Gå til innhold

Jeg prøver å fikse livet mitt- del 2


Anonymburker

Anbefalte innlegg

Anonymburker skrev (På 16.8.2022 den 16.24):

Alt jeg ønsker meg er normalitet. Hvorfor skal det være så vanskelig? Hvorfor er jeg annerledes i negativ forstand på så mye? Føles så urettferdig.

Hvorfor har DU så mye mer enn de som bor i u land da? Hvorfor har du et hjem når mange bor på gata? Hvorfor har du fått deg en jobb når mange bare har en kjip deltidsstilling og får inn 4000 i MND.

Hvorfor kan du få studentlån når noen ikke en gang får mulighet til en utdanning? Hvorfor fikk akkurat DU bli født i Norge? Ja du er uheldig på noen måter, men du er heldig på mange måter om du ser på resten av verden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå spammer jeg deg, men Når du er nedfor TS ta en titt på NRK og se på de programmene som tar for seg folka som sitter på gata og er avhengig av narkotika. Det er så mye vondt der ute, og tenk du har det trygt og fint med muligheter rundt omkring. Din kropp er frisk og du kan tilogmed trene den og bli sterkere om du vil. Tenk at det finnes noen som ikke kan løpe og danse og alt det der. klem, jeg kommer tilbake ;D

Endret av lillevill
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (2 timer siden):

Hmm hmm..hei. jeg lurer på om du har sjekket deg for evt add eller adhd ? Om du er system og ordensmenneske stemmer kanskje ikke helt dette, men om du har masse rot i skuffene hjemme så hadde jeg vurdert å få sjekket meg.  Hva bekymrer du deg for da?

Forrsten, du skriver helt fantastisk bra. Det må jeg si. Du kan å formulere deg. Så hvorfor stokker det seg når du skal snakke?  

Men det er noen ting som jeg synes er litt rart og det er at du bekymrer deg for rynker og hår. Har du sett noen av de kjekkeste gutta som er skuespillere eller? Er de glatte i huden og har de alle langt hår? Nei. Noen av de mennene som er aller mest beundret av streite kvinner, er skallet. 

En annen ting er at det virker som du synes livet ikke er verdt noe så lenge du ikke har en samboer og et barn, eller fler. 

Hva om livet egentlig bare handler om DEG da? At DU skal lære deg å gjøre at det som du er redd for. Kjøre bil? Jeg er tidenes vimse med add, og jeg skaffa meg en bil til 40 tusen kr og jeg kjører den hver dag, tok lappen når jeg var 18 og har vært dritredd for trafikken siden, men det fiksa jeg. Fy søren så glad man blir i seg selv når man bare gjør det man er redd for, helt til man ikke er redd lengre. Og så bare greier du alt du er redd for, og blir mye gladere i hverdagen, og så finner du en dame som heier på deg videre. 

Tenk om du har add da mann, og tenk om du bare har litt lavere balanse av stoffer i hjernen enn det som er normalt.

Har ikke sjekket meg for noe, nei. Jeg er til en viss grad system og ordensmenneske og har stort sett kontroll på hvor ting ligger. Jeg kan selvfølgelig ha det rotete uten å bry meg nevneverdig, men jeg er ikke noen rotekopp.

Men- jeg sliter med å strukturere ting jeg skal si i samtaler og enkelte arbeidsoppgaver.

 

lillevill skrev (1 time siden):

Hvorfor har DU så mye mer enn de som bor i u land da? Hvorfor har du et hjem når mange bor på gata? Hvorfor har du fått deg en jobb når mange bare har en kjip deltidsstilling og får inn 4000 i MND.

Hvorfor kan du få studentlån når noen ikke en gang får mulighet til en utdanning? Hvorfor fikk akkurat DU bli født i Norge? Ja du er uheldig på noen måter, men du er heldig på mange måter om du ser på resten av verden. 

Det ligger ingen motivasjon i å sammenligne seg med de som har mindre enn en selv. Man kan sette ting i perspektiv i korte øyeblikk, før man igjen tenker på hva man ikke har som alle andre har (i norsk målestokk). Vi er vel bare bygd slik, antar jeg.

lillevill skrev (1 time siden):

Nå spammer jeg deg, men Når du er nedfor TS ta en titt på NRK og se på de programmene som tar for seg folka som sitter på gata og er avhengig av narkotika. Det er så mye vondt der ute, og tenk du har det trygt og fint med muligheter rundt omkring. Din kropp er frisk og du kan tilogmed trene den og bli sterkere om du vil. Tenk at det finnes noen som ikke kan løpe og danse og alt det der. klem, jeg kommer tilbake ;D

Ja, det er gode poeng. Men jeg ville heller blitt en narkoman med venner enn å klare seg i livet men ikke ha venner. Narkomane er i alle fall en del av et felleskap.

