Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (9 minutter siden):

Nei, det er litt uoversiktelig på dette tidspunktet. :klø: 

Veldig. :S

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok spise hatten min. Skulle ikke kjøpe tunge julegaver :plystre: Men nå er jeg halvveis i neste juls julegavehandel :) Nå blir det pause fram til etter sommeren :nikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oijj....da er juleiveren på topp tror jeg. :klappe: Jeg mener hurra for den selvpålagte pausen som du skal overholde
om det så gjaldt livet....? Jeg mener; jeg tror veldig på deg Sola! :nikker: Jupp! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (15 timer siden):

Oijj....da er juleiveren på topp tror jeg. :klappe: Jeg mener hurra for den selvpålagte pausen som du skal overholde
om det så gjaldt livet....? Jeg mener; jeg tror veldig på deg Sola! :nikker: Jupp! 

Jeg har tenkt å pynte til jul i løpet av helgen, om jeg får tiden til å strekke til. Har en liste langt som et vondt år, som jeg må igjennom. Vask av kjøleskapene, avtining av ene fryser, vask av kjøkkenvifte står også på den lista, så det er ting som tar tiiiiiiid :dåne:

Jeg pleier å ha en solid pause i gavehandelen. I fjor, kjøpte jeg et par bøker ganske tidlig på året, og så ingenting før etter feriebesøkene nå i sommer. Nå har jeg shoppet nok for nå. Er noen ting jeg skal gi til neste jul, men avventer og ser om prisene vil falle litt først, eller jeg mottar en super rabattkode. Et år fikk jeg noe som kostet 2000 kr til 700. Godt kjøp :nikke: Mottaker ble superfornøyd :)

Endret av Sola de
I fjor.. Mente tidlig i år. Vi er enda i 2022 :D
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Holder du øye med "sorte priser" i disse dager? Kan gjøre greie kjøp der. :klø: 

Har du funnet noe spennende? :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Holder du øye med "sorte priser" i disse dager? Kan gjøre greie kjøp der. :klø: 

Det har jeg allerede gjort, på ting jeg ønsker meg, som jeg ikke tillater å kjøpe til full pris. Jeg eeeelsker marius- mønster, så fant noen fine glass fra hadeland glassverk. Trengte dem ikke, men passer fint til mariusserviset mitt :) marius__vinglass_.jpgMen i 2013 gjorde jeg noen gode kjøp. Fikk 2 tv, en vaskemaskin og en komfyr for 10.000 kr :) Alt bortsett fra ene tv virker fremdeles. Komfyren bruker jeg hver dag. Skal sies den fra 2014- 2020 sto ubrukt i en bod på landet, men når komfyren jeg kjøpte da jeg flyttet inn i leiligheten her, kortsluttet, så ble denne fra bosch tatt i bruk igjen. Lynet slo ned og ødela en del elektronikk på landet, så den tv hadde sikkert virket fremdeles om det ikke hadde vært for det.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (31 minutter siden):

Har du funnet noe?

Nei, har ikke det, men har ikke kikket så mye enda da, skal prøve å følge med litt bedre når det nærmer seg :nikke: synes egentlig det blir vel utvannet med en hel svart måned da, men de får nå styre på 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

Nei, har ikke det, men har ikke kikket så mye enda da, skal prøve å følge med litt bedre når det nærmer seg :nikke: synes egentlig det blir vel utvannet med en hel svart måned da, men de får nå styre på 😊

Ja, er visst ikke før den 25 svarte fredagen er, så har vart lenge, men jeg klager ikke.

Hvor i alle dager ble shoppe- smileyen av 😕

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (41 minutter siden):

Ja, er visst ikke før den 25 svarte fredagen er, så har vart lenge, men jeg klager ikke.

Hvor i alle dager ble shoppe- smileyen av 😕

Det er så irriterende med de nye smiley-navnene! :kaos:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (8 minutter siden):

Det er så irriterende med de nye smiley-navnene! :kaos:

Ja, og noen virker til å ikke være der lenger.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (2 timer siden):

Har du funnet noe spennende? :)

Jeg bare er på utkikk og sammenligner priser ennå...men... :) 
Her er èn av dem..... >:handle: Den andre jeg tenkte på ser ut til å være borte,
men....kanskje vi kan bruke denne? :skriver:  Netthandling ser nokså sånn ut for min del. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

Her er èn av dem..... >:handle: Den andre jeg tenkte på ser ut til å være borte,
men....kanskje vi kan bruke denne? :skriver:  Netthandling ser nokså sånn ut for min del. 

:ler: Lykke til! Håper du får en fin fangst! :nikker:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (14 timer siden):

Den føste passer ikke for min handel bortsett fra på matbutikken. Den andre der er vel mer lik min netthandling også.

Er jo jul snart, så er ting jeg ønsker meg, men har satt dem på ønskelisten min hos julenissene, så pleier å avvente å se hva jeg får. Det jeg ikke får pleier jeg å kjøpe selv etter jul, eller vente til neste black week :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart med det hvem man ligner på av utseende av sin slekt. Fikk se et bilde av min oldefar med sine søsken og mor. Min mor ligner på hans yngste søster, mens min fetter er som snytt ut av nesen på broren til min ene oldefar.

Jeg møtte aldri min oldefar, da han dessverre døde før jeg ble født, men møtte broren hans. Han var på besøk hos oss da jeg var liten, sammen med sin kone. Han hadde flyttet til Storbritannia, som ung, og giftet seg der, så norske språket var litt gebrokken blitt etter 70+ år der. De hadde besøkt sønnen sin i Australia, før de kom til oss, så jeg og søskenet mitt fikk typiske australske leker av dem. (Jeg forsøker å anonymisere så godt jeg kan, så derfor jeg ikke skriver nøyaktig hva og hvor her.) Var veldig kjekt. 

Hvem ligner du på av gammel slekt?

Endret av Sola de
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet noen som jeg ligner på. Jeg er faktisk den som skiller seg ut, så man kan jo undres på
om jeg kanskje er en...bytting. 🙄 SKulle ikke forrundte meg i det hele tatt...
"
En bytting var i folketroen ansett for å være et barn av underjordsfolket som var ombyttet med et menneskebarn. Motivet er kjent i hele Europa. Ofte var det huldra som ble mistenkt for å ha stjålet et menneskebarn og lagt sitt eget avkom i vuggen."

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste det skal være julegateåpning i hjembygda mi snart. Det husker jeg var superkoselig da jeg var barn. Vi gikk rundt store juletreet. Fargerike lysene gjennom hovedgata, julemarked og nissen kom med en liten gave til hvert barn :nisse: Den nissen var ikke like skummel som dem som kom hjem til oss :redd: Foreldrene til søskenet mitt sin barnevakt kom hjem til oss ikledd slike skrekkelige nissemasker. Vi ble vettskremt og hylskrek :ler:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (21 timer siden):

Har ikke funnet noen som jeg ligner på. Jeg er faktisk den som skiller seg ut, så man kan jo undres på
om jeg kanskje er en...bytting. 🙄 SKulle ikke forrundte meg i det hele tatt...
"
En bytting var i folketroen ansett for å være et barn av underjordsfolket som var ombyttet med et menneskebarn. Motivet er kjent i hele Europa. Ofte var det huldra som ble mistenkt for å ha stjålet et menneskebarn og lagt sitt eget avkom i vuggen."

Kanskje du ligner litt på flere? Eller ligger langt tilbake. Kanskje du har likhetstrekk med den eldre gardes søsken? Min kusine f.eks, hun ligner på ene oldemoren vår. Står på samme måten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...