Gå til innhold

Hvorfor er det en økning av single, ensomme menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

nisselue skrev (8 minutter siden):

Farsrollen er å være far. Morsrollen er å være mor.

Gud bedre. 

Anonymkode: 4fee7...6e6

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nisselue skrev (2 minutter siden):

Spør et bedre spørsmål.

Gi et bedre svar.

Anonymkode: a801c...b9b

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er mann, orker ikke forhold. Er så krevende, eneste utbyttet jeg har av en kvinne er sex og nærhet. Dette får man uten forhold.

Anonymkode: 4a86b...eb7

Akkurat. Det er jo det ganske mange kvinner også konkluderer med. 

Anonymkode: b4035...e3a

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er jo ganske kjent egentlig, kvinner har blitt mer selvstendige og tar høyere utdanning, noe som gjør at en del mannfolk blir valgt bort. Om det er feil eller greit er jo så klart noe man kan diskutere til man blir blå i trynet, kvinner og menn kommer nok aldri til å bli enig her.

Og så kan man lure på hvorfor det ikke er mer ensomme kvinner? Jeg tror det er fordi at vi menn er litt enklere og er så "dumme" at de  hovedsakelig ser på utseendet. Det gjør at en del kvinner, med lavere utdanning og kanskje mindre sjarmerende personlighet allikevel ender opp med en mann, så lenge de har ok utseendet. De kan lever mer på utseende sitt med andre ord. Men mange av disse kvinnen blir nok også bare brukt for sex og derfor får man alle disse "klage" trådene her inne på forumet😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, de er ikke feminister. De er menn som tar ansvar, og har lært seg rettferdighetssans og omsorg. Det har ingenting med denne forbanna søppelfeminismen.

hilsen k34.

Anonymkode: acee7...af7

Det er rett og slett skremmende med kvinner som kaller feminine søppel. Ja menn også for den del. Da har man lest for mye tull på nettet, men vet egentlig ikke hva feminine er. 

Min far er feminist, min mann er det, og absolutt alle oppegående mennesker jeg kjenner er feminister. Les deg litt opp på hva feminisme EGENTLIG er. 

Anonymkode: b4035...e3a

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er rett og slett skremmende med kvinner som kaller feminine søppel. Ja menn også for den del. Da har man lest for mye tull på nettet, men vet egentlig ikke hva feminine er. 

Min far er feminist, min mann er det, og absolutt alle oppegående mennesker jeg kjenner er feminister. Les deg litt opp på hva feminisme EGENTLIG er. 

Anonymkode: b4035...e3a

Støtter så voldsomt❤. Det er en holdningsendring på gang blant de unge, de kule gutta er erklærte feminister nå. Det gjør meg så glad.

Anonymkode: a44dc...917

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en økning av single menn, som det skrives så mye om, må jo det bety at det er en økning av single kvinner også. Det er jo bare 50/50 av oss, så for at regnestykket skal gå opp....

Jeg lurer veldig på hvorfor det ikke er noen skriverier og "stakkars dem" holdning til alle disse single kvinnene? Er det fordi de single kvinnene ikke spyr ut hatet sitt og går amok mot folk fordi de ikke "får" sex? Må vi degge mer med mennene, fordi det er mer synd på dem av en eller annen grunn, og degge for dem så de "holder seg snille"?

Menn må vi kunne forvente at oppfører seg pent, de også, selv om de ikke "får" den sexen med instagram-babes som de trakter etter. Den lett overvektige nabodama er de ikke interessert i noe forhold til. Det skal være øverst på 10-skalaen!

Endret av Million
omformulert en setning
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (20 minutter siden):

Spør et bedre spørsmål.

Still et bedre spørsmål 😄

Anonymkode: 4fee7...6e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datingmarkedet fungerer som ande former for kapitalisme. Verdien samles opp hos enkelte og har man mye er det lettere å få mer. I dating handler mye om selvtillit. Har en mann mye responderer kvinner oftere positivt og da får de enda mer selvtillit. Det blir en god spiral. Det motsatte skjer med de som er usikre.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette har jo mye med kjønnsroller å gjøre også da, kvinner skal være menn. Alt skal deles 50%, sånt funker ikke. Ingen menn orker en drittunge som er på den måten.

