Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Da er middagen spist. Ble strimlet svinkejøtt i tacolefse, tacosaus, rømme og meksikansk salatpose. Tror jeg endelig har klart å spise opp lefsene fra fryseren. Har bare kjøpt ny pakke hver gang jeg skulle ha, og fryst ned dem som ikke ble spist, inntil jeg oppdaget at ene skuffen i fryseren var full blitt.

Har fått tatt en massiv oppvask på kjøkkenet i dag. I morgen er det gangen som står for tur. Nå er det så mye rart som er plassert egentlig midt i gangveien, så er litt sånn halvveis snuble over ting når man går. Har stått en plastkasse i døråpningen til kjøkkenet lenger enn jeg vil innrømme. Er full av ting som skal i kjellerboden, men den boden er så full at ting faller på deg når man åpner døra, så går ikke an å få inn mer der. Får tvinge den inn i boden oppe. - som også er full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ryddet i gangen. Så mye småstein og svært små knuste glassbiter. Har støvsuget en nyladet støvsuger tom for strøm :risterpåhodet:

Kastet noen skopar også. Sko som var så gode å gå i, at de ble beholdt, selv etter at det var flere hull i dem. Bedre å gå i likevel, enn egentlig fleste andre sko.

Et par rosa nikesko, jeg pleide å bruke, først på treningssenteret, men så var de så gode på at jeg begynte å ha dem på når jeg gikk tur. Etter x antall mil gått i dem, så var det hull blitt i dem ved ene lilletåen. Hindret meg ikke i å bruke dem, men de har vært hullete nå i minst 5 år, så de ble kastet.

Samme med et par hvite adidassko jeg har brukt siste året. Det var masse knust glass i innersålen på ene :vetikke: Jeg må ha hatt knust glass under en sokk eller noe, og så tråkket det ned i sålen. Eneste forklaringen jeg kan tenke meg. Var hull i dem bak hælen likevel, så de var ikke så behagelige å ha på, pluss jeg har et par helt like ubrukte stående, så skal ta dem i bruk når jeg har "brukt opp" skechersskoene jeg går i nå for tiden.

Et par grønne even og odd- sko fra zalando. De kostet 100 kr, men guri så gode sko. De var slitt i stykker rett og slett.

Er flere sko som skal kastes, men følte det fikk holde i denne omgang med å kaste disse. Jeg kaster sjelden sko, som er gode å gå i, uansett hvor ødelagte de er blitt, så føles nesten som å ha kastet en kjær god venn :fnise:

Fant en del sko, som mine sine skal få prøve neste gang de er på besøk. Får jo stort sett alltid store gnagsår i fleste sko, så blir en hel del bomkjøp før jeg finner det ene gode paret. Finner jeg et godt par, så hamstrer jeg flere av samme, så jeg skal ha og ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sette seg pladask ned og beundre sola og den store energibølgen hun avgir* :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

*sette seg pladask ned og beundre sola og den store energibølgen hun avgir* :rodmer:

Er vel mer mangel på sådan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist middag. Ble hjemmeoppskåret salat, hjemmelaget dressing og tynne ytrefiletskiver av svin til middag. Med litt for mye pepper på filetbitene i følge besøket mitt, men ellers godt :fnise: - siste stekingen fikk all pepperen fra bitene stekt før på seg, så ble litt mye på dem. Nå spiser jeg krokodille- vingummi til dessert:spise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet av at solen skinte på meg. Jeg flyttet på sengen min i høst, så har ikke oppdaget hvor mye den skinner om man skal si det slik, før nå. Må få dratt igjen ene gardinen på det vindu. - Jeg liker lyse netter, så pleier ikke å ha gardinene trukket igjen, men solen kan jeg fint være foruten.

I dag skal jeg fortsette hvor jeg slapp i går. Nå er det et lavt bokskap like ved døråpningen til stua som står for tur. Skal først rydde av det og så pynte med ting oppå igjen. Nå ligger det både bukseseler, kompresser, hårbørste, x antall briller både vanlige og solbriller, en dusjsåpe i tillegg til pynten som var der fra før.

På en stol ved siden av ligger en del klær, som venter på å bli lagt på plass.

Har noen kofferter jeg også skal gå igjennom. I siste gjennomgang av dem, la jeg en nyinnkjøpt jakke i en av dem. Jeg har ødelagt denne vinterens boblejakke, og den jeg brukte i forfjor, synger på siste verset også, så får ta i bruk denne nye.

