Gå til innhold

Finner folk hverandre på ‘gamlemåten’ i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 12.48):

❤️ Dette er den fineste historien jeg har hørt på lenge ❤️

Anonymkode: 844bb...684

Tro dette egentlig dette kan være et smart triks om man kunne tenke seg en bonde aka ‘jakten på kjærligheten’! Jeg kjenner nemlig også ei som fant mannen sin slik. Arvet småbruk på en øy, og traff en kjekk singel nabobonde i løpet av kort tid☺️

Anonymkode: fa253...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tinder, sukker ol virker veldig useriøst for meg. Er de som finner den rette via nett men jaggu leser jeg om mye rart folk "treffer" slik også. Hvis jeg noen gang blir singel så kommer jeg ikke til å bruke nettet for å finne noen. Sist jeg var singel sa ble jeg så mett på alt og sa at nestemann fikk komme hjem og hente meg. Og, det gjorde han. Jeg hadde innvielsesfest og en venn hadde han med ♥️ er 10 år siden og vi har det helt topp.

Anonymkode: 3b9c2...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/5/2022 at 10:41 PM, AnonymBruker said:

Smiler til menn på gata som jeg synes ser hyggelige ut. Ingen smiler tilbake. De ser muggne og alvorlige ut. 
Jeg har langt lyst hår, slank, petite, pen, ser ikke skummel ut. Masser av superlike på Tinder, blir hyppig sjekket opp på byen, men kan ikke få frem et smil hos en mann på gata. Heller ikke på trikken eller butikken, er de åpne for en small talk. Gjelder norske menn, faller oftest i snakk med innvandrere- som det faller mer naturlig for dem. 
Det virker som det må bli apper...

Anonymkode: d8817...ecf

Har du prøvd å dele ut oppmuntringslapper til vilt fremmede mennesker på gaten ...?

Det har jeg; delte ut et par tusen lapper på gaten i Oslo for å skape farge og livsglede i et trist og grått samfunn der man ser mistenksomt på folk man ikke kjenner - ikke alle forstod Peace & Love-budskapet mitt, men mange var positive og mente at dette var en flott idé; en av dem som skrev til meg, er idag den beste venninnen min.

Så smil videre i stedet for å satse på overfladiske apper, og håper du får en fin sommer; smilet ditt skaper kanskje ikke underverker og løser store kriser, men hver gang du smiler, blir verden litt varmere. smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

liker_du_a_le.jpg.46876bc000499c8671816f84711e37bc.jpg

Endret av - Brian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 6.02):

Eller går det bare i nettdating? Syns det er så trist at det virker som det har blitt slik😓 Jeg har ingen erfaring med dette selv. Møtte mannen min ute helt tilfeldig, men kjenner ingeniør nyere tid som har møtt hverandre slik tilsvarende. Alle jeg kjenner møtte hverandre på nett. Nå har jeg vært singel i 3 år og nordmenn flest virker utilnærmelige. Lite rom for smalltalk og være imøtekommende. Ikke en gang naboer. Har det alltod vært slik? Sa,funnet blir bare kaldere og kaldere føler jeg.

Anonymkode: fa253...ef0

Det vanligste per dags er enten via jobb, felles venner eller dating sider som f.eks sukker.no. Har en venninne som fant mannen sin der og nå er de gift med 1 barn sammen☺️

Anonymkode: b4016...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Brian skrev (41 minutter siden):

Har du prøvd å dele ut oppmuntringslapper til vilt fremmede mennesker på gaten ...?

Det har jeg; delte ut et par tusen lapper på gaten i Oslo for å skape farge og livsglede i et trist og grått samfunn der man ser mistenksomt på folk man ikke kjenner - ikke alle forstod Peace & Love-budskapet mitt, men mange var positive og mente at dette var en flott idé; en av dem som skrev til meg, er idag den beste venninnen min.

