Gå til innhold

Hvorfor er det en økning av single, ensomme menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Husk at det er kvinnen som føder barn, ikke mannen. Så å kalle en mann barnløs er jo helt på tryne, det er kvinnen som har barna.

Anonymkode: 4a86b...eb7

Kom du akkurat ut av en tidskapsel fra 1950? 

Anonymkode: c04d5...a41

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men om det øker med single menn, så vil jo det øke med single kvinner også. Kanskje kvinner og menn har litt ulike forventninger til hva et forhold innebærer? 

Anonymkode: c2911...d28

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (11 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Det pekes på enslige og ensomme, og det virker artikkelen å ha kilder som støtter. Videre bør vi kunne anta at ufrivillig barnløse enslige er ensommere enn enslige med barn, og  gitt et visst gjenbruk av menn er det flere enslige barnløse menn enn kvinner. 

Det er jo en overvekt av menn i Norge. Både fordi det fødes en ørliten prosentdel flere gutter enn jenter, og fordi innvandringen til Norge generelt de siste 20 årene har bestått av unge menn. Det er bare å se på statistikk.

Når man da i tillegg vet at en god del (høyt utdannete/sjarmerende og kjekke) menn får to barnekull og dermed bruker opp to kvinner alene, så blir det dessverre enda flere ensomme menn 💙 (hilsen mamma til 3 gutter, hvorav en som jeg tror kan bli veldig ensom ❤️🩹)

Anonymkode: c04d5...a41

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er en naturlig reaksjon på at kvinner får valgfrihet.

Biologisk er det helt naturlig at færre menn blir forelder. Det er slik det har vært mesteparten av menneskets historie. Det først nå nylig med kvinnehatende religioner som feks kristendom, islam osv at flere menn enn naturlig har fått bli far.

Å ta fra kvinner rettigheter er den eneste måten å sikre at flesteparten av menn får seg dame. For damer lever heller alene enn med en mann hun ikke liker om hun har valget.

 

Anonymkode: 3a045...ab5

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (58 minutter siden):

Så du har hatt menn som klager på at du ikke er like fin som en annen de vet om?

Jeg er ikke den du siterer, men jeg hadde en kjæreste som kommenterte andre kvinner og noen var verdens vakreste kvinne osv. Dette kunne jeg ha sett stort på om det ikke var for at han i tillegg var generelt nedlatende til meg og han sa aldri hyggelige ting om mitt utseende. I tillegg var han på gråten når han snakket om prinsessen som hadde avvist han før meg. Jeg følte hele tiden at han ikke mente at jeg var bra nok, men hvis jeg tok det opp så var han (igjen) nedlatende og sa at jeg krevde for mye. Det var altså jeg som var på bærtur.

Jeg er bitter når jeg tenker på at jeg i det hele tatt brukte tid på en person som behandlet meg slik. Jeg er ikke bitter for at jeg i noen år var ufrivillig enslig.

Når jeg ser tilbake på dette flere år senere så er det ingen tvil i det hele tatt om at jeg var en han tok til takke med. Løsningen på eventuelt avvik i tilbud og etterspørsel mellom menn og kvinner er ikke at kvinner skal gjøre som menn og ta til takke. Absolutt ingen fortjener å være den personen i et forhold som noen har tatt til takke med.

Det er ikke kvinner som skal endre atferd for å gjøre ensomme menn til lags. De ensomme mennene får ta en runde med seg selv og se på sin egen rolle i dette hvis de vil ha endring.

Anonymkode: 6423a...ce0

  • Liker 9
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke kvinner som skal endre atferd for å gjøre ensomme menn til lags. De ensomme mennene får ta en runde med seg selv og se på sin egen rolle i dette hvis de vil ha endring.

