Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Svava skrev (5 timer siden):

Hva med belastningen brødrene har skapt for Nordås? Nordås er en uskyldig part. Likevel har brødrene fryst han ut. De sørget også for at Nordås som nå tok bronse på 1500m ikke fikk med treneren sin til VM.

Det er urimelig å hevde Nordås er skyld i dette. Jakob har for så vidt forholdt seg profesjonell så vidt jeg kan se, men Henrik og Elisabeth fyrer opp med stadige intervjuer. Det Nordås har uttalt er ingenting i forhold til hva den andre siden lirer av seg. Nordås må få lov å lufte frustrasjon over at han ikke fikk med treneren sin. Det var først i ettertid forbundet ordnet at treningskameraten Per Svela fikk være med som støtte. 

Han fikk eksklusiv tilgang til verdens beste friidrettstrener som følge av bruddet.

Jeg skjønner ikke behovet hans for å klage og ønske å sosialisere med folk som ikke ønsker kontakt. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ingen som har sett seien? Gjert klarar ikkje regulere seg. Han klikker på barna ofte. Dette er jo ikkje bra. Er ikkje  hjelp i at han sikkert var ein kjempegod trener når han ikkje klarte besinne seg. Kanskje bruddet måtte komme.

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilleville skrev (1 time siden):

Er det ingen som har sett seien? Gjert klarar ikkje regulere seg. Han klikker på barna ofte. Dette er jo ikkje bra. Er ikkje  hjelp i at han sikkert var ein kjempegod trener når han ikkje klarte besinne seg. Kanskje bruddet måtte komme.

Filip måtte flytte til Oslo. Han fikk tidvis ikke ha overnattingsbesøk av dama selv da han var 24 år.

Hverken Ødegaard, Warholm eller Haaland har trengt DE reglene for å lykkes 🙈

• Liker 26
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (4 minutter siden):

Filip måtte flytte til Oslo. Han fikk tidvis ikke ha overnattingsbesøk av dama selv da han var 24 år.

Hverken Ødegaard, Warholm eller Haaland har trengt DE reglene for å lykkes 🙈

Tenker at gæmlisen har et ekstremt ( og usjarmerende/ usunt  ) kontrollbehov. Og gutta boys tar etter adferden til opphavet , bare i litt andre nyanser . 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjert skal uten tvil ha mye av æren for sønnene sin suksess, uten han ville de ikke vært der de er, treningsmetodene hans er således trolig de beste i verden hva gjelder mellomdistanseløping. Han er således en ressurs uten like.

Noe av det mest bemerkelsesverdige med Gjert er hans evne til å systematisere og ha fokus på detaljer, selv de minste detaljer, mannen er en prefeksjonist uten like og ingenting overlates til tilfeldighetene da alt er planlagt og systematisert. Det er egenskaper som er beundringsverdige.

Men klart at det over tid oppstår en slitasje mellom han og sønnene, av mange årsaker men kanskje mest fordi han er så detaljestyrende som han er i sitt arbeid, klart det begrenser sønnenes selvstendighet og frihet. Som deres trener har det nok også vært en vanskelig balansegang mellom rollen som far og trener, som igjen preger relasjonen mellom partene.

Synd at det endte i brudd, både for Gjert og ikke minst sønnene sine løperkarierer. Sportslig tenker jeg at de taper på å miste faren som trener, jeg ser således ikke bruddet som en genistrek fra et resultatmessig perspektiv, klart det er negativ at de mister en så stor ressurs som Gjert er. Familært, altså forholdet dem imellom som far-sønn, det tror jeg at vil bli bedre på sikt når de får dette mer på avstand.

Nå er det Nordås som får nyte godt av Gjerts kunnskaper og dedikasjon, man skal ikke se bort fra at han allerede neste år eller året deretter vil gå forbi eller blir like god som Jakob, nettopp fordi Nordås har Gjert som trener og fordi Jakob ikke har det. På 1500 meter tror jeg at det blir en realitet, på lengre distanser vil nok Jakob være den beste. Skjer det så vil det bare ytterligere bekrefte hvilken sportslig tabbe det var at guttene skilte lag med faren, klart det sportslig er negativt å skille lag med treneren som bedre enn noen annen kan forvalte deres potensiale, storebror Henrik kan aldri erstatte Gjert.

