Gå til innhold

Skal Vi Danse Allstars 2022


Wera1

Anbefalte innlegg

Beklager for fullstendig avsporing. Men dæven så flott hun Merete i dommerpanelet er. Wow❤️

  • Liker 15
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hannah80 skrev (49 minutter siden):

Beklager for fullstendig avsporing. Men dæven så flott hun Merete i dommerpanelet er. Wow❤️

Hun har alltid vært flott. Husker henne godt fra do you think you can dance på TVNorge for mange år siden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (5 timer siden):

Beklager for fullstendig avsporing. Men dæven så flott hun Merete i dommerpanelet er. Wow❤️

Tenk at hun er 60år😱😍👌🏼

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest at karaktergivning er gjennomsyret av hvor godt dommere personlig liker den som danser. De har tydeligvis bestemt seg på forhånd, det gjør at det totalt blir et dårlig program. Dommerpanelet er ikke i nærheten av nøytral dømming.

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (6 timer siden):

Beklager for fullstendig avsporing. Men dæven så flott hun Merete i dommerpanelet er. Wow❤️

Ja herregud ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppland skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde håpet Morten i dommerpanelet hadde roet seg litt ned, men nei da! Sukk!

Synes han er herlig! Han skaper liv og jeg digger Morten!! 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller var det molefunken stemning i programmet? Jeg så ikke på før etter nyhetene. Men programlederne strålte ikke helt som jeg adde forventet og så måtte miner. Nesten så man lurer på om noe er skjedd bak kulissene , som føltes kjipt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (1 time siden):

Er det bare meg eller var det molefunken stemning i programmet? Jeg så ikke på før etter nyhetene. Men programlederne strålte ikke helt som jeg adde forventet og så måtte miner. Nesten så man lurer på om noe er skjedd bak kulissene , som føltes kjipt. 

Det har jo skjedd noe bak kulissene... tipper det er Lasse-saken som la en demper på stemningen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært så gøy med en sesong der danseparrene bare besto av to kjendiser, som hadde en proffdanser hver som hadde trent dem. Spent på hvordan resultatene hadde blitt da!

Typ

Jørgine og Aleksander (trener Egor)

Cengiz og Helene (trener Rikke)

osv 😁

Endret av PurpleRain
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Hannah80 said:

Beklager for fullstendig avsporing. Men dæven så flott hun Merete i dommerpanelet er. Wow❤️

Absolutt ingenting å beklage 🙂 Ikke er det særlig avsporing heller. Dommerne er absolutt en del av showet, og med Morten  i staben, er det umulig å ikke reagere på klesvalg :Knegg:

Enig med deg, forresten, Merete strålte :hjerter_rundt: Har litt på følelsen, at hun var den eneste som hadde "kledd på seg selv", uten hjelp fra denne CåreJånni (eller Cåreharry, som jeg liker å kalle han :fnise:

Endret av Tradegy
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likte Cengis og Nate best i går. Men også Kathrine- tydelig at hun er preget av at hun var med så ble det DANSET, og ikke showet like mye. Hun kunne med fordel droppet det ene hoppet da. 
Irriterer meg at nesten alle må opp i lufta på en el annen «mislykket» måte. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Nate var den det var gøyest å se på i går og Cengiz var også åpenbart en dyktig danser. Cengiz får god drahjelp av skuespillerferdighetene sine.

Lasse var desidert svakest i går, men det var også et par andre danser som var forglemmelige, som Kari Traas. Men jeg digger henne som person og er glad hun blir med i alle fall en uke til.

Jeg synes det er bra at dommerne bruker hele poengskalaen og har kalibrert poengene mot at dette er en allstarssesong.

Hva var det som skjedde i kulissene med Lasse før pausen? Det fikk jeg ikke med meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno19 skrev (8 timer siden):

Synest at karaktergivning er gjennomsyret av hvor godt dommere personlig liker den som danser. De har tydeligvis bestemt seg på forhånd, det gjør at det totalt blir et dårlig program. Dommerpanelet er ikke i nærheten av nøytral dømming.

Hva snakker du om? Katrine Moholt var jo SÅÅÅÅ bra! 