Uten nære, menneskelige relasjoner betyr egentlig alle de andre tingene veldig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (1 minutt siden):

Har ikke sjekket meg for noe, nei. Jeg er til en viss grad system og ordensmenneske og har stort sett kontroll på hvor ting ligger. Jeg kan selvfølgelig ha det rotete uten å bry meg nevneverdig, men jeg er ikke noen rotekopp.

Men- jeg sliter med å strukturere ting jeg skal si i samtaler og enkelte arbeidsoppgaver.

 

Det ligger ingen motivasjon i å sammenligne seg med de som har mindre enn en selv. Man kan sette ting i perspektiv i korte øyeblikk, før man igjen tenker på hva man ikke har som alle andre har (i norsk målestokk). Vi er vel bare bygd slik, antar jeg.

Ja, det er gode poeng. Men jeg ville heller blitt en narkoman med venner enn å klare seg i livet men ikke ha venner. Narkomane er i alle fall en del av et felleskap.

Uten nære, menneskelige relasjoner betyr egentlig alle de andre tingene veldig lite.

Det kan være adhd da ja. 

Vel, snakk for deg selv, jeg blir veldig takknemlig for det jeg har, selv om det ikke er så mye, når jeg tenker på de som har mindre enn meg, som feks hjemløse. Eller når jeg ser et klipp der en mor som bor i en hytte uten vann med barnet sitt, hopper og danser av glede når hun får en grisestygg men ren og mer moderne leilighet, med fryser. Selv har jo vi alt det der, så hvorfor hopper og danser ikke VI av glede. Man Kan jo velge å tenke fy søren, jeg har så mye. Man velger selv hvordan man vil sammenligne.

Men jeg forstår at du savner å eie eget hjem. 

Hva med utdannelse da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (12 minutter siden):

a, det er gode poeng. Men jeg ville heller blitt en narkoman med venner enn å klare seg i livet men ikke ha venner. Narkomane er i alle fall en del av et felleskap.

Du har jo en JOBB. Det er et felleskap på jobb. Du kan kan også begynne å gå på tur sammen med andre ensomme. Det finnes grupper på FB. Du MÅ finne et felleskap, felleskapet finner ikke deg, om de ikke vet hvor du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lillevill skrev (På 1.9.2022 den 18.27):

Vet ikke hvor du bor da, men noe sånt kunne du vel fått? 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=269260457 

du tjener 400 000 i året, med 300 000 i EK, så er det rart at du ikke får så pass i lån.  i kalkulatoren på dnb står det ihvertfall 1.7 om du ellers ikke har noe lån. 

Svaret jeg fikk fra banken var ut ifra min varierende inntekt som ringevikar de siste seks månedene. Så jeg sendte en mail i går om at jeg hadde fast jobb, og da fikk jeg i svar i dag at jeg kunne få lån. Hele 500.000 utenom egenkapitalen. Nok til en utedass.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (1 time siden):

Svaret jeg fikk fra banken var ut ifra min varierende inntekt som ringevikar de siste seks månedene. Så jeg sendte en mail i går om at jeg hadde fast jobb, og da fikk jeg i svar i dag at jeg kunne få lån. Hele 500.000 utenom egenkapitalen. Nok til en utedass.

 

Prøv flere banker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (17 timer siden):

Prøv flere banker. 

Ja, men hvorfor skulle det være så stor forskjell fra bank til bank?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Anonymburker said:

Ja, men hvorfor skulle det være så stor forskjell fra bank til bank?

Kan heller spørre hvorfor de skulle være helt like? Det ville vel gitt mindre mening.

La for gøy inn dine tall i forskjellige kalkulatorer jeg også og får opp alt fra 1,2 til 2,0.

Ikke gi deg! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann

Ser du skriver at du ikke ønsker de samme rådene igjen og igjen og har forståelse for det. Men akkurat det med å sjekke flere banker om du kan få lån hos dem synes jeg du bør gjøre. Du har jobb og egenkapital. Dumt å kaste bort fordelen av å kunne komme inn på boligmarkedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann
On 8/16/2022 at 4:24 PM, Anonymburker said:

Alt jeg ønsker meg er normalitet. Hvorfor skal det være så vanskelig? Hvorfor er jeg annerledes i negativ forstand på så mye? Føles så urettferdig.

Kjenner meg igjen. Alt jeg ønsket og alt jeg ønsker er å ha et vanlig liv. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke skjønte eller klarte det alle andre skjønte og klarte. 

