Gå til innhold

Jeg prøver å fikse livet mitt- del 2


Anonymburker

Anbefalte innlegg

NiceOrNothing skrev (30 minutter siden):

Heier på deg ❤️🙌. Respekt for alle som bestemmer seg for å ta tak i livet og gjør det beste man kan , sette seg mål etc🤗

Takker!

DeprimertMann skrev (4 minutter siden):

Det er 1 til 2 ganger i uka. Psykologtime hver uke, NAV møter jeg enkelte uker. 

Jeg har det slik som deg i sommerferiene. Da merker jeg at det virkelig tærer på, så skjønner godt at det er tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DeprimertMann skrev (19 minutter siden):

Svært godt valg! Angrer som en hund på at jeg ikke hadde stålfokus på jobb fra jeg var gammel nok til å jobbe. 

Ja, du er veldig god til å skrive! Ja, jeg sliter med jobbintervju. Sliter også med å skrive søknader. Men dette med jobbintervju er helt klart verst. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal få en jobb. Går til psykolog og tror ikke engang hun har troen på meg angående jobb. Eller hun tror vel at jeg kan få jobb, men hun er klar på at det kan gå  svært lang tid før jeg får jobb. 

Takk. Du kommer jo på intervjuer, så da må du også være ganske god til å skrive. Det kan vi vel egentlig se ut i fra hvordan du skriver her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann
4 hours ago, Bie-damen said:

Må si at både du og Anonymburker iallefall har gode evner til å sette ord på ting skriftlig. Så det er pluss i margen.. Men det er noe med å treffe litt folk, bare bruke stemmen, snakke litt om været.. Er det lenge siden du gikk på skole, var i praksis eller jobbliknende opplegg?

Takk. Føler ikke noe behov for å snakke med noen så det går helt greit dette med at jeg ikke snakker med noen andre enn psykolog og NAV.  Man venner seg til det meste og når man ikke har pleid å snakke med noen så forvinner vel det behovet. Skjønner hva du mener med å få vondt av å være alene, for jeg har jo hatt det sånn på et tidspunkt. Men det har forsvunnet. Kunne klart meg uten psykolog og NAV også. Føler ikke noe behov for å snakke med dem.  Men klart når jeg er så tafatt og redd for jobbintervjuer som jeg er så er det greit å ha noen som passer på at jeg faktisk søker og går på jobbintervjuer. 

Endret av DeprimertMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann
8 minutter siden, Anonymburker said:

Takk. Du kommer jo på intervjuer, så da må du også være ganske god til å skrive. Det kan vi vel egentlig se ut i fra hvordan du skriver her inne.

Takk. Er ikke spesielt god til å skrive jobbsøknader og kommer på få intervjuer. Men prøver å finne jobber med få søkere og søke på dem.  Jeg vil aldri være den best kvalifiserte søkeren så drømmen hadde selvsagt vært at arbeidsgiveren hadde flere stillinger enn søkere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeprimertMann skrev (4 minutter siden):

Takk. Føler ikke noe behov for å snakke med noen så det går helt greit dette med at jeg ikke snakker med noen andre enn psykolog og NAV.  Man venner seg til det meste og når man ikke har pleid å snakke med noen så forvinner vel litt av det behovet. Skjønner hva du mener med å få vondt av å være alene, for jeg jo hatt det sånn på et tidspunkt. Men det har forsvunnet. Kunne klart meg uten psykolog og NAV også. Føler ikke noe behov for å snakke med dem.  Men klart når jeg er så tafatt og redd for jobbintervjuer som jeg er så er det greit å ha noen som passer på at jeg faktisk søker og går på jobbintervjuer. 

Det der var faktisk vondt å lese, selv om jeg nok tåler litt.. Men, en liten gnist har du, siden du tross alt skriver her inne. Dere er fortsatt med oss, begge gutta i denne tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann
1 minutt siden, Bie-damen said:

Det der var faktisk vondt å lese, selv om jeg nok tåler litt.. Men, en liten gnist har du, siden du tross alt skriver her inne. Dere er fortsatt med oss, begge gutta i denne tråden. 