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så reprisen i dag, og har gjort meg følgende tanker:

Kanskje bør TV2 få tilbakemelding om at danseparene må være mer tro til sjangeren de får utdelt. Det er ingenting galt i show, moderne eller fusion mellom sjangere - men da må det kalles det. Jeg får en forventning om å se tango eller rumba når det sies at det er det som skal danses, og blir litt forvirret når det blandes inn mange momenter fra andre stiler. Jeg danser selv aktivt, og er ikke imot at man av kunsteriske eller artistiske valg blander sjangere eller henter inspirasjon fra noe annet, men da bør det presenteres som det av respekt for dansekulturen. 
 

Allstars-konseptet er også ok, men jeg håper de holder seg på en streng linje. Det er vel ingen som har en forventning om at deltakerne er proffdansere (det er det jo partnerne som er), samtidig så har de gått gjennom en opplærings-/opptreningsperiode, lært grunntrinn, og tilpasset koreografi til sitt nivå. At de allerede ved starten deler ut 9ere og 10ere hører ingensteds hjemme, det er kun publikumspleasing og egentlig et hån mot selve dansen. 
 

Det var også veldig tydelig at noen av danseparene har koreografert og tilpasset veldig etter særegne kvaliteter (styrken til treningsprofiler eller skuespillerkvaliterer). Man skjønner jo at dette er rent publikumsfrieri, og i seg selv ikke noe galt i det, men det var for min del med på å kvele selve essensen i dansen de hadde fått tildelt. Jeg ønsker å se GOD dans, eller så god dans som mulig på deres nivå. Show kommer gjerne litt uti serien, når de har blitt vant til scenen og stemningen, og har blitt kjent med de ulike dansesjangerene. Skulle ønske de holdt seg mer tro til konseptet, og turte å kreve mer dans fra deltakerne. Det er tross alt et dansereality selv om det er kjendiser med minimal danseerfaring som har hovedrollene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghostface skrev (45 minutter siden):

Nei, sier du det'. Har ikke tenkt å sponse TV2 et jævla øre når de skal være så griske og barnslige.

Okki

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ghostface
Anne907 skrev (35 minutter siden):

Okki

Dere får oppdatere meg heller. Første gangen jeg går glipp av en sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ziljemor skrev (2 timer siden):

Så reprisen i dag, og har gjort meg følgende tanker:

Kanskje bør TV2 få tilbakemelding om at danseparene må være mer tro til sjangeren de får utdelt. Det er ingenting galt i show, moderne eller fusion mellom sjangere - men da må det kalles det. Jeg får en forventning om å se tango eller rumba når det sies at det er det som skal danses, og blir litt forvirret når det blandes inn mange momenter fra andre stiler. Jeg danser selv aktivt, og er ikke imot at man av kunsteriske eller artistiske valg blander sjangere eller henter inspirasjon fra noe annet, men da bør det presenteres som det av respekt for dansekulturen. 
 

Allstars-konseptet er også ok, men jeg håper de holder seg på en streng linje. Det er vel ingen som har en forventning om at deltakerne er proffdansere (det er det jo partnerne som er), samtidig så har de gått gjennom en opplærings-/opptreningsperiode, lært grunntrinn, og tilpasset koreografi til sitt nivå. At de allerede ved starten deler ut 9ere og 10ere hører ingensteds hjemme, det er kun publikumspleasing og egentlig et hån mot selve dansen. 
 

Det var også veldig tydelig at noen av danseparene har koreografert og tilpasset veldig etter særegne kvaliteter (styrken til treningsprofiler eller skuespillerkvaliterer). Man skjønner jo at dette er rent publikumsfrieri, og i seg selv ikke noe galt i det, men det var for min del med på å kvele selve essensen i dansen de hadde fått tildelt. Jeg ønsker å se GOD dans, eller så god dans som mulig på deres nivå. Show kommer gjerne litt uti serien, når de har blitt vant til scenen og stemningen, og har blitt kjent med de ulike dansesjangerene. Skulle ønske de holdt seg mer tro til konseptet, og turte å kreve mer dans fra deltakerne. Det er tross alt et dansereality selv om det er kjendiser med minimal danseerfaring som har hovedrollene.

Gyda (proffdanser) sa i podkasten til Lasse nylig at i år skal de gå tilbake til det gamle konseptet. Hun også syns di siste årene det har vært mye show og ikke så mye dans og sa noe om at dette skal forandres. Men etter å ha sett gårsdagens episode så var det fortsatt mye show

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...