Så smil videre i stedet for å satse på overfladiske apper, og håper du får en fin sommer; smilet ditt skaper kanskje ikke underverker og løser store kriser, men hver gang du smiler, blir verden litt varmere. smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

liker_du_a_le.jpg.46876bc000499c8671816f84711e37bc.jpg

Hvorfor valgte du en så uleselig font? Jeg prøvde å lese det du skrev, men måtte gi opp etter et par linjer. Den lappen kan fort skape mer irritasjon enn glede.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo det. Tinder (o.l.) er helt uaktuelt å bruke tid på.

M42

Anonymkode: 55522...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var faktisk på en blind date i går. Traff en veldig flott dame, som kjæresten til en kompis fiksa. Kjæresten hans mente at vi kunne bli en match😊 og må si at det var en av de bedre dates jeg har vært på. Så nå skal vi møtes igjen til helgen…

Så får vi se hva fremtiden bringer…

PS. Blind date i form av at hun så ett bilde ov meg, og jeg ett av henne😅 men utover det, visste vi svært lite om hverandre

Anonymkode: 50945...209

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet om mange som finner hverandre in real life.

Jeg møtte min type hos fysioterapeut, men det er 13 år siden, men det var jo nettdating da også.

Anonymkode: 3bdb3...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ja vet om mange som finner hverandre in real life.

Jeg møtte min type hos fysioterapeut, men det er 13 år siden, men det var jo nettdating da også.

Anonymkode: 3bdb3...d7c

Var har fysioterapeuten eller møttes dere på venterommet? 🥰

Anonymkode: ed066...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.7.2022 den 22.41):

Smiler til menn på gata som jeg synes ser hyggelige ut. Ingen smiler tilbake. De ser muggne og alvorlige ut. 
Jeg har langt lyst hår, slank, petite, pen, ser ikke skummel ut. Masser av superlike på Tinder, blir hyppig sjekket opp på byen, men kan ikke få frem et smil hos en mann på gata. Heller ikke på trikken eller butikken, er de åpne for en small talk. Gjelder norske menn, faller oftest i snakk med innvandrere- som det faller mer naturlig for dem. 
Det virker som det må bli apper...

Anonymkode: d8817...ecf

Hvor pleier du å gå? :)

Anonymkode: 12293...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor pleier du å gå? :)

Anonymkode: 12293...650

Bislett og Sankthans Haugen mest 😊

Anonymkode: d8817...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å falle for folk via nettdating. Foretrekker å møte dem i virkeligheten.

Anonymkode: f3679...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Bislett og Sankthans Haugen mest 😊

Anonymkode: d8817...ecf

Det er like ved der hvor jeg bor, men jeg må tilstå at jeg ikke har lagt merke til en mystisk alv som smiler til ukjente på gaten; bortsett fra når de prater til folk de kjenner, ser mange i grunnen ganske sure ut - så fortsett å smile; ikke bare resten av verden, men også denne delen av byen trenger flere smil. smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

20 hours ago, Hulderen said:

Hvorfor valgte du en så uleselig font? Jeg prøvde å lese det du skrev, men måtte gi opp etter et par linjer. Den lappen kan fort skape mer irritasjon enn glede.

Pussig at du skriver dette, for ingen har klaget på håndskriften min tidligere; når man tar en penn, beveger den analoge hånden og skriver for hånd, skriver man slik man skriver - man trykker ikke på en mus og velger font på en skjerm. Følgelig stiller håndskrift i en annen kategori enn digital skrift; den digitale skriften er anonym, mens håndskriften forteller noe om personligheten til den som skriver; det er derfor det er mye koseligere å få et gammeldags, håndskrevet brev i posten enn en julehilsen printet ut på en masseprodusert laserskriver.

Men jeg kan være enig i at de lange j-ene jeg brukte her, kan virke en smule forstyrrende når man fortsetter å skrive i linjen under, så jeg har gått over til kortere j-er siden den gang.

