå for din regning men spesielt vellomtenkt er det jo ikke...

Du spekulerer da like mye du og tror du kam bestemme hva sannheten skal være.  Helt åpenbart at du ikke vet!

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det som har skjedd da ? Hvis noen vet så send meg gjerne en PM 

Er jo veldig synd at det er en tydelig konflikt i familien. Så serien om de og når de hadde det bra så viste det jo en familie som hadde det veldig hyggelig sammen og brydde seg om hverandre 

Tror ikke det er mulig å være nær familie og trener samtidig - man må jo leve et veldig "sært" liv og ta masse hensyn. En trener vil jo aldri synes at man tar nok hensyn. Det tror jeg vel gutta har lært seg nå MEN får jo se når Jakob også får seg barn - da kan man ikke være helt ego. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var flaut å høre når Nrk prøver å presse både Jakob og Narve til å uttale seg når de viser med all tydelighet ikke ønsker å snakke om det.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart- hvis det er noe hold i disse ryktene - at Gjert og kona fortsatt er sammen. De var jo i VMbyen sammen. Hadde det vært meg hadde jeg skilt meg på flekken. Derfor har jeg mine tvil.🤷🏼‍♀️

• Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok
Høstfjellet skrev (10 minutter siden):

Synes det er rart- hvis det er noe hold i disse ryktene - at Gjert og kona fortsatt er sammen. De var jo i VMbyen sammen. Hadde det vært meg hadde jeg skilt meg på flekken. Derfor har jeg mine tvil.🤷🏼‍♀️

Ja det er jo som kjent sånn at alle som har dårlige partnere tør eller vil gå fra dem. 🙃

Jeg synes Jakob sin prestasjon i dag understreker godt at valgene friidrettsforbundet tok var fornuftige. Hadde Gjert vandret rundt på baner og i området så hadde trolig ikke Jakob stilt. Da hadde Norge vært to medaljer fattigere, og begge to ble tatt mens han var syk. Narve har åpenbart stort potensiale, men er ikke i nærheten på samme nivå, selv om enkelte her antyder det.

Skjønner heller ikke denne voldsomme nesegrus beundringen. Ja, modellen for å få frem Jakob har vært god, men det har også skjedd til dels på bekostning av hans to brødre som har blitt trent helt i senk, og en av dem som flytter på andre siden av landet bare for å få avstand. Henrik har vel knapt vært skadefri lenge nok til å få noen resultater å snakke om de siste årene.

Endret av Fett nok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jacob er jo en ener og sinnsykt bra  å vinne løpet sånn som han gjorde i dag. Når det er sagt så synes jeg de virker som bortskjemte og utakknemlige idrettspersonligheter som er lite sympatisk. Den håpløse raljeringen broren kom med når Jacob ble nummer to her om dagen var mildt sagt pinlig. En smule ydmykhet hadde de tjent på. 

Endret av Reisejenta
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett nok skrev (13 minutter siden):

Ja det er jo som kjent sånn at alle som har dårlige partnere tør eller vil gå fra dem. 🙃

Jeg synes Jakob sin prestasjon i dag understreker godt at valgene friidrettsforbundet tok var fornuftige. Hadde Gjert vandret rundt på baner og i området så hadde trolig ikke Jakob stilt. Da hadde Norge vært to medaljer fattigere, og begge to ble tatt mens han var syk. Narve har åpenbart stort potensiale, men er ikke i nærheten på samme nivå, selv om enkelte her antyder det.

Skjønner heller ikke denne voldsomme nesegrus beundringen. Ja, modellen for å få frem Jakob har vært god, men det har også skjedd til dels på bekostning av hans to brødre som har blitt trent helt i senk, og en av dem som flytter på andre siden av landet bare for å få avstand. Henrik har vel knapt vært skadefri lenge nok til å få noen resultater å snakke om de siste årene.

Joda, men med en så stor familie som de er og som jeg vil da tro vet om det (om ryktene er sanne) så er det vel mange evt vil hjelpe henne ut. Og blir hun værende med Gjert så skulle man jo kanskje tro at familien heller ikke ville ha noe kontakt med henne.. Og det har de jo så vidt jeg vet 🤷🏼‍♀️

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor TROR i det hele tatt noen på disse ryktene??? Vi aner jo ikke hva det dreier seg om, selvfølgelig finnes det rykter, men at noen faktisk tror på det er jo helt latterlig. 

Enda dummere med de som kommer her og påstår at de faktisk vet. Kanskje dere vet men det er sykt lite troverdig. 

Det er en stor familie som rammes av ryktene, la de nå være i fred. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (2 minutter siden):

Hvorfor TROR i det hele tatt noen på disse ryktene??? Vi aner jo ikke hva det dreier seg om, selvfølgelig finnes det rykter, men at noen faktisk tror på det er jo helt latterlig. 

