Gå til innhold

Hapefulls prøvedagbok med PCOS


Haapefull

Anbefalte innlegg

Prøveperiode 7, CD 26. 5 dpo (Kveld)

Kjente stikkende og sterke smerter i nedre del av magen to ganger i kveld. Varte i 5-10 sekunder. Har etter dette ømhet i nedre del av magen og underlivet 🤷🏼‍♀️ Tviler litt på at det er noe gravidrelatert, men det er lov å ønsketenke 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøveperiode 7, CD 28. 7 dpo

Våknet i dag med en lett kvalme. Ingen matlyst. Har mensmurringer av og på. Klarte å ryke på en tidligtest i dag. Vanskelig å si om det er skyggestrek eller starten på noe… 

Blir bare usikker av å teste så tidlig, men jeg lærer aldri 🤷🏼‍♀️

D2F2A190-6263-4DE5-ADBB-F91C403EA102.jpeg

Endret av Haapefull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøveperiode 7, CD 28. 8 dpo

Klarer ikke å tro at det er noe annet en skyggestrek 🥲 Håper så sterkt at den blir sterkere og mer rosa ila. de neste dagene 🥺

4E3ABE5B-32A0-4589-AE6F-11B62DE03DA6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Prøveperiode 7, CD 28. 9 dpo.

Negative tester i dag 🥲

Symptomer: Mensmurringer av og på. Ømme bryst. Kjenner dette hver syklus, men mensmurringene er kanskje verre denne prøveperioden 😊

8854E3AA-21D7-42ED-A3A3-CE161069A1C0.jpeg

431F7876-D246-467D-BB10-7830E34353EC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøveperiode 7, CD 28. 10 dpo. 
Jeg la ut denne testen i to forskjellige forum (en her på KG og en på Facebook), og alle mener den er positiv! Jeg er likevel skeptisk, og redd for skyggestrek 🥲

Jeg skal ta en ny test i kveld, og digital om streken er sterkere ❤️

Symptomer: Føler meg fyllesyk, småkvalm og «klam». Prøver å ignorere det fordi jeg tenker at det sitter mellom ørene, men jeg er faktisk uggen i dag. Håper det er et godt tegn 🫶🏻

6586B667-2064-485B-B62B-59D77938DF64.jpeg

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er mye sterkere enn min første positive test, og sitter her med ei lita ei på 4mnd nå 😍 Blir spennende å se hvordan testen i morgen tidlig er, men jeg vil driste meg til et stort gratulerer! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøveperiode 7, 13 dpo. (Gravid 3+5, tror jeg) 

Våknet tidlig i morges av full blære. Når jeg skulle tørke meg var det liten mengde utflod som var lyyyyyys rosa. Var egentlig såvidt jeg så det, men nok til at «worst case»-tankene og redsel for spontanabort kom. Jeg får ikke sove igjen fordi tankene spinner 😢

Har ingen andre symptomer. Ikke sett noe på papiret etterpå. Så håper det er en blødning som er normal under svangerskapet 😕🤞🏼 Tok en HCG-test for å sjekke stigning, og det er en stigning enda i hvertfall ❤️

46A2B51F-950A-4757-A22A-6944C9D57B2E.jpeg

Endret av Haapefull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haapefull skrev (På 30.12.2022 den 6.38):

Prøveperiode 7, 13 dpo. (Gravid 3+5, tror jeg) 

Våknet tidlig i morges av full blære. Når jeg skulle tørke meg var det liten mengde utflod som var lyyyyyys rosa. Var egentlig såvidt jeg så det, men nok til at «worst case»-tankene og redsel for spontanabort kom. Jeg får ikke sove igjen fordi tankene spinner 😢

Har ingen andre symptomer. Ikke sett noe på papiret etterpå. Så håper det er en blødning som er normal under svangerskapet 😕🤞🏼 Tok en HCG-test for å sjekke stigning, og det er en stigning enda i hvertfall ❤️

46A2B51F-950A-4757-A22A-6944C9D57B2E.jpeg

Hvordan ser testen ut i dag?🫶🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2307 skrev (1 time siden):

Hvordan ser testen ut i dag?🫶🏼

Sterkere, men jeg er veldig usikker på hvor sterk den forventes å være 🤔

C48346C8-4A50-439C-BBAE-0A5F4D471603.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Prøveperiode 7, 14 dpo. (Gravid 4, tror jeg) 

Fortsatt stigning på testene, så nå slutter jeg å teste etter stigning 🥰 Vil prøve å nyte dagene som gravid, og ikke tenke så mye på kjemisk/spontanabort!

Imorgen skal jeg ha time med gynekolog for å lufte bekymringer og legge en plan for veien videre 🤞🏼

0A7D74EE-349B-4327-97B2-5AADC080F47B.jpeg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haapefull skrev (På 1.1.2023 den 11.00):

 

 

 

 

Prøveperiode 7, 14 dpo. (Gravid 4, tror jeg) 

Fortsatt stigning på testene, så nå slutter jeg å teste etter stigning 🥰 Vil prøve å nyte dagene som gravid, og ikke tenke så mye på kjemisk/spontanabort!

