Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Ella Grisella skrev (2 timer siden):

Synes det er litt merkelig å skrive at sønnene er utakknemlige og at det var dumt av dem å sparke Gjert som trener. Her skjønner man at det er noe ille som ligger bak. Det skal som regel mye til før barn bryter med foreldrene sine. Synes derfor noen av kommentarene i denne tråden blir litt uintelligente…

Klart det ikke er noen genistrek å skille lag med det som er en av verdens beste mellomdistansetrenere, Gjert sine resultater som trener taler for seg selv og metodene hans er utvilsomt gode for å skape resultater.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, tvertimot said:

Trenger ikke å måtte ha skjedd noe veldig dramatisk, det er kjent over mangfoldige år at det har vært slitasje i den gruppa og at sønnene følte at det ble for mye å ha faren som trener. Så at den ballongen skulle sprekke har mange ventet på at skulle skje på et tidspunkt, Henrik som er på tampen av sin løperkariere har også hatt ambisjoner om en treningskariere, klart han har mye å tilføre friidretten med sin erfaring... Så at det ville komme til et punkt hvor sønn ville overta for far, spesielt med slitasjen i gruppa som alt var og at sønnene var lei av at faren detaljestyrte så sterkt som han gjorde. Man skal ikke være klarsynt for å se at dette skulle kunne komme.

Når først slik sprekker og blir en realitet, da sprekker det virkelig. At de ikke vil ha faren gående rundt dem nå, det er veldig forståelig for de fleste.

Dessverre skal noen dramatisere, andre overdramatisere, og så kommer det masse rykter og forklaringer på hva det kan være. Såes ett frø så blir det raskt en blomstereng og det sprer seg som bare det, uten at det nødvendigvis er så dramatisk som media og folk bygger det opp til å være.

Hvorfor uttaler du deg når du helt tydelig ikke har peiling på hva som har skjedd?

Endret av Aliquis
  • Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliquis skrev (20 minutter siden):

Hvorfor uttaler du deg når du helt tydelig ikke har peiling på hva som har skjedd?

Jeg er ikke en som legger noe som helst i diverse rykter som florerer, terenerbruddet trenger jo heller ikke være mer dramatisk enn slitasje i gruppa (noe som er kjent at det har vært).

Tar også i motsetning til andre utgangspunkt i hva som er kommunisert jeg, klart man må det. Ville rykter er det mer enn nok av og å basere seg på slike er toskeskap synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere om 5000-meteren i dag? Selv tror og håper jeg at Jakob reiser kjerringa, på lengre distanser er han en større favoritt da kapasitet har han. Bare noe mer enn en time igjen nå...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (1 time siden):

De utakknemlige sønnene? De har kuttet ham ut av livet sitt totalt, ikke bare som trener. Det gjør man ikke uten grunn.

Hvor har dette kommet frem? Har de sagt det selv rett ut? For hvis det bare er rykter er ikke det noe jeg hører på.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (26 minutter siden):

Hva tror dere om 5000-meteren i dag? Selv tror og håper jeg at Jakob reiser kjerringa, på lengre distanser er han en større favoritt da kapasitet har han. Bare noe mer enn en time igjen nå...

Mange i feltet som har bedre personlige rekorder enn han. Vet ikke om jeg vil si at han er favoritt med sykdommen han har hatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tvertimot skrev (20 minutter siden):

Håper han er helt frisk og sikrer gullet denne gangen👌 Også hadde det vert fantastisk med medalje til Narve også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, tvertimot said:

Jeg er ikke en som legger noe som helst i diverse rykter som florerer, terenerbruddet trenger jo heller ikke være mer dramatisk enn slitasje i gruppa (noe som er kjent at det har vært).

Tar også i motsetning til andre utgangspunkt i hva som er kommunisert jeg, klart man må det. Ville rykter er det mer enn nok av og å basere seg på slike er toskeskap synes jeg.

Det høres jo virkelig ut som mer enn slitasje??! 

