Gå til innhold

Jeg skal gifte meg neste lørdag,men kom frem i går at mannen hadde et barn fra før som han ikke ville fortelle meg om.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pippi Lotta skrev (2 timer siden):

TS ønsker seg barn, forloveden hennes er åpenbart en helt ubrukelig far. Mener du at TS skal gi fra seg muligheten til barn for å være sammen med mannen som har løyet for henne i 7 år? For du kan umulig foreslå at TS skal få barn med en mann som ikke ønsker å la sitt eget barn møte konen sinn. 
 

TS vet du hvor gammelt barnet er? Det høres jo helt absurd ut å lyge om noe slikt til en ny kjæreste, men om barnet er resultat av utroskap gir det jo mer mening å ville skjule det. Det er fremdeles en helt forferdelig ting å gjøre mot deg (og  også mot barnet! ). Men er det snak om et barn som er mindre en 7 år så forklarer det jo hvorfor han har løyet.
 

Uansett hvorfor han løy så håper jeg du aldri vurderer å få barn med han, når han er så litte interessert i barnet han allerede har så er han ikke skikket til å være far. Det må være en fæl situasjon for deg å stå i, men jeg er glad du hadde styrken til å gå med en gang ❤️  

Men kjære vene - vi vet da ingenting om bakgrunnen for hvorfor denne mannen har hatt denne typen kontakt som han har hatt med barnet sitt, til å kunne si noe sånt som at 

« håper jeg du aldri vurderer å få barn med han, når han er så litte interessert i barnet han allerede har så er han ikke skikket til å være far.»

🧐

Anonymkode: e1dec...acb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men kjære vene - vi vet da ingenting om bakgrunnen for hvorfor denne mannen har hatt denne typen kontakt som han har hatt med barnet sitt, til å kunne si noe sånt som at 

« håper jeg du aldri vurderer å få barn med han, når han er så litte interessert i barnet han allerede har så er han ikke skikket til å være far.»

🧐

Anonymkode: e1dec...acb

I hvilke scenarioer mener du det er greit å ikke ønske å ta ansvar for sitt eget barn? 
 

Er man ikke i stand til å ta skikkelig vare på de barna man har er det ingen unnskyldning for å lage flere.  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (2 timer siden):

I hvilke scenarioer mener du det er greit å ikke ønske å ta ansvar for sitt eget barn? 
 

Er man ikke i stand til å ta skikkelig vare på de barna man har er det ingen unnskyldning for å lage flere.  

Ingen scenarioer, det er heller ikke det jeg har sagt?

Men hva hvis moren til dette barnet har satt seg totalt på bakbeina og han må kjempe for å få møte sønnen i det hele tatt, og bidra med penger? 
 

Jeg kjenner et par sånne mødre.

Vi vet null, niks, nada! Derfor skal man være så sjukt forsiktig med å være så innmari bastant i det man sier om andre mennesker man ikke kjenner historien til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholdet hadde blitt avsluttet på dagen. Men ikke først og fremst for løgnen, men at han har hatt et barn han har gjemt og ikke stilt opp nok for! 

Anonymkode: 09817...58e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forferdelig situasjon å havne opp i. Sender deg mange styrkeklemmer, og 👏🏼 for at du gjorde det eneste rette ❤️ 
 

Et så stort svik vil aldri kunne ordnes opp i, og jeg er så stolt over at du satt en umiddelbar strek for hva du godtar, og ikke. Han har hatt så mange år på å fortelle deg dette, og eneste grunnen til at han nå forteller det, er fordi han ikke hadde noe valg. 
Og da tenker man på alle de andre tingene en ikke blir fortalt. Ekteskapet hadde havarert til slutt uansett. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan fikk dere vigselsattest dersom du ikke huka av for at du kjente til hans barn fra tidligere forhold ? 

jeg glemte å huke av for det på søknaden vår, og da fikk jeg den blankt i retur med beskjed om å undersøke forhold nærmere og sende ny søknad med riktig utfylling. 

Anonymkode: 7ddaf...465

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anim92 skrev (9 minutter siden):

Ingen scenarioer, det er heller ikke det jeg har sagt?

Men hva hvis moren til dette barnet har satt seg totalt på bakbeina og han må kjempe for å få møte sønnen i det hele tatt, og bidra med penger? 
 

Jeg kjenner et par sånne mødre.

Vi vet null, niks, nada! Derfor skal man være så sjukt forsiktig med å være så innmari bastant i det man sier om andre mennesker man ikke kjenner historien til.

