Gå til innhold

Solas grublerier3.


Sola de

Anbefalte innlegg

Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

Hmmm. Ja, si det. Det skal være mulig å komme til en liten beholder bak eller under kjøleskap, spørs litt hvordan der er festet, som du sier. For hvis man kommer til den beholderen er det bare å skylle nedi hullet, for da kommer det ut i beholderen. Vannet i beholderen kan bli litt guffent, så kan være det som lukter. Kan være du trenger hjelp til å få det ut. Hvis du ikke ser noe annet det kan være så er det muligens verdt å prøve. 

 

Burde jeg ikke kjenne lukten i resten av kjøkkenet da? Er kun når kjøleskapsdøra blir åpnet. Inni kjøkkenskapet ved siden av kombiskapet er det en kontakt og skåret hull, så man kommer til med hånda, men ikke noe mer. Er fristet til å kassere hele kombiskapet. Har et til kombiskap på kjøkkenet av annet merke. Ikke merket noe slikt tull med det. Men om det er vann i en beholder. Hvor er denne beholderen. Det andre kombiskapet pleide å stå på landet, men var ikke noe vann som rant når det ble flyttet derfra og inn hit :klo: Eller er denne beholderen lukket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noe sitron eller eddik, men satte et glass med sitronzalo- vann inn i skapet. Håper det kan hjelpe frem til jeg får tak i noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (2 minutter siden):

Burde jeg ikke kjenne lukten i resten av kjøkkenet da? Er kun når kjøleskapsdøra blir åpnet. Inni kjøkkenskapet ved siden av kombiskapet er det en kontakt og skåret hull, så man kommer til med hånda, men ikke noe mer. Er fristet til å kassere hele kombiskapet. Har et til kombiskap på kjøkkenet av annet merke. Ikke merket noe slikt tull med det. Men om det er vann i en beholder. Hvor er denne beholderen. Det andre kombiskapet pleide å stå på landet, men var ikke noe vann som rant når det ble flyttet derfra og inn hit :klo: Eller er denne beholderen lukket? 

Beholderen på mitt er lukket, sitter under siden jeg har integrert, men på et kjøleskap som jeg har i boden som er frittstående er det bak. Har hatt problem med at det frittstående fikk kondens og lukt, da hjalp det å skylle. Er ikke sikkert det er problemet i ditt da. Bare rart det lukter når alt annet er gullande reint....

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (6 minutter siden):

Beholderen på mitt er lukket, sitter under siden jeg har integrert, men på et kjøleskap som jeg har i boden som er frittstående er det bak. Har hatt problem med at det frittstående fikk kondens og lukt, da hjalp det å skylle. Er ikke sikkert det er problemet i ditt da. Bare rart det lukter når alt annet er gullande reint....

Lukter helt for jævlig nå inni der. Må være fra hullet det kommer. Er ikke noe annet sted den kommer fra, men lukter jo ingenting av ting jeg stapper ned i hullet :vetikke:

Tror jeg skal ta en titt bak kombiskapet som står fritt på kjøkkenet, og se om jeg finner noe beholder der, for så om jeg klarer å få frem det som står i innredningen, hvertfall vite hva jeg skal se etter. Er et frittstående det og, bare plassert der det skal være et integrert et. Jeg er for svak til å få det til selv, men skal høre om noen kan hjelpe meg :nikke:

Endret av Sola de
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 minutt siden):

Lukter helt for jævlig nå inni der. Må være fra hullet det kommer. Er ikke noe annet sted den kommer fra, men lukter jo ingenting av ting jeg stapper ned i hullet :vetikke:

Tror jeg skal ta en titt bak kombiskapet som står fritt på kjøkkenet, og se om jeg finner noe beholder der, for så om jeg klarer å få frem det som står i innredningen, hvertfall vite hva jeg skal se etter. Er et frittstående det og, bare plassert der det skal være et integrert et. Jeg er for svak til å få det til selv, men skal høre om noen kan hjelpe meg :nikke:

Lykke til. Blir helt gal om jeg ikke finner opphavet til lukter! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (Akkurat nå):

Lykke til. Blir helt gal om jeg ikke finner opphavet til lukter! 

Jeg og. Jeg går og lukter og lukter til jeg finner synderen og blir kvitt den. Nå har jeg skrubbet kjøleskapsdelen to ganger i dag, så er gullende rent, men stinker som om det skulle vært pill råttent. Har aldri sett noe falle ned i det hullet heller. Er liksom litt opphøyet, så har ikke hatt noen ting nær det heller. Er svært fristet til å kassere det. Er ikke så gøy, når besøk hele tiden sier at jeg må vaske det, som om at det skal være skittent. Er jo overhodet ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (Akkurat nå):

Jeg og. Jeg går og lukter og lukter til jeg finner synderen og blir kvitt den. Nå har jeg skrubbet kjøleskapsdelen to ganger i dag, så er gullende rent, men stinker som om det skulle vært pill råttent. Har aldri sett noe falle ned i det hullet heller. Er liksom litt opphøyet, så har ikke hatt noen ting nær det heller. Er svært fristet til å kassere det. Er ikke så gøy, når besøk hele tiden sier at jeg må vaske det, som om at det skal være skittent. Er jo overhodet ikke det.

Ja, der skjønner jeg! Blir jo litt fornærmet da, er jo ikke med vilje at det lukter. Hvis det kondenserer la det danne seg bakterier selv om det ikke er falt mat ned. 

