Gå til innhold

Hvorfor er Karpe så populære?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har ikke noen stor formening om Karpe, men akkurat den sangen går det kaldt nedover ryggen på meg når jeg hører. Vet ikke hvorfor, men den Allah-ropingen i starten av sangen minner meg om fanatisk terrorisme. Jeg må understreke at jeg har virkelig ingenting i mot muslimer, dette er bare følelsen jeg får av denne låta. Og det er mørkt og uhyggelig,

Anonymkode: 074fa...f07

Islam og Allah er jo ikke terrorisme. Å tilbe Allah gjør deg ikke til en terrorist.

"Muslimske" terrorister kan ikke sammenlignes med andre muslimer, og å høre noen si "Gud" på et annet språk bør ikke gi noen en mørk og uhyggelig følelse. 

Anonymkode: a5e2a...3af

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Karpe er utrolig harry. Wannebe kvasi-intellektuell ghettopop for strebere 🥴

Anonymkode: c3ca0...f8b

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har ikke noen stor formening om Karpe, men akkurat den sangen går det kaldt nedover ryggen på meg når jeg hører. Vet ikke hvorfor, men den Allah-ropingen i starten av sangen minner meg om fanatisk terrorisme. Jeg må understreke at jeg har virkelig ingenting i mot muslimer, dette er bare følelsen jeg får av denne låta. Og det er mørkt og uhyggelig,

Anonymkode: 074fa...f07

Hvorfor minner den deg om terrorisme? Sangen heter egentlig Sidi Mansour er en cover av en veldig populær låt som har blitt covra sikkert hundrevis av ganger av forskjellige artister. Det Megdi synger i sangen er "Gud Gud å pappa og fred være med deg, å pappa", hva synes du er mørkt og uhyggelig med det? 

Her er en tunisisk versjon av denne sangen:

 

Anonymkode: 576be...f7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Islam og Allah er jo ikke terrorisme. Å tilbe Allah gjør deg ikke til en terrorist.

"Muslimske" terrorister kan ikke sammenlignes med andre muslimer, og å høre noen si "Gud" på et annet språk bør ikke gi noen en mørk og uhyggelig følelse. 

Anonymkode: a5e2a...3af

Fullstendig klar over det, men det er det jeg føler.  Det er bare noe med denne sangen som jeg synes er mørkt og uhyggelig.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor minner den deg om terrorisme? Sangen heter egentlig Sidi Mansour er en cover av en veldig populær låt som har blitt covra sikkert hundrevis av ganger av forskjellige artister. Det Megdi synger i sangen er "Gud Gud å pappa og fred være med deg, å pappa", hva synes du er mørkt og uhyggelig med det? 

Her er en tunisisk versjon av denne sangen:

 

Anonymkode: 576be...f7a

Jeg vet rett og slett ikke. Det føles bare uhyggelig og ekkelt. Akkurat som om noe ondt skal skje. Det er selvfølgelig ikke noe galt med teksten når du oversetter den. Den tunisiske versjonen er mer nøytral. 

Anonymkode: 074fa...f07

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår strengt tatt ikke hvorfor nesten noen artister som har dukka opp de siste to tiårene er populære, og Karpe passer inn der. For meg er det intetsigende og uinteressant musikk, det gir meg bare ingenting. Det er lite å ta tak i instrumentelt og melodisk, og da blir det lite spennende.

Anonymkode: 511fd...c7d

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har alltid vært sykt bra live! Mine beste konsertopplevelser har nok vært på deres konserter, og det er de jeg har sett desidert flest ganger fra 2004 til nå. 

Anonymkode: e48ba...576

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Karpe er utrolig harry. Wannebe kvasi-intellektuell ghettopop for strebere 🥴

Anonymkode: c3ca0...f8b

Jaja, det er vel derfor du sitter her på KG og Karpe drar inn flersifrede millioner denne måneden. 

Anonymkode: 3162e...ab0

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser tekstene deres ser jeg noen som prøver hardt å skrive noe filosofisk, dypt og symbolsk, men som går skikkelig på trynet. 

