Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Lykke til. Det er en litt vanskelig ting å holde styr på det der. :sukk: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, Sola de said:

Når man oppdager hva man har brukt av penger på matbutikkene i mars måned :sjokk::dåne: Har nok aldri brukt så mye penger på mat før.

Jeg er superkresen, så mye jeg ikke liker. For en overkresen gane, så er det ikke bare å kjøpe et rimeligere produkt fra first price eller tilsvarende.  Er grunner til man liker hva man liker og ikke det andre. Men til og med jeg ser at det kan ikke fortsette på dette viset.

Heldigvis har jeg ikke brukt noen penger enda, for denne måneden i matbutikken, så nå setter jeg meg på et budsjett som er 1/3 lavere enn hva jeg har brukt siste måneden. Vi får begynne der, så får jeg gjøre ytterligere kutt neste måned og måneden etter der til jeg har halvert matbudsjettet. Problemet er vel, at jeg egentlig ikke har hatt noe budsjett. Kjøper det jeg har lyst på. Oppdaget plutselig at det er blitt svært dyrt. - Ta seg selv i nakken og gjøre endringer :opplyser:

Det å ikke sette opp matbudsjett er problemet mitt også. Blir knalldyrt. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er verdt det, men ja...det blir litt dyrere enn det hadde behøvd å være. :sukk: Vi er ikke Røkke heller.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (58 minutter siden):

Lykke til. Det er en litt vanskelig ting å holde styr på det der. :sukk: 

Jeg handler mer eller mindre hver dag, selv om jeg strengt tatt ikke trenger det. Jeg har fulle frysere og kjøleskap, men har alltid lyst på noe annet enn hva jeg har i skapene. Å handle inn retter for flere dager ender som regel opp med at jeg overhodet ikke har lyst på det, når dagen kommer, så da havner det i fryseren og jeg går på butikken etter hva jeg har lyst på. Sånn fortsetter det hver uke :dåne:

SVK skrev (53 minutter siden):

Det å ikke sette opp matbudsjett er problemet mitt også. Blir knalldyrt. 

Blir jo det. Ser på youtube folk som handler en gang i måneden eller annenhver uke. Det hadde vært noe. Ser jo når jeg sparer mye penger når jeg handler sjeldnere.

Hoppetaujenta skrev (46 minutter siden):

Vi er verdt det, men ja...det blir litt dyrere enn det hadde behøvd å være. :sukk: Vi er ikke Røkke heller.

Nei. Jeg handler mest på nærbutikken også. Er greit å støtte opp om butikkene i nabolaget, men når det er 20- 30 kr i prisforskjell på mange varer i forhold til rema, så blir det i lengden for dyrt og jeg taper penger. Masse penger ser jeg for mars måned :risterpåhodet:

Skal gruble over hva jeg har lyst på av mat i første omgang for påsken, så får jeg skrive lapp og handle inn det som står på den. På en billigere butikk enn nærbutikken. Har et budsjett å holde :nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sola de said:

Jeg handler mer eller mindre hver dag, selv om jeg strengt tatt ikke trenger det. Jeg har fulle frysere og kjøleskap, men har alltid lyst på noe annet enn hva jeg har i skapene. Å handle inn retter for flere dager ender som regel opp med at jeg overhodet ikke har lyst på det, når dagen kommer, så da havner det i fryseren og jeg går på butikken etter hva jeg har lyst på. Sånn fortsetter det hver uke :dåne: 

Kjenner meg igjen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker i grunnen ikke de oversiktene på "alt" man har kjøpt, sunt/usunt, penger brukt, klimaavtrykk etc. 
Skulle gjerne ha slått alt sammen av, men det går ikke. :vetikke: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må jo ha mat. Hadde vært noe om man hadde stor hage/ drivhus/ fjøs og kunne dyrket det man spiste og hatt dyrene man spiste i fjøset, men i butikken må vi.

Tror forresten om jeg hadde kyr, griser, sau, geit, høner og kyllinger at jeg aldri ville klart å drepe dem for å spise. Tenk å spise Dagros, Snøhvit og lille Donald Duck :dåne:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått vasket vindusvegg- vindusflaten på utsiden. Den var ikke så skitten som jeg fryktet. Er ikke så lett å komme til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sola de said:

Tror forresten om jeg hadde kyr, griser, sau, geit, høner og kyllinger at jeg aldri ville klart å drepe dem for å spise. Tenk å spise Dagros, Snøhvit og lille Donald Duck :dåne:

Samme her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett i fryserne og jeg har av hva jeg liker av det som er der: en ribbe, torskeloin, lettsaltet torsk, karbonader fra en lokal produsent, snitzel, løvstek, kjøttboller, grillskiver, ost og baconpølse. Jeg har noe karbonadedeig og torsk av tvilsom dato også. Og reinskav. I ene kjøleskap har jeg 2 pk pinnekjøtt.  