Takk. Det gjør vondt å skrive også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste månedene/året har jeg jobbet mentalt med å distansere meg fra ønsket om partner og barn. Jeg slettet tinder og skal aldri ha det igjen. Kvittet meg med profilen på alle andre datingsider og apper jeg var på. Ikke at det var så mange. Jeg gjør absolutt ingenting aktivt for å finne noen.

Ja, jeg tenker på det i blant, men den generelle følelsen er at det blir mindre og mindre sårt. Håper at jeg er på vei til å innfinne meg med det 100 %. Jula pleier å være en tid da jeg har kjent på savnet etter barn, men i fjor var det ikke så ille. Tror savnet blir enda mindre i år.

Gjennom jobben har jeg tidligere kjent ekstra på savnet av barn. Ønsket at jeg kunne fått et like flott barn som det og det barnet. Nå er jeg mer likegyldig, på en måte. Ikke at det blir uprofesjonelt, men er mer følelsesløs rundt barn generelt. 

Det er definitivt en bra ting. Å trakte etter noe som ikke kan skje, og som heller ikke passer til slik du vil leve livet ditt, er dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann
16 hours ago, Anonymburker said:

De siste månedene/året har jeg jobbet mentalt med å distansere meg fra ønsket om partner og barn. Jeg slettet tinder og skal aldri ha det igjen. Kvittet meg med profilen på alle andre datingsider og apper jeg var på. Ikke at det var så mange. Jeg gjør absolutt ingenting aktivt for å finne noen.

Ja, jeg tenker på det i blant, men den generelle følelsen er at det blir mindre og mindre sårt. Håper at jeg er på vei til å innfinne meg med det 100 %. Jula pleier å være en tid da jeg har kjent på savnet etter barn, men i fjor var det ikke så ille. Tror savnet blir enda mindre i år.

Gjennom jobben har jeg tidligere kjent ekstra på savnet av barn. Ønsket at jeg kunne fått et like flott barn som det og det barnet. Nå er jeg mer likegyldig, på en måte. Ikke at det blir uprofesjonelt, men er mer følelsesløs rundt barn generelt. 

Det er definitivt en bra ting. Å trakte etter noe som ikke kan skje, og som heller ikke passer til slik du vil leve livet ditt, er dumt.

Har faktisk troen på at du kal få kjæreste  så synes ikke du bør gi opp håpet. Men skjønner veldig godt at det kan føles bedre å slutte å lete. Ga selv opp letingen for mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann
17 hours ago, Anonymburker said:

Ja, jeg tenker på det i blant, men den generelle følelsen er at det blir mindre og mindre sårt. Håper at jeg er på vei til å innfinne meg med det 100 %. Jula pleier å være en tid da jeg har kjent på savnet etter barn, men i fjor var det ikke så ille. Tror savnet blir enda mindre i år.

Synes selv jula er veldig tung.  Flott du tror det blir bedre i år. 

17 hours ago, Anonymburker said:

Gjennom jobben har jeg tidligere kjent ekstra på savnet av barn. Ønsket at jeg kunne fått et like flott barn som det og det barnet. Nå er jeg mer likegyldig, på en måte. Ikke at det blir uprofesjonelt, men er mer følelsesløs rundt barn generelt. 

Skjønner at du kjenner savnet etter barn gjennom jobben. Flott det går bedre nå enn tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er trist her er at dere tror at de som har barn, ser penere ut enn dere osv automatisk er lykkelige. Man er sin egen lykkes smed, og herre over eget liv. Livet blir det man fokuserer på. Om fokuset er like negativt som dere legger det fram i denne tråden er det ikke rart at det setter seg i kroppen i tillegg til psyken. Syting er det minst sexy som finnes, verdens mest sexy menn mister sin sexyness om de har et negativt syn på alt. Mindre klassisk pene mennesker kan bli kjempesexy om de har en bra personlighet. Om tankemønsteret endres, er mye gjort 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeprimertMann skrev (3 timer siden):

Har faktisk troen på at du kal få kjæreste  så synes ikke du bør gi opp håpet. Men skjønner veldig godt at det kan føles bedre å slutte å lete. Ga selv opp letingen for mange år siden.