Om så moren sitter på bakbeinene og saboterer samværet, fritar det faren fra ansvaret for å jobbe for mer samvær i fremtiden? Han har jo hat litt samvær allerede, en normal fungerende far hadde ønsket og øke dette i fremtiden. Når han ikke forteller KONNEN sin om barnet en gang tyder jo det på at han har null intensjoner om å involvere seg skikkelig i barnet. 
 

Om så mor nektet all samvær, om mor nektet fars partner samvær uansett hva mor nekter så har far et ansvar for å gjøre det beste han kan. Det er ikke mulig å gjøre sitt beste samtidig som man holder barnet skjult fra sin partner, det hjelper ikke å jobbe for mer samvær om man uansett ikke kan ta barne hjem….

 

Mor kan ikke nekte far å snakke med sin partner om barnet, det er noe han har valgt helt selv. Når han kan ta en så stor avgjørelse som å gifte seg uten å ta hensyn til sitt eksisterende barn bør han ikke få flere! Jeg forstår inne hvordan man kan mene noe annet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (25 minutter siden):

Om så moren sitter på bakbeinene og saboterer samværet, fritar det faren fra ansvaret for å jobbe for mer samvær i fremtiden? Han har jo hat litt samvær allerede, en normal fungerende far hadde ønsket og øke dette i fremtiden. Når han ikke forteller KONNEN sin om barnet en gang tyder jo det på at han har null intensjoner om å involvere seg skikkelig i barnet. 
 

Om så mor nektet all samvær, om mor nektet fars partner samvær uansett hva mor nekter så har far et ansvar for å gjøre det beste han kan. Det er ikke mulig å gjøre sitt beste samtidig som man holder barnet skjult fra sin partner, det hjelper ikke å jobbe for mer samvær om man uansett ikke kan ta barne hjem….

 

Mor kan ikke nekte far å snakke med sin partner om barnet, det er noe han har valgt helt selv. Når han kan ta en så stor avgjørelse som å gifte seg uten å ta hensyn til sitt eksisterende barn bør han ikke få flere! Jeg forstår inne hvordan man kan mene noe annet.

 

 

Men vi vet jo ingenting her om hva faren har forsøkt å få til😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok mange issues. Å lyve om å ha et barn er dessuten en syk løgn, jeg kunne tilgitt både det ene og det andre, men det der blir for sykt.

Anonymkode: 75ac5...19c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (1 time siden):

Men vi vet jo ingenting her om hva faren har forsøkt å få til😂

Jeg forstår bare ikke hva du mener her😅 

Ungen er jo ikke dø? Det handler ikke så mye om hva han har prøv, det handler om hva han gjør i dag, i morgen og resten av barnets liv. 
 

Selv om den dårlige kontakten med barnet i dag skulle være 100% barnets mor sin feil så har far fremdeles er ansvar for barnet. Om ikke annet så vill barnet bli myndig en dag og da sannsynligvis ønske å vite mer om fars familie. Hvordan vill barnet følle seg om han møter opp  på fars dør for å finne ut at faren ikke har giddet å fortelle konen sin om barnet en gang? Videre har faren tydeligvis planlagt å få flere barn med TS, hvordan skulle han fortelle barnene om søsknene deres samtidig som han holt det hemmelig for TS? Barn har en ret til å vitte om sin egen familie! Slikke hemmeligheter kan skape dype arr, både for det hemmelige barnet og for barnene som blir ført bakk lyset. 
 

Jeg er oppriktig nyskjerrig på hvilke omstendigheter du mener det er greit å ha en hemmelig familie i? Altså jeg har ingen problemer med å forstå at samvær og relasjoner kan være vanskelige, men det er jo ikke problemet her. Mannen har løyet til sin framtidige kone (og etter planen moren til hans fremtidige barn) om deres fremtidige barns søsken. Hvordan kan du rettferdiggjøre å skjule søsken fra hverandre? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (52 minutter siden):

Jeg forstår bare ikke hva du mener her😅 

Ungen er jo ikke dø? Det handler ikke så mye om hva han har prøv, det handler om hva han gjør i dag, i morgen og resten av barnets liv. 
 

