Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Har vært meldt snø i flere dager, men som vanlig kommer det som verdens største overraskelse på statens vegvesen :risterpåhodet: Ved rutebilstasjonen var det nesten ikke fremkommelig og i taxi hjem, så var ikke veien brøytet og bilen holdt på kræsje i autovernet :raven: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sola de skrev (4 timer siden):

Har vært meldt snø i flere dager, men som vanlig kommer det som verdens største overraskelse på statens vegvesen :risterpåhodet: Ved rutebilstasjonen var det nesten ikke fremkommelig og i taxi hjem, så var ikke veien brøytet og bilen holdt på kræsje i autovernet :raven: 

:klem3:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det så beinkaldt i dag! Alle ovner står på for fullt, tør ikke å tenke på hva dette kommer til å koste :(

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (19 timer siden):

En prøvelsens tid... :rose: :)  Hold ut, Sola. 

Jeg sklei 3 ganger på vei fra busstoppet og ned til meg :bond:

Rumle skrev (17 timer siden):

Rumle skrev (17 timer siden):

Her er det så beinkaldt i dag! Alle ovner står på for fullt, tør ikke å tenke på hva dette kommer til å koste :(

Sjekket strømutgiftene så langt i desember i går. Uten strømstøtten, hadde jeg allerede brukt strøm for 1300 kr. Med strømstøtte var det 400. Men nå har jeg slått av varmeovnen, så lenge det varer. Sentralvarmen virker akkurat per nå. Håper det fremdeles kommer varme i morgen :S Men så lenge den virker, så kommer ikke vanlige ovnen på. Alt for dyrt.

Er superkaldt overalt. Var på behandlinger i dag. Første jeg oppdaget var at automatiske døråpneren ikke virket og var mørkt i gangen, i forhold til hva det pleier å være. Måtte av med klærne og hjalp fint lite at fysioterapeuten hadde kalde hender :fryse:

Superglatt ute er det og.

Ser det ikke er så masse tente julelys, som det har pleid å være rundt omkrig i folks hjem. Ikke rart med de strømprisene vi har nå. Er så glad for at vi har den strømstøtten. Tør ikke tenke på hvor høye regningene ville blitt uten. Jeg har bare en leilighet jeg bor i. Hadde jeg hatt hus :risterpåhodet: Da hadde jeg nok koblet meg av strømnettet om det var mulig :S

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt inn litt julepålegg hos slakteren :spise: Lammerull og fenalår :spise: Er så godt. Jeg har sånn presse man bruker til lammerullen, men jeg vet ikke hvordan jeg lager den. Jeg er ikke noe god på kjøtt- matlaging.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda. Det kan komme i fremtiden. Med positive tanker skal vi gå ut av dette året og inn i det nye. Sant, Sola? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Enda. Det kan komme i fremtiden. Med positive tanker skal vi gå ut av dette året og inn i det nye. Sant, Sola? ;) 

Joda, men man bør vel kanskje ha interesse for å lage mat, og det har jeg nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (6 timer siden):

Har kjøpt inn litt julepålegg hos slakteren :spise: Lammerull og fenalår :spise: Er så godt. Jeg har sånn presse man bruker til lammerullen, men jeg vet ikke hvordan jeg lager den. Jeg er ikke noe god på kjøtt- matlaging.

Det er så mye godt julepålegg! :nikker:

Mine foreldre pleide å lage utrolig gode lammeruller hver jul i hele oppveksten, savner de! Vanskelig å finne noen som ligner som kan kjøpes, så jeg burde vel strengt tatt prøvd meg på det selv, men det blir bare for mye styr.

Endret av Rumle
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (19 minutter siden):

Det er så mye godt julepålegg! :nikker:

Mine foreldre pleide å lage utrolig gode lammeruller hver jul i hele oppveksten, savner de! Vanskelig å finne noen som ligner som kan kjøpes, så jeg burde vel strengt tatt prøvd meg på det selv, men det blir bare for mye styr.

:nikke:

Kanskje du og faren din kan lage det sammen?

De siste årene har jeg fått av min bestemor og grandtante, men i år blir det kjøpt. 

Pleier å dekke til julefrokost- bord på julaften med masse julepålegg, grønnsaker osv. Julaften er en slik dag man spiser til man nesten triller. Supermett etter frokost, og så middag, godterier, kaker, dessert :dåne:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min slår kollbøtte igjen. Tror jeg vet hva synderen er. Pizzabit fra ferskvaren på  butikken. Magen har vært slik før når jeg har spist det også. Tåler virkelig ingenting.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (4 timer siden):

Joda, men man bør vel kanskje ha interesse for å lage mat, og det har jeg nok ikke.

Min intuitive kvinnelige sjette sans sier meg at når "vedkommende" som tilfeldigvis liker
og er god til å lage mat dukker opp, så kan den interessen begynne å ulme. :D  #girsegikke

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Min intuitive kvinnelige sjette sans sier meg at når "vedkommende" som tilfeldigvis liker
og er god til å lage mat dukker opp, så kan den interessen begynne å ulme. :D  #girsegikke

Tror heller en slik person vil rive av seg håret i frustrasjon over alt jeg ikke liker :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (2 minutter siden):

Tror heller en slik person vil rive av seg håret i frustrasjon over alt jeg ikke liker :sjenert:

Haha...nå begynner du å bli mottagelig ja, for den jeg ser har ikke hår. :hoppe: Yiii-HA! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Haha...nå begynner du å bli mottagelig ja, for den jeg ser har ikke hår. :hoppe: Yiii-HA! 

Da vet du mer enn meg :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Ja, det er jo det jeg sier jo. :fnise:  Hoppen ser inn i fremtiden av og til.

Stemmer det Pippi alias hoppeloppen hadde spåkule mener jeg å erindre :nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 time siden):

:nikke:

Kanskje du og faren din kan lage det sammen?

De siste årene har jeg fått av min bestemor og grandtante, men i år blir det kjøpt. 

Pleier å dekke til julefrokost- bord på julaften med masse julepålegg, grønnsaker osv. Julaften er en slik dag man spiser til man nesten triller. Supermett etter frokost, og så middag, godterier, kaker, dessert :dåne:

Jo, det hadde vært koselig det, men vi er nok ikke helt i form til det noen av oss for tiden. Men, vi klarer oss godt med ferdigkjøpt altså, skal ikke klage 😊

Julefrokost/lunsj er det beste med hele julen spør dumeg, blir ofte det til middag her og :ninja:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (På 14.12.2022 den 22.54):

Jo, det hadde vært koselig det, men vi er nok ikke helt i form til det noen av oss for tiden. Men, vi klarer oss godt med ferdigkjøpt altså, skal ikke klage 😊

Julefrokost/lunsj er det beste med hele julen spør dumeg, blir ofte det til middag her og :ninja:

Det synes jeg og. Så utrolig mye godt, man kanskje ellers ikke spiser. Har begynt å spise på fenalåren :ninja: Det er bare sååååååå godt :spise:

Er mange gode ferdigkjøpte å få tak i også :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...