Anonymkode: 6423a...ce0

Dette. Men det finnes dessverre en god del sosialt klønete unge menn som ikke har utseendet med seg, og som ikke har gjort det bra på skolen. Og disse er det som regel "ingen" som vil ha. Menn blir overhodet ikke "tapere" med vilje, alle barn har et enormt ønske om å passe inn. Dette kan være svært snille menn, snille som dagen er lang, men de blir dessverre helt usynlige i fht kjekkere og mer sjarmerende menn med bedre jobber. Og når det i tillegg finnes flere menn enn kvinner, så har jo kvinnene mer å velge mellom. Seleksjonen starter i barneskolealder hvor barna etter hvert får lov til å håndplukke venner, håndplukke bursdagsgjester osv, og så faller de sosialt umodne barna enda mer utenfor og snøballeffekten er i gang.

Anonymkode: c04d5...a41

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Men om det øker med single menn, så vil jo det øke med single kvinner også. Kanskje kvinner og menn har litt ulike forventninger til hva et forhold innebærer? 

Anonymkode: c2911...d28

"Befolkningen i Norge blir stadig mer mannsdominert. Nå bor det over 41 000 flere menn enn kvinner i Norge, og det har ikke vært et så stort kvinneunderskudd som i 2018 siden vi begynte å telle befolkningen for 249 år siden.

Mannsdominansen skyldes hovedsakelig at det siden 2006 har innvandret langt flere menn enn kvinner. I denne perioden nettoinnvandret det 42 000 flere menn enn kvinner. De fleste har kommet på grunn av arbeid.

- I tillegg vil det alltid være slik at det fødes flere gutter enn jenter. I snitt fødes det i dag 106 gutter per 100 jenter, sier Falnes-Dalheim."

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/fortsatt-flere-menn-enn-kvinner-i-norge

Anonymkode: c04d5...a41

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at for hver singel mann, var det en singel kvinne? At det er like mange menn som kbinner i verden? 

Eller er det at det er kommet en overvekt av unge menn som er ressurssterke nok til å innvandre til den vestlige verden, at det er blitt en overvekt av menn i den vestlige verden, og at kvinnene er igjen i de landene de stakk i fra? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morpheus skrev (Akkurat nå):

Jeg trodde at for hver singel mann, var det en singel kvinne? At det er like mange menn som kbinner i verden? 

Eller er det at det er kommet en overvekt av unge menn som er ressurssterke nok til å innvandre til den vestlige verden, at det er blitt en overvekt av menn i den vestlige verden, og at kvinnene er igjen i de landene de stakk i fra? 

I følge statistikken i innlegget over ditt så er det dessverre slik ja.

Anonymkode: c04d5...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

I følge en artikkel

https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-state-our-unions/202208/the-rise-lonely-single-men

...har antallet single, ensomme menn økt drastisk de siste 30 årene. Hvorfor?

Anonymkode: a9a32...e57

... og i samme artikkel står det hvorfor.

Men hvis vi heller skal synse og spekulere så vil jeg tro det har en sammenheng med at flere kvinner velger å ikke få barn (med det første, uansett). De har større fokus på karriere og slikt, og da blir det mindre tid til seriøse forhold. Med dagens datingapper er det lett å få seg et ligg ved behov, også.

Det er også et helt hinsides fokus på utseende nå for tiden, dating er mer overfladisk enn noen gang, noe som ikke slår positivt ut verken for visse menn eller kvinner. Jeg tror at menn er mer villig til å prøve å få seg et litt med en "mindre attraktiv" kvinne enn omvendt, og slike scenarioer kan jo utvikle seg til et forhold. Who knows.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke den du siterer, men jeg hadde en kjæreste som kommenterte andre kvinner og noen var verdens vakreste kvinne osv. Dette kunne jeg ha sett stort på om det ikke var for at han i tillegg var generelt nedlatende til meg og han sa aldri hyggelige ting om mitt utseende. I tillegg var han på gråten når han snakket om prinsessen som hadde avvist han før meg. Jeg følte hele tiden at han ikke mente at jeg var bra nok, men hvis jeg tok det opp så var han (igjen) nedlatende og sa at jeg krevde for mye. Det var altså jeg som var på bærtur.

Jeg er bitter når jeg tenker på at jeg i det hele tatt brukte tid på en person som behandlet meg slik. Jeg er ikke bitter for at jeg i noen år var ufrivillig enslig.

