Gå til innhold

Hvorfor er Karpe så populære?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Uff skal vi måle penis også? IQ har ikke noe med musikken til karpe å gjøre. Noen liker lyrikk og andre gjør ikke det. Alle kan lese så da er spørsmålet bare om man bryr seg.

Anonymkode: 576be...f7a

Dette var veldig karpesque. Karpe kunne svart akkurat det samme. Det er noe fjortisaktig over tekstene rett og slett. Noen liker det, andre ikke. 

Anonymkode: e98fb...421

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jaja, det er vel derfor du sitter her på KG og Karpe drar inn flersifrede millioner denne måneden. 

Anonymkode: 3162e...ab0

I den grad det skulle være et argument for noe som helst. Harry Weinstein, Michael Jackson, Putin, Trump, Epstein, Bin Salman har dratt inn sine millioner de også, uten at det gjør noen av de til noe stort av den grunn. 

Anonymkode: 94c8c...291

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, latterliggjøring, brukerdebatt, nedsettende innhold, avsporinger og svar til dette.

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 10.33):

Dette var veldig karpesque. Karpe kunne svart akkurat det samme. Det er noe fjortisaktig over tekstene rett og slett. Noen liker det, andre ikke. 

Anonymkode: e98fb...421

Hvis du ikke skjønte det så var jeg sarkastisk. Man trenger ikke være smart for å like karpe, og man blir ikke smartere av å ikke like det. Det har med interesse å gjøre. Noen som ikke har musikkinteresse vil selvsagt ikke like karpe 

Anonymkode: 576be...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis du ikke skjønte det så var jeg sarkastisk. Man trenger ikke være smart for å like karpe, og man blir ikke smartere av å ikke like det. Det har med interesse å gjøre. Noen som ikke har musikkinteresse vil selvsagt ikke like karpe 

Anonymkode: 576be...f7a

Det er her du tar fullstendig feil.

Folk med musikkinteresse hater Karpe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud skrev (På 18.8.2022 den 22.33):

Hmmm… er ikkje «kebab aksent» det same som moderne Oslo-dialekt?

Nei. 

Anonymkode: 7a1e2...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som en som nærmer seg 50 er jeg kanskje ikke midt i nedslagsfeltet, men dette appellerer allikevel. Det selv om jeg befinner meg på den lyseblå delen av politikken, noe jeg mistenker at Karpe ikke gjør.
Siste utgivelse kan i mine øyne ikke måle seg med Heisan Montebello utgivelsen, men har fortsatt godt med gode øyeblikk. Aller sterkest står imidlertid første Spektrum opptreden i 2013. Absolutt helt fantastisk!!

Anonymkode: 2ff5c...af0

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (32 minutter siden):

Det er her du tar fullstendig feil.

Folk med musikkinteresse hater Karpe.

Hva jeg sier kan ikke være feil. Folk uten interesse for musikk hører ikke på musikk, hverken Karpe eller Åge Aleksandersen.

Det du sier er beviselig feil fordi jeg er interessert i musikk, driver med musikk og jeg hater ikke karpe. Hvis ingen hadde vært interessert i musikken deres hadde de ikke hatt noen lyttere, i alle fall ikke 860000 månedlige lyttere.

Anonymkode: 576be...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva jeg sier kan ikke være feil. Folk uten interesse for musikk hører ikke på musikk, hverken Karpe eller Åge Aleksandersen.

Det du sier er beviselig feil fordi jeg er interessert i musikk, driver med musikk og jeg hater ikke karpe. Hvis ingen hadde vært interessert i musikken deres hadde de ikke hatt noen lyttere, i alle fall ikke 860000 månedlige lyttere.

Anonymkode: 576be...f7a

Vet du hvilken målgruppen Karpe appellerer til?

De fleste som lytter til Karpe er unge mennesker, fordi det er «in» å høre på. Ikke fordi at de er opptatt av budskapet i tekstene deres, for da hadde vi vel sett en annen holdning i samfunnet? Hvor mange er det egentlig som forstår både første- og andregenerasjonsinnvandrerens ensomhet? Hvor mange av lytterne er det som klarer å tolke tekstene? Hvor mange av disse er barn av innvandrere? Svært få.

Selv Sondre Lerche har slitt med å forstå teksten til «Baraf/Fairuz». Hvordan kan man da forvente at norsk etniske ungdommer klarer å forstå den?

Anonymkode: 378ff...891

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2022 den 21.14):

Jaja, det er vel derfor du sitter her på KG og Karpe drar inn flersifrede millioner denne måneden. 

Anonymkode: 3162e...ab0

Det finnes utallige band du selv ikke liker som drar inn vanvittige summer i inntekt. Argumentet ditt er ubrukelig.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, TheHairyToothfairy said:

Det finnes utallige band du selv ikke liker som drar inn vanvittige summer i inntekt. Argumentet ditt er ubrukelig.

Så absolutt.

Vedkommende i videoen nedenfor var atskillig mer populær enn Karpe og solgte i bøtter og spann, uten at den musikalske kvaliteten er noe å rope hurra for:

Anonymkode: dacdd...74f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk etnisk 43 åring her, kan 70% av tekstene og jeg skjønner referansene, selv om jeg ikke har referansene om du vil. Og jeg elska konserten jeg var på lørdag - virkelig the most beautiful show in the world right now. For en musikk, for noen artister, for en crowd! Så utrolig hyggelige folk overalt. Virkelig en opplevelse! 10 av 10!

Anonymkode: 47d37...bfc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/18/2022 at 1:33 PM, Entern said:

Ingen som bruker jøde som skjellsord er smart og oppegående.

 

Men Karpe har da ikke gjort det. 
Om du sikter til sangen attitudeproblem så handler jo den nettopp om at det IKKE er greit å bruke jøde som skjellsord. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vet du hvilken målgruppen Karpe appellerer til?

For de som er 20-40? Det er i alle fall mange i alle aldre som lytter til de. De selv er straks 40 og det er vel uansett ikke deres skyld at musikken spilles i hjel på nrk p3 og blir populært som gjør at de under 20 hører på det.

Jeg er enig i at de under 20 sannsynligvis ikke forstår tekstene like godt som de over og det er ikke alle som har opplevd det samme som karpe selv har men selv om de ikke har opplevd det samme eller kjent akkurat de samme følelsene så kan lytteren sympatisere med det som blir sunget om. Kanskje det gir et innblikk i en virkelighet som noen ikke visste var så vanlig for mange i Norge i dag. Musikk forteller mange historier, det har det alltid gjort. 

Anonymkode: 576be...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater Karpe, skikkelig ræva. Blir forbanna når jeg hører "musikken" deres fordi den er så dårlig. Skremmende at så mange mennesker har så elendig musikksmak. 

Anonymkode: 79a2d...054

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Likte de to første albumene, så falt jeg litt bort fra de. Visste faktisk ikke at de har endra navn til Karpe før jeg sjekka wikipediasiden deres nå😅

Endret av Lerke987
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Karpe innvandrerevennlig og slenger mye dritt om det norske samfunnet?

Anonymkode: 7254c...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 14.19):

Jeg har bodd i utlandet noen år og ikke helt fått med meg hypen rundt Karpe. "ALLE" elsker Karpe og det er så stort bla bla bla.

Kan noen fortelle meg hvorfor disse er så store og populære? Hva er greia?

Anonymkode: d8111...ff7

Aner ikke. Vet ikke hvem dem er annet enn at dem synger - tru æ 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...