Gå til innhold

Hva er det menn får ut av å rakke ned på kvinner over 30 egentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå):

Snakket ikke hun om en eller annen undersøkelse? Jeg forstår heller ikke hvorfor menn med "tradisjonelle" holdninger henger på KVINNEguiden. Hva er målet med det? Prøve å omvende kvinner slik at de syr på jomfruhinne, trener seg til perfekt kropp og lærer seg å elske husarbeidet? Skjer ikke, dessverre.

Nei. Vedkommende sa at hun/han ikke kjente noen. Og det var det.

Kvinneguiden er et forum, og da tildels et diskusjonsforum. På et diskusjonsforum vil det gjerne være endel ulike meninger om ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Nei. Vedkommende sa at hun/han ikke kjente noen. Og det var det.

Kvinneguiden er et forum, og da tildels et diskusjonsforum. På et diskusjonsforum vil det gjerne være endel ulike meninger om ting.

Jeg bare lurer på hvilken interesse menn har av å henge på kvinneforum og spre kvinnefiendtlige holdninger der. Bare nysgjerrig, altså. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange menn er bitre fordi de ble valgt bort da de var yngre for eldre menn. De synes vel det er deilig at ting snur litt. Jeg har ikke det behovet, men tror det er grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå):

Jeg bare lurer på hvilken interesse menn har av å henge på kvinneforum og spre kvinnefiendtlige holdninger der. Bare nysgjerrig, altså. 

Hva er det disse kvinnefiendtlige holdninger går ut på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (Akkurat nå):

Mange menn er bitre fordi de ble valgt bort da de var yngre for eldre menn. De synes vel det er deilig at ting snur litt. Jeg har ikke det behovet, men tror det er grunnen.

Men når de er fortsatt single, så har jo ikke noe snudd?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, ItchyBitchySpider said:

Problemet er at du ved å pule rundt bidrar til at kvinner synker i verdi for slike som deg. Hvordan stiller du deg til monogami i ekteskap, da? Kun et krav til kvinnen, fordi kjønn er forskjellige? Det er så trist når menn krever, krever og krever, samtidig som de stiller null krav til seg selv. Heldigvis er det ikke mange kvinner som ofrer alt for å ha en pikk og en lommebok i huset. 

De senker sin egen verdi ved å pule rundt. Det er deres valg, og deres konsekvenser. Monogami i et ekteskap er positivt det, og ønskelig hos begge parter, men jeg vil si det er viktigere hos kvinnen hvis vi snakker om fysisk utroskap og viktigere hos mannen hvis vi snakker om emosjonelt utroskap, fordi kvinner blir mer såret av det emosjonelle mens menn blir mer såret av det fysiske.

Hvor har du det fra at det er null krav til meg? Om det er tilfellet så er det en gledelig overraskelse, for jeg forventer og er innstilt på at det skal være en del krav til meg, som det vil være til henne. Det er bare at hennes krav og mine ikke nødvendigvis vil være de samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kipling skrev (Akkurat nå):

De senker sin egen verdi ved å pule rundt. Det er deres valg, og deres konsekvenser. Monogami i et ekteskap er positivt det, og ønskelig hos begge parter, men jeg vil si det er viktigere hos kvinnen hvis vi snakker om fysisk utroskap og viktigere hos mannen hvis vi snakker om emosjonelt utroskap, fordi kvinner blir mer såret av det emosjonelle mens menn blir mer såret av det fysiske.

Hvor har du det fra at det er null krav til meg? Om det er tilfellet så er det en gledelig overraskelse, for jeg forventer og er innstilt på at det skal være en del krav til meg, som det vil være til henne. Det er bare at hennes krav og mine ikke nødvendigvis vil være de samme.

Hvilke krav stiller du til deg selv? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ItchyBitchySpider said:

Hvilke krav stiller du til deg selv? 

Venter fortsatt i spenning på at du skal forklare meg det store problemet med at to partnere har ulike krav til hverandre så lenge begge får det de ønsker og kan tilby den andre det den andre ønsker.

Etter du forklarer det så kan jeg gjerne fortelle deg kravene jeg stiller til meg selv, men jeg gidder ikke å bare greie ut om det når du ikke gidder å svare på noe.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (1 minutt siden):

Venter fortsatt i spenning på at du skal forklare meg det store problemet med at to partnere har ulike krav til hverandre så lenge begge får det de ønsker og kan tilby den andre det den andre ønsker.

Etter du forklarer det så kan jeg gjerne fortelle deg kravene jeg stiller til meg selv, men jeg gidder ikke å bare greie ut om det når du ikke gidder å svare på noe.

Jeg har observert flere slike par, og har dessverre vært en del av paret selv (ung og dum). Kvinnene går med på kravene, som blir stadig flere. Enhver feil blir "belønnet" med surhet og kritikk. Min eks nektet å hjelpe meg med husarbeidet da jeg var høygravid med lungebetennelse, for eksempel. For det var jo kjerringarbeid. Så kom sjalusien med en gang jeg begynte å lykkes utenfor hjemmet. De færreste ser for seg hele livet innenfor husets fire vegger. Og med en gang de endrer mening, blir de dumpet. 

