Gå til innhold

Hapefulls prøvedagbok med PCOS


Haapefull

Anbefalte innlegg

Prøveperiode 7, CD 12. ca. 5 dager til eggløsning. 
 

Da har jeg startet å teste etter eggløsning igjen. Negativ test, heldigvis!! Forrige syklus kom eggløsning 3 dager før tiden (CD 16), så starter derfor litt tidligere denne gangen. 

Jeg krysser fingrene for at eggløsningen ikke kommer tidligere denne prøveperioden, da mannen ikke kommer hjem før tirsdag 🤞🏼

60C0E18D-2D63-45F3-8111-214FE35BD752.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haapefull skrev (17 timer siden):

Prøveperiode 7, CD 12. ca. 5 dager til eggløsning. 
 

Da har jeg startet å teste etter eggløsning igjen. Negativ test, heldigvis!! Forrige syklus kom eggløsning 3 dager før tiden (CD 16), så starter derfor litt tidligere denne gangen. 

Jeg krysser fingrene for at eggløsningen ikke kommer tidligere denne prøveperioden, da mannen ikke kommer hjem før tirsdag 🤞🏼

60C0E18D-2D63-45F3-8111-214FE35BD752.jpeg

Heia deg/dere og denne prøveperioden🤩🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøveperiode 7, CD 13. ca. 4 dager til eggløsning. 
Negative eggløsningstester. Håper testene er negative til tirsdag/onsdag slik at mannen rekker å komme hjem fra jobb! 😇 Har ellers ingen symptomer på eggløsning.. Jeg håper bare at den kommer, og at dette ikke er et tegn på at syklusen min blir uregelmessig igjen 🫣

Bruker vanligvis å få eggløsningsslim og smerter i nedre del av magen/underlivet, som starter CD 12-14 og øker frem mot eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2307 skrev (6 timer siden):

Heia deg/dere og denne prøveperioden🤩🥳

Takk❤️❤️ Og jeg heier på deg denne prøveperioden!! Kanskje det endelig sitter for oss begge denne gangen 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøveperiode 7, CD 15. ca. 2 dager til eggløsning.

Fortsatt ingen symptomer på eggløsning. Ingen eggløsningsslim eller smerter. Ser ut som den hvertfall blir 5 dager forsinket, om man skal følge symptomene 🥲 Jeg hadde et håp om at den ikke kom tidligere denne prøveperioden, men jeg vil ikke den skal være forsinket. Off… jeg begynner å bli redd syklusen min blir uregelmessig igjen 😩

FA883070-C22A-435F-962E-E5F2EBBB3D9A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haapefull skrev (6 timer siden):

Prøveperiode 7, CD 15. ca. 2 dager til eggløsning.

Fortsatt ingen symptomer på eggløsning. Ingen eggløsningsslim eller smerter. Ser ut som den hvertfall blir 5 dager forsinket, om man skal følge symptomene 🥲 Jeg hadde et håp om at den ikke kom tidligere denne prøveperioden, men jeg vil ikke den skal være forsinket. Off… jeg begynner å bli redd syklusen min blir uregelmessig igjen 😩

FA883070-C22A-435F-962E-E5F2EBBB3D9A.jpeg

Såå kjedelig med uregelmessige sykluser😣 Pleier du å peake fort, eller ser du en økning på testene dine noen dager før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2307 skrev (2 timer siden):

Såå kjedelig med uregelmessige sykluser😣 Pleier du å peake fort, eller ser du en økning på testene dine noen dager før?

