Gå til innhold

Jeg fikk feilmelding igjen i natt. Er det teknisk feil hos KG?


Gjest Adobyen
Gå til løsning Løst av TSP,

Anbefalte innlegg

Gjest Adobyen

Jeg sover lite og kommer ofte hit om nettene. I de siste ukene faller ofte forumet ned, typisk i 3-tiden, og jeg får feilmelding.  Jeg lurte på om det kunne være noe feil hos meg, men det skjer ikke andre steder og nettet fungerer fint.

Vet ikke om det er et kjent problem, om det skjer hos flere?  Jeg ville bare gi beskjed. Legger ved skjermbilde.

4B0352EC-690A-45D8-88AF-2975FE16F30E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjedde her også igår. Jeg tagger @TSP for å høre om han har noen svar. 

- Matas, mod. 

 

Endret av Matas
Skrivefeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Ja, det samme natt til fredag, og igjen i natt når klokka har passert 03. Det varer ikke så lenge. Det virker som f.eks vedlikehold eller noe.  TSP har nok kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg husker korrekt går denne feilen på at serveren rett og slett er overbelastet pga en oppgave og dermed kræsjer forumet litt. Derfor er de kortvarige da de som oftest kommer seg over problemet selv :)

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (På 18.7.2022 den 9.43):

Om jeg husker korrekt går denne feilen på at serveren rett og slett er overbelastet pga en oppgave og dermed kræsjer forumet litt. Derfor er de kortvarige da de som oftest kommer seg over problemet selv :)

Forumet har krasjet ofte den siste måneden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk den feilmeldingen nå i natt, og det gikk en liten stund før jeg kom tilbake/inn igjen

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (41 minutter siden):

Jeg fikk den feilmeldingen nå i natt, og det gikk en liten stund før jeg kom tilbake/inn igjen

Mon tro om det vil bli fikset 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. 

Vi må nok bare vente med løsning til @TSP er tilbake fra ferie :)

- Matas, mod. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Matas skrev (På 29.7.2022 den 14.51):

Hei igjen. 

Vi må nok bare vente med løsning til @TSP er tilbake fra ferie :)

- Matas, mod. 

Jeg håper dere kan få fortgang i sakene, for dette skjer hver eneste natt etter kl 03. Ufattelig irriterende.

  • Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matas skrev (På 29.7.2022 den 14.51):

Hei igjen. 

Vi må nok bare vente med løsning til @TSP er tilbake fra ferie :)

- Matas, mod. 

Når er han tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elien skrev (22 minutter siden):

Skjedde igjen sjå meg nå....

Skjer på samme tid hver dag, holdt på i over en måned nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 time siden):

Skjer på samme tid hver dag, holdt på i over en måned nå

Kjedelig, er heldigvis ikke hver natt jeg er våken på den tiden. Ting tar tid, tydeligvis

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Løsning

Hei, 

Jeg forstår at det er irriterende hvis man er våken på den tiden, men for forum av vår størrelse må vi noen ganger gjøre intensive oppgaver i bakgrunnen som er veldig ressurskrevende, eller vedlikehold som av andre grunner gjør at forumet blir utilgjengelig en kort stund.

Timene mellom 02:00 og 05:00 har svært lite trafikk hvis man sammenligner med andre deler av døgnet, og dermed gjøres det en del automatiske oppgaver i det tidsrommet. Blant annet tas det backup av forumet i det tidsrommet, det gjør at databasen kan bruke lang tid på å svare annen trafikk.

Så skal vi naturligvis se på og jobbe for å unngå at det går ned i størst mulig grad, men for noen løsninger kan prisen bli for høy sammenlignet med hvor mye nytte det gir.

Takk for tilbakemeldingen! I første omgang tas det opp med vår serverleverandør for å høre om det er enkle grep vi kan gjøre for å unngå nedetiden dere har merket dere. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TSP skrev (På 16.8.2022 den 11.46):

Hei, 

Jeg forstår at det er irriterende hvis man er våken på den tiden, men for forum av vår størrelse må vi noen ganger gjøre intensive oppgaver i bakgrunnen som er veldig ressurskrevende, eller vedlikehold som av andre grunner gjør at forumet blir utilgjengelig en kort stund.

Timene mellom 02:00 og 05:00 har svært lite trafikk hvis man sammenligner med andre deler av døgnet, og dermed gjøres det en del automatiske oppgaver i det tidsrommet. Blant annet tas det backup av forumet i det tidsrommet, det gjør at databasen kan bruke lang tid på å svare annen trafikk.

Så skal vi naturligvis se på og jobbe for å unngå at det går ned i størst mulig grad, men for noen løsninger kan prisen bli for høy sammenlignet med hvor mye nytte det gir.

Takk for tilbakemeldingen! I første omgang tas det opp med vår serverleverandør for å høre om det er enkle grep vi kan gjøre for å unngå nedetiden dere har merket dere. 

Hei! Det pågår hver eneste natt fra 03:05 til 03:11. Nøyaktig 6 minutter. Kan dere snart få bort dette problemet? Det begynner å irritere veldig.

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Serverleverandøren har forklart at dette skjer i forbindelse med nattlig database-backup. Det skal visst være en feil i databasemotoren som gjør at noen tabeller låses lenger enn normalt. Vi venter på fiks av problemet i fremtidig versjon av databasemotoren, men vet ikke hvor lang tid det vil ta. 

Vi har sett litt mer på trafikken, og ser at det er noen færre personer som er inne på forumet en time senere, så vi har bedt om at tidspunkt for backup flyttes en time frem. Forhåpentligvis vil det passe litt bedre for folk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TSP skrev (16 timer siden):

Hei, 

Serverleverandøren har forklart at dette skjer i forbindelse med nattlig database-backup. Det skal visst være en feil i databasemotoren som gjør at noen tabeller låses lenger enn normalt. Vi venter på fiks av problemet i fremtidig versjon av databasemotoren, men vet ikke hvor lang tid det vil ta. 

Vi har sett litt mer på trafikken, og ser at det er noen færre personer som er inne på forumet en time senere, så vi har bedt om at tidspunkt for backup flyttes en time frem. Forhåpentligvis vil det passe litt bedre for folk :)

Jeg bet meg merke i at det ikke skjedde nå. Så bra :) 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...