Gå til innhold

Solas grublerier3.


Sola de

Anbefalte innlegg

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Kan det ha vært en litt festlig malt spiondrone med deg som spesielt mål?  :lur: 

Sikkert :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle skifte på en seng. Skulle koste frem støv fra under den. Der kom den store edderkoppen :dåne: Er visst dagen for hyling for hver insekt man ser 😕

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (20 timer siden):

God fredag og helg, Soliiioleia! :blomst2:

God lørdag og helg til deg og :klem:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pottet om og plantet ut masse planter.

Paraplyplanten har fått ny potte, endelig omsider. Fant aldri en potte jeg ble fornøyd med. Fant en i ok størrelse, men den var grå. For de som kjenner Sola, vet at det kommer ikke mye grått inn i mitt hjem. ( synes fargen er nitrist, kjedelig og alt annet mulig negativt :ler:) Så den måtte fikses på. Først tegnet jeg litt på den med en poscapenn :risterpåhodet: Fremdeles alt for kjedelig. Fant fram gule servietter med prikker på. Limte dem på med decoupagelim. Ble for gult. Passer fint på vår og sommeren, men overhodet ikke høsten og vinteren i mitt hjem. Var på butikken. Fant noen blomstrete servietter. Bakgrunnsfargen på servietten var hvit, så limte disse oppå de gule. Det dempet ned gulheten litt og fikk vakkert blomstermønster. Ble ikke så verst. Hvem skulle tro at noe som var så grått og gørrkjedelig kunne bli så fargerikt :) Stakkars paraplyplanten. Røttene var vokst seg over jorden og alle veier. Klippet roten helt ned og plantet den i nye potten. Satte planten motsatt av hvordan den sto i vindusveggen, så den skal få rettet seg opp litt. Den har det med å bli superskeiv da den alltid bøyer seg der sola er.

Plantet ut solsikkene. Har satt dem i blomsterhyllen min. 3 stk. Er så masse "fortøyninger" fra veggen bort til plommetreet, som de kan støtte seg til etterhvert som de vokser. At jeg ikke har tenkt på å ha solsikkene der før.

I forsøkspotten min fra i fjor, var det mye forskjellig som spirte. Husker ikke hva det er jeg har oppi der. Melon, sitron, appelsin, druer, tyttebær, plomme :vetikke: Er flere forskjellige planter som spirer, så tok hver sort i hver sin potte, så får vi se etterhvert hva de forskjellige er for noe.

Fant ut hvorfor ene ripsbærbusken nesten druknet oppi potten sin. Jeg hadde glemt å ta ut proppen i bunn når jeg pottet ripsbusken oppi :klaske: Ikke rart det til stadighet var oversvømmelse oppi der -.- Den fikk ny jord og forhåpentligvis vil den ha det mye bedre heretter.

Stakkars rabarbraplantene mine. Var så mye mose i den potten. Fjernet mosen, men så ikke bra ut, så tok ut de rabarbraene som spirte og pottet de på nytt i ny jord. Forhåpentligvis kommer de seg.

Må få tak i søppelsekker, så jeg får kvittet meg med hageavfallet. Akkurat nå er alt oppi største potten min på balkongen. Får gå en tur på butikken over helgen.

Nå er jeg supersliten, så skal bare sitte og ingenting gjøre en liten stund før jeg skal i gang med middagen. Blir noe helt enkelt :nikke:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er middagen spist. Ble biffstrimler til besøket mitt, mens jeg spiste knäcker ost og baconpølse. Pommes frites, chruchy salatpose og hjemmelaget dressing til. Jeg liker ikke oksekjøtt, så derfor pølse til meg :nikke:

Kjøpte en pose med påskesjokolade på butikken i morges tror det skal få bli lørdagsgodis i dag :nikke:

Jeg hamstret melk i morges. 10 liter, samt juice og iste, så slipper å tenke på å kjøpe noe av det på en stund. Trillet handlevognen fra butikken, inn i heisen, gjennom etasjen her til inngangsdøren min. Fikk litt dårlig samvittighet. Vaskedamen holdt på å vaske i min etasje da jeg kom med handlevognen. Rett over nyvaskede gulvet hennes 😕 Hadde nok latt være å handle så mye melk, om jeg hadde visst hun var her.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så på verdens verste menneske på nrktv. Liker de filmene til Anders Danielsen Lie :nikke: 31 august var bra også.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (17 timer siden):

Så på verdens verste menneske på nrktv. Liker de filmene til Anders Danielsen Lie :nikke: 31 august var bra også.