 

DeprimertMann skrev (2 timer siden):

Synes selv jula er veldig tung.  Flott du tror det blir bedre i år. 

Skjønner at du kjenner savnet etter barn gjennom jobben. Flott det går bedre nå enn tidligere. 

Takk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (2 timer siden):

Det som er trist her er at dere tror at de som har barn, ser penere ut enn dere osv automatisk er lykkelige. Man er sin egen lykkes smed, og herre over eget liv. Livet blir det man fokuserer på. Om fokuset er like negativt som dere legger det fram i denne tråden er det ikke rart at det setter seg i kroppen i tillegg til psyken. Syting er det minst sexy som finnes, verdens mest sexy menn mister sin sexyness om de har et negativt syn på alt. Mindre klassisk pene mennesker kan bli kjempesexy om de har en bra personlighet. Om tankemønsteret endres, er mye gjort 🙂

Vi tror vel ikke det. Jeg skjønner selv at forklaringen på hvorfor jeg ikke har partner og barn stikker dypere enn bare utseende. Det er så mange ting som ikke er kompatible med et forhold eller det å ha barn.

Når det hjelder syting er ikke det noe jeg gjør til folk i virkeligheten. Jeg er heller den som holder kjeft om alt. På et forum får man feilaktig inntrykk av hvordan en person er. På et forum skriver man de negative og tunge tingene, uten at det reflekterer hvem man er i det virkelige liv.

Jeg har ikke et like negativt tankemønster som jeg hadde for 1 eller 2 år siden. Men ingen ser tankene mine uansett, så det spiller jo ingen rolle på hvordan andre ser meg. De ser ikke forskjell på meg anno 2020 kontra 2022. For at det skal skje må jeg bli en sosial og utadvendt person, og slik er jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann
3 hours ago, Fotballfluen said:

Det som er trist her er at dere tror at de som har barn, ser penere ut enn dere osv automatisk er lykkelige. Man er sin egen lykkes smed, og herre over eget liv. Livet blir det man fokuserer på. Om fokuset er like negativt som dere legger det fram i denne tråden er det ikke rart at det setter seg i kroppen i tillegg til psyken. Syting er det minst sexy som finnes, verdens mest sexy menn mister sin sexyness om de har et negativt syn på alt. Mindre klassisk pene mennesker kan bli kjempesexy om de har en bra personlighet. Om tankemønsteret endres, er mye gjort 🙂

Jeg er helt enig med deg og det er enda en grunn til at jeg skammer meg. Man er sin egen lykkes smed og herre over eget liv, men jeg mestret ikke og jeg mestrer ikke livet. 

Det hadde vært supert om jeg hadde noen andre å skylde på enn meg selv, men det har jeg ikke. Jeg må endre tankemønsteret, legge fortiden bak meg og se noe håp for fremtiden, men det klarer jeg ikke.  Jeg burde gjøre andre ting enn å ligge i senga, men det klarer jeg ikke.

Endret av DeprimertMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DeprimertMann
4 hours ago, DeprimertMann said:

Jeg er helt enig med deg og det er enda en grunn til at jeg skammer meg. Man er sin egen lykkes smed og herre over eget liv, men jeg mestret ikke og jeg mestrer ikke livet. 

Det hadde vært supert om jeg hadde noen andre å skylde på enn meg selv, men det har jeg ikke. Jeg må endre tankemønsteret, legge fortiden bak meg og se noe håp for fremtiden, men det klarer jeg ikke.  Jeg burde gjøre andre ting enn å ligge i senga, men det klarer jeg ikke.