• Liker 21
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk har rett til et privatliv, kjendiser eller ei!

Selv om vi alle er veldig nysgjerrig på hva som har skjedd og om det er hold i noen av ryktene, er det ikke noe offentligheten nødvendigvis har krav på å få vite. 

• Liker 10
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (8 timer siden):

Faktum er at Jakob og Narve fremstår jevngode pr dags dato og da bør de behandles likt av forbundet. 

Enig!

Mye tyder også på at Nordås er et større 1500-meter talent enn Jakob, det er mange årsaker til det:

Jakob har siden han var liten hatt en tilværelse hvor han nærmest har levd som en profesjonell utøver, alt har vært dedikert til og lagt opp for at han skulle bli en best mulig mellomdistanseløper, han har også hatt den nærmeste tilgang på det som trolig er verdens beste mellomdistanse-trener.

Nordås på den andre siden har ikke hatt en like dedikert oppvekst, dessuten har han jobbet både hjemme på gården og hatt annen jobb ved siden av løpersatsingen. Først nå det siste året har han hatt en tilværelse hvor han har kunnet satse som en profesjonell løper, utviklingen har da vært enorm og det bør være et skremmeskudd til samtlige i verdenstoppen (inklusive Jakob),  Nordås har yppet med verdenseliten i år, utvikler han seg mer neste år så kan han meget godt forbigå Jakob.

Dessuten har Nordås en spurt Jakob og de fleste andre mellomdistanseløperne ikke kan matche, noe som gjør han farlig for deres suksess når han åpenbart klarer å følge dem helt inn. Jeg tror ikke hans utvikling har stoppet opp, snarere tvert imot når den har vært så hurtig som den har vært...

Dessuten har Nordås den beste treneren, Jakob har det ikke - akkurat det siste her tenker jeg er årsaken til at isfronten er som den er mellom Nordås og løperbrødrene. Klart Jakob føler at Nordås puster han i nakken og kanskje kommer til å forbigå han, jeg vil si det er en reel frykt og at de trolig ikke er begeistret for at Gjert trener Nordås nettopp av nevnte grunn.

---

Situasjonen slik den er må sies å være i Nordås sin favør, og springe-britsen guttas disfavør, det er sistnevnte som er urimelig mot Narve synes jeg (heller enn motsatt), men klart sistnevnte sender stikk i retur. Det er absolutt ingen grunner for at Nordås skal føle behov for å hakke på brødrene, han er nemlig i den unike situasjon at han har fått Gjert som trener og med den utviklingen det har gitt, men at han svarer på hvordan gutta behandler faren ille og hvordan de forsøker å ødelegge for han (ved at treneren hans ikke får akreditering), det er naturlig.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjuagutten skrev (29 minutter siden):

Folk har rett til et privatliv, kjendiser eller ei!

Nå må noen, dersom de tar valget å gå inn i en kariere hvor de vil bli godt kjent, de må skulle forvente at en del av deres privatliv blir kjent.

De lever også av sine navn, mange av de som klager på media er også veldig flinke til å bruke media til sin fordel, så det som er kommet det må de kunne forvente.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med at denne forloveden til Jakob er ute og uttaler seg til pressen hele tiden?
Ser nå at hun gleder seg til VM er over- men det er jo bare å reise hjem hvis det er så uutholdelig. Forstår at Gjert er en type som sliter på omgivelsene og har ingen problem med å forstå at sønnene kan ha gode grunner til å holde avstand til ham. Men, det er jo direkte uholdbart å kreve at han skal svartelistes av alle andre i alle sammenhenger. Han har vel like mye rett til å ga en trenerkarriere som sønnene har rett på å være utøvere.

Og hva med Narve, han har vel også krav på å få respekt for din karriere. Sist finale var det tre fattige hundredeler som skilte han og Jakob. De er med andre ord jevngode. Jeg synes da det bør være en selvfølge at Narve får like god behandling av forbund og media som disse etterhvert så furtne brødrene.

Har tidligere likt Ingebrigtsenbrødrene veldig godt. Fortsatt artig å følge løpene, men jeg kan godt slippe å få høre noe mer om privatlivet deres og hva for en belastning det er for dem å være på samme stadionanlegg som sin egen far. Og den idiotiske tiraden fra Henrik her om dagen tyder ikke på en avbalansert og profesjonell holdning.

