Gå til innhold

Jeg fikk feilmelding igjen i natt. Er det teknisk feil hos KG?


Gjest Adobyen
Gå til løsning Løst av TSP,

Anbefalte innlegg

Forumansvarlig skrev (1 minutt siden):

Er det borte en hel time og ikke bare deler? Jeg hører med TSP, men jeg tror at det å kjøre oppdatering vil være til hjelp.

Er vekke store deler av 4 tida i hvert fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Ciaran og Ciara, det henvises til denne tråden:

Jeg kan ikke si at jeg har opplevd det over lengre tid enn det som har vært før, her er det snakk om 2-3 minutter. Men, nå har @Teknisk administrator blitt tagget flere ganger, så han vil nok være på saken/ha svar fortløpende.

Rhodiola, adm.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta det videre med serverleverandøren vår enda en gang. Utover det så vil jeg i grunn bare henvise tilbake til mitt første svar igjen: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TSP skrev (Akkurat nå):

Jeg skal ta det videre med serverleverandøren vår enda en gang. Utover det så vil jeg i grunn bare henvise tilbake til mitt første svar igjen: 

 

Men hvorfor er det slik nå at dere må legge ned kg på et tidspunkt? Det var jo ikke sånn for noen år siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TSP skrev (12 minutter siden):

Jeg henviser til mine svar her: 

 

Kan du slå sammen disse trådene? Blir litt forvirret :P 

Endret av Cid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (16 minutter siden):

Men hvorfor er det slik nå at dere må legge ned kg på et tidspunkt? Det var jo ikke sånn for noen år siden

Det er et vanskelig spørsmål å svare på, siden det er mange forhold som spiller inn her. Alt fra at man gjennom årene har vært på helt andre serveroppsett, til at forumprogramvaren kan ha blitt mer ressurskrevende, at databasen har nådd en "terskel"/grense for hva det nåværende oppsettet takler under enhver omstendighet, osv. Man må huske på at det i historikken til forumet hver dag kommer inn mange flere innlegg, personlige meldinger osv. i databasen. Dette tar tid å sikkerhetskopiere og utføre vedlikehold mot. 

Så skal vi naturligvis jobbe for at det påvirker færrest mulig av våre brukere minst mulig, men vi må også gjøre en kost-nytte-vurdering, spesielt i en tid hvor kostnader på veldig mye, også for oss, øker. Men vi har absolutt ønske om at sikkerhetskopiering ikke skal føre til nedetid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TSP skrev (1 minutt siden):

Det er et vanskelig spørsmål å svare på, siden det er mange forhold som spiller inn her. Alt fra at man gjennom årene har vært på helt andre serveroppsett, til at forumprogramvaren kan ha blitt mer ressurskrevende, at databasen har nådd en "terskel"/grense for hva det nåværende oppsettet takler under enhver omstendighet, osv. Man må huske på at det i historikken til forumet hver dag kommer inn mange flere innlegg, personlige meldinger osv. i databasen. Dette tar tid å sikkerhetskopiere og utføre vedlikehold mot. 

Så skal vi naturligvis jobbe for at det påvirker færrest mulig av våre brukere minst mulig, men vi må også gjøre en kost-nytte-vurdering, spesielt i en tid hvor kostnader på veldig mye, også for oss, øker. Men vi har absolutt ønske om at sikkerhetskopiering ikke skal føre til lang nedetid.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodiola skrev (På 12.10.2022 den 11.24):

Hei, @Ciaran og Ciara.

Kjipt å lese at dere har problemer med å opprette innhold. Når sånn cirka i natten skjer det? Og, hvilken enhetstype og nettleser bruker dere?

Mvh Rhodiola, adm.

Kan bekrefte at det var mye problemer denne natten var mellom 24:00-03:00 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Kan bekrefte at det var mye problemer denne natten var mellom 24:00-03:00 

Det kan Cassidy Tvillingene også bekrefte vi.👦👧:Nikke::Nikke:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ciaran og Ciara skrev (1 minutt siden):

Det kan Cassidy Tvillingene også bekrefte vi.👦👧:Nikke::Nikke:

Det er bra :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cassidy Tvillingene krysser fingrene våre på at problemet blir løst vi.🤞🤞🤞🤞👦👧

Endret av Ciaran og Ciara
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (På 14.10.2022 den 1.23):

Kan bekrefte at det var mye problemer denne natten var mellom 24:00-03:00 

Merkelig at jeg ikke opplevde noe problemer da :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cid skrev (På 15.10.2022 den 19.57):

Merkelig at jeg ikke opplevde noe problemer da :klo: 

Ja var jo det :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...