Men vi ønsker ikke å dele mer enn det vi har delt. Det tenker jeg at folk burde respektert. Det kommer sikkert til et tidspunkt der vi tenker at det er hensiktsmessig å fortelle mer, men akkurat nå er det vanskelig å si mer uten å såre familien vår enda mer. Og jeg er glad i min familie og ønsker ikke å kjøre dem gjennom det potensielle jævelskapet det blir. Det finnes ingen måte å lege dette ute i media.

Og 

Jeg er glad i familien min og vil ikke påføre de mer negativitet, stress og støy – eller rippe opp i gamle sår mer enn det som er nødvendig. Jeg tror ingen utenfor familien 

Hadde det vært bare vært slitasje hadde de jo kunne sagt det, siden det var det første de gikk ut med. 

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/3Ed0ld/henrik-ingebrigtsen-aapner-opp-om-familiekonflikten-jakob-proever-aa-prestere-i-en-situasjonen-som-er-uutholdelig

At folk driver med ryktespredning må være jævlig, enten folk overdriver eller bagatelliserer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Jakob tar gullet, og at Narve er med å kjempe om medalje.

Det hadde vært en fin avslutning av mesterskapet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shalott
NordreSving skrev (På 26.8.2023 den 16.42):

Du misset siste del av setningen du har uthevet. De står fritt til å «utmåle sosiale sanksjoner» mot faren ved å ikke ha noe med ham å gjøre både privat og profesjonelt. Men å jobbe for at han også straffes på andre områder er det opp til rettsvesenet å utmåle.

Det interessante her er jo her at de holder kortene tett til brystet om hva Gjert har gjort. I eksempelet med Narve er det to alternativer. Enten vet Narve hva som har skjedd og har likevel valgt å ikke utøve «sosiale sanksjoner». I så fall er hans vurdering at han ikke ser på det som så alvorlig. Alternativ to er at han ikke vet men likevel ble forventet av brødrene at han skulle ta avstand noe han ikke gjorde. Det er definitivt urimelig av brødrene. Begge deler tyder på at konflikten er intern og at utenforstående ikke ser på det på samme vis  og på ingen måte bør ha effekt på det som skjer på friidrettsområdet. 

Forøvrig synes jeg det er festlig at du mener at friidrettsforbundets valg liksom skal si noe om hvem som har rett. De har en økonomisk interesse i Jakob sin suksess og det har selvfølgelig mye å si for at Jakob har fått kravene sine gjennom, og kan ikke legges til grunn for at de har valgt side i den private konflikten. 

Jeg synes ikke noe om parallellene du drar mellom voldsutøvere og overgripere, all den tid vi ikke vet hva saken gjelder. 

Dette er noe av det beste jeg har lest om hele denne situasjonen.  Hadde dette kun dreid seg om uenighet i treningsfilosofi og generell slitasje i familien, hadde det ikke blitt denne isfronten mellom Ingebrigtsens og Nordås.  Deres motvilje mot ham kan rett og slett ikke bare bunne i en tanke om at "hvis ikke vi kan nyttegjøre oss Gjerts treningsregime, skal ingen andre få lov til det heller".

Så blir jo spørsmålet om Narve vet og tenker at dette er ikke så alvorlig, eventuelt at han ikke bryr seg fordi det å få en super trener trumfer alt, eller om heller ikke han vet hva som har skjedd og det forventes at han er solidarisk uansett.  Hvis dette er noe i naerheten av hva ryktene sier, forsvinner litt av min respekt for Nordås, er det en "bagatell", synes jeg spesielt Henrik og Jakobs samboer fyrer veldig opp rundt dette, og krever ro, samtidig som de kommer med lange tirader om hvor urettferdig hele greia er selv.

Jakob synes jeg stort sett har klart å holde seg bemerkelsesverdig rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (41 minutter siden):

Det høres jo virkelig ut som mer enn slitasje??! 

Om du tror de skal kunne omgås Gjert uten at sistnevnte skal si fra hva han mener om diverse de holder på med, da er du alene om å tro det i alle fall, og nettopp derfor unngår løpegutta han (ikke resten av familien). Klart det har oppstått splid mellom dem når de går til det skritt å kvitte seg med han som trener også...