Det betyr at jeg må på leting etter enda en boblejakke, så jeg vil ha nok til neste vinter uten å måtte kjøpe en da. Pleier alltid å kjøpe dem på salg når det er utenfor sesong. Gidder aldri betale full pris midt på vinteren. Har sett meg ut en rosa en :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pappa laget påskeegg til meg. Fint det, men med sine egne favoritter oppi :fnise:  Banansjokolade der i blant. Jeg pleier å gjemme det jeg liker best til slutt, men når man har spist x antall banansjokolader, så merker jeg at jeg er mer kvalm enn sugen på mer godterier :fnise: 

Minner meg litt om når vi fikk nissegodt, som liten. Var bestemor tror jeg som laget posene. Min tante og onkel var i alderen for å like mer "voksent" godteri, så vi fikk samme godteriet. Kresne lille meg spiste hva jeg fikk med mange grimaser. Ble litt slik nå med banansjokoladene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene grandtanten min har endelig fått fast sykehjemsplass. Er bra. Hun er svært skral, samt huset hennes forfaller. Husker for sånn 25 ish år siden, at jeg så musefelle i en trapp der. Fikk høre at hun nylig hadde sittet i godstolen sin i stuen og plutselig hadde en mus vært på fanget hennes :dåne:Hvorfor har ingen fikset opp i det problemet i årene som har gått siden :risterpåhodet:Hun har 4 barn, hvorav 2 bor nærme seg, så skjønner ikke hvordan de har kunnet la henne bo slik. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det svenske kjøttboller til dem som ville ha det og karbonader fra lokal produsent til dem som ville ha det til middag. Greit å få spist av noe man har i fryseren :nikke: Hadde ertestuing, mandelpotet og fløtesaus til. Er litt for mett.

Jeg er på utkikk etter egentlig en del nye lamper, men i første omgang en lampe til å ha på lave bokskapet. Står en lampe der nå, men den er hva skal man si.. Litt for anno 2013 ish i min interiørsmak. Har endret den en del nå, så passer overhodet ikke inn. Har noen speil som ikke passer helt med min nåværende smak, men de får bare være der. Har pakket pynten min som var på bokskapet vekk og satt opp litt mer nåværende smak opp, men så var det den lampen da 😕 Hjelper egentlig ikke at jeg har 4 andre slike lamper i stua heller :dåne: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (19 minutter siden):

I dag ble det svenske kjøttboller til dem som ville ha det og karbonader fra lokal produsent til dem som ville ha det til middag. Greit å få spist av noe man har i fryseren :nikke: Hadde ertestuing, mandelpotet og fløtesaus til. Er litt for mett.

Jeg er på utkikk etter egentlig en del nye lamper, men i første omgang en lampe til å ha på lave bokskapet. Står en lampe der nå, men den er hva skal man si.. Litt for anno 2013 ish i min interiørsmak. Har endret den en del nå, så passer overhodet ikke inn. Har noen speil som ikke passer helt med min nåværende smak, men de får bare være der. Har pakket pynten min som var på bokskapet vekk og satt opp litt mer nåværende smak opp, men så var det den lampen da 😕 Hjelper egentlig ikke at jeg har 4 andre slike lamper i stua heller :dåne: 

Høres ut som en god middag.

Er det fortsatt ille lukt i kjøleskapet?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (9 minutter siden):

Høres ut som en god middag.

Er det fortsatt ille lukt i kjøleskapet?

Nei, ikke slik det var, men er fremdeles eim av noe nesa ikke liker.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (14 minutter siden):

Nei, ikke slik det var, men er fremdeles eim av noe nesa ikke liker.

Uff, plagsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (3 timer siden):

Uff, plagsomt!

Ja. Håper på å få spist opp det som er i frysedelen, snart, så jeg får tatt det fram og kikket bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har klippet meg. Tok såpass mye av det at jeg merket den de livredd hos frisøren- følelsen kom et lite sekund, men jeg vil ha vekk fargete håret, så da må det klippes vekk :nikke: Tror ikke jeg kan klippe det noe kortere selv nå, enn hva jeg nå har det, så får vente til det vokser ut litt til før jeg klipper meg igjen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skal du ha farge i håret ditt og så klipper du deg selv! :dåne:- min mor rimelig vet ikke helt hva :fnise:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Våknet av en nabo spilte alt for høyt musikk i 6- tiden. Hørte noen forgjeves ringe og banke på vedkommendes dør :risterpåhodet:

Var en tur på butikken. Så superdyrt alt er blitt. Betalte 500 kr for noen få ting. Kjøpte et påskehjemmet og en avis, men likevel. Det er også noe. Er ikke avis for oss som abonnerer på papiravis i påsken. Får man redusert pris den måneden man ikke får de avisene man skal ha. Nei :raven: Men stige prisene flere ganger i året kan de.

I dag har jeg ingen planer. Skal bare gjøre hva jeg føler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med ny påskesveis. :)  Hva med aviser kun på nett da? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (6 minutter siden):

Grattis med ny påskesveis. :)  Hva med aviser kun på nett da? 

Det har jeg også, men liker papirutgaven til et par aviser.

Og takk :)

Endret av Sola de
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kort, sa faren min :fnise: Er så jeg får det i hestehale, så kort er vel relativt, men i forhold til hvor langt håret mitt stortsett har vært, blir det meste kort :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg gikk over til kun nettaviser, må jeg si at det var en lur ting å gjøre.
Det samlet seg så mye papir og jeg rakk ikke å lese halvparten. Billigere er det også på nett.

Jeg har ganske langt hår selv og kjenner lysten til forandring, men jeg tok bare to cm av det sist jeg sto på badet og "justerte". Hadde lyst til å ta femten-tyve, men...tror jeg må gjøre det hos frisør til høsten heller, så vet jeg at alt blir jevnt og pent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...