Bruker som regel å peeke fort. Økningen kommer samme dag 🫣 Men jeg har INGEN symptomer på eggløsning, så derfor jeg tror den ikke kommer når den skal 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haapefull skrev (18 timer siden):

Bruker som regel å peeke fort. Økningen kommer samme dag 🫣 Men jeg har INGEN symptomer på eggløsning, så derfor jeg tror den ikke kommer når den skal 😢

Hmm skjønner🤨🤨 håper den ikke er for langt unna!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har symptomene på eggløsning kommet! Håper på positiv eggløsningstest de neste dagene 🤞🏼🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haapefull skrev (På 14.12.2022 den 23.17):

Da har symptomene på eggløsning kommet! Håper på positiv eggløsningstest de neste dagene 🤞🏼🤩

Hvordan går det?🫶🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haapefull skrev (På 6.12.2022 den 1.41):

Prøveperiode 7, CD 9. Ca. 8 dager til eggløsning: 

I går startet jeg med temping, som er helt nytt og ukjent for meg. Det sies at det er den måten man kan finne ut at man egentlig har eggløsning på, om jeg ikke tar helt feil? Litt spennende å se kurven på slutten av syklusen. Jeg jobber også 3-delt turnus, så håper ikke det påvirket tempingen for mye. 

Husk at med temping er det viktig at du tempet til samme tid hverdag. Og sover en natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (1 time siden):

Husk at med temping er det viktig at du tempet til samme tid hverdag. Og sover en natt

Det ble litt vanskelig å gjøre det til samme tid mtp. turnus, men jeg målte etter søvn. Har uansett sluttet å tempe, da jeg flere ganger glemte å måle tiltross for at temperaturmåleren lå på nattbordet 🙈 Men takk for at du sier fra ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2307 skrev (1 time siden):

Hvordan går det?🫶🏼

Lett stigning på eggløsningstestene, men ingen positiv test enda! Men symptomene er der 🥳 Håper den kommer ila. de neste dagene 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil nok tenke meg at el-testen er positiv, eller er noen uenig? 😅

Skal fortsette å teste for å se når LH går ned 🙌🏻

00FBEC15-42DF-427F-A82A-2EEDAA02F99E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haapefull skrev (32 minutter siden):

Vil nok tenke meg at el-testen er positiv, eller er noen uenig? 😅

Skal fortsette å teste for å se når LH går ned 🙌🏻

00FBEC15-42DF-427F-A82A-2EEDAA02F99E.jpeg

Oi, så fort du peaket!! Bare noen timer forskjell på de to siste testene😂 Men ja, den ser positiv ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2307 skrev (29 minutter siden):

Oi, så fort du peaket!! Bare noen timer forskjell på de to siste testene😂 Men ja, den ser positiv ut!

Ja, eller det er 17 timer mellom de siste testene! Tok en ved midnatt i går, fordi jeg vet jeg peaker raskt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøveperiode 7, CD 22. 1 dpo: 

Vanskelig å vite hvor mange dpo jeg er, siden el-testene var positive både lørdag og søndag. I går kveld og i dag er de negative. Har lest på nett at det er 12-48 timer etter første positive test, så da følger jeg det. 

I dag har jeg mensmurringer, og er noe sterkere enn vanlig. Kjenner også press over høyre eggstokk, som jeg alltid gjør etter eggløsning. 

Så nå starter verdens lengste og mest krevende dager frem mot mensen! Håper så inderlig det er vår tur nå 🤞🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haapefull skrev (5 timer siden):

Prøveperiode 7, CD 22. 1 dpo: 

Vanskelig å vite hvor mange dpo jeg er, siden el-testene var positive både lørdag og søndag. I går kveld og i dag er de negative. Har lest på nett at det er 12-48 timer etter første positive test, så da følger jeg det. 

I dag har jeg mensmurringer, og er noe sterkere enn vanlig. Kjenner også press over høyre eggstokk, som jeg alltid gjør etter eggløsning. 

Så nå starter verdens lengste og mest krevende dager frem mot mensen! Håper så inderlig det er vår tur nå 🤞🏼 

Spennende🤩🫶🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøveperiode 7, CD 26. 5 dpo. 

Ingen symptomer på at eggløsning har vært. Ingen press over høyre eggstokk eller ømme bryst 🤨 Kanskje jeg ikke fikk eggløsning denne måneden? 
 

Ellers føles disse dagene ekstreeeeemt lange. Her om dagen fikk jeg også en nyhet om at ei venninne er gravid igjen. Er selvfølgelig glad på hennes vegne, men samtidig er det litt vondt og sårt. Føler meg egoistisk som ikke er helt 100% glad 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...