Enda dummere med de som kommer her og påstår at de faktisk vet. Kanskje dere vet men det er sykt lite troverdig. 

Det er en stor familie som rammes av ryktene, la de nå være i fred. 

Enig med deg, og det er nettopp derfor vi bør basere oss på det som er kjent og uttalt, nemlig at det har vært en slitasje over tid som har ført til at sønnene og faren har skilt lag. Den slitasjen og Henriks ambisjoner har jo også vært kjent i mangfoldige år før boblen sprakk.

Altså er det forståelig at situasjonen som er nå kan ha utspring i det, klart det ble vanskelig for partene når bruddet ble en realitet, slik skaper normalt splid.

At noen veldig ukritiske mennesker velger å hive seg på alle mulige andre teorier, at noen mennesker konspirerer og har lettere enn andre for å hive seg på slikt er godt kjent, og vi ser det her også. Fordummende info som ikke baserer seg på noe, det trenger man strengt tatt ikke - i alle fall ikke når mye allerede er kommunisert av partene.

Ikke enhver evner å slå seg til ro med det og forventer noe mer, vettuge mennesker med tankegang som evner å reflektere kan bare riste på hodet av det....

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk av Jakob! Han har vært fokusert, holdt seg unna alt det utenomsportslige styret og vært i sin egen boble. Nettopp derfor er han best. Han har den beste skallen. Og han vinner 5000-meteren selv om han er småsyk. Enormt imponerende. Han har vel ikke uttalt noe feil gjennom hele mesterskapet, så ser ikke hvor enkelte henter de negative karakteristikkene fra. Rett og slett en meget stor idrettsmann! Helt nydelig at han greide det i dag. 

Og er det rart at de intervjuer Elisabeth? De pleier alltid å intervjue utøverens nærmeste på tribunen. Før intervjuet de ofte moren. Hun er tydeligvis ikke og ser på lenger...? 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett nok skrev (1 time siden):

Du er intet mindre enn grenseløst manipulerende, men gjengir jo mye av det feilaktige oppgulpet dem som sprer rykter kommer med, du aner åpenbart ikke hva du snakker om og dette blir like dumt som ryktene i seg selv.

For det første, Fillip flyttet absolutt ikke til Østlandet for å få avstand fra Gjert fordi han er så ille, kjærligheten ledet han østover. Han flyttet østover lenge før guttas brudd med faren, og etter å ha flyttet så var han jevnlig til Sandnes for å trene med Gjert og brødrene. Dere som demoniserer Gjert bruker ofte dette argumentet, det er feil og helt horribelt av dere rett og slett.

Hverken Henrik eller Fillip ble trent i senk, snarere heller har de hatt bra karrierer og oppnådd fantastiske resultater. Begge har derimot vært skade og sykdomsplaget, klart det også vil være slik at yngstesønnen får et bedre opplegg enn Henrik som er eldst, det er lærerkurve i treneryrket også og Gjerts metoder er banebrytende i så måte. At du stiller spørsmål ved hans metoder for å snakke han ned, det er ren uvitenhet da resultatene og suksessen han har hatt er formidabel. Men ikke uvanlig at det også belyses negativt fra dere som skal henge han ut. Når det er sagt så er jo Gjert sitt opplegg med målinger rost av ekspertisen, for at det gjøres nettopp for å hindre overtrening og at utøvere går på en smell. Da er det merkelig at du som åpenbart ikke vet bedre, skal komme med regelrett sprøyt. Henrik har aldri vært trent i hjel, ikke yngstesønnen heller. Hva gjelder Fillip så er det kjent at sykdom setter han tilbake, skal du laste Gjert det også og dumme deg ut enda mer med sprøyt?

Og du har absolutt ingen rett til å insinuere at han er en ille ektemann, du kommer her utelukkende med substansløst sprøyt, i dine sko ville jeg skjemmes om jeg kom med så feilaktige og sprø påstander. Synes ikke du det er flaut selv?

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett store deler av tv-serien Team Ingebrigtsen. Et gjennomgangstema der er jo nettopp hvor dårlig Gjert er i farsrollen, og hvor god han er i trenerrollen. Han klarte ikke å kombinere de to rollene. Det var enten/eller, og han valgte å være trener, noe sønnene hans var tilfreds med, i begynnelsen. Men utover i serien ble sønnene hans tydelig mer og mer lei av den mildt sagt uspiselige, autoritære og kompromissløse oppførselen hans. 

At de til slutt skilte lag, er derfor ikke overraskende i det hele tatt. Det trenger ikke ligge noe mer bak. 