Tidligere eksperimenterte jeg med miniatyrskrift og lurte på om jeg skulle skrive en liten bok ved å bare bruke baksiden av 10-øres frimerker som papir, noe det dessverre ikke ble noe av blant annet fordi selv den tynneste pennen som er å få kjøpt, får problemer med dette, men her er en liten test - hvis du føler at håndskriften i lappen over ikke falt i smak, undres jeg på om du hadde klart å lese disse bokstavene i virkeligheten uten forstørrelselsglass:

smilet_ditt.thumb.jpg.124bfaa8771e39523d55d7a5b927e0b8.jpg

Når jeg derimot skriver med vanlig håndskrift uten å måtte forholde meg til mikrostørrelse, kan jeg skrive mer avslappet - som sagt har jeg gått bort fra de lange j-ene, og skriver nå bokstaver som ikke overlapper hverandre, selv om jeg fortsatt gjerne strekker ut skriften med lange S-er og D-er, samt høye N-er der det er plass til det.

For noen år siden tok en jeg gikk på skolen med, livet sitt, og i den forbindelse skrev jeg Du er den eneste, den vakreste - en oppmuntring til dem som lever på livets skyggeside, som forhåpentligvis er litt enklere å lese, i alle fall når man leser dette på et vanlig A4-ark:

du_er_den_eneste.thumb.jpg.250738db23d425458e487647e61358d8.jpg

Fortsatt god sommer også til deg.

Endret av - Brian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Brian skrev (2 timer siden):

Det er like ved der hvor jeg bor, men jeg må tilstå at jeg ikke har lagt merke til en mystisk alv som smiler til ukjente på gaten; bortsett fra når de prater til folk de kjenner, ser mange i grunnen ganske sure ut - så fortsett å smile; ikke bare resten av verden, men også denne delen av byen trenger flere smil. smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Pussig at du skriver dette, for ingen har klaget på håndskriften min tidligere; når man tar en penn, beveger den analoge hånden og skriver for hånd, skriver man slik man skriver - man trykker ikke på en mus og velger font på en skjerm. Følgelig stiller håndskrift i en annen kategori enn digital skrift; den digitale skriften er anonym, mens håndskriften forteller noe om personligheten til den som skriver; det er derfor det er mye koseligere å få et gammeldags, håndskrevet brev i posten enn en julehilsen printet ut på en masseprodusert laserskriver.

Men jeg kan være enig i at de lange j-ene jeg brukte her, kan virke en smule forstyrrende når man fortsetter å skrive i linjen under, så jeg har gått over til kortere j-er siden den gang.

Tidligere eksperimenterte jeg med miniatyrskrift og lurte på om jeg skulle skrive en liten bok ved å bare bruke baksiden av 10-øres frimerker som papir, noe det dessverre ikke ble noe av blant annet fordi selv den tynneste pennen som er å få kjøpt, får problemer med dette, men her er en liten test - hvis du føler at håndskriften i lappen over ikke falt i smak, undres jeg på om du hadde klart å lese disse bokstavene i virkeligheten uten forstørrelselsglass:

smilet_ditt.thumb.jpg.124bfaa8771e39523d55d7a5b927e0b8.jpg

Når jeg derimot skriver med vanlig håndskrift uten å måtte forholde meg til mikrostørrelse, kan jeg skrive mer avslappet - som sagt har jeg gått bort fra de lange j-ene, og skriver nå bokstaver som ikke overlapper hverandre, selv om jeg fortsatt gjerne strekker ut skriften med lange S-er og D-er, samt høye N-er der det er plass til det.

For noen år siden tok en jeg gikk på skolen med, livet sitt, og i den forbindelse skrev jeg Du er den eneste, den vakreste - en oppmuntring til dem som lever på livets skyggeside, som forhåpentligvis er litt enklere å lese, i alle fall når man leser dette på et vanlig A4-ark:

du_er_den_eneste.thumb.jpg.250738db23d425458e487647e61358d8.jpg

Fortsatt god sommer også til deg.

Jeg skjønte ikke at det var håndskrift. Jeg trodde det var trykt skrift. 
Takk for forklaringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Hulderen said:

Jeg skjønte ikke at det var håndskrift. Jeg trodde det var trykt skrift. 
Takk for forklaringen.