Selv om den dårlige kontakten med barnet i dag skulle være 100% barnets mor sin feil så har far fremdeles er ansvar for barnet. Om ikke annet så vill barnet bli myndig en dag og da sannsynligvis ønske å vite mer om fars familie. Hvordan vill barnet følle seg om han møter opp  på fars dør for å finne ut at faren ikke har giddet å fortelle konen sin om barnet en gang? Videre har faren tydeligvis planlagt å få flere barn med TS, hvordan skulle han fortelle barnene om søsknene deres samtidig som han holt det hemmelig for TS? Barn har en ret til å vitte om sin egen familie! Slikke hemmeligheter kan skape dype arr, både for det hemmelige barnet og for barnene som blir ført bakk lyset. 
 

Jeg er oppriktig nyskjerrig på hvilke omstendigheter du mener det er greit å ha en hemmelig familie i? Altså jeg har ingen problemer med å forstå at samvær og relasjoner kan være vanskelige, men det er jo ikke problemet her. Mannen har løyet til sin framtidige kone (og etter planen moren til hans fremtidige barn) om deres fremtidige barns søsken. Hvordan kan du rettferdiggjøre å skjule søsken fra hverandre? 

Jeg har ikke sagt en eneste plass at jeg synes det er greit å holde det hemmelig 🤣 Jeg kommenterer det at du sa/ mener om at han er uskikket til å være far pga han ikke er mer engasjert i å være Med barnet osv. men vi vet ingenting om bakgrunnen her og har ingen forutsetning til å mene noe som helst om dette. Det kan være ørten grunner til at han ikke har fått lov å være mer i barnets liv. Det kan også hende han bare er en skikkelig dust - men vi vet ingenting om det… 

Endret av Anim92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

hvordan fikk dere vigselsattest dersom du ikke huka av for at du kjente til hans barn fra tidligere forhold ? 

jeg glemte å huke av for det på søknaden vår, og da fikk jeg den blankt i retur med beskjed om å undersøke forhold nærmere og sende ny søknad med riktig utfylling. 

Anonymkode: 7ddaf...465

Gjetter på barn i utlandet..

Anonymkode: f843f...43f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at han er redd for å fortelle deg dette? Kan det være at du er mer dramatisk av natur enn du selv kanskje tror at du fremstår? Kan han være litt redd for å slippe denne bomba? 

For alt jeg vet kan også min samboer betale faste utgifter hver måned. Jeg vet ikke, fordi jeg ikke er innom hans konto. Jeg har ikke tilgang engang, og ville aldri ha kunnet kontrollere dette. Så er spørsmålet hvordan og hvorfor du er innom mannen sin konto?

For all del, kan være at din fremtidige mann er en ekte lurendreier og snik, men kan også være at han er litt redd deg. Redd for hvordan du tar ting, og reagerer.

Anonymkode: f72eb...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anim92 skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke sagt en eneste plass at jeg synes det er greit å holde det hemmelig 🤣 

Det er jo bra synes server morsomt når jeg prøver å forstå hva du mener  i det minste😅

 

Jeg forstår ikke helt hvordan du kan synes det er viktig å vitte hvorfor han har skjult familie Nr 1 fra familie Nr 2 før man bedømmer om han er en brukbar far, om du uansett ikke mener det er gre oppførsel av en far. Det hadde vært spennene å hvite hvilke scenarioer du mener en oppegående far kan oppføre seg slikk TS sin man har gjort….. Men jeg mistenker jeg ikke kommer til å forstå poenget ditt uansett hvor mange ganger jeg forsøker å spørre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.8.2022 den 17.15):

Vi har vert sammen i 7 år, og vi ble forlovet i 2020 og vi skulle gifte oss neste lørdag,men i går hadde vi en stor krangel da jeg var sikkert på han var utro, da han både sender penger til ei dame hver mnd og har vert del borte i helger og ferier når vi har vert sammen,men har aldri tenkt på at det var pga et barn. Han har en sønn på 9 som han ikke har fortalt meg om.

Jeg føler meg så sviktet og jeg har slått opp, Jeg hadde ikke gjort det hvis han hadde vert ærlig, jeg er glad i barn og vi begge ønsket oss barn sammen, jeg er 26 ,men ønsket og være gift først.  Overreagerer jeg her?

ps . Ja jeg har reagert før på at han er borte i helger og ferier,men da har jeg vert ok med svaret hans,men nå tippet det over og jeg krevde og vite hvem han lå med og hvorfor han sendte penger hver mnd til henne, før sa han bare at det var ei venninne fra barndommen som han skyldte penger, og siden det var samme beløp hver gang har jeg ike tenkt så mye over det

Anonymkode: 5658f...473

Lettlurte damer gifter seg som regel.......det er kanskje derfor de er lettlurte ?