Endret av DeprimertMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DeprimertMann skrev (23 timer siden):

Kjenner meg igjen. Alt jeg ønsket og alt jeg ønsker er å ha et vanlig liv. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke skjønte eller klarte det alle andre skjønte og klarte. 

Kjipt å føle på. Det er ikke alltid lett å se løsninger. Jeg prøver å fokusere på ting som gir meg glede. Det kan være en film, god mat, trening etc.

Tror uansett ikke personligheten min er skapt for forhold og barn. Derfor er det desto vanskeligere at det er det man egentlig ønsker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann
5 hours ago, Anonymburker said:

Kjipt å føle på. Det er ikke alltid lett å se løsninger. Jeg prøver å fokusere på ting som gir meg glede. Det kan være en film, god mat, trening etc.

Tror uansett ikke personligheten min er skapt for forhold og barn. Derfor er det desto vanskeligere at det er det man egentlig ønsker seg.

Nei, ikke lett å se løsninger. Prøver å fokusere på mat og film jeg også. Men dagene går i ett og blir ofte jeg bare ligger i senga og gjør ingenting. 

Vet ikke om jeg har personligheten for forhold og barn. Har aldri vært på date en gang. Men savnet er der likevel. Det er vel menneskelig å savne forhold og barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeprimertMann skrev (32 minutter siden):

Nei, ikke lett å se løsninger. Prøver å fokusere på mat og film jeg også. Men dagene går i ett og blir ofte jeg bare ligger i senga og gjør ingenting. 

Vet ikke om jeg har personligheten for forhold og barn. Har aldri vært på date en gang. Men savnet er der likevel. Det er vel menneskelig å savne forhold og barn. 

De brutale tallene er jo at 25 % av alle menn forblir barnløse livet ut, og at kravene til menn stadig blir høyere. Det letteste hadde jo vært å være likegyldig til hele greia. Men som du sier, det er jo et menneskelig og naturlig behov for de fleste.

Har ikke solid erfaring selv, men vil påstå at jeg har hatt god uttelling i forhold til hvordan jeg er personlighetsmessig- introvert som jeg er. Mye taler for at jeg skulle vært jomfru og ikke hatt kjæreste, med tanke på at nettverket mitt er ikke-eksisterende. Men jeg har hatt flere partnere som har tatt initiativet med meg hvor en av dem var kjæreste. De andre gangene var det bare for sex, men jeg ønsket heller ikke noe mer med dem. Jeg er veldig glad for alle erfaringene.

I tillegg har jeg turt å ta initiativ de to gangene jeg har vært forelsket, men da ble jeg avvist. Begge gangene var det såpass vanskelig å takle nederlaget at jeg ikke er lysten på å oppleve det igjen. Det føles tryggest å vente på at noen tar initiativet med meg igjen.

Skjønner det er ekstra utfordrende for deg at du ikke har jobb, men jeg kan si at jobb gjør meg ikke særlig lykkeligere bortsett fra at det er en trygghet med tanke på lønn. En bekymring mindre, men det bedrer ikke sjansene mine til å få partner. Det er ikke høy nok status på yrket mitt og jeg tjener ikke godt nok.

Nå babler jeg i vei uten mål og mening her. Sikkert fordi jeg har hatt en tankefull dag hvor mye av det har vært negativt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest DeprimertMann
On 9/11/2022 at 9:11 PM, Anonymburker said:

De brutale tallene er jo at 25 % av alle menn forblir barnløse livet ut, og at kravene til menn stadig blir høyere. Det letteste hadde jo vært å være likegyldig til hele greia. Men som du sier, det er jo et menneskelig og naturlig behov for de fleste.

Har ikke solid erfaring selv, men vil påstå at jeg har hatt god uttelling i forhold til hvordan jeg er personlighetsmessig- introvert som jeg er. Mye taler for at jeg skulle vært jomfru og ikke hatt kjæreste, med tanke på at nettverket mitt er ikke-eksisterende. Men jeg har hatt flere partnere som har tatt initiativet med meg hvor en av dem var kjæreste. De andre gangene var det bare for sex, men jeg ønsket heller ikke noe mer med dem. Jeg er veldig glad for alle erfaringene.

I tillegg har jeg turt å ta initiativ de to gangene jeg har vært forelsket, men da ble jeg avvist. Begge gangene var det såpass vanskelig å takle nederlaget at jeg ikke er lysten på å oppleve det igjen. Det føles tryggest å vente på at noen tar initiativet med meg igjen.

Skjønner det er ekstra utfordrende for deg at du ikke har jobb, men jeg kan