Gå til innhold

Hvorfor er Karpe så populære?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler Karpe-besettelsen hovedsakelig er en sånn Oslo/sentrale østlandet-greie. Både artistene/musikken/tekstene/showene er heller uinteressante og irrelevante for de fleste i resten av landet. Med unntak da, selvfølgelig.. 

Men kult for de som passer inn i bobla da!

Anonymkode: cae3e...079

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke Karpe innvandrerevennlig og slenger mye dritt om det norske samfunnet?

Anonymkode: 7254c...4bc

De rapper og synger tidvis (tidligere album) om ting de ønsker skal forandre seg i samfunnet. Vil ikke si at det er det samme som å slenge dritt, det norske samfunnet er jo fortsatt under utbedring og alle har en stemme de kan bruke om de vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hater Karpe, skikkelig ræva. Blir forbanna når jeg hører "musikken" deres fordi den er så dårlig. Skremmende at så mange mennesker har så elendig musikksmak. 

Anonymkode: 79a2d...054

Bare nysgjerrig, kommer du på noen andre artister eller band som også gjør deg forbanna når du hører de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Føler Karpe-besettelsen hovedsakelig er en sånn Oslo/sentrale østlandet-greie. Både artistene/musikken/tekstene/showene er heller uinteressante og irrelevante for de fleste i resten av landet. Med unntak da, selvfølgelig.. 

Men kult for de som passer inn i bobla da!

Anonymkode: cae3e...079

Riktig. Musikk for en stor konform østlandsk "me-too" generasjon, uten smak, samt med store harrytass-vibber 😏

Anonymkode: 1311e...d70

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo hva Karpe Diem prøver på, men det er litt kleint. Markoolio var kulere og nailet det bedre.

Anonymkode: f21f9...ff4

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Riktig. Musikk for en stor konform østlandsk "me-too" generasjon, uten smak, samt med store harrytass-vibber 😏

Anonymkode: 1311e...d70

Dette er "musikk" for dem som aldri har satt seg inn i musikkhistoriens skatter, og ikke aner hva god musikk faktisk er.

Kuer spiser gress, så gress er definitivt spiselig, og å høre på talentløs rap er som å servere gress til en person som aldri har smakt en kake; vedkommede vil si at gresset er godt - simpelthen fordi man ikke kan forestille seg noe bedre.

Karpe kan ikke måle seg med disse gutta; i løpet av 7 korte år klarte de å sette sitt preg på musikken og endre forholdet til den med en merkbar utvikling gjennom disse årene, og hvor er Karpes utvikling? De har holdt på i 22 lange år uten å komme av flekken musikalskt sett; mens denne gruppen 60 år etter deres første plate er en bauta i musikkhistorien, vil Karpe i fremtiden være på nivå med Ole Ivars eller Sputnik  - "tenk at vi faktisk hørte på dette":

Anonymkode: dacdd...74f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/14/2022 at 2:30 PM, AnonymBruker said:

80 % av de som liker Karpe er hvit ungdom. Mye kunnskapsløshet i denne tråden. 

Anonymkode: 3162e...ab0

Ut fra konsertpublikumet å bedømme, ja. Fordi de er de som har rik og (dum)snill nok pappa.

Anonymkode: f4f64...72f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/18/2022 at 1:12 PM, AnonymBruker said:

Vanligvis har jeg ingen problemer med at man liker forskjellige ting, men Karpe er så eksepsjonelt elendig at jeg rett og slett må gjøre et unntak.

For noen år siden var jeg på treningsrommet på jobb med en jente jeg hadde et godt øye til. Siden det var planlagt at vi skulle trene sammen hadde jeg ikke med hodetelefoner, så vi bare hørte på radioen over ghettoblaster som sto i lokalet. De første låtene var helt grei bakgrunnsmusikk, men så kom en aldeles grufull Karpe-låt. Jeg sukket tungt og hadde tenkt å bytte stasjon, men før jeg kom så langt hoppet hun lynraskt av ellipsemaskinen og økte volumet med flere hakk...