Endret av Real Virtuality
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til Jakob, og nå kan Norsk presse ta seg ei bolle og slutte å sko seg på denne gjengen. Det er motbydelig å se hvordan de prøver å få klikk på drama.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Real Virtuality skrev (2 minutter siden):

Jeg har sett store deler av tv-serien Team Ingebrigtsen. Et gjennomgangstema der er jo nettopp hvor dårlig Gjert er i farsrollen, og hvor god han er i trenerrollen. Han klarte ikke å kombinere de to rollene. Det var enten/eller, og han valgte å være trener, noe sønnene hans var tilfreds med, i begynnelsen. Men utover i serien ble sønnene hans tydelig mer og mer lei av den mildt sagt uspiselige, autoritære og kompromissløse oppførselen hans. 

At de til slutt skilte lag, er derfor ikke overraskende i det hele tatt. Det trenger ikke ligge noe mer bak. 

Det er hva som er kommunisert også, men som ikke er godtatt av de som tenker at det må ligge noe mer bak.

Det er krevende for enhver utøver å ha en nær tvangsnevrotisk trener, som er etter dem i alt de foretar seg, ikke bare på treningsøkten men også privat. Som trenerfigur har en trener som Gjert en finger med i spillet om absolutt alt.

Man skal ikke være geni for å forstå at i og med at det er snakk om sønnene hans, så hadde han hatt vanskelig for å legge fra seg alt, altså klare å ikke blande seg inn... Og derfor er det også naturlig at de ikke vil ha han på akreditert område under VM, det er naturlig at etter bruddet så vil løperbrødrene ha avstand.

Og naturlig nok, at bruddet skapte splid mellom partene. Klart det ikke var enkelt for Gjert som var voldsomt involvert i teamet, å plustelig bli skjøvet på sidelinja. At det ytterligere kunne skape splid er foståelig.

Og det har dette handlet om, og partene har også kommunisert det samme - samtlige har ventet på dette i flere år, at det til sist skjedde er forståelig....

Noen vil og tror derimot at det må være noe enda mer alvorlig, og da skapes idiotiske rykter og ting vris og vendes på ut av enhver proposjon, som jeg også har kommentert litt om hvor dumt og feil det blir. Ikke alle forstår derimot at de dummer seg ut med det sprøeste tøv som ikke har rot i virkeligheten.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (7 minutter siden):

Gratulerer til Jakob, og nå kan Norsk presse ta seg ei bolle og slutte å sko seg på denne gjengen. Det er motbydelig å se hvordan de prøver å få klikk på drama.

Det er jo et drama, at det har fått fokus er naturlig all den tid det har vært VM og at Gjert ikke ble akreditert. Noe som også er naturlig og forståelig all den tid Jakob er vår største stjerne ved siden av Warholm.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
tvertimot skrev (1 minutt siden):

Det er hva som er kommunisert også, men som ikke er godtatt av de som tenker at det må ligge noe mer bak.

Det er krevende for enhver utøver å ha en nær tvangsnevrotisk trener, som er etter dem i alt de foretar seg, ikke bare på treningsøkten men også privat. Som trenerfigur har en trener som Gjert en finger med i spillet om absolutt alt.

Man skal ikke være geni for å forstå at i og med at det er snakk om sønnene hans, så hadde han hatt vanskelig for å legge fra seg alt, altså klare å ikke blande seg inn... Og derfor er det også naturlig at de ikke vil ha han på akreditert område under VM, det er naturlig at etter bruddet så vil løperbrødrene ha avstand.

Og naturlig nok, at bruddet skapte splid mellom partene. Klart det ikke var enkelt for Gjert som var voldsomt involvert i teamet, å plustelig bli skjøvet på sidelinja. At det ytterligere kunne skape splid er foståelig.

Og det har dette handlet om, og partene har også kommunisert det samme - samtlige har ventet på dette i flere år, at det til sist skjedde er forståelig....

Noen vil og tror derimot at det må være noe enda mer alvorlig, og da skapes idiotiske rykter og ting vris og vendes på ut av enhver proposjon, som jeg også har kommentert litt om hvor dumt og feil det blir. Ikke alle forstår derimot at de dummer seg ut med det sprøeste tøv som ikke har rot i virkeligheten.

Nå aner ikke du hva som er sant og ikke eller grunnen til spluden heller da..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monky skrev (Akkurat nå):

Nå aner ikke du hva som er sant og ikke eller grunnen til spluden heller da..

Jeg forholder meg til hva som er kommunisert, ikke til rykter. Jeg har ikke kommet med påstander som ikke alt er kjent og uttalt, så intet kontroversielt i det jeg har sagt... Jeg går faktisk i strupen på dem som kommer med rykter og deler usannheter.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (44 minutter siden):

Ja, pressen er de eneste som ikke går lei.

Narve og Jakob gikk lei for lengst. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...