Nå håper jeg jo at det er der, så ikke jeg bare lager masse jobb for deg.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (6 minutter siden):

Ja, der skjønner jeg! Blir jo litt fornærmet da, er jo ikke med vilje at det lukter. Hvis det kondenserer la det danne seg bakterier selv om det ikke er falt mat ned. 

Nå håper jeg jo at det er der, så ikke jeg bare lager masse jobb for deg.

Men begynte svært tidlig. Er ikke 3 år enda kombiskapet, men har luktet sikkert halvannet år. Men ikke så ille som nå. Det andre skapet er fra 2017, og lukter ingenting. Det fra landet har jeg funnet både rødløk- skall og masse gugge i hullet, uten noe som helst lukt.

Er bare glad for hjelp, til å finne ut av hva det kan være. Må finne den lukt- synderen. Blir ikke lukten borte, så blir det levert på avfallstasjonen neste gang jeg skal ha ting levert dit.

Endret av Sola de
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (Akkurat nå):

Men begynte svært tidlig. Er ikke 3 år enda kombiskapet, men har luktet sikkert halvannet år. Men ikke så ille som nå. Det andre skapet er fra 2017, og lukter ingenting. Det fra landet har jeg funnet både rødløk- skall og masse gugge i, uten noe som helst lukt.

Er bare glad for hjelp, til å finne ut av hva det kan være. Må finne den lukt- synderen. Blir ikke lukten borte, så blir det levert på avfallstasjonen neste gang jeg skal ha ting levert dit.

Hadde jeg gjort og, om jeg ikke fant lukten. Eller prøvd meg på gjenbruk. Hvis det fungerer som det skal kan det hende noen som kan reparere og ordne litt selv vil prøve, bare de vet om lukten, hvis du legger det på finn.no på gis bort. Da slipper du å dra det ut hvis de henter selv, og miljøvennlig er det og. :jepp: Så blir det deres problem om de ikke finner lukten.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (2 minutter siden):

Hadde jeg gjort og, om jeg ikke fant lukten. Eller prøvd meg på gjenbruk. Hvis det fungerer som det skal kan det hende noen som kan reparere og ordne litt selv vil prøve, bare de vet om lukten, hvis du legger det på finn.no på gis bort. Da slipper du å dra det ut hvis de henter selv, og miljøvennlig er det og. :jepp: Så blir det deres problem om de ikke finner lukten.

Det kan jeg gjøre. Jeg har ødelagt to skuffer i frysedelen på det, men bortsett fra det er alt annet i orden bortsett fra lukten.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (12 timer siden):

Jeg har funnet nytt kjøleskap til deg. Kommer med det på tirsdag.

FB_IMG_1680199939815.thumb.jpg.8fff5fb3e6e0e8fb06e24b3ad423ec2a.jpg

Både søtt og skummelt på samme tid. Kan se for meg en del mareritt om en svæææær katt :ler:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg lyst til å dra innom en bruktsjappe etter noe greier jeg så de hadde, som søskenet mitt samler på. Er litt moro å se på facebook, bilder av ting som selges der. Er ofte ting ting fra 90- tallet, jeg husker vi hadde i hjemme. Og for å være ærlig så har jeg mange av disse tingene. Er for gæli å kaste, som mine foreldre helst vil, så da havner det hos Sola :fnise: Er en grunn til x antall juleserviser og enda flere porselens og keramikknisser.

Må få handlet også. Er heldigvis noen dager til påsken, så slipper å tenke denne uken på å storhandle melk, brød og alt sånt.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (15 timer siden):

Jeg har funnet nytt kjøleskap til deg. Kommer med det på tirsdag.

FB_IMG_1680199939815.thumb.jpg.8fff5fb3e6e0e8fb06e24b3ad423ec2a.jpg

Der var litt skummelt! 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

Der var litt skummelt! 😆

Øynene følger med mens Sola beveger seg rundt. Plutselig hører hun svak kattepurring, og en morgen er det oppskrapet klor på soveromsdøra. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daryl Dixon skrev (3 minutter siden):

Øynene følger med mens Sola beveger seg rundt. Plutselig hører hun svak kattepurring, og en morgen er det oppskrapet klor på soveromsdøra. 

😳

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

😳

Neida, er et snilt og luktfritt kjøleskap. Plass til mye snop som er  snill med solamagen.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

Neida, er et snilt og luktfritt kjøleskap. Plass til mye snop som er  snill med solamagen.

Bra :nikke:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (7 minutter siden):

Der var litt skummelt! 😆

:nikke:

Rumle skrev (6 minutter siden):

God helg og god påske/palmehelg solamiiiio :blomst2:

God helg/påske til deg og :klem: Har du planer for påsken?

Daryl Dixon skrev (5 minutter siden):

Øynene følger med mens Sola beveger seg rundt. Plutselig hører hun svak kattepurring, og en morgen er det oppskrapet klor på soveromsdøra. 

Var øynene som var skumle :ler: Heldigvis har jeg ikke katt :fnise:

Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

Neida, er et snilt og luktfritt kjøleskap. Plass til mye snop som er  snill med solamagen.

Luktfritt hadde vært noe. Nå kastet jeg alt som var av mat i skapet. Kjente lukta hadde satt seg i emballasjen på hva jeg kastet. Stinker fremdeles like ille, men nå skal det få stå tomt. Er kun noen medisiner og gamle filmruller igjen i kjøleskapet nå.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...