Jeg så ikke at det stod filmene, begynte å lure på hva som skjedde den 31.august siden det var en så bra dag. :ler: :flau:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Jeg så ikke at det stod filmene, begynte å lure på hva som skjedde den 31.august siden det var en så bra dag. :ler: :flau:

Tror den heter Oslo 31 august :klo: Så den på tv for flere år siden. Husker jeg syntes han var så irriterende som Herman en gang i tiden :fnise:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være så ærlig å innrømme jeg koser meg stort når jeg så på gårdagens runde i eliteserien :fnise: Superlaget mitt gjør det bra. Blir litt interessant å se hva de gjør når Saltnes er klar for kamp igjen. Grønbæk er helt rå. Kanskje det blir endringer, så det blir plass til begge. Det blir helt rått! Grønbæk, Saltnes, Berg og Vetlesen :dåne: Pellegrino fortsetter der han slapp. Er glad for at han har forlenget kontrakten med Glimt :nikke:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (17 minutter siden):

Foppallprat her inne?!?  :dåne:

Bare om mine superlag :nikke:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dåne: Jeg er ikke så alt for begeistret over å kjøre i bil. Er så vant til å ta buss, og dermed sitte høyere oppe, så synes vanlige biler og taxier blir litt for lave i trafikken. Pasientreiset rundt om kring i dag og første sjåføren var mer opptatt av å prate i telefonen. Trykke på et eller annet enn han var på å kjøre bilen. Hjemover så råkjørte sjåføren og kunne ikke få en raskt nok ut av bilen :risterpåhodet: I tillegg må man vente i evigheter på å bli hentet. Som regel pleier jeg å betale for vanlig taxi selv, men blir fort superdyrt i morgen og ettermiddagstrafikken, så da bruker jeg pasientreiser. ( har krav på det, så ikke det det står på).

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på når skattepengene kommer. Sendte inn den 14 mars. Virker som alle jeg kjenner har fått sine for lenge siden :ler:

Sådde noen sommerblomstfrø forrige uke. De spirer kjemperaskt! Noen av dem er 10 cm allerede. Om det fortsetter i samme fart, så må jeg plante dem ut, om ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merkes det begynner å gå mot sommer. Sitter ikledd singlet og en knelang shorts og er såååååååå varmt :svett:Hadde jeg vært en person som pleier å sole meg, så hadde jeg sitti på balkongen, mendet er jeg ikke, så holder jeg meg inne. Bare håper den kan gå ned snart, for jeg må ha luft :svett:

Endret av Sola de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (På 17.4.2023 den 10.09):

Må være så ærlig å innrømme jeg koser meg stort når jeg så på gårdagens runde i eliteserien :fnise: Superlaget mitt gjør det bra. Blir litt interessant å se hva de gjør når Saltnes er klar for kamp igjen. Grønbæk er helt rå. Kanskje det blir endringer, så det blir plass til begge. Det blir helt rått! Grønbæk, Saltnes, Berg og Vetlesen :dåne: Pellegrino fortsetter der han slapp. Er glad for at han har forlenget kontrakten med Glimt :nikke:

Ja de er gode nå, kommer nok til å vinne serien i år.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurven skrev (2 timer siden):

Ja de er gode nå, kommer nok til å vinne serien i år.

Får håpe det. Synes de har hatt en nedadgående kurve siden siste Roma- kampen. Blir kanskje feil å si, siden det ble sølvplass i fjor, men synes de nå virker å være tilbake hvor de var før Roma- kampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (28 minutter siden):

Får håpe det. Synes de har hatt en nedadgående kurve siden siste Roma- kampen. Blir kanskje feil å si, siden det ble sølvplass i fjor, men synes de nå virker å være tilbake hvor de var før Roma- kampen.

Ja men de har jo solgt og kjøpt en del spillere, tar litt tid når de får inn nye spillere og sånn.

Tror de hadde vunnet conference league mex det laget de hadde i 2020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (23 minutter siden):

Ja men de har jo solgt og kjøpt en del spillere, tar litt tid når de får inn nye spillere og sånn.

Tror de hadde vunnet conference league mex det laget de hadde i 2020

Nå er jo flere spillere kommet tilbake igjen av dem de solgte. Berg, Bjørkan Haikin og en til jeg ikke kommer på i farten. Blir interessant når Mvuka forsvinner til sommeren. Ser ingen åpenbare til å ta over plassen. Var jo Solbakken som var førstevalget der. Så kan se for meg at de kanskje endrer formasjoner litt. Saltnes kommer tilbake fra skadene sine, så kanskje de tar Grønbæk, Saltnes, Berg og Vetlesen på midtbanen. Blir interessant å se han som de fikk fra Galatasaray når han blir spilleklar. Han var rå før øyeskaden, så håper han vil komme tilbake til hvor han var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (4 minutter siden):

Nå er jo flere spillere kommet tilbake igjen av dem de solgte. Berg, Bjørkan Haikin og en til jeg ikke kommer på i farten. Blir interessant når Mvuka forsvinner til sommeren. Ser ingen åpenbare til å ta over plassen. Var jo Solbakken som var førstevalget der. Så kan se for meg at de kanskje endrer formasjoner litt. Saltnes kommer tilbake fra skadene sine, så kanskje de tar Grønbæk, Saltnes, Berg og Vetlesen på midtbanen. Blir interessant å se han som de fikk fra Galatasaray når han blir spilleklar. Han var rå før øyeskaden, så håper han vil komme tilbake til hvor han var.

Ja elballodai eller noe sånt heter han, litt risky å kjøpe spillere som har vært gode tidligere, glimt har jo tidligere hatt mest suksess med å kjøpe mindre kjente spillere med bra potensiale.

Men uansett er de det klart beste laget i eliteserien nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...