Gå til innhold

Hvorfor er Karpe så populære?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vanligvis har jeg ingen problemer med at man liker forskjellige ting, men Karpe er så eksepsjonelt elendig at jeg rett og slett må gjøre et unntak.

For noen år siden var jeg på treningsrommet på jobb med en jente jeg hadde et godt øye til. Siden det var planlagt at vi skulle trene sammen hadde jeg ikke med hodetelefoner, så vi bare hørte på radioen over ghettoblaster som sto i lokalet. De første låtene var helt grei bakgrunnsmusikk, men så kom en aldeles grufull Karpe-låt. Jeg sukket tungt og hadde tenkt å bytte stasjon, men før jeg kom så langt hoppet hun lynraskt av ellipsemaskinen og økte volumet med flere hakk...

Som sagt, ulik smak ville vanligvis ikke ha vært noen tema, men det går en grense.

Dealbreaker!

Anonymkode: 82cde...ba1

Hva synes du var så fælt? Hvilken låt var det?

Anonymkode: 576be...f7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 14.25):

De er gode på tekst, musikk og sceneshow. De har gode politiske budskap, men det forventes en viss  IQ for å forstå de, så skjønner at mange ikke forstår hvorfor de er så populære. 

Anonymkode: 3162e...ab0

Utgangspunktet var Karpes overraskende høye popularitet. Det betyr altså at veldig mange har høy nok IQ til å skjønne både deres platte tekster og budskap. Ringer det noen bjeller? Eller blir det for komplisert? 

Det merkelige er ikke at folket skjønner Karpe, det merkelige er at mange liker dem. Men nå faller de, det krever mer IQ for å gjennomskue noen, enn å forstå.

 

Anonymkode: e98fb...421

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Utgangspunktet var Karpes overraskende høye popularitet. Det betyr altså at veldig mange har høy nok IQ til å skjønne både deres platte tekster og budskap. Ringer det noen bjeller? Eller blir det for komplisert? 

Det merkelige er ikke at folket skjønner Karpe, det merkelige er at mange liker dem. Men nå faller de, det krever mer IQ for å gjennomskue noen, enn å forstå.

 

Anonymkode: e98fb...421

Uff skal vi måle penis også? IQ har ikke noe med musikken til karpe å gjøre. Noen liker lyrikk og andre gjør ikke det. Alle kan lese så da er spørsmålet bare om man bryr seg.

Anonymkode: 576be...f7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva synes du var så fælt? Hvilken låt var det?

Anonymkode: 576be...f7a

Først og fremst vil jeg beskrive "musikken" deres som ekstremt slitsom. For meg kan det meste av musikk surre ganske ubemerket i bakgrunnen, men det er umulig med Karpe. Jeg kan ikke navnet på en eneste låt.

Anonymkode: 82cde...ba1

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 14.28):

Synest ikke de er gode verken på tekst eller budskap. De er veldig oppskrytt av innvandrere, og det viser hvor mange det er blitt av de etterhvert…..

Anonymkode: c43de...d0f

Syntes ikke dere er noe bedre selv.  Kygo er helt forferdelig og høre på hvor han bruker samme fløyta i all musikk han utgir.  

Anonymkode: 1a118...ff4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de er ufattelig dyktige og digger at de har blitt så store. De lager ufattelig bra show og jeg liker at de bruker stemmene sine og pengene sine på å gi tilbake og å skape forbedringer i samfunnet.

De er populære i alle aldersgrupper, men mest unge. De er smarte og oppegående folk som bruker stemmene sine fornuftig. 
 

For øvrig er jeg 35 og gikk med en venninne på snart 50 på konserten i Oslo. Det er ingen andre som har solgt ut spektrum 10 konserter på rad. Det er imponerende enten man liker musikken eller ei.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er her for å bli, og flere skal vi bli, så det må du leve med😁 Videre er det rart at Karpe «er veldig oppskrytt av innvandrere» når det stor sett er de etnisk norske kollegene mine i alderen 25-50 som hører på musikken og går på konsertene deres.
Hilsen innvandrer

Anonymkode: 9ea66...896

Helt riiiktig 👌 de får stå for homofilien så kan vi innvandrere bringe nestegenrasjons Norge 🤣🤣🤣

Anonymkode: 1a118...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Sannsynligvis det faktum at de Karpe er rasister. Hat mot folkegrupper; jøder og hvite over 50.

Tenk om noen hadde skrevet lignende tekster om muslimer og pakistanere over 50. De hadde ikke blitt spilt en gang i noen radiostasjon, og de hadde blitt tatt ut av alle strømmetjenester. Så det faktum at det er lov å være rasistisk mot noen, og ikke mot andre er nok hovedgrunnen til at mange misliker Karpe (utover at de verken rappe eller synge da..)

Anonymkode: 66faf...332

Hvite menn som pusher 50? Det blir for dumt å svare på denne rasismeanklagen.

Og jødehatet, virkelig? Har du lest teksten, og hvordan den har blitt vridd til det ugjenkjennelige?

Realiteten er at rasistiske tekster mot muslimer og pakistanere florerer på nett og i kommentarfelt. Hvite, privilegerte mennesker skriver og uttaler utrolig mye rasistisk om minoriteter, og man er ingen rasist for å påpeke og henge ut slik oppførsel. Tenk å sitte på berget og se på en liten flokk med mennesker, snakke stygt om dem fordi de er mørkere og annerledes enn majoriteten, bare for å kalle dem rasister selv når de kaller deg en dust for det du sa.

