Gå til innhold

Skal Vi Danse Allstars 2022


Wera1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ziljemor skrev (På 28.8.2022 den 18.38):

Så reprisen i dag, og har gjort meg følgende tanker:

Kanskje bør TV2 få tilbakemelding om at danseparene må være mer tro til sjangeren de får utdelt. Det er ingenting galt i show, moderne eller fusion mellom sjangere - men da må det kalles det. Jeg får en forventning om å se tango eller rumba når det sies at det er det som skal danses, og blir litt forvirret når det blandes inn mange momenter fra andre stiler. Jeg danser selv aktivt, og er ikke imot at man av kunsteriske eller artistiske valg blander sjangere eller henter inspirasjon fra noe annet, men da bør det presenteres som det av respekt for dansekulturen. 
 

Allstars-konseptet er også ok, men jeg håper de holder seg på en streng linje. Det er vel ingen som har en forventning om at deltakerne er proffdansere (det er det jo partnerne som er), samtidig så har de gått gjennom en opplærings-/opptreningsperiode, lært grunntrinn, og tilpasset koreografi til sitt nivå. At de allerede ved starten deler ut 9ere og 10ere hører ingensteds hjemme, det er kun publikumspleasing og egentlig et hån mot selve dansen. 
 

Det var også veldig tydelig at noen av danseparene har koreografert og tilpasset veldig etter særegne kvaliteter (styrken til treningsprofiler eller skuespillerkvaliterer). Man skjønner jo at dette er rent publikumsfrieri, og i seg selv ikke noe galt i det, men det var for min del med på å kvele selve essensen i dansen de hadde fått tildelt. Jeg ønsker å se GOD dans, eller så god dans som mulig på deres nivå. Show kommer gjerne litt uti serien, når de har blitt vant til scenen og stemningen, og har blitt kjent med de ulike dansesjangerene. Skulle ønske de holdt seg mer tro til konseptet, og turte å kreve mer dans fra deltakerne. Det er tross alt et dansereality selv om det er kjendiser med minimal danseerfaring som har hovedrollene.

Helt enig med deg, og sånn har jeg følt det noen år. Syns at fokuset på faktisk dans har kommet mer og mer i bakgrunnen og at det nesten bare handler om show.  Og show er vel og bra, vi liker jo alle litt av det, men  når man danser selv og er litt inni det (jeg bare på lavt amatørnivå for mange år sidden, men har dans i hjertet :) ) så har SvD de siste årene fremstått som en blek kopi av seg selv, for i starten var det jo kjempebra. Det var god info om hver dans, historikk, og da det skulle danses tango fikk en ordentlig tango og ikke en tango light med en dæsj fjas på siden 😕 

Jeg mener å ha lest at Tv2 har fått med seg "kritikken" på programmet, men de mener (i kjent tv2-stil litt arrogant, spør du meg) at det er dette publikum vil ha, og de bare utvikler konseptet slik folket vil ha det. Vel, jeg er ikke helt overbevist der, altså.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er tema i dag egentlig? Slo på litt seint og kom rett inn i Iselin sin tåredryppende historie om samlivsbrudd, og så hoppet det over til Lasse og en historie om at han ble bedt om å klippe håret sitt når han var kokkelærling?! 🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snedig skrev (2 minutter siden):

Hva er tema i dag egentlig? Slo på litt seint og kom rett inn i Iselin sin tåredryppende historie om samlivsbrudd, og så hoppet det over til Lasse og en historie om at han ble bedt om å klippe håret sitt når han var kokkelærling?! 🤭

Tror de har valgt en sang og noe som var viktig for de/preget de. Fulgte ikke sååå godt med i starten. 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (15 minutter siden):

Syntes Lasse var mye bedre i dag enn forrige lørdag. Synes de tre første dansene har vært fine faktisk 😊

Han var bedre, men synes fremdeles det er dårlig. 
Og når Jørgine danset så virkelig de 3 første mye dårligere ut. 😅

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anonyma123 skrev (10 minutter siden):

Han var bedre, men synes fremdeles det er dårlig. 
Og når Jørgine danset så virkelig de 3 første mye dårligere ut. 😅

Jørgine var utrolig bra!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (1 minutt siden):

Går det an å gi Kari Traa en verre sang 🙄

Antar hun ble spurt om å delta for å trekke til seg eldre seere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn skrev (55 minutter siden):

Helt enig med deg, og sånn har jeg følt det noen år. Syns at fokuset på faktisk dans har kommet mer og mer i bakgrunnen og at det nesten bare handler om show.  Og show er vel og bra, vi liker jo alle litt av det, men  når man danser selv og er litt inni det (jeg bare på lavt amatørnivå for mange år sidden, men har dans i hjertet :) ) så har SvD de siste årene fremstått som en blek kopi av seg selv, for i starten var det jo kjempebra. Det var god info om hver dans, historikk, og da det skulle danses tango fikk en ordentlig tango og ikke en tango light med en dæsj fjas på siden 😕 

Jeg mener å ha lest at Tv2 har fått med seg "kritikken" på programmet, men de mener (i kjent tv2-stil litt arrogant, spør du meg) at det er dette publikum vil ha, og de bare utvikler konseptet slik folket vil ha det. Vel, jeg er ikke helt overbevist der, altså.. 

Enig, og det virker som om Katrine har et stort fortrinn med at hun omtrent er den eneste som var med i en sesong som fokuserte mest på dans kontra show. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Katrine :klappe: Som programleder er jeg altså  lei.

Men som danser og underholder: 10 av 10! Hun er perfekt i Egor sitt selskap!! 🥰😇

I utgangspunktet, var jeg skikkelig negativ, etter at halve "Dansebobla" dreide seg om på-vei-hjem-reportasje. Hun er dog såpass kjent før, at det neppe spiller noen rolle. 

Fikk meg en strekk i viftereima, jeg nå :Knegg:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løkbolle skrev (20 minutter siden):

Antar hun ble spurt om å delta for å trekke til seg eldre seere..

He? Hun er jo en kul, sprek dame og burde få noe bedre enn 9 to 5…

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (7 minutter siden):

He? Hun er jo en kul, sprek dame og burde få noe bedre enn 9 to 5…

Mente at hun "brukes" for å trekke til seg eldre seere, på samme måte som Victor brukes for å trekke til seg yngre seere..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Justlooking skrev (19 minutter siden):

For meg, så langt, er det cengiz og jørgine som har vært best. 

100% 🌟

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (25 minutter siden):

For meg, så langt, er det cengiz og jørgine som har vært best. 

Enig! Spent på Nate!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...