Jakob og forloveden synes jeg minner mer og mer om prins Harry og frue, lar seg intervjue om totalt uinteressante aspekt ved familielivet som ikke angår andre enn dem selv.

Heia Narve i finalen i morgen.

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (16 minutter siden):

Hva er greia med at denne forloveden til Jakob er ute og uttaler seg til pressen hele tiden?
Ser nå at hun gleder seg til VM er over- men det er jo bare å reise hjem hvis det er så uutholdelig. 

Jakob og forloveden synes jeg minner mer og mer om prins Harry og frue, lar seg intervjue om totalt uinteressante aspekt ved familielivet som ikke angår andre enn dem selv.

Heia Narve i finalen i morgen.

Helt enig. Om det er så plagsomt så er det rart at hun hele tiden må kaste bensin på bålet. Hun hadde en relativt utrivelig melding til alle følgerne sine dagen etter 1500m-nederlaget.

Gratulerte Jakob i det hele tatt gullvinneren? 

Heia Narve!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (1 time siden):

Ser nå at hun gleder seg til VM er over- men det er jo bare å reise hjem hvis det er så uutholdelig.

Her mangler du fullstendig forståelse for hvordan det er å være sammen med en toppidrettsutøver, du avslører utelukkende egen inkompetanse og at du ikke forstår situasjonen.

Klart det ligger en normalitet i at de som er sammen med toppidrettsutøvere ser frem imot og gleder seg til mesterskap og sesongen er over, å være toppidrettsutøver krever full dedikasjon og oppmerksomhet, spesielt i sesongen og under mesterskap. Klart det preger forhold, veldig sterkt også.

Om du tror at dette gjelder at selve verdensmesterskapet og oppmerksomheten konflikten får, da viser det utelukkende hvor lite du vet, lettelsen partnere føler etter at sesong og mesterskap er over er vanlig da de da får mer oppmerksomhet fra sine kjære en periode. Det blir for dumt om du tror dette handler om at VM er så forferdelig, naturlig nok vil de ta del i det og det er store øyeblikk slike par ofrer alt for.

Så slutte med vrangforestillingen din som blir helt tanketom...

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (8 timer siden):

Men klart at det over tid oppstår en slitasje mellom han og sønnene, av mange årsaker men kanskje mest fordi han er så detaljestyrende som han er i sitt arbeid, klart det begrenser sønnenes selvstendighet og frihet. Som deres trener har det nok også vært en vanskelig balansegang mellom rollen som far og trener, som igjen preger relasjonen mellom partene.

Alle som har sett serien vil få innblikk i hvor belastende metodene og personligheten til Gjert er, ingen tvil om det. Da bruddet kom og de forklarte at grunnen var at det var slitasje og at det ville være bedre at Gjert bare var far så var det nok mange som tenkte at det var en rimelig og forståelig beslutning. Om dette er grunnen er det derimot helt uforståelig at det har utviklet seg til det konfliktnivået vi ser i dag, der brødrene gjør alt de kan for å få Gjert utestengt fra friidretten. 

Jeg undres over om det ikke hadde vært bedre å gå ut med årsaken, for begge sider. Slik det er nå så hefter det enormt med mistanke til Gjert, det må være svært belastende. Jakob lider under konflikten og medias saker rundt brødrenes og forbundets håndtering. Det får konsekvenser for prestasjon, men også omdømmet. Ingen av sidene har greid å holde det privat, der blør inn i den profesjonelle sfæren med store omkostninger for dem og Nordås. 

Den eneste måten å få stoppet det på er å a) gå ut med saken eller b) opptre mer profesjonelt. Med det mener jeg at de jobber videre på hver sin kant uten å ødelegge for den andre siden. De er i sin fulle rett til å selv ikke ville ha kontakt eller la seg trene av Gjert, men der stopper også hvilke krav de kan sette. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tvertimot skrev (5 timer siden):

Her mangler du fullstendig forståelse for hvordan det er å være sammen med en toppidrettsutøver, du avslører utelukkende egen inkompetanse og at du ikke forstår situasjonen.