Anonymkode: a5e2a...3af

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sånn typisk fan som hører mye på dem. Men syns de er dyktige når jeg ser dem på tv eller hører dem på radio. Det er flott med artister som tør å mene noe om samfunnet.

Anonymkode: cbae0...588

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Grusom skarre dialekt. Ufyselig musikk. 

Anonymkode: 84b2f...efe

Voksent å rakke ned på dialekt…! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vanligvis har jeg ingen problemer med at man liker forskjellige ting, men Karpe er så eksepsjonelt elendig at jeg rett og slett må gjøre et unntak.

For noen år siden var jeg på treningsrommet på jobb med en jente jeg hadde et godt øye til. Siden det var planlagt at vi skulle trene sammen hadde jeg ikke med hodetelefoner, så vi bare hørte på radioen over ghettoblaster som sto i lokalet. De første låtene var helt grei bakgrunnsmusikk, men så kom en aldeles grufull Karpe-låt. Jeg sukket tungt og hadde tenkt å bytte stasjon, men før jeg kom så langt hoppet hun lynraskt av ellipsemaskinen og økte volumet med flere hakk...

Som sagt, ulik smak ville vanligvis ikke ha vært noen tema, men det går en grense.

Dealbreaker!

Anonymkode: 82cde...ba1

Høres ut som hun slapp å gå på en smell hvis det var en dealbreaker for deg.

Anonymkode: a5e2a...3af

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boblerone skrev (7 minutter siden):

De er smarte og oppegående folk som bruker stemmene sine fornuftig. 

Ingen som bruker jøde som skjellsord er smart og oppegående.

Boblerone skrev (5 minutter siden):

Så syns jeg det er befriende at de driter i janteloven!

Ingen som er så woke og pk driter i janteloven, sorry.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boblerone skrev (2 minutter siden):

Voksent å rakke ned på dialekt…! 😂

Det er heller ikke en dialekt, men en talefeil. Veldig voksent å rakke ned på sånt.

Anonymkode: a5e2a...3af

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boblerone skrev (3 minutter siden):

Voksent å rakke ned på dialekt…! 😂

Rakke ned på dialekt er ikke bra, men rakke ned på SCHTØGG kebab aksent hos folk som absolutt har hatt nok tid og ressurser til å lære seg å prate rent er absolutt innafor.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig med deg.  Men la dem skrive.  De er feige.  Jeg har bodde her i to generasjoner og eneste gangen de tør og være seg selv er med en flaske Alkis. La dem.  De ser ikke hva det gjør med oss.  Vi blir fler.  De blir få.  De står for en orden hvor alle skal være fri og homofile.  Det vil gjøre at populasjonen synker og vi blir bare fler.  De slenger med sine innerste meninger om oss for vi vet godt at de ikke liker oss innvandrere.  Men gud har en plan.  Og den er alt på vei.  Just sit back and relax my friend 😊

Anonymkode: 1a118...ff4

Litt vanskelig å forstå budskapet i teksten, men vi er nok ikke så enige likevel hvis frihet og homofili er noe du er i mot. Jeg gir ikke med én hånd og tar med den andre, her er det plass til alle, uansett religion eller legning.

Anonymkode: a5e2a...3af

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 18.8.2022 den 13.41):

Litt vanskelig å forstå budskapet i teksten, men vi er nok ikke så enige likevel hvis frihet og homofili er noe du er i mot. Jeg gir ikke med én hånd og tar med den andre, her er det plass til alle, uansett religion eller legning.

Anonymkode: a5e2a...3af

Nei og vi trenger ikke være enig.  Men og sitte og slenge med leppa om to ekstremt dyktige artister som forøvrig har satt dype spor i mange tusenere av oss innvandrere ved og spre kunstnerisk budskap så skjønner vi litt mer enn det dere gjør. 

Anonymkode: 1a118...ff4

Ryddet for avsporinger. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Først og fremst vil jeg beskrive "musikken" deres som ekstremt slitsom. For meg kan det meste av musikk surre ganske ubemerket i bakgrunnen, men det er umulig med Karpe. Jeg kan ikke navnet på en eneste låt.

Anonymkode: 82cde...ba1

Hvordan vet du at det var karpe?

Anonymkode: 576be...f7a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De har fengende beats, ingen kan nekte for at PAF.no har en grov og digg bassdropp og at melodien er fin og en som man ønsker å høre igjen og igjen.

Anonymkode: 576be...f7a

Har ikke noen stor formening om Karpe, men akkurat den sangen går det kaldt nedover ryggen på meg når jeg hører. Vet ikke hvorfor, men den Allah-ropingen i starten av sangen minner meg om fanatisk terrorisme. Jeg må understreke at jeg har virkelig ingenting i mot muslimer, dette er bare følelsen jeg får av denne låta. Og det er mørkt og uhyggelig,

Anonymkode: 074fa...f07

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forstår jeg virkelig ikke. Synes det var passelig ok i starten av karrieren, men de siste årene er virkelig lite fengende, masete og ikke noe for min smak. SÅ jeg forstår det heller ikke 🤷‍♀️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...