Så nei, det må virkelig ikke være noe mer enn det, slik jeg ser det så er nevnte mer enn komplisert nok. Er de tre gutta som har skilt lag med Gjert, ikke øvrige familie, klart det har med at Gjert vil ha vanskelig for å blande seg inn i det de foretar seg - Gjert er en perfeksjonist som har meninger om de minste detaljer og sier ifra om ALT. Klart at dersom de tar det standpunkt å gå videre uten han, så vil de ikke ønske å ha Gjert rundt seg med de konsekvenser det vil ha...

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, Anonymaaaa said:

Ingen som har sett episoden der Monsen har med Gjert på fjelltur?

Det sier jo bare litt.

Ja, den var virkelig spesiell. Det var helt sprøtt. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må de intervjue forloveden hele tiden? Vi bryr ikke oss om hva hun mener..

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shalott skrev (42 minutter siden):

Dette er noe av det beste jeg har lest om hele denne situasjonen.  Hadde dette kun dreid seg om uenighet i treningsfilosofi og generell slitasje i familien, hadde det ikke blitt denne isfronten mellom Ingebrigtsens og Nordås.  Deres motvilje mot ham kan rett og slett ikke bare bunne i en tanke om at "hvis ikke vi kan nyttegjøre oss Gjerts treningsregime, skal ingen andre få lov til det heller".

Så blir jo spørsmålet om Narve vet og tenker at dette er ikke så alvorlig, eventuelt at han ikke bryr seg fordi det å få en super trener trumfer alt, eller om heller ikke han vet hva som har skjedd og det forventes at han er solidarisk uansett.  Hvis dette er noe i naerheten av hva ryktene sier, forsvinner litt av min respekt for Nordås, er det en "bagatell", synes jeg spesielt Henrik og Jakobs samboer fyrer veldig opp rundt dette, og krever ro, samtidig som de kommer med lange tirader om hvor urettferdig hele greia er selv.

Jakob synes jeg stort sett har klart å holde seg bemerkelsesverdig rolig.

Når du spekulerer vilt etter eget forgodbefinnende og har bestemt deg for at det skal være noe alvorlig som har skjedd, det har vært forventet og klart i årevis at Henrik (storebror) som snart er ferdig med sin kariere, at han har trenerambisjoner. Kjent har slitasjen i prestasjonsgruppen vært også, og at det var tretthet i gruppa og at det ville og skulle gå mot brudd.

At du stiller deg helt uforstående til at et slikt brudd kan skape stor splidd, men velger å klamre deg fast til at her må det ha skjedd noe mer alvorlig (og mører opp under diverse ville rykter som sirkulerer), det får stå for din regning men spesielt vellomtenkt er det jo ikke...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DelvisPresley skrev (1 minutt siden):

Hvorfor må de intervjue forloveden hele tiden? Vi bryr ikke oss om hva hun mener..

Klart det skjer, at du ikke er spesielt interessert i å ta del i dem rundt idrettsutøvere og hva dem synes, det endrer ikke det faktum at det er interessant for media og andre.

At det skjer verden over viser at du er i et sært mindretall som går motstrøms hva gjelder det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella Grisella skrev (1 minutt siden):

Vel, noen av oss vet mer om det som har skjedd. Det er ikke bare slitasje.

Da er du ikke klar over hvor mange konflikter det har vært mellom gutta og faren, og skjønner heller ikke hvilken følger en beslutning om å bryte samarbeidet kan ha. Lov å være lite forståelsesfull og å tenke enkelt, men det er altså ganske ukritisk å spekulere vilt og henge seg på ville rykter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (2 minutter siden):

Da er du ikke klar over hvor mange konflikter det har vært mellom gutta og faren, og skjønner heller ikke hvilken følger en beslutning om å bryte samarbeidet kan ha. Lov å være lite forståelsesfull og å tenke enkelt, men det er altså ganske ukritisk å spekulere vilt og henge seg på ville rykter.

Ville rykter er det ikke

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...