Gå til innhold

Skal Vi Danse Allstars 2022


Wera1

Anbefalte innlegg

Justlooking skrev (10 timer siden):

Jørgine er en elendig taper.Trodde hun hadde vokst seg mer moden siden forrige gang men den gang ei. Nå et jeg ferdig med jørgine som jeg egentlig likte og kjøpte de gode rundstykkene til. Har vært trofast funkyfam seer men da blir det slutt på dette, Både moren og Morten var negative men det er nok fordi jørgine er sjefen i familien så de er vel enige uansett.

Alle har sine fordeler. Jørgine har alltid trent og er derfor veltrent, sterk og smidig. Det ble mye turn, stå på henda pg ikke minst utallige spagater i minitruser. Aleksander er muskuløs og megatrent og kan med letthet ta de største og tøffeste løfta. Nate og cengiz har naturlig rytme i kroppen. De fleste har fordeler de utnytter i dansen. Så er det opp til publikum å stemme på den som de synes gir mest av seg selv og følelsene i dansen og dermed rører hjertene deres. 

Om noen bør byttes ut av dommerne er det Morten som ikke har dansefagbakgrunn som de to andre. Riktignok var han jørgines største fan men det ble selvsagt aldri nevnt i kritikken hennes. 😊

At hun er en elendig taper det vet alle, det vet hun selv også. Det er ikke noe hun legger skjul på. Men at hun unnet Chengiz seieren er det heller ikke tvil om. 

Det er jo ikke familien hennes som har tatt kontakt med media for å si at det var dritt hun ikke vant. Se og hør kastet seg vel over dem så fort vinneren var annonsert, et tap for jørgine er et tap for hele den familien. Hadde hun vunnet hadde hele familien vunnet, det er sånn de funker. 

At det ikke blir nevnt at Morten var hennes største fan er jo rett og slett for at det ikke har noen betydning for deltakerne. Fordi han ikke er en dommer med dansebakgrunn. Man har jo sett hele sesongen at når det gjelder alle par så jubler de ekstra når Trine og Merethe gir 10, da det er de 10'erne som teller.

Jeg er enig med jentene som nå går ut og føler seg forskjellsbehandlet (har ingenting med at de mener det var feil person som vant nå og det gjelder heller ikke bare denne sesongen). Det har hagla gode ord mot gutta for utenom Nate, mens jentene har fått veldig mye "det var fint" Kommentarene til jentene og poengene de har fått har ikke samsvar føler jeg. 

Det er bra Jørgine tørr å stå i dritten for å kunne få til en endring. 

Endret av Kmhfj
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Kmhfj skrev (19 minutter siden):

At hun er en elendig taper det vet alle, det vet hun selv også. Det er ikke noe hun legger skjul på. Men at hun unnet Chengiz seieren er det heller ikke tvil om. 

Det er jo ikke familien hennes som har tatt kontakt med media for å si at det var dritt hun ikke vant. Se og hør kastet seg vel over dem så fort vinneren var annonsert, et tap for jørgine er et tap for hele den familien. Hadde hun vunnet hadde hele familien vunnet, det er sånn de funker. 

At det ikke blir nevnt at Morten var hennes største fan er jo rett og slett for at det ikke har noen betydning for deltakerne. Fordi han ikke er en dommer med dansebakgrunn. Man har jo sett hele sesongen at når det gjelder alle par så jubler de ekstra når Trine og Merethe gir 10, da det er de 10'erne som teller.

Jeg er enig med jentene som nå går ut og føler seg forskjellsbehandlet (har ingenting med at de mener det var feil person som vant nå og det gjelder heller ikke bare denne sesongen). Det har hagla gode ord mot gutta for utenom Nate, mens jentene har fått veldig mye "det var fint" Kommentarene til jentene og poengene de har fått har ikke samsvar føler jeg. 

Det er bra Jørgine tørr å stå i dritten for å kunne få til en endring. 

Det er de kvinnelige seerne som heier frem de mannlige deltagerne. Det er et program for kvinner først og fremst. Så blir vanskelig å få til en endring. 