I fryseren har jeg også en god del kyllingfilet jeg ikke likte, så det vil ikke bli spist. Har masse ispinner også. Jeg likte ikke saken på dem heller. Dumt å kjøpe en hel pakke av noe man ikke liker :/  Så kyllingen og isen blir nok kastet, men det andre skal jeg forsøke å få brukt, hvertfall noe av i påsken. 

Tror søskenet mitt skal få pinnekjøttet.  Jeg blir ikke til å spise det. Har ligget to måneder allerede. 

Fant laksefilet i fryseren som nå er i ovnen, så blir ovnsstekt laks med mandelpotet,  agurksalat og rømme i dag til middag :spise:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (8 minutter siden):

Jeg spiste pinnekjøtt i går :jepp:

Det er skremmende dyrt å handle for tiden, synes jeg :sukk:

Det er godt med pinnekjøtt, men jeg er heller dårlig på å tilberede det, så best å gi det til noen som faktisk er veldig flink til å lage det :nikke:

Helt ekstremt! Bare en liter melk koster over 30 kr. Laktosefri riktig nok, men likevel :risterpåhodet: Et brød 49 kr. Blir fort svært dyrt av slike summer gjentakende gjennom måneden.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (25 minutter siden):

Det er godt med pinnekjøtt, men jeg er heller dårlig på å tilberede det, så best å gi det til noen som faktisk er veldig flink til å lage det :nikke:

Helt ekstremt! Bare en liter melk koster over 30 kr. Laktosefri riktig nok, men likevel :risterpåhodet: Et brød 49 kr. Blir fort svært dyrt av slike summer gjentakende gjennom måneden.

Er laktosefritt mye dyrere enn vanlig? Som glutenfritt? Hørt at glutenfrie brød osv er veldig dyrt, og lite i pakningen, allergivennlig mat bør jo ikke koste mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

Er laktosefritt mye dyrere enn vanlig? Som glutenfritt? Hørt at glutenfrie brød osv er veldig dyrt, og lite i pakningen, allergivennlig mat bør jo ikke koste mer.

Melken i hvertfall. Tror rømmen, og fløten også er dyrere. Har ikke sett på mye på prisen på annet enn melken. Den står ved siden av vanlige melken på butikken og er nesten 8 kr forskjell.  Glutenfritt er mye dyrere enn med gluten.

Er jo akkurat det. Mat som er bra for en, koster så mye mer enn ultraprosessert mat. Skulle vært omvendt.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (4 minutter siden):

Melken i hvertfall. Tror rømmen, og fløten også er dyrere. Har ikke sett på mye på prisen på annet enn melken. Den står ved siden av vanlige melken på butikken og er nesten 8 kr forskjell.  Glutenfritt er mye dyrere enn med gluten.

Er jo akkurat det. Mat som er bra for en, koster så mye mer enn ultraprosessert mat. Skulle vært omvendt.

Det er så dumt, allergi er ikke et valg liksom. Og behovet for sunn mat har vi jo alle, som du sier. Rar prispolitikk egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet med tidenes hjemlengsel.  Drømte jeg gikk opp innkjørselen til barndomshjemmet mitt. Det så ut som det gjorde da jeg var veldig liten. Åpnet ytterdøra og så våknet jeg :trist:Jeg vil hjem!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært og storhandlet til påske på en remabutikk. Ser nå hvorfor jeg har satt ny rekord over forbruk av penger i matbutikken. I sammenligning med samme varer i nærbutikken, så kom kvitteringen på rema hele 571 kroner billigere ut. Alle varer var vesentlig mye billigere. Har handlet inn 9 middager, så nå er det litt å velge blant av det nye i tillegg til hva jeg hadde fra før. I tillegg til pålegg. Eneste jeg har lagt merke til er at rema har sluttet å selge leverposteien min. Må på coop- butikk for å finne den. Håper rema får den inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man kan forhåndsbestille sommerkoppen. Vet ikke helt om jeg har lyst på den. 9cf01b24-2f18-4741-a28f-913888bfbdc9s_30

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (12 minutter siden):

? :klo:  Er det noe galt med den? 

Nei, ikke sånn egentlig, bare jeg som ikke syntes den var noe fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...