Som sagt, ulik smak ville vanligvis ikke ha vært noen tema, men det går en grense.

Dealbreaker!

Anonymkode: 82cde...ba1

Bra du fant det ut før det var for sent da! 😀

Anonymkode: f4f64...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/18/2022 at 9:20 PM, AnonymBruker said:

Når jeg leser tekstene deres ser jeg noen som prøver hardt å skrive noe filosofisk, dypt og symbolsk, men som går skikkelig på trynet. 

Anonymkode: 05848...cc2

Og det er der målgruppen deres og deres økonomiske grunnlag gjenkjenner seg selv og klikker med dem. De unge som strever med å være så smarte som foreldre og karakterer har sagt at de er.

Anonymkode: f4f64...72f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte en del på de for tja 10 år siden kanskje. Synes de hadde mye fin musikk da. Så synes jeg de ble så sinte, og da falt jeg av. Og har liksom aldri kommer på det toget igjen. Men de har noen veldig veldig fine låter byduer i dur (?) og den de lagde etter 22.juli er nydelig. 

Anonymkode: 9c7a3...144

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette har jeg også lurt på lenge.
Og føler jeg blir bannlyst her i Norge hvis jeg ikke liker de. Avisene gir både låter og konserter terningkast seks, det er jo bare helt ufattelig.

Tror det må vere mer en hype hele greia, at du er kul og digg hvis du liker de. Og at du er en fjøsnisse hvis ikke.

Anonymkode: 9c709...442

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.8.2022 den 11.35):

Hørte en del på de for tja 10 år siden kanskje. Synes de hadde mye fin musikk da. Så synes jeg de ble så sinte, og da falt jeg av. Og har liksom aldri kommer på det toget igjen. Men de har noen veldig veldig fine låter byduer i dur (?) og den de lagde etter 22.juli er nydelig. 

Anonymkode: 9c7a3...144

Uthevede er grunnen til at jeg også falt av etter et par album. 

Anonymkode: a2747...1fa

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.8.2022 den 22.28):

Føler Karpe-besettelsen hovedsakelig er en sånn Oslo/sentrale østlandet-greie. Både artistene/musikken/tekstene/showene er heller uinteressante og irrelevante for de fleste i resten av landet. Med unntak da, selvfølgelig.. 

Men kult for de som passer inn i bobla da!

Anonymkode: cae3e...079

Og der har du halvparten av befolkingen i landet.

Anonymkode: 91cb3...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 14.49):

Ikke helt skjønt greia med Karpe jeg heller, men så er jeg heller ikke stor fan av sjangeren. Iallfall ikke sånn pusete, poppete rap på østlandsdialekt. Bare ikke min greie.

Jeg er fra Vestlandet, tipper Karpe og lignende musikk er større i Oslo-området. Pluss jeg nærmer meg 40, har inntrykk av at det er mye unger som hører på Karpe.

At man har lav IQ eller er rasist om man ikke liker dem er selvsagt tull 😅

Anonymkode: 00a48...d23

Jeg er 40 og elsker Karpe. 

Anonymkode: 3ff90...7b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikken deres treffer ikke meg. Tror jeg er for gammel. Jeg er nok hvertfall ikke målgruppa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hakke noe imot Karpe. Men jeg er nok for gammel til å være i målgruppen (32år). Hører ikke på det selv, men det er ikke noe nytt at jeg ikke akkurat hører på ungdomsmusikken.

Jeg klarer ikke å høre, verken tekstlig eller musikalsk, at de skal være så mye bedre eller verre enn annen popmusikk. Så for min del ville jeg klassifisert det som ganske generisk pop.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker dem bla pga at de alltid fornyer seg. Har vært fan (ikke blodfan da) i over 20 år. De er dessuten veldig bra live. Hilsen 47 år.

Anonymkode: e1821...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...