Nate er vell den eneste andre i år som virkelig hadde rytme og musikalitet, men ble ikke likt av seerne. Dermed kom Aleksander lenger og det går nok på at damene syns han er så flott. 

Dermed kommer denne klagen for sent egentlig. Cengiz var langt bedre enn alle som var med og fortjente derfor å vinne. Hvis bakgrunnen hans var et problem burde han ikke vært med. Når det er sagt så syns jeg med dansebakgrunn selv at det var en fryd å se på han. Jeg er egentlig ingen Skal vi danse fan. 

Poengene til Morten teller nettopp fordi de legges sammen med seerpoengene. Så de er absolutt ikke ubetydelige. Det har absolutt ikke vært en hemmelighet at han var fan av Jørgine og at det ble personlig for han. Egentlig skulle han ikke vært dommer da han har personlige interesser og kjenner henne og Nate. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atheena skrev (35 minutter siden):

 

Det er de kvinnelige seerne som heier frem de mannlige deltagerne. Det er et program for kvinner først og fremst. Så blir vanskelig å få til en endring. 

Nate er vell den eneste andre i år som virkelig hadde rytme og musikalitet, men ble ikke likt av seerne. Dermed kom Aleksander lenger og det går nok på at damene syns han er så flott. 

Dermed kommer denne klagen for sent egentlig. Cengiz var langt bedre enn alle som var med og fortjente derfor å vinne. Hvis bakgrunnen hans var et problem burde han ikke vært med. Når det er sagt så syns jeg med dansebakgrunn selv at det var en fryd å se på han. Jeg er egentlig ingen Skal vi danse fan. 

Poengene til Morten teller nettopp fordi de legges sammen med seerpoengene. Så de er absolutt ikke ubetydelige. Det har absolutt ikke vært en hemmelighet at han var fan av Jørgine og at det ble personlig for han. Egentlig skulle han ikke vært dommer da han har personlige interesser og kjenner henne og Nate. 

Ja, det er kvinner som stemmer frem, det ser man år etter år og det er den som er mest likt og som holder seg ydmykest som vinner. 

Men det er vel ingen som sier at chengiz ikke fortjente å vinne, bare at man kunne legge til at det var litt med enn breakdance på ungdomsskolen? Det er en fordel i konkurransen og ha forståelse for dans, men ikke en stor nok fordel til at han ikke fortjente plassen han fikk. 

Jeg personlig syns chengiz ble kjedelig å se på fordi jeg visste det ble bra uansett, med de andre deltakerne så var det spennende å se fordi man visste at de var hjernedansere som Jørgine kalte det, chengiz er en tydelig hjertedanser. 

Jo i den betydningen så teller poengene til Morten. Men personlig for deltakerne så så man stor forskjell på glede når de fikk 10 fra han og når de fikk 10 fra Trine og Merethe, derfor har det lite betydning at han hadde Jørgine som tydelig favoritt. Jeg tror faktisk ikke det var til hennes fordel i det hele tatt da det var en del seere som ikke var super fornøyd med Morten.

I bunn og grunn er det en trynefaktor konkurranse, den mest populære vinner. Jeg slutta å stemme på chengiz etter jeg så han i forræder for der irriterte han meg 😅

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har ikke ungdomstiden noe å si for den man er i dag. Mange forandrer seg. 

Men som jeg skrev så mista jeg sansen for chengiz etter forræder, og det er jo ikke riktig av meg å slutte å stemme på han av den grunn, men det gjorde jeg. Hadde ikke chengiz vært med så hadde Jørgine vært den beste denne sesongen. 

Men her kan mann også se litt forskjell på mann og dame i den konkurransen. Han kan være engasjert og gira, men ikke Jørgine. Da er hun bare en dårlig taper og automatisk unner hun ikke chengiz seieren. Det er rart hvordan vi skal rakke ned på hverandre hele tiden. Syns egentlig Jørgine gjorde en god figur nå, selvom man merket at hun holdt litt tilbake osv. Det er jo media og alt rundt skal vi danse som har spilt sjukt på at hun var litt snurt et sekund sist hun tapte.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...