Se til land der kvinner vet rollen sin, ting er helt annerledes der. Men de krever også at mannen er forsørgeren økonomisk.

Anonymkode: 4a86b...eb7

Selv om det er sant til en viss grad, blir det ikke gjennomførbart i dagens samfunn. Det er så dyrt å leve at man tvinges til å ha en inntekt per voksen i husstanden.

I praksis blir ikke kvinner som «kjenner sin rolle» bare ansvarlig hjemme. Hun ender opp med 200%. Altså 100% på jobb, og 100% hjemme, mens mannen tror bare han skal ha fri etter jobb. Selvfølgelig ikke alle menn som er slike rasshøl, men alt for mange.

Anonymkode: acee7...af7

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Sier seg jo selv når kvinner kan velge og vrake i menn, og heller foretrekker å resirkulere de 10% mennene som alle av dem vil ha. Vinn-vinn situasjon for kvinner, not so much for resten av mennene.

Anonymkode: 3181a...a23

Min erfaring er litt annerledes. Flere av de single mennene jeg kjenner har skyhøye krav til fremtidig partner, andre igjen har urealistiske krav til forhold (at alt skal være enkelt og at de skal kunne fortsette som før på absolutt alle felt). Disse kan ikke akkurat sies å være UFRIVILLIG single. De bare ønsker ikke det som er tilgjengelig.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (4 timer siden):

Så du har hatt menn som klager på at du ikke er like fin som en annen de vet om?

Ja. Som var veldig klar over at han ikke hadde sjansen på noen finere enn meg, men gjerne ville hatt det. Helt realist altså, han la ikke skjul på det. Det var også viktig for han at jeg var slankere enn svigerinnen, han ville ikke ha den styggeste dama. Man ønsker jo å bli elsket for den man er, ikke konstant bli målt opp mot andre og vite at han gjerne skulle hatt ei finere. 

Anonymkode: f6ff3...6f7

  • Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Million said:

Hvis det er en økning av single menn, som det skrives så mye om, må jo det bety at det er en økning av single kvinner også. Det er jo bare 50/50 av oss, så for at regnestykket skal gå opp....

Jeg lurer veldig på hvorfor det ikke er noen skriverier og "stakkars dem" holdning til alle disse single kvinnene? Er det fordi de single kvinnene ikke spyr ut hatet sitt og går amok mot folk fordi de ikke "får" sex? Må vi degge mer med mennene, fordi det er mer synd på dem av en eller annen grunn, og degge for dem så de "holder seg snille"?

Menn kan oppføre seg pent de også, selv om de ikke "får" den sexen med instagram-babes som de trakter etter. Den lett overvektige nabodama er de ikke interessert i noe forhold til. Det skal være øverst på 10-skalaen!

Du tar et steg frem og to steg tilbake med din konklusjon. Det flere og større faktorer enn "menn oppfører seg ikke pent".

Om du er genuin med å lure veldig på hvorfor ting er som det er, kan man gjerne starte med gå litt dypere om definisjoner av singel menn og singel kvinne. Det er veldig to forskjellige ting.

En gjennomsnitt singel mann er ofte ufrivillig singel: han blir avvist igjen og igjen, han har ikke hatt sex på flere år og han er stort sett usynlig for samfunnet. Å komme seg ut av en slik nedover spiral er en utfordring.

En gjennomsnitt singel kvinne, kan være ufrivillig singel. Men fleste single kvinner per i dag har ofte en kort vei til å finne seg en mann som gir henne oppmerksomhet som kan være starten på noe kortsiktig eller langsiktig.

Hennes dating opplevelse vil ofte være å avvise menn og diskvalifisere menn. Hans dating opplevelse vil ofte være å prøve seg og bli stadig diskvalifisert.