Imorgen skal jeg ha time med gynekolog for å lufte bekymringer og legge en plan for veien videre 🤞🏼

0A7D74EE-349B-4327-97B2-5AADC080F47B.jpeg

Hvordan gikk timen? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2307 skrev (54 minutter siden):

Hvordan gikk timen? ❤️

Timen gikk bra. Han var ikke særlig beroligende akkurat, sa ingenting ift. blødningen, risikoen for spotanabort osv, men vi la en plan. Jeg skal slutte med Metformin (noe jeg er usikker på, da det er forskjellige meninger blant leger angående Metformin og spontanabort), også skal jeg starte med Cyclogest imorgen (Progesteron) ❤️ Det blir tidlig ultralyd om to-tre uker 🤞🏼

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid uke 4+4

Har ikke hatt blødning de siste dagene, heldigvis 🤞🏼 Symptomene jeg har er: ømme bryst, morgenkvalme og «strekkende ubehag» i nedre del av magen. Av og til mensmurringer. Brystene er mer ømme en periode, og mindre en annen. Frustrerende, spesielt når jeg er så redd for å miste. 

Jeg prøver å ikke tenke så mye på spontanabort, og heller nyte og endelig være gravid. Tankene begynner mer og mer å leke med tanken på hvordan livet blir med en liten baby, ting som trengs osv. Jeg ser mannen, som ble merkelig stille og tankefull de første dagene, gleder seg mer og mer ❤️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid 5+3

I dag mangler jeg følelsen av å være gravid, og har egentlig hatt en dårlig dag av det. Vet ikke hvorfor den følelsen kom over meg, for jeg har egentlig ingen grunn til å ha den. Jeg er fortsatt øm i brystene, periodevis småkvalm og mensmurringer/diffust ubehag av og til. Ikke et snev av blødning eller sterkere/ubehagelig magesmerter. Når jeg leser «Føler meg ikke gravid», kommer det opp mange forum fra jenter som har følt det samme. Nå er det under 14 dager til en tidlig ultralyd, så jeg håper et bankende hjerte fra en liten spire gjør meg tryggere ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer! :hjerte: Symptomene mine kom og gikk veldig i starten med begge barna. Men det er helt klart noen nervepirrende uker, og å ikke overtenke er lettere sagt enn gjort! Får håpe de to ukene til UL flyr unna og at dere får se et bankende hjerte 🥰 Godt å ha den tryggheten tidlig! Med første klarte jeg å holde meg til uke 12 og jeg skjønner ikke hvordan jeg klarte det 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid uke 6+0 

I går kveld kom kvalmen for alvor, der jeg måtte finne frem en bøtte mens jeg så serie 😂 Kvalmen var like ille i dag tidlig, men ga seg heldigvis etter frokost. Ellers går det i bølger. Har fortsatt helt syyyykt ømme bryster 😅 Jeg tar alle symptomer som et godt tegn på at babyen vokser og produserer mer HCG 🥰

I kveld fikk jeg en nedtur. Har hørt fra flere at risikoen for spontanabort blir mindre og mindre for hver dag som går. I kveld gjorde jeg et Google-søk i ren nysgjerrighet på sjansen for SA i uke 6 (ja, jeg er helt idiot), og leste at sjansen for spontanabort er størst i uke 6 og 7 pga. all utviklingen av organer, systemer osv 🥲 Nå må jeg virkelig jobbe med å holde hodet kaldt, og glemte hva jeg har lest. Visst ikke blir de neste ukene mot uke 12 helt grusomme 😔 

Åååå… gikk fra å «smådrømme» om babyliv, barnerom og trilleturer, til en ekkel følelse og redsel for SA 🥺 Jeg må bare holde fast i håpet at symptomene mine øker, og at det mest trolig er et godt tegn 🤞🏼❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold fast i håpet og drømmene! Min leveregel er at det er bedre å bli skuffa enn å sløse bort tiden sin på unødvendig bekymring :hjerte: En blir jo ikke akkurat mindre skuffa om det skulle ende galt selv om man har gått og «forberedt» seg på det. Min erfaring er at det heller blir verre!

Hurra for 6 uker! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid uke 7+0

Kvalmen er blitt mye verre siste uka, og nå går det utover jobb. Jeg brekker meg flere ganger daglig, og er så kvalm at jeg faller ut av samtaler. Skal ta en prat med fastlege imorgen for å diskutere om kvalmestillende eller sykemelding er aktuelt. Jeg kjører meg helt ut på å holde meg i fullstilling i turnus. 

Er fortsatt engstelig for spontanabort, men har de siste dagene blitt mer og mer redd for exu. Jeg har av og til en øm/trykkende følelse over høyre eggstokk, men dette hadde jeg også etter hver eggløsning før jeg ble gravid. Men på tirsdag skal jeg på tidlig ultralyd, så håper alt er som det skal 🤞🏼❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...