Anonymkode: 05848...cc2

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (44 minutter siden):

Snakker ikke om en bestemt låt jeg i hvertfall. Har bare aldri likt drittmusikken deres.

Men hvorfor mener du de burde anmeldes? Det mener du vel ikke bare fordi du ikke liker musikken?

Anonymkode: 576be...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Men hvorfor mener du de burde anmeldes? Det mener du vel ikke bare fordi du ikke liker musikken?

Anonymkode: 576be...f7a

Selvfølgelig ikke. Men hvis de virkelig har ytret seg hatefullt og rasistisk, burde de anmeldes på lik linje med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (8 timer siden):

Rakke ned på dialekt er ikke bra, men rakke ned på SCHTØGG kebab aksent hos folk som absolutt har hatt nok tid og ressurser til å lære seg å prate rent er absolutt innafor.

Hmmm… er ikkje «kebab aksent» det same som moderne Oslo-dialekt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (17 minutter siden):

Selvfølgelig ikke. Men hvis de virkelig har ytret seg hatefullt og rasistisk, burde de anmeldes på lik linje med andre.

Det kalles satire uansett hvilken hudfarge man har når man sier det

Anonymkode: e48ba...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kalles satire uansett hvilken hudfarge man har når man sier det

Anonymkode: e48ba...576

For å forstå satire må man ha EQ, og IQ. 

Anonymkode: 3162e...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forretningsidéen er at de agerer "sterke meninger" mens tekstene er passe uklare slik at folk kan tolke sine egne meninger inn i de. Det blir m.a.o. en slags selvdigging å digge de. Sånt som 15-25 år gamle jenter og musikkjournalister faller for. Men de har litt talent rent musikalsk, det de ha. Bare at stilen, tekstene og leflingen ikke passer meg helt. Så er er jeg heller ikke helt i målgruppen.

Anonymkode: f4f64...72f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var woke før det var kult, men de lagde gøy musikk. De er nok også forbilder fordi de bana vei for mange. Nå om dagen blir de inspirert av unge rappere som har tatt med seg mer av kulturen sin inn i musikken enn hva de gjorde i sin tid fordi det var ikke noe plateselskaper ville ha.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (59 minutter siden):

Selvfølgelig ikke. Men hvis de virkelig har ytret seg hatefullt og rasistisk, burde de anmeldes på lik linje med andre.

I hvilken sang mener du de har ytret seg rasistisk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gud skrev (8 timer siden):

Hmmm… er ikkje «kebab aksent» det same som moderne Oslo-dialekt?

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det kalles satire uansett hvilken hudfarge man har når man sier det

Anonymkode: e48ba...576

Vet hva satire er, og du må lære deg å lese bedre. Jeg svarte at hvis de hadde ytret seg slik, var de faktisk rasister selv.

Polyester skrev (11 timer siden):

I hvilken sang mener du de har ytret seg rasistisk?

Det vet ikke jeg. Hører ikke på drittsangene deres. Jeg svarte kun på et annet innlegg. Om det var sang eller en uttalelse, vet jeg heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (Akkurat nå):

Vet hva satire er, og du må lære deg å lese bedre. Jeg svarte at hvis de hadde ytret seg slik, var de faktisk rasister selv.

Det vet ikke jeg. Hører ikke på drittsangene deres. Jeg svarte kun på et annet innlegg. Om det var sang eller en uttalelse, vet jeg heller ikke.

Så du mener de burde anmeldes bare fordi? Fordi hva da? Karpe ikke uttalt seg rasistisk, hverken i eller utenfor tekstene sine. Gidd å snakke om noe du ikke vet noe om a 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Polyester skrev (3 minutter siden):

Så du mener de burde anmeldes bare fordi? Fordi hva da? Karpe ikke uttalt seg rasistisk, hverken i eller utenfor tekstene sine. Gidd å snakke om noe du ikke vet noe om a 

Jeg svarte bare på et annet innlegg. Ikke min feil at du ikke kan lese. Du får gå tilbake i tråden, så ser du sammenhengen.

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...