Gå til innhold

Hvorfor er det en økning av single, ensomme menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nedlatende fordi jeg tipser deg om at du kommer til å forbli enslig dersom du fortsetter å se på kvinner med 1950-talls briller? 

Anonymkode: c04d5...a41

Jeg ønsker å være enslig. 1950 passer likegodt i dag med kjønnsrollene.

Har nok med seksuelle forhold, det passer best for meg.

Anonymkode: 4a86b...eb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ønsker å være enslig. 1950 passer likegodt i dag med kjønnsrollene.

Har nok med seksuelle forhold, det passer best for meg.

Anonymkode: 4a86b...eb7

👍

Anonymkode: 9936c...835

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg ønsker å være enslig. 1950 passer likegodt i dag med kjønnsrollene.

Har nok med seksuelle forhold, det passer best for meg.

Anonymkode: 4a86b...eb7

Men da er du ikke i den kategorien som linken omtaler. Du er ikke ensom eller ufrivillig singel. 

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

I følge en artikkel

https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-state-our-unions/202208/the-rise-lonely-single-men

...har antallet single, ensomme menn økt drastisk de siste 30 årene. Hvorfor?

Anonymkode: a9a32...e57

Når en leser på KG får en i hvert fall en følelse av at Norge flommer over av menn som er egoistiske, late, har lav boevne, og helst vil ha en ny hushjelp mens de fortsatt lever som om de var single. Dette finner ikke kvinner ut av før de har bodd sammen med mannen i X antall år, og har fått noen barn med han. 

De kvinnene som ikke har pådratt seg barn med en udugelig mannebaby enda, er så kravstore på både utseende, status, økonomi og personlige egenskaper, at ingen når opp. Det er kun noen få prosent av menn som er såpass bra at de oppnår forhold, og disse resirkuleres inn i nye forhold når det første forholdet går skeis.

Anonymkode: 0d6ad...cd5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om man ikke ser at det er forskjell på å være mor og det å være far, så er man regelrett blendet av kjønnsdebatten.

Anonymkode: 7e994...3d4

Det er ikke nødvendigvis ulikt. 

En alenemor og en alenefar må uansett sette barnets ulike behov over egne behov, og sitt kjønn, og sørge for at barnet får sine primære behov for trygghet, rutiner, oppdragelse og klær/utstyr dekket. Så løses dette gjerne litt ulikt ut fra personlighet, evner, energinivå, egne erfaringer og forståelse av hva som er viktig, og sikkert mer, men uansett om  man er mann eller kvinne som oppdrar barn er det ikke hvilket kjønn vi selv har som er mest vesentlig, men hva barnet/barna trenger. 

Er man en kvinne og en mann som oppdrar barn sammen er det mer mulig å ha ulike roller, men det er ikke bestandig opplagt hvilke roller det er etter kjønn. Det var min far som hadde den empatiske omsorgsrollen under min oppvekst for eksempel, fra trøst til kommunikasjon. Min mor hadde den praktiske rollen. En skolevenninne vokste opp med en alenefar som var betydelig bedre på å ivareta emosjonelle behov enn min mor var for eksempel. Han ble tidlig enkemann og måtte fylle begge "skoene ". Det gjorde han godt. 

Jeg tror at alle barn har godt av gode rollemodeller av begge kjønn, men noen ganger må mor være både mor og far, eller far være både far og mor, og begge deler kan gå veldig bra. Det kommer mindre an på kjønnet enn på hvor godt mor eller far da takler å fylle barnets behov for kjærlighet, stabilitet og trygghet.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mo1234 skrev (3 timer siden):

Tror ikke de er mer ressurssterke enn de som velger å få barn med en mann. Er nok litt av hvert der også. Tror ikke det er gjort noen studier på at disse kvinnen er ekstra ressurssterke. 

Du kan lese om det på bioteknologirådet. De fleste som kommer blir vurdert også, og gjennomsnittsalderen er rundt 32 eller noe, altså er kvinnen som oftest ferdig utdannet og i jobb.

Anonymkode: a801c...b9b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om man ikke ser at det er forskjell på å være mor og det å være far, så er man regelrett blendet av kjønnsdebatten.

Anonymkode: 7e994...3d4

Nei. Det er man ikke. Jeg ser basale forskjeller, som amming og føding etc. men det er påtakelig i debatten om dette at folk som mener det er så vanvittig stor forskjell ikke argumenterer for dere, men forventer at alle andre skal gjøre det. Hva er den store forskjellen i å være mor og far bortsett fra det helt åpenbare? Hva gjør en mor som ikke en far gjør og omvendt, hvor rigid er dette og hvor typisk er det for en moderne familie at mor og far gjør helt forskjellige ting som mor og far?

Anonymkode: a801c...b9b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men da er du ikke i den kategorien som linken omtaler. Du er ikke ensom eller ufrivillig singel. 