Ja, det kan være enkelt å ta feil i en tid der folk flest sitter ved tastaturet, men jeg er altså en av disse kvekkende kunstnertypene som nekter å gi slipp på den gammeldagse håndskriften; den er langt mer personlig - og, etter min mening - også koseligere å lese selv om ikke alle ord er like enkle å tyde.

Med tanke på trådens tema, kan man finne mange artige kontaktannonser i gamle aviser eller ukeblader, da datingen i før-digital tid foregikk omtrent slik: Folk sendte inn en annonse et eller annet sted, og måtte vente en stund på at den ble tatt inn. Så kom det store øyeblikket da fikk de øye på annonsen sin i avisen eller bladet, og ventet i spenning på svar. Etter enda mer venting kunne den håpefulle kanskje få en konvolutt med svarbrev. Disse svarte folk på ikke med tre overfladiske ord i en digital melding og spørsmål om man skal pule, men med et håndskrevet brev som de brukte tid på. Mer venting. Til slutt kom omsider det etterlengtede svarbrevet, og der kunne de lese ordene den andre egenhendig hadde skrevet, og muligens også kjenne lukten av vedkommendes parfyme, eller se et bilde med håpløs bildekvalitet og dårlig fokus.

Uperfekt, ja. Men skaper perfeksjon lykke ...?

Sett med dagens øyne der barn begynner å kjede seg etter et halvt minutt og mangler fantasi til å finne på noe på egen hånd, kunne all denne ventingen virke langdryg og kjedelig, men disse gamle dagene hadde noe som man i dagens samfunn der man vil ha umiddelbar tilfredsstillelse av behovene, går glipp av, og det er følelsen av forventning, samt gleden dette gir. For eksempel var førjulstiden før i tiden en tid fylt av håp, der både store og små så frem til julekvelden, i motsetning til dagens evinnelige strass og mas der gavene skal være dyrest mulig - og det man egentlig er mest spent på, er om de kan byttes eller selges. Hadde man kunnet snakke med noen som levde i riktig gamle dager, hadde man kanskje forstått hva vi går glipp av.

Vet ikke om du eventuelt spiller sjakk, men både du og andre er velkommen til Pingvinmesterskapet i sjakk her på Kvinneguiden; den store forskjellen fra vanlig sjakk er at man legger ved et pingvinbilde ved hvert trekk; i stedet for et svart-hvitt spill, blir man i tillegg til sjakken kjent med mange pingviner. smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Avslutter med noen fargerike kontaktannonser fra gode, gamle dager; er man virkelig desperat, så er man desperat:

anno2.jpg

Det er når man blir 80 at livet begynner:

lbyZwng9jtyAGsSOtcZteIAbaJg.jpg?f=Regula

Rett på sak:

DAGERKUYMFZBIO7QAJO5WWPLLA.jpg

Dette høres ut som grunnlaget for et veldig spennende samliv:

38691877_247156259273960_645671975623536

Til slutt en selvironisk annonse av nyere dato:

annonse-top.jpg

Endret av - Brian
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har blitt anklaget for seksuell trakassering før så jeg har dessverre ikke giddet å sjekke opp damer lenger. 

Anonymkode: 46de9...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.7.2022 den 22.41):

Smiler til menn på gata som jeg synes ser hyggelige ut. Ingen smiler tilbake. De ser muggne og alvorlige ut. 
Jeg har langt lyst hår, slank, petite, pen, ser ikke skummel ut. Masser av superlike på Tinder, blir hyppig sjekket opp på byen, men kan ikke få frem et smil hos en mann på gata. Heller ikke på trikken eller butikken, er de åpne for en small talk. Gjelder norske menn, faller oftest i snakk med innvandrere- som det faller mer naturlig for dem. 
Det virker som det må bli apper...

Anonymkode: d8817...ecf

Har du gått på date med noen av disse innvandrerne da? 

Anonymkode: 46de9...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Har du gått på date med noen av disse innvandrerne da? 

Anonymkode: 46de9...45c

Ja, det har jeg. 

Anonymkode: d8817...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært på sjekkeapper, har møtt alle kjærester rundt omkring. Forloveden møtte jeg på parkeringsplassen på Prix. 

Anonymkode: 817dc...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...