Når jeg ser tilbake på dette flere år senere så er det ingen tvil i det hele tatt om at jeg var en han tok til takke med. Løsningen på eventuelt avvik i tilbud og etterspørsel mellom menn og kvinner er ikke at kvinner skal gjøre som menn og ta til takke. Absolutt ingen fortjener å være den personen i et forhold som noen har tatt til takke med.

Jeg forteller mine barn når ting går galt at det er greit at feil skjer og at vi tar feil og at ikke alt er perfekt hele tiden. Det beste vi kan håpe på er at når det skjer så kommer vi ut på andre siden litt klokere enn vi gikk inn i det.

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke kvinner som skal endre atferd for å gjøre ensomme menn til lags. De ensomme mennene får ta en runde med seg selv og se på sin egen rolle i dette hvis de vil ha endring.

Anonymkode: 6423a...ce0

Enig i dette. Ikke at jeg vil begrense det til menn bare, for alle som er misfornøyde med sin egen tilværelse har ting de kan gjøre for at den skal bli bedre. Bare peke på alle andre og kreve at de skal endre noe for at det skal bli bedre for en selv er ... lite tiltalende, for å si det sånn.

En høyst akuell problemstilling i dagens krenkekultur, forøvrig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kom du akkurat ut av en tidskapsel fra 1950? 

Anonymkode: c04d5...a41

Nei, jeg lever i virkeligheten.

Det er faktisk kvinner som føder barn, som tar dette valget. En mann har ikke noen rettigheter i forhold til det.

Om du tror alt skal deles 50% i et forhold kan du bare glemme det.

Et barn skal knytte seg til mor, ammes. Oppdras. En mann kan ikke erstatte morsrollen, en mann kan heller ikke amme. Barn skal ammes, ikke flaskes.

Anonymkode: 4a86b...eb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, jeg lever i virkeligheten.

Det er faktisk kvinner som føder barn, som tar dette valget. En mann har ikke noen rettigheter i forhold til det.

Om du tror alt skal deles 50% i et forhold kan du bare glemme det.

Et barn skal knytte seg til mor, ammes. Oppdras. En mann kan ikke erstatte morsrollen, en mann kan heller ikke amme. Barn skal ammes, ikke flaskes.

Anonymkode: 4a86b...eb7

...og mor kan ikke erstatte farsrollen.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nisselue skrev (1 time siden):

...og mor kan ikke erstatte farsrollen.

Nei, det forstår vel alle?

Men tror ikke feministene forstår det. Tenk på det kvinnene som velger å få barn alene, uten en far i bildet. Tragisk.

Anonymkode: 4a86b...eb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi damer nå til dags heller suger kuken til Chad natt til søndag, enn å bygge noe meningsfylt med en ålreit mann...

Anonymkode: 78264...139

Og å bygge mener du vel at du skal kommandere og kvinnen skal jobbe. 😬

Anonymkode: 4fee7...6e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det forstår vel alle?

Men tror ikke feministene forstår det. Tenk på det kvinnene som velger å få barn alene, uten en far i bildet. Tragisk.

Anonymkode: 4a86b...eb7

Kvinner som velger å få barn alene er ofte ressurssterke. De er en helt egen type alenemødre. Skal du bevise at dette er en tragedie må du først og fremst linke til en studie der disse er Representert.

Anonymkode: a801c...b9b

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

nisselue skrev (1 time siden):

...og mor kan ikke erstatte farsrollen.

Hva er farsrollen og hva er morsrollen?

Anonymkode: a801c...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det forstår vel alle?

Seks minutter tok det før du fikk svar fra noen som ikke forstår det, så... Nei.

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Men tror ikke feministene forstår det. Tenk på det kvinnene som velger å få barn alene, uten en far i bildet. Tragisk.

Anonymkode: 4a86b...eb7

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva er farsrollen og hva er morsrollen?

Anonymkode: a801c...b9b

Farsrollen er å være far. Morsrollen er å være mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi de er incels

Anonymkode: bd8d0...9d4

"En firkant er en firkant fordi den har fire kanter."

Anonymkode: d3c26...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...