Gå til innhold

Jeg skal gifte meg neste lørdag,men kom frem i går at mannen hadde et barn fra før som han ikke ville fortelle meg om.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blåjojo skrev (3 minutter siden):

Du må jo nesten prøve og få vite årsaken. Om det er det at han har syntes det var vanskelig og derfor bare har utsatt og utsatt det, så ville jeg nok tatt en ny vurdering av forholdet.

akkurat nå trenger jeg ro,men skal snakke med han til uka, for da må vi til advokat og slik pga fordeling av huset/bil/bobil/dyr og alt annet. så da kan vi jo kanskje spise lunsj før

Anonymkode: 5658f...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg syns det er litt drastisk å slå opp, jeg. Gå fra planlegging av nært forestående bryllup til å aldri se hverandre mer, det er jo en dyp kjærlighet der! Hva med å heller kreve en lang prat, kanskje terapi, finne ut av ting sammen? Må jo være en grunn til det at han aldri fortalte det.

Anonymkode: 06349...caa

Jeg orker dessverre ikke og være sammens med han ,så han får ikke en ny sjans, han han brutt tiliten helt

Anonymkode: 5658f...473

  • Liker 7
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal gifte deg med noen så er det for å takle gode og dårlige tider sammen. Dette er en sånn ting dere bør takle sammen, om det virkelig er ekteskap du så for deg. 

Anonymkode: 41e92...bb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et slikt overtramp hadde jeg faktisk ikke tilgitt.  I 7 år!!! Et barn! Og hvorfor har ikke han hatt samvær og overnatting med barnet i sitt eget hjem?? Hvorfor dette behovet for å holde det skjult? Kan til dels skjønne om han ikke hadde sagt noe de første datene, men i 7 år. Det går faktisk en grense. Et barn er en stor ting! 
 

Nei. Hadde avlyst bryllupet med en gang! 

Anonymkode: ea82a...0ea

  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athena Catalina

Jeg hadde aldri klart å tilgi en så stor løgn, han har jo holdt deg for narr i 7 år. Hadde gjort det slutt. 

Endret av Athena Catalina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du skal gifte deg med noen så er det for å takle gode og dårlige tider sammen. Dette er en sånn ting dere bør takle sammen, om det virkelig er ekteskap du så for deg. 

Anonymkode: 41e92...bb5

Det er noe annet å takle gode og dårlige dager sammen, og å holde et barn skjult i så mange år! Det kan ikke sammenlignes. All tillit må jo være borte? Det minste man kan forlange er å kunne stole på ektefellen sin, at det er åpenhet og at man ikke skjuler store ting som dette.

Anonymkode: 184bd...4e9

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du overreagerer ikke. Han hadde 7 år på å fortelle om sitt barn. Hvis han har klart å skjule et barn i 7 år, kan han nok ha skjult mye annet å

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er noe annet å takle gode og dårlige dager sammen, og å holde et barn skjult i så mange år! Det kan ikke sammenlignes. All tillit må jo være borte? Det minste man kan forlange er å kunne stole på ektefellen sin, at det er åpenhet og at man ikke skjuler store ting som dette.

Anonymkode: 184bd...4e9

Skal man være sammen resten av livet så kan man ikke satse på at man aldri møter stor motgang. 

Anonymkode: 41e92...bb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal man være sammen resten av livet så kan man ikke satse på at man aldri møter stor motgang. 

Anonymkode: 41e92...bb5

Å starte et ekteskap basert på løgn og mistillit et som å bygge et slott på sand. Det vil ikke holde.

  • Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (Akkurat nå):

:klemmer:

Nei. Hvorfor skal hun måtte tåle å leve med en løgner? Hvordan skal hun kunne kjenne seg trygg på han, når han har holdt skjult en så sentral del av livet? Hvordan skal hun stole på han? Hvordan skal hun tro på det han forteller? Hvordan skal hun klare å ikke tvile på han, ikke mistro han, ikke mistenke han for å lyve og holde ting skjult? Tillit er essensielt for at et forhold skal vare. Uten tillit er det ingenting igjen.

Mye kan jobbes opp, hvis man vil.

Anonymkode: 41e92...bb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (1 minutt siden):

Å starte et ekteskap basert på løgn og mistillit et som å bygge et slott på sand. Det vil ikke holde.

Dette ville uansett aldri ha holdt.

Anonymkode: 41e92...bb5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gjort det samme som deg, slå opp. At han har barn er ikke et problem for deg, men at han holder det skjult? Da hadde jeg lurt på hva mer han holder skjult,og hadde aldri stolt på han igjen.

Anonymkode: bf362...65b

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja dessverre, skulle ønske han bare fortalte om sønnen, jeg hadde ikke brydd meg om det, spurte også om hvorfor han ikke fortalte det og det svarte han aldri på :(

Anonymkode: 5658f...473

Dermed har du allerede flyttet ut? Jeg skjønner du er i følelsesmessig sjokk. 