Anonymkode: 2dc3e...e9d

Nei, har jeg skrevet det? 

Anonymkode: 4a86b...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som har levd en stund, så kan man tydelig se den negative utviklingen i samfunnet hva gjelder parforhold, og hvordan man i det hele tatt skal møte noen og etablere et forhold. Alt er blitt utrolig komplisert og fremmedgjort i dag, sammenliknet med hvordan det var for bare 30-40 år siden, og internett og sosiale medier har en stor del av skylden, tror jeg.

Vi er blitt mindre og mindre sosiale. Arenaene vi treffes på er ikke naturlige, og skaper verken nysgjerrighet eller interesse. Tvert i mot, så vet man at det alltids kan finnes noe bedre rundt neste sving, så hvorfor binde seg til noen i det hele tatt? Tenk om jeg finner noen bedre ved neste sveip?! 

Utseendefokuset er blitt fullstendig sykt, verdiene våre er overflatiske, og holdningene våre er blitt mer og mer navlebeskuende. Alle behov skal dekkes umiddelbart, og blir de ikke det, blir man såret, krenket og misfornøyd. Alle tenker bare på seg, det er bare jeg som tenker på meg...

Anonymkode: 0d6ad...cd5

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For oss som har levd en stund, så kan man tydelig se den negative utviklingen i samfunnet hva gjelder parforhold, og hvordan man i det hele tatt skal møte noen og etablere et forhold. Alt er blitt utrolig komplisert og fremmedgjort i dag, sammenliknet med hvordan det var for bare 30-40 år siden, og internett og sosiale medier har en stor del av skylden, tror jeg.

Vi er blitt mindre og mindre sosiale. Arenaene vi treffes på er ikke naturlige, og skaper verken nysgjerrighet eller interesse. Tvert i mot, så vet man at det alltids kan finnes noe bedre rundt neste sving, så hvorfor binde seg til noen i det hele tatt? Tenk om jeg finner noen bedre ved neste sveip?! 

Utseendefokuset er blitt fullstendig sykt, verdiene våre er overflatiske, og holdningene våre er blitt mer og mer navlebeskuende. Alle behov skal dekkes umiddelbart, og blir de ikke det, blir man såret, krenket og misfornøyd. Alle tenker bare på seg, det er bare jeg som tenker på meg...

Anonymkode: 0d6ad...cd5

Ja, relasjonen mellom mann og kvinne; mennesket generelt er ødelagt.

Rikdom skaper også problemer. Se til land vi ser på som fattige, hvor bra samhold de må ha for å overleve.

Anonymkode: 4a86b...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fordi damer nå til dags heller suger kuken til Chad natt til søndag, enn å bygge noe meningsfylt med en ålreit mann...

Anonymkode: 78264...139

Hva om Chad er en ålreit kar som damen synes er gøy å ha sex med sånn av og til, og damen og Chad er storfornøyd med det? Skal damene som liker å være singel og suge noen peniser her og der, slutte med det av barmhjertighet for de som ikke finner seg en partner?
Kanskje på tide å innse at man har ansvar for sitt eget liv og bør konsentrere seg om det istedet for å gruble så mye over andres liv og valg.
Får man ikke kjæreste? Da går man i seg selv og finner ut om det er noe man kan gjøre annerledes. Kanskje kan man gjøre noe med det, eller kanskje kan man ikke. Det er også en mulighet for at man bare ikke har funnet noen enda. Det skjer det også, helt uten at det er noe feil med en. Verden er ikke alltid rettferdig. Finn noe annet å glede seg over.

Observerer man at mange andre ikke får seg kjæreste fordi de tilsynelatende er for kresne? Det er ikke ditt problem, det er deres problem (eller eventuelt noe de har valgt selv fordi de kun vil ha en spesifikk type). Det har ikke noe med ditt liv å gjøre. Let it go. Konsentrer deg om ditt liv. Finn noe annet å tenke på, noe du kan glede deg over heller. Det er faktisk helt ok å være singel, i noen tilfeller helt fantastisk.

Anonymkode: 3f998...1f0

  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Når en leser på KG får en i hvert fall en følelse av at Norge flommer over av menn som er egoistiske, late, har lav boevne, og helst vil ha en ny hushjelp mens de fortsatt lever som om de var single. Dette finner ikke kvinner ut av før de har bodd sammen med mannen i X antall år, og har fått noen barn med han. 

De kvinnene som ikke har pådratt seg barn med en udugelig mannebaby enda, er så kravstore på både utseende, status, økonomi og personlige egenskaper, at ingen når opp. Det er kun noen få prosent av menn som er såpass bra at de oppnår forhold, og disse resirkuleres inn i nye forhold når det første forholdet går skeis.

