Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Rumle skrev (3 minutter siden):

God helg i tråden :blomst2:

God helg rumlemor :klem3:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen :gjesp: 

Satt og så på serien Dødens triangel på nrk1 i går kveld. For en irriterende slutt! Ble liksom hæ! hvor er resten :risterpåhodet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bond: Satt og så på en keramikkvideo på youtube. En ting som ble laget var slike søte figurer man kan henge på blomsterpotter. Kom plutselig på at jeg glemte å ta av pynten på potten til planten jeg kastet! :dåne: Jeg kastet dem! :snurt: Ble kvitt småfluene, men kastet samtidig fine pynten 😕 :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte litt av denne på tv her om dagen. Mange år siden jeg hørte den sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist frokost. Ble et rundstykke delt i 4 biter. To med rekeost, en med taffelost og en med brunost. Gikk vel et år hvor jeg ikke rørte hverken taffelost eller brunost pga da jeg drakk vanlig melk ,så slo magen kollbøtte alltid når jeg spiste det. Så begynte jeg med laktosefri melk, og tåler nå å spise en skive brunost av og til uten at det går gæli :mynona:Holder meg gladelig unna vanlig melk, om jeg kan spise ting jeg ikke før tålte :) :)

Endret av Sola de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satt og halvsov i sofaen. Tv sto på i bakgrunnen. Hørte en lyd, som jeg ville tolket som min forlengst avdøde hund klødde seg i ørene. Hun var plaget med gjentakende ørebetennelser, så tok meg i å si navnet hennes høyt for å få henne til å stoppe å klø seg. Rart hva lyder bringer fram av minner så lenge etter.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (5 timer siden):

Satt og halvsov i sofaen. Tv sto på i bakgrunnen. Hørte en lyd, som jeg ville tolket som min forlengst avdøde hund klødde seg i ørene. Hun var plaget med gjentakende ørebetennelser, så tok meg i å si navnet hennes høyt for å få henne til å stoppe å klø seg. Rart hva lyder bringer fram av minner så lenge etter.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :gjesp: Har vært oppe noen timer, men trøtt lell. Merker godt lyse årstiden. Trodde klokken var 9, så var den bare ti på 7 :gjesp:

Klesvask senere i dag. Kun to maskiner som skal vaskes :juhu: :danser:Eller kan vaske opp de to plaggene som ikke ble vasket for noen dager siden, men får se om jeg gidder. Bare det å ha en søndag uten alt for mye klesvask :danser:

Nå blir det frokost. Rundstykke med rekeost tror jeg :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kaldt inne i dag. Har sentralvarmen på, men er kjølig likevel. Solen skinner ute, så blir vel varmere utover dagen. Merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut jeg skulle vaske hodeputen min.. Den er i dun og et lite helvete å få tørket. Fant en slik tørkeball. Har noen til, men de er selvsagt borte vekk et eller annet lurt sted. Får ta et håndkle og en tørkeball i tørketrommelen når den skal tørkes. Sentrifugere den en ekstra gang og 2 runder i tørketrommel. vil sikkert være våt fremdeles kjenner jeg den puta rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en tallerken cruesli solfrokost med laktosefri vaniljeyoghurt til middag i dag. Gidder sjelden lage middag når jeg gjør husarbeid.

Tror ikke jeg skal gjøre så mye mer i dag. Tror jeg skal se ferdig de siste episodene av Das Boot før den forsvinner fra nett-tv :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Sola de said:

Synes det er kaldt inne i dag. Har sentralvarmen på, men er kjølig likevel. Solen skinner ute, så blir vel varmere utover dagen. Merkelige greier.

Samme her. Selv bor jeg i leilighet på bakkenivå med uvarmet garasje under meg .Så får mye frost inn fra under meg. Så er glad det begynner å bli vår. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, SVK said:

Selv bor jeg i leilighet på bakkenivå med uvarmet garasje under meg .Så får mye frost inn fra under meg. Så er glad det begynner å bli vår. 

Siden varmen stiger oppover så ender jeg også med å bruke en formue på å varme opp leiligheten over meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (3 timer siden):

Samme her. Selv bor jeg i leilighet på bakkenivå med uvarmet garasje under meg .Så får mye frost inn fra under meg. Så er glad det begynner å bli vår. 

Så kaldt det må være :fryse: De er vel alltid åpen, eller er det lukket garasje? Kan du isolere gulvet?

SVK skrev (3 timer siden):

Siden varmen stiger oppover så ender jeg også med å bruke en formue på å varme opp leiligheten over meg. 

Ja, dessverre blir det slik. Naboene dine nyter din varme. Jeg bor heldigvis øverst. Bodde i en annen leilighet lenger bort i gangen her før. Der var gulvet på badet mitt alltid varmt. Det kom ikke fra varmekabler på, men rett og slett hun under hadde det alltid så varmt. Tror jeg knapt hadde sentralvarmen på der inne.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett på siste 4 episoder av Das Boot. Lurer på om det kommer flere sesonger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, Sola de said:

Så kaldt det må være :fryse: De er vel alltid åpen, eller er det lukket garasje? Kan du isolere gulvet?

Dårlig isolasjon så blir svært fort kaldt i leiligheten. 

3 minutter siden, Sola de said:

Ja, dessverre blir det slik. Naboene dine nyter din varme. Jeg bor heldigvis øverst. Bodde i en annen leilighet lenger bort i gangen her før. Der var gulvet på badet mitt alltid varmt. Det kom ikke fra varmekabler på, men rett og slett hun under hadde det alltid så varmt. Tror jeg knapt hadde sentralvarmen på der inne.

Jepp. Bodde en stund øverst og da slapp jeg nærmest å varme noe som helst. Fikk all varmen fra de under.  Om vinteren var det gull, men om sommeren ble det nærmest ulevelig varmt der.  Var svært vanskelig å få sove om sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på behandling i morges. Det var vondt det. Kom meg hjem og merker det er blitt varmere ute. var gjennomvåt inni jakka. Samme antrekk i plussgrader som i 10 minus :ler: Kom meg i dusjen og nå sitter jeg foran viften til tørk. Usikker på om jeg klarer å stå lenge nok til å lage middag, men om ikke, så får det bli cruseli solfrokost til middag i dag også :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (17 timer siden):

Dårlig isolasjon så blir svært fort kaldt i leiligheten. 

Jepp. Bodde en stund øverst og da slapp jeg nærmest å varme noe som helst. Fikk all varmen fra de under.  Om vinteren var det gull, men om sommeren ble det nærmest ulevelig varmt der.  Var svært vanskelig å få sove om sommeren. 

Akkurat sånn er det her. Har i tillegg en vegg som er kun vindu og blir fort drivhusvarmt her.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iskaldt gulv her og, det er så fortvilende hvor mye varme det bare suger vekk :sukk:

Håper alle får en fin uke ❤

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...