Så var det med troskap. Som du selv sier, stilles det høyere krav til kvinnen om dette også i forhold. Resultat - utro menn og lidende koner. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkeltmennesker som føler seg bedre ved å rakke ned på andre, og flere slenger seg på fordi man føler seg validert. Mye godt i å være del av en offergruppe. 

Menneskelig psykologi. Som enkeltmennesker kan de godt vise seg å likevel være hyggelige og oppegående, akkurat som mobbegjengen på barneskolen.

Vi mennesker kan være fæle, men de fleste gjør det kun for å beskytte seg selv fra sin egenopplevde svakhet.  

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (4 minutter siden):

Venter fortsatt i spenning på at du skal forklare meg det store problemet med at to partnere har ulike krav til hverandre så lenge begge får det de ønsker og kan tilby den andre det den andre ønsker.

Etter du forklarer det så kan jeg gjerne fortelle deg kravene jeg stiller til meg selv, men jeg gidder ikke å bare greie ut om det når du ikke gidder å svare på noe.

Et annet problem er at enkelte av kravene går på naturlige behov (sex, selvrealisering, anerkjennelse - se Maslows pyramide). Mannen kan ture frem som han vil, mens kvinnen begrenses for å please mannen. Det finnes ingen naturlig forklaring på at en mann skal synes at ei kvinne med noe sexerfaring ikke egner seg som kone, når han selv har hatt en del partnere. Det er ingen rasjonalitet bak dette "kravet", bortsett fra god, gammeldags eiesyke. 

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

Jeg har observert flere slike par, og har dessverre vært en del av paret selv (ung og dum). Kvinnene går med på kravene, som blir stadig flere. Enhver feil blir "belønnet" med surhet og kritikk. Min eks nektet å hjelpe meg med husarbeidet da jeg var høygravid med lungebetennelse, for eksempel. For det var jo kjerringarbeid. Så kom sjalusien med en gang jeg begynte å lykkes utenfor hjemmet. De færreste ser for seg hele livet innenfor husets fire vegger. Og med en gang de endrer mening, blir de dumpet. 

Så var det med troskap. Som du selv sier, stilles det høyere krav til kvinnen om dette også i forhold. Resultat - utro menn og lidende koner. 

Kipling spurte ikke om problemet der ikke begge parter får det de ønsker, men om problemet der begge parter får det de ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

Det finnes ingen naturlig forklaring på at en mann skal synes at ei kvinne med noe sexerfaring ikke egner seg som kone, når han selv har hatt en del partnere

Jo

Anonymkode: 8bc9a...aa3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Kipling spurte ikke om problemet der ikke begge parter får det de ønsker, men om problemet der begge parter får det de ønsker.

Det finnes ikke slike "parter". Det er også veldig lett å lure mannen på dette "kravet". Hvordan kan han bevise at hun har hatt 10 partnere og ikke 4? Skal hun levere fra seg en liste med ekspartnere han kan ringe og intervjue? 

Den langvarige singeltilværelsen til slike menn beviser jo nettopp at de fleste kvinnene ikke vil gå med på disse kravene. 

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå):

Et annet problem er at enkelte av kravene går på naturlige behov (sex, selvrealisering, anerkjennelse - se Maslows pyramide). Mannen kan ture frem som han vil, mens kvinnen begrenses for å please mannen. Det finnes ingen naturlig forklaring på at en mann skal synes at ei kvinne med noe sexerfaring ikke egner seg som kone, når han selv har hatt en del partnere. Det er ingen rasjonalitet bak dette "kravet", bortsett fra god, gammeldags eiesyke. 

Det er mange ting i mange samliv som ikke nødvendigvis er særlig rasjonelt, men gjerne betinget av kultur og biologi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo

Anonymkode: 8bc9a...aa3

"Jo" er ikke et svar. HVA er forklaringen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Det er mange ting i mange samliv som ikke nødvendigvis er særlig rasjonelt, men gjerne betinget av kultur og biologi. 

Og hva er biologien i å være utro mot kona si, samtidig som man forventer en trofast partner tilbake? Hva er biologien å forvente at kvinnen har hatt mange færre partnere, og hva er biologien i at kvinnen skal rydde og vaske? Har vi noen spesielle gener eller ekstra kroppsdeler som gjør oss mer egnet til vasking? 

Kultur? Ja, i middelalderske, sterkt religiøse kulturer er dette kultur. Men det er ikke norsk kultur. Jeg tviler på at dere er veldig religiøse...

Endret av ItchyBitchySpider
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå):

Det finnes ikke slike "parter". Det er også veldig lett å lure mannen på dette "kravet". Hvordan kan han bevise at hun har hatt 10 partnere og ikke 4? Skal hun levere fra seg en liste med ekspartnere han kan ringe og intervjue? 

Den langvarige singeltilværelsen til slike menn beviser jo nettopp at de fleste kvinnene ikke vil gå med på disse kravene. 

Selvsagt finnes slike parter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Selvsagt finnes slike parter. 

Og hvor er de? I fantasiverden?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå):

Og hva er biologien i å være utro mot kona si, samtidig som man forventer en trofast partner tilbake? Hva er biologien å forvente at kvinnen har hatt mange færre partnere, og hva er biologien i at kvinnen skal rydde og vaske? Har vi noen spesielle gener eller ekstra kroppsdeler som gjør oss mer egnet til vasking? 

Om du leser på nytt, står det der "kultur og biologi", eller står det bare "biologi "?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...