Gå til innhold

Team Ingebrigtsen


Mintbird

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må man si så jævlig mye mer da? Alle skjønner jo at ting overhodet ikke er bra og at det muligens har kostet mer enn det var verdt dette her.

  • Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariie skrev (1 minutt siden):

Legg den død, familiekonflikter får være interne...

Denne konflikten er jo langt fra intern når de går ut å sier så mye rart om det i media hele tiden..

  • Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åpenbart at det er mer til historien enn det som kommer frem i media.

Det er full skjæring i familien og det er flere som har brutt kontakten helt. Jeg tror ikke sannheten tåler dagens lys, men vi får se. 

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (3 minutter siden):

Denne konflikten er jo langt fra intern når de går ut å sier så mye rart om det i media hele tiden..

Har de sagt så mye rart da? Utenom at det er anspent og at det har tæret på familien. Dette med hotellet er jo noe mediene graver fram. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (3 minutter siden):

Denne konflikten er jo langt fra intern når de går ut å sier så mye rart om det i media hele tiden..

De går ikke akkurat ut til media; det er mediene som oppsøker dem og griper fatt i den eneste setningen som ytres om temaet. Drama selger.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill3My skrev (2 minutter siden):

De går ikke akkurat ut til media; det er mediene som oppsøker dem og griper fatt i den eneste setningen som ytres om temaet. Drama selger.

De klarer jo ikke holde kjeft…

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mintbird skrev (13 minutter siden):

De klarer jo ikke holde kjeft…

Sikkert ikke så lett å holde kjeft når man hele tiden blir spurt om denne "konflikten".

Men altså de har jo selv valgt å sette seg i denne situasjonen og man kan ikke selge hverdagslivet til folket og så bare snurpe igjen uten konsekvenser så jeg skjønner at folk er nysgjerrige. Men nå har det vært mye gnål om dette, ved enhver anledning så skaper media store overskrifter utav ingenting.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo åpenbart en konflikt mellom brødrene Ingebrigtsen og Gjert-utøveren Narve også, mtp. uttalelser i media. De har trent sammen i flere år, men det er kun Jakob som følger Narve på Instagram, ikke Henrik og Filip. 

 

Synes det hele (sønnene og Gjert) er vondt å se på! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel like gjerne handle om å holde fokus, kanskje litt mindre mediamas når de ikke så lett møtes i gangene i det minste… 

Ellers synes jeg det er unødvendig å spekulere så mye, det har kanskje kostet mer enn det har smakt. Men det blir ikke bedre av at alle skal spekulere og mene så mye hele tiden, jo flere som klikker seg inn på sånne artikler jo flere artikler vil det bli skrevet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig2.0

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor friidrettsforbundet uttaler seg om dette i det hele tatt. De har et slags "arbeidsgiveransvar" overfor utøverne og burde holde seg for gode til å spekulere i privatlivet til folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ulike kommentarene jeg har lest om denne saken i nettavisene har vært helt blåst. Rene spekulasjoner om private forhold vi ikke aner noe om. 

Så klart ligger det mer bak her enn vi får vite, men hvorfor skal man grave videre i det. Jeg håper at familien finner ut av det, men jeg tror det er veldig klokt av dem alle å slutte å uttale seg om privatlivet. Hold fokus på det sportslige til journalistene!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

https://www.nrk.no/sport/friidrettsforbundet-bekrefter_-vil-ikke-gi-gjert-ingebrigtsen-vm-akkreditering-1.16506164    Noe spesielt? Utøveren han trener er medaljekandidat -men treneren får ikke komme inn på utøverområdet..  Er vel da sønnene som ikke vil møte han på området… noe skjedde den dagen han ble sparket umiddelbart av sønnene…

Endret av Mintbird
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er noe spesielt av Rodal å gå ut med spekulasjoner om dette. Henrik Ingebrigtsen fikk heller ikke akkreditering som "trener" for Jakob under VM i Eugene (men han fikk akkreditering via Nike sin kvote), og da bodde vel uansett Ingebrigtsen-brødrene på et annet hotell en deltagerhotellet og møtte veldig få andre både fra det norske apparatet eller utøvere/akkrediterte fra andre land under mesterskapet. For ordens skyld, så fikk Gjert heller ikke akkreditering til VM i Eugene og var derfor ikke til stede. 

Det er et meget begrenset antall akrediteringer som gis til trenere fra Norge, og tidligere har i alle fall argumentasjonen gått på at de prioriterer de som er/kan fungere som trener for flere utøvere. Under VM i Eugene var det totalt 22 norske utøvere (i år er det hele 27 utøvere som er tatt ut!) og totalt 7 akkrediteringer ble gitt til trenere. Trenere for utøvere i tekniske idretter ble da prioritert: to i stav, en i slegge og en i ti-kamp. To trenere fikk akkreditering for å representere flere løpere. Karsten Warholms trener fikk akkreditering, men da for å representere både Warholm (400m hekk), Amalie Iuel (400m hekk) og Elisabeth Slettum (200m). Jeg ser på ingen måte for meg Gjert i en slik rolle. 

Og om det er familiekonflikten som er grunnen til at G. I. blir "utestengt", så er det jo heller ingen grunn til å gå ut med spekulasjoner om dette all den tid innholdet i konflikten holdes skjult for offentligheten. 

  • Liker 10
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig @Fabiola - helt unødvendig støy skapt av mediene, støy som stjeler opperksomhet og energi, som påvirker både utøvere og oss lesere/seere negativt ved å flytte fokus bort fra det som betyr noe: idretten - prestasjoner, samhold, glede 

Synes mediene hadde en stor rolle i hvordan VM i fotball for kvinner ble fremstilt også. Ja, prestasjonene var ikke gode nok. Og det skal en kunne si. Men det hjelper jo heller ikke for verken laget eller for stemningen blant seere at det spekuleres i og skrives overskrifter om ikke-sportslige ting.

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...