Gå til innhold

Jeg fikk feilmelding igjen i natt. Er det teknisk feil hos KG?


Gjest Adobyen
Gå til løsning Løst av TSP,

Anbefalte innlegg

Tvillingsjel skrev (3 minutter siden):

Jeg bet meg merke i at det ikke skjedde nå. Så bra :) 

Fordi de har utsatt det en time senere, skjer nok rundt 04:00 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
TSP skrev (På 24.8.2022 den 11.14):

Hei, 

Serverleverandøren har forklart at dette skjer i forbindelse med nattlig database-backup. Det skal visst være en feil i databasemotoren som gjør at noen tabeller låses lenger enn normalt. Vi venter på fiks av problemet i fremtidig versjon av databasemotoren, men vet ikke hvor lang tid det vil ta. 

Vi har sett litt mer på trafikken, og ser at det er noen færre personer som er inne på forumet en time senere, så vi har bedt om at tidspunkt for backup flyttes en time frem. Forhåpentligvis vil det passe litt bedre for folk :)

Til orientering har det siden den gang kommet en oppdatering til databasemotoren som skal ha løst problemet i midten av forrige uke. Dermed skal det nå heller ikke dukke opp noe regelmessig nedetid like etter 4 om natta heller :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Cid skrev (1 time siden):

Håper dere får fikset det

Har du opplevd det jevnlig, Cid, eller kun èn gang den siste tiden? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei: Vi to heter Ciaran og Ciara Cassidy. Vi er bror og søster, tvillinger og bestevenner. Vi to har en brukerkonto her inne sammen som heter Ciaran og Ciara. Vi opplever tekniske problemer her hos dere nå i natt. forumet henger seg opp når vi skal poste innlegg her inne. Og når innleggene vises, så vises de dobbelt eller trippelt. Vi opplever det verst i emnet sosialprat. og i tråden Fortell noe skikkelig uinteressant!! vi håper at det snart blir fikset, fordi det er så utrolig frustrerende at forumet henger seg opp hver gang vi skal poste innlegg her inne. Hilsen Tvillingbror og Tvillingsøster Ciaran og Ciara Cassidy.👦👧

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Fortsatt hver natt.

Et forslag fra meg:  Hvis dere vet at det kommer til å stoppe på ett eller annet tidspunkt hver natt, så burde dere heller varsle om det og stenge ned på en fast tid.  Slik det er nå, så holder vi på å skrive og plutselig får vi ikke publisert fordi forumet er gått ned.  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matas skrev (På 4.10.2022 den 17.01):

Da tagger jeg @TSP for å høre om hva årsaken kan være :) 

Håper han får sett på det snart 

Endret av Cid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjer sånn cirka mellom klokken 04.00-05.00. Og vi bruker Google Chrome som nettleser og vi bruker en acer pc som vi er på nettet med.👦👧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ciaran og Ciara skrev (4 timer siden):

Det skjer sånn cirka mellom klokken 04.00-05.00. Og vi bruker Google Chrome som nettleser og vi bruker en acer pc som vi er på nettet med.👦👧

Kg har vært treig på den tiden i flere uker nå, før var det i 3 tida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cid skrev (3 minutter siden):

Kg har vært treig på den tiden i flere uker nå, før var det i 3 tida

Cassidy Tvillingene håper at det problemet der løser seg en gang vi.👦👧:Nikke::Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som @TSP har nevnt før er det noen oppgaver som må kjøres på ett vist tidspunkt slik at forumet ikke blir tregt hele døgnet istedenfor. Vi jobber med oppdateringer og ser om dette vil evt løse problemet. Ellers må vi legge disse til de tidspunktene hvor det er færrest brukere på forumet, som også var hvorfor vi flyttet det fra 3 til 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (5 minutter siden):

Som @TSP har nevnt før er det noen oppgaver som må kjøres på ett vist tidspunkt slik at forumet ikke blir tregt hele døgnet istedenfor. Vi jobber med oppdateringer og ser om dette vil evt løse problemet. Ellers må vi legge disse til de tidspunktene hvor det er færrest brukere på forumet, som også var hvorfor vi flyttet det fra 3 til 4.

Men nå varer det mye lengre enn før, det har ikke vært sånne problemer før så hva har endret seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Men nå varer det mye lengre enn før, det har ikke vært sånne problemer før så hva har endret seg?

Er det borte en hel time og ikke bare deler? Jeg hører med TSP, men jeg tror at det å kjøre oppdatering vil være til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...