Klart det ligger en normalitet i at de som er sammen med toppidrettsutøvere ser frem imot og gleder seg til mesterskap og sesongen er over, å være toppidrettsutøver krever full dedikasjon og oppmerksomhet, spesielt i sesongen og under mesterskap. Klart det preger forhold, veldig sterkt også.

Om du tror at dette gjelder at selve verdensmesterskapet og oppmerksomheten konflikten får, da viser det utelukkende hvor lite du vet, lettelsen partnere føler etter at sesong og mesterskap er over er vanlig da de da får mer oppmerksomhet fra sine kjære en periode. Det blir for dumt om du tror dette handler om at VM er så forferdelig, naturlig nok vil de ta del i det og det er store øyeblikk slike par ofrer alt for.

Så slutte med vrangforestillingen din som blir helt tanketom...

Jeg forstår ikke hvordan du kan sitte på denne kompetansen, om du da ikke er forloveden til Jakob?

Det er nok ikke noen fasit på hvordan det er å være sammen med en toppidrettsutøver, her kommer jo personligheten til de det gjelder inn i bildet.

Narve har vel også en kjæreste, mindre å høre fra henne om hva slags utfordringer hun har på privaten. Befriende spør du meg.

Og Warholm som har levd med et stort press og medietrykk på seg i lang tid, vi slipper heldigvis å høre fra hans kjæreste også, om hvem hun eventuelt misliker i familien og hvorfor det er blitt slik.

Jeg tror at med slike folk rundt seg som Jakob har nå så vil det bli vanskelig å fokusere på prestasjoner fremover. At den nye «treneren» har en eksplosjon i media med bare ulne hentydninger om at alle andre er skyld i alle problemer, ja unntatt han selv og de to brødrene er ikke bra. Direkte ødeleggende for dem alle er det da at forloveden til Jakob henger seg på og sier seg enig i dette frådende oppgulpet uten substans.

Det er jo bare en haug med anklager mot alle, uten at de greier å komme med en eneste konkret ting. Ledelsen i forbundet hadde jo møter med Henrik gjennom hele det neste døgnet uten å få noe tilbakemelding på hva de eventuelt kunne gjort annerledes.

• Liker 17
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det er en slitsom situasjon for alle, men skjønner ikke helt hvorfor kjæresten til Jakob ønsker å helle bensin på bålet. Kommentaren hennes på Instagram under forsøket på 5000 m var veldig unødvendig. Hun skrev noe sånt som «1 videre, nå krysser vi fingrene for 2 til» og siktet til Henrik og Tuv Myhre. Og da hadde også Narve kvalifiser seg, men hun later som han ikke finnes, veldig unødvendig å synke ned på det nivået hvis de virkelig ikke ønsker å snakke om det. 

• Liker 31
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (3 timer siden):

Alle som har sett serien vil få innblikk i hvor belastende metodene og personligheten til Gjert er, ingen tvil om det. Da bruddet kom og de forklarte at grunnen var at det var slitasje og at det ville være bedre at Gjert bare var far så var det nok mange som tenkte at det var en rimelig og forståelig beslutning. Om dette er grunnen er det derimot helt uforståelig at det har utviklet seg til det konfliktnivået vi ser i dag, der brødrene gjør alt de kan for å få Gjert utestengt fra friidretten. 

Jeg undres over om det ikke hadde vært bedre å gå ut med årsaken, for begge sider. Slik det er nå så hefter det enormt med mistanke til Gjert, det må være svært belastende. Jakob lider under konflikten og medias saker rundt brødrenes og forbundets håndtering. Det får konsekvenser for prestasjon, men også omdømmet. Ingen av sidene har greid å holde det privat, der blør inn i den profesjonelle sfæren med store omkostninger for dem og Nordås. 

Den eneste måten å få stoppet det på er å a) gå ut med saken eller b) opptre mer profesjonelt. Med det mener jeg at de jobber videre på hver sin kant uten å ødelegge for den andre siden. De er i sin fulle rett til å selv ikke ville ha kontakt eller la seg trene av Gjert, men der stopper også hvilke krav de kan sette. 

Det har nok skjedd noko som fekk det til å bli eit bristepunkt, men slik han skreik, kalla dei ol er nok til å bryte eit ungt sinn ned.  Dette er alvorleg nok til at barna ikkje kan ha han rundt seg. Eg var på gråten fleire gonger når eg såg serien eg. Tykte så synd i gutane. Ingen fleire som følte det slik?