Edit: I tillegg er jeg 35 ukysset, uten venner,  uten jobb eller nevneverdig arbeidserfaring, bor på hybel. Det er  ingen som oppriktig tror at jeg hadde vært spesielt attraktivt kun ved å endre de negaitve tankene mine. 

Endret av DeprimertMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann
4 hours ago, Anonymburker said:

Vi tror vel ikke det. Jeg skjønner selv at forklaringen på hvorfor jeg ikke har partner og barn stikker dypere enn bare utseende. Det er så mange ting som ikke er kompatible med et forhold eller det å ha barn.

Når det hjelder syting er ikke det noe jeg gjør til folk i virkeligheten. Jeg er heller den som holder kjeft om alt. På et forum får man feilaktig inntrykk av hvordan en person er. På et forum skriver man de negative og tunge tingene, uten at det reflekterer hvem man er i det virkelige liv.

Jeg har ikke et like negativt tankemønster som jeg hadde for 1 eller 2 år siden. Men ingen ser tankene mine uansett, så det spiller jo ingen rolle på hvordan andre ser meg. De ser ikke forskjell på meg anno 2020 kontra 2022. For at det skal skje må jeg bli en sosial og utadvendt person, og slik er jeg ikke.

Synes du er kjempeflink. Du har fått fast jobb, du har bedret tankemønsteret og som du sier så er man en annen på forumet enn i virkeligheten. Du klager ikke i virkeligheten. Synes også folk i vår posisjon har all grunn til å klage på nettforum og spesielt når du klager i din egen tråd!

Slik jeg har forstått det så sliter du også med flere tunge fysiske plager så det er imponerende hva du fått til gitt plagene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DeprimertMann skrev (21 minutter siden):

Synes du er kjempeflink. Du har fått fast jobb, du har bedret tankemønsteret og som du sier så er man en annen på forumet enn i virkeligheten. Du klager ikke i virkeligheten. Synes også folk i vår posisjon har all grunn til å klage på nettforum og spesielt når du klager i din egen tråd!

Slik jeg har forstått det så sliter du også med flere tunge fysiske plager så det er imponerende hva du fått til gitt plagene dine!

Takk for det. Håper at ting ordner seg for deg med tiden også🙂

Ja, jeg sliter med mye hodepine, men det kunne jo ha vært verre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann
48 minutter siden, Julia20 said:

Hva skjedde med jobben du hadde i sommer?

Om du spør meg så hadde jeg aldri jobb i sommer. Om du spør @Anonymburker så har han jobb nå og han hadde jobb i sommer. 

31 minutter siden, Anonymburker said:

Hvem spør du her, meg (ts) eller @DeprimertMann?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (6 timer siden):

Vi tror vel ikke det. Jeg skjønner selv at forklaringen på hvorfor jeg ikke har partner og barn stikker dypere enn bare utseende. Det er så mange ting som ikke er kompatible med et forhold eller det å ha barn.

Når det hjelder syting er ikke det noe jeg gjør til folk i virkeligheten. Jeg er heller den som holder kjeft om alt. På et forum får man feilaktig inntrykk av hvordan en person er. På et forum skriver man de negative og tunge tingene, uten at det reflekterer hvem man er i det virkelige liv.

Jeg har ikke et like negativt tankemønster som jeg hadde for 1 eller 2 år siden. Men ingen ser tankene mine uansett, så det spiller jo ingen rolle på hvordan andre ser meg. De ser ikke forskjell på meg anno 2020 kontra 2022. For at det skal skje må jeg bli en sosial og utadvendt person, og slik er jeg ikke.

Det er kjempefint at tankemønsteret ditt er mer positivt nå enn før. Mulig jeg ordla meg uklart, men jeg mente at tankene dine påvirker først og fremst deg selv. Det du tenker om deg selv formidles også ved kroppspråk, ikke bare ved ord. Andre ser nok mer forskjell enn du tror om du faktisk har endret tankemønster, det synes på oppførsel, kroppsholdning osv. For å bruke dine egne ord; du ser ikke tankene deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...