Anonymkode: 0d6ad...cd5

Ehh, ok, dette innlegget oser ikke akkurat av god innsikt og forståelse. For å si det slik, det er ikke bare menn som kan være vanskelige og udugelige i forhold. Hvorfor tror du feks at mange syntes det er lettere å jobbe med menn? Jo, fordi menn går ikke rundt å surmuler over små ting som de antar at motparten skal forstå. Menn tror ikke at andre er tankelesere, de kommunisere direkte. Det var bare ett eksempel, av mange andre, om hvor "vanskelige" noen kvinner kan være ;) 

For å oppsummere, menn styres nok litt mer av logikk, mens kvinner mer av følelser. Da blir det konflikter da vettu. Akkurat som her inne på forumet😃

Endret av danbanan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

danbanan skrev (1 minutt siden):

Ehh, ok, dette innlegget oser ikke akkurat av god innsikt og forståelse. For å si det slik, det er ikke bare menn som kan være vanskelige og udugelige i forhold. Hvorfor tror du feks at mange syntes det er lettere å jobbe med menn? Jo, fordi menn går ikke rundt å surmuler over små ting som de antar at motparten skal forstå. Menn tror ikke at andre er tankelesere, de kommunisere direkte. Det var bare ett eksempel, av mange andre, om hvor "vanskelige" noen kvinner kan være ;) 

Passivt aggressive menn er ikke en utdøende rase i Norge altså..😂

Anonymkode: 2b8e0...1d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

danbanan skrev (20 minutter siden):

Ehh, ok, dette innlegget oser ikke akkurat av god innsikt og forståelse. For å si det slik, det er ikke bare menn som kan være vanskelige og udugelige i forhold. Hvorfor tror du feks at mange syntes det er lettere å jobbe med menn? Jo, fordi menn går ikke rundt å surmuler over små ting som de antar at motparten skal forstå. Menn tror ikke at andre er tankelesere, de kommunisere direkte. Det var bare ett eksempel, av mange andre, om hvor "vanskelige" noen kvinner kan være ;) 

For å oppsummere, menn styres nok litt mer av logikk, mens kvinner mer av følelser. Da blir det konflikter da vettu. Akkurat som her inne på forumet😃

Dette er helt motsatt av min erfaring 😄 Men nå er jeg mer logisk selv, så mulig jeg utkonkurrerer menn på logikk-delen og de da står igjen med følelser som de ikke håndterer 🤷‍♀️

Anonymkode: 81b9c...572

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er helt motsatt av min erfaring 😄 Men nå er jeg mer logisk selv, så mulig jeg utkonkurrerer menn på logikk-delen og de da står igjen med følelser som de ikke håndterer 🤷‍♀️

Anonymkode: 81b9c...572

Forholdet handler som oftest ikke om logikk. Man har sjelden en logisk partner og en irrasjonell partner. Forhold er dynamiske.

Anonymkode: a801c...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Forholdet handler som oftest ikke om logikk. Man har sjelden en logisk partner og en irrasjonell partner. Forhold er dynamiske.

Anonymkode: a801c...b9b

Ikke etter min erfaring, men jeg har tydeligvis vært sammen med veldig følsomme menn, mens jeg ikke er det. 

Anonymkode: 81b9c...572

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke etter min erfaring, men jeg har tydeligvis vært sammen med veldig følsomme menn, mens jeg ikke er det. 

Anonymkode: 81b9c...572

Alle mennesker er følsomme.

Anonymkode: a801c...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Alle mennesker er følsomme.

Anonymkode: a801c...b9b

Det er grader av følsomhet, jeg sa jeg ikke var "veldig følsom", ikke at jeg ikke er følsom i det hele tatt. Men du må gjerne fortsette å kverulere om det gir deg noe. 

Anonymkode: 81b9c...572

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er grader av følsomhet, jeg sa jeg ikke var "veldig følsom", ikke at jeg ikke er følsom i det hele tatt. Men du må gjerne fortsette å kverulere om det gir deg noe. 

Anonymkode: 81b9c...572

Det gir meg noe ettersom slike innlegg bekrefter hvor upopulært det er med følelser. Det er liksom kult og status å være den man antar er den med minst følsomhet. Jeg kverulerer sjeldent, men gjør det i dette tilfellet fordi jeg håper det engang slutter å være slik.

Anonymkode: a801c...b9b

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det gir meg noe ettersom slike innlegg bekrefter hvor upopulært det er med følelser. Det er liksom kult og status å være den man antar er den med minst følsomhet. Jeg kverulerer sjeldent, men gjør det i dette tilfellet fordi jeg håper det engang slutter å være slik.

Anonymkode: a801c...b9b

Da har du misforstått motivet med innleggene mine. Det kom et innlegg som fremstilte menn som logiske og kvinner som følsomme, jeg kom med en anekdote om at det ikke var min erfaring. Jeg har alltid vært mindre følsom enn mine partnere, det er ikke noe kult med det. Det kan tvert imot være en hemsko. 

Anonymkode: 81b9c...572

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...