Anonymkode: 060ad...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (3 minutter siden):

Det er jo bra synes server morsomt når jeg prøver å forstå hva du mener  i det minste😅

 

Jeg forstår ikke helt hvordan du kan synes det er viktig å vitte hvorfor han har skjult familie Nr 1 fra familie Nr 2 før man bedømmer om han er en brukbar far, om du uansett ikke mener det er gre oppførsel av en far. Det hadde vært spennene å hvite hvilke scenarioer du mener en oppegående far kan oppføre seg slikk TS sin man har gjort….. Men jeg mistenker jeg ikke kommer til å forstå poenget ditt uansett hvor mange ganger jeg forsøker å spørre deg.

Nei jeg begynner også å mistenke at du ikke kommer til å forstå poenget mitt😅 

Det jeg prøver å si er :

Det kan hende far har gjort alt i sin makt for å få lov til å være en større del av sitt barns liv, men uten å få lov av feks mor. Det er ikke noe vi vet noe om, og heller ikke noe vi kan dømme.

Det er uansett ikke ok å holde det skjult for TS, der er vi enige 😊

Nå tror jeg jeg er ferdig med denne avsporingen 😅

Endret av Anim92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sikker på at barnet er 9 år? Om barnet er under 7 og resultat av utroskap gir det jo mer mening hvorfor far ikke har sagt noe..

 

Anonymkode: 610d6...f8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (1 time siden):

Nei jeg begynner også å mistenke at du ikke kommer til å forstå poenget mitt😅 

Det jeg prøver å si er :

Det kan hende far har gjort alt i sin makt for å få lov til å være en større del av sitt barns liv, men uten å få lov av feks mor. Det er ikke noe vi vet noe om, og heller ikke noe vi kan dømme.

Det er uansett ikke ok å holde det skjult for TS, der er vi enige 😊

Nå tror jeg jeg er ferdig med denne avsporingen 😅

Nei, det kan ikke hende. Da hadde han vært i retten feks, og det er vanskelig å holde skjult for partneren sin. En person som gjør alt i sin makt for å ha en relasjon til barnet sitt holder det ikke samtidig hemmelig for personen de skal gifte seg med. 

Anonymkode: cf8c0...22b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (1 time siden):

Det jeg prøver å si er :

Det kan hende far har gjort alt i sin makt for å få lov til å være en større del av sitt barns liv, men uten å få lov av feks mor. Det er ikke noe vi vet noe om, og heller ikke noe vi kan dømme.

Som jeg allerede har skrevet: hvor god foreldre man er handler ikke bare om hva man har gjort, men også hva man gjør i dag og i morgen. Jeg har også sakt meg enig i at det er mulig mor er vanskelig i denne situasjonen. Men det endrer ikke på det at mennesker som er skikket til å være foreldre ikke skjuler familie Nr 1 fra partneren de ønsker å starte familie Nr 2 med. 

 

Anim92 skrev (1 time siden):

 

Det er uansett ikke ok å holde det skjult for TS, der er vi enige 😊

Så du er enig i at det ikke ok at han lyger (med alle problemene dette kan påføre barna), men du mener allikavel at han kan være en bra far (for de det kan være barne moren er vanskelig også). Jeg gir offisielt opp😂 vi kan i det minste le av hverandre 😛 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.8.2022 den 19.26):

 

 

Så du ser ingen problemer med at den kommende ektemannen skjuler at han har et barn? Dette er en stor, stor ting å skjule! Og noe helt annet enn å møte motgang, igjen, det kan ikke sammenlignes!

Å bygge opp tillit etter at den er brutt på en slik måte som dette skal godt gjøres. Jeg klarer ikke å komme på noe annet som kan måle seg å skjule for ektefellen. Hun kunne aldri ha stolt på han igjen, hva annet skjuler han? Eller hva annet kommer han til å skjule og lyve om? 

Godt mulig dette forholdet ikke hadde vart, for et trygt og godt forhold/ekteskap er bygget på trygghet, respekt, tillit og kjærlighet. Og jeg har vanskelig for å tro at han har disse egenskapene og at han kan leve opp til slike forventninger som dette. 

Det er bare ikke normalt, ingen normal person kan gjøre noe slikt. Han må jo mangle et eller annet. Og at noen kan forstå det, og forsvare det, er for meg en gåte..

Anonymkode: 184bd...4e9

Man kan velge å jobbe med vanskelige ting.

Anonymkode: 41e92...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...