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Damen t J er influencer. Hun må ytre seg for å skape klikk. Hun driver butikk. Burde nok hatt en annen jobb ja. Hun skor seg med å være forloveden til verdens beste løper.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (3 timer siden):

Som sagt er det forståelig at en slitasje mellom faren og sønnene kom, jeg har på mange måter ventet på at det skulle skje og ble derfor ikke overrasket når det skjedde, Gjert sin dedikasjon, jeg vil si nesten litt tvangsnevrotisk forhold til å terpe på selv de minste detaljer, klart det er slitsomt i lengden, og Gjert er jo en som har meninger om og blander seg inn i ALT hans utøvere foretar seg (selv ting andre trenere lar være mer opp til utøveren selv), det gir mindre rom for selvstendighet og egen individualitet for utøveren, ta restitusjon som et eksempel (som er viktig for en utøver) Gjert er der veldig klar på hva hans utøvere kan og ikke kan gjøre.

Det er beundringsverdig hvor detaljstyrende han er, og det Gjert formaner er jo sett fra et treners perspektiv riktig, om man skulle kunne forvente som utøver å ha et så strengt og stramt regime er en annen sak. Mange vil se gjennom fingrene på små detaljer som ikke nødvendigvis er så viktige isolert sett, men om man ser de samlet så kan de ha betydning, Gjert er en som terper på hver minste lille detalj... Så mannen er definitivt dedikert og flink på en nær sagt perfeksjonistisk måte, men klart det ikke er enkelt å leve i et slikt regime, mange vil også kanskje si at det ikke er nødvendig.... Resultater skaper han i alle fall, over alle forventninger. Og det må man bare beundre, klart han er kjempeflink!!

Henrik på sin side ser gjennom fingrene på mye av det Gjert terper på, både for egen del men også for brødrenes del, altså har Jakob og Fillip mer frihet under Henrik. Man kan si regimet ikke er like stramt, og jeg vil tenke at det heller ikke er like sportslig optimalt. Klart det har sine årsaker, altså de tingene Gjert terper på men som Henrik ser mer mellom fingrene med. Jeg tenker at det for Jakob sin del hadde vært mer verdifult å ha Gjert som trener enn broren Henrik. Men for all del, nå baserer det dem gjør seg på nettopp faren sine metoder, så veldig bekymret er jeg ikke for deres videre karierer.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (3 timer siden):

Jeg forstår ikke hvordan du kan sitte på denne kompetansen, om du da ikke er forloveden til Jakob?

At du insinuerer at jeg må være Jakobs forlovede for å kunne sitte på denne kunnskapen, det blir for useriøst, hun er i Budapest og støtter sin forlovede under VM og mesterskapet har de naturlig nok ofret mye for begge de to partene.

Idrett har vært en stor del av mitt liv i alle fall i 15 år, både som utøver og ikke minst som trener, brukt såpass mange år av mitt liv i idretten og tok sågar utdanning innen idrett, så mer kunnskap enn de fleste har jeg rundt akkurat dette til at jeg tolket det som ble sagt helt annerledes enn din tolkning som ikke gir noen som helst mening.

At hun gleder seg til VM er over, det blir altså feil av deg å tolke det til at VM er så ille at hun/dem bør vurdere å reise hjem. Klart de vil være tilstede og oppnå hva dem kan i VM, det er bl.a. det de har ofret mye for og altså er det et ønske fra dem begge, og står selvfølgelig ikke i kontrast til at de nok begge to ser frem mot at VM er over og at de skal få mer tid til hverandre. Det er i etterkant av mesterskap og sesong at de får best mulighet for det, klart de ser frem imot det uten at det betyr at de ikke vil være i VM da de vil de begge to naturlig nok.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (18 minutter siden):

Damen t J er influencer. Hun må ytre seg for å skape klikk. Hun driver butikk. Burde nok hatt en annen jobb ja. Hun skor seg med å være forloveden til verdens beste løper.

Dette.

Dama til Henrik er jo også influencer, men hun lager tross alt interessant innhold. Dama til Jakob gjør egentlig ingenting annet enn en hvilket som helst 20-åring, bare at studier er bytta ut med husbygging.

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...