Jeg tipper det er mye mer han ikke har fortalt... 

Det er viktig du er omsluttet av trygge mennesker nå fremover. Det viktigste er at du ikke er alene nå...

Anonymkode: 0a736...ceb

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Skal man være sammen resten av livet så kan man ikke satse på at man aldri møter stor motgang. 

Anonymkode: 41e92...bb5

 

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Mye kan jobbes opp, hvis man vil.

Anonymkode: 41e92...bb5

 

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Dette ville uansett aldri ha holdt.

Anonymkode: 41e92...bb5

Så du ser ingen problemer med at den kommende ektemannen skjuler at han har et barn? Dette er en stor, stor ting å skjule! Og noe helt annet enn å møte motgang, igjen, det kan ikke sammenlignes!

Å bygge opp tillit etter at den er brutt på en slik måte som dette skal godt gjøres. Jeg klarer ikke å komme på noe annet som kan måle seg å skjule for ektefellen. Hun kunne aldri ha stolt på han igjen, hva annet skjuler han? Eller hva annet kommer han til å skjule og lyve om? 

Godt mulig dette forholdet ikke hadde vart, for et trygt og godt forhold/ekteskap er bygget på trygghet, respekt, tillit og kjærlighet. Og jeg har vanskelig for å tro at han har disse egenskapene og at han kan leve opp til slike forventninger som dette. 

Det er bare ikke normalt, ingen normal person kan gjøre noe slikt. Han må jo mangle et eller annet. Og at noen kan forstå det, og forsvare det, er for meg en gåte..

Anonymkode: 184bd...4e9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du må jo snakke med han! Han må forklare hvorfor det ble sånn. Med hans bakgrunn er det vel ikke rart han begår en del feil...

Anonymkode: 84c9e...22c

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde ALDRI giftet meg med en slik «mann». 

Anonymkode: 342c7...c5b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar

Jeg er hos familien min nå, vi skal møtes hos advokaten til onsdag og dele tingene våre, og hvordan vi skal fordele huset, båten, hytta, bilen og slik, jeg er ferdig.

Anonymkode: 5658f...473

  • Liker 2
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.8.2022 den 17.15):

Vi har vert sammen i 7 år, og vi ble forlovet i 2020 og vi skulle gifte oss neste lørdag,men i går hadde vi en stor krangel da jeg var sikkert på han var utro, da han både sender penger til ei dame hver mnd og har vert del borte i helger og ferier når vi har vert sammen,men har aldri tenkt på at det var pga et barn. Han har en sønn på 9 som han ikke har fortalt meg om.

Jeg føler meg så sviktet og jeg har slått opp, Jeg hadde ikke gjort det hvis han hadde vert ærlig, jeg er glad i barn og vi begge ønsket oss barn sammen, jeg er 26 ,men ønsket og være gift først.  Overreagerer jeg her?

ps . Ja jeg har reagert før på at han er borte i helger og ferier,men da har jeg vert ok med svaret hans,men nå tippet det over og jeg krevde og vite hvem han lå med og hvorfor han sendte penger hver mnd til henne, før sa han bare at det var ei venninne fra barndommen som han skyldte penger, og siden det var samme beløp hver gang har jeg ike tenkt så mye over det

Anonymkode: 5658f...473

Her lukter det utsettelse…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.8.2022 den 17.45):

Jeg syns det er litt drastisk å slå opp, jeg. Gå fra planlegging av nært forestående bryllup til å aldri se hverandre mer, det er jo en dyp kjærlighet der! Hva med å heller kreve en lang prat, kanskje terapi, finne ut av ting sammen? Må jo være en grunn til det at han aldri fortalte det.

Anonymkode: 06349...caa

TS ønsker seg barn, forloveden hennes er åpenbart en helt ubrukelig far. Mener du at TS skal gi fra seg muligheten til barn for å være sammen med mannen som har løyet for henne i 7 år? For du kan umulig foreslå at TS skal få barn med en mann som ikke ønsker å la sitt eget barn møte konen sinn. 
 

TS vet du hvor gammelt barnet er? Det høres jo helt absurd ut å lyge om noe slikt til en ny kjæreste, men om barnet er resultat av utroskap gir det jo mer mening å ville skjule det. Det er fremdeles en helt forferdelig ting å gjøre mot deg (og  også mot barnet! ). Men er det snak om et barn som er mindre en 7 år så forklarer det jo hvorfor han har løyet.
 

Uansett hvorfor han løy så håper jeg du aldri vurderer å få barn med han, når han er så litte interessert i barnet han allerede har så er han ikke skikket til å være far. Det må være en fæl situasjon for deg å stå i, men jeg er glad du hadde styrken til å gå med en gang ❤️  

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...