Godt mulig det er like mange single menn og kvinner fordi vi er 50/50 som du sier, men bak tallene er det natt og dag forskjell med gode grunner hvorfor det ser ut som at menn klage og syter på hvordan dating nå til dags er.

 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Gi et bedre svar.

Anonymkode: a801c...b9b

Når du sier hva som var problemet med det svaret du fikk så blir det lettere å vite hva du egentlig lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (2 minutter siden):

Du tar et steg frem og to steg tilbake med din konklusjon. Det flere og større faktorer enn "menn oppfører seg ikke pent".

Om du er genuin med å lure veldig på hvorfor ting er som det er, kan man gjerne starte med gå litt dypere om definisjoner av singel menn og singel kvinne. Det er veldig to forskjellige ting.

En gjennomsnitt singel mann er ofte ufrivillig singel: han blir avvist igjen og igjen, han har ikke hatt sex på flere år og han er stort sett usynlig for samfunnet. Å komme seg ut av en slik nedover spiral er en utfordring.

En gjennomsnitt singel kvinne, kan være ufrivillig singel. Men fleste single kvinner per i dag har ofte en kort vei til å finne seg en mann som gir henne oppmerksomhet som kan være starten på noe kortsiktig eller langsiktig.

Hennes dating opplevelse vil ofte være å avvise menn og diskvalifisere menn. Hans dating opplevelse vil ofte være å prøve seg og bli stadig diskvalifisert.

Godt mulig det er like mange single menn og kvinner fordi vi er 50/50 som du sier, men bak tallene er det natt og dag forskjell med gode grunner hvorfor det ser ut som at menn klage og syter på hvordan dating nå til dags er.

 

Hvorfor skriver menn det tullet der gang på gang? Det er jo direkte feil! Kvinner som prøver å finne seg kjæreste, blir stort sett bare "brukt" til engangsopplegg eller kortvarig, uforpliktende sex av mennene. Det er det menn er ute etter, ikke et fast kjæresteforhold. De dater og vil ha sex på første date, etter det hører ikke kvinnen noe mer fra dem. Typisk scenario som gjentar seg daglig i dette landet. 

Sex er det mennene er ute etter, kjæreste er det kvinnene er ute etter. Når ikke disse to partene er enige om hva de vil ha, så blir det mange single. 

Det er selvfølgelig noen kvinner som er ute etter tilfeldig og uforpliktende sex også, men det er et fåtall. I all hovedsak vil ufrivillig single kvinner ikke bli brukt til tilfeldig sex av mennene, de vil ha kjæresteforhold. Fast og forpliktende.

Menn er bare ute etter "å få" sex. For dem kan det godt være én gang og ikke noe mer pr kvinne, og så en ny neste gang. 

Anonymkode: 52fbd...05b

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Gi et bedre svar.

Anonymkode: a801c...b9b

Om man ikke ser at det er forskjell på å være mor og det å være far, så er man regelrett blendet av kjønnsdebatten.

Anonymkode: 7e994...3d4

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Menn er bare ute etter "å få" sex. For dem kan det godt være én gang og ikke noe mer pr kvinne, og så en ny neste gang. 

Anonymkode: 52fbd...05b

Du klarer fint å innse at kvinner er individer, men forstår ikke at menn er individer? Der har du problemet. Bare hyggelig.

Anonymkode: 7e994...3d4

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke singel, men kan absolutt forstå meg på de kvinnene som velger å være det. Nå har jeg noen dårlige forhold bak meg og i samboerforhold opplevde jeg å få dobbelt opp av husarbeid. Økonomien ble heller ikke bedre, tvert imot, med menn som levde over evne og jeg følte jeg ble dratt med ned i synkende skip. Husker godt hvordan jeg lå og bekymret meg for økonomien pga en samboer som trodde vi kunne leve i sus og dus, han eide ikke økonomisk styring.

Idag har jeg kjæreste, men eier min egen leilighet. Det er uaktuelt å noengang la han kjøpe seg inn i den, leiligheten er min og min trygghet. Det er nydelig å ikke ha økonomi med en annen og styre skuta selv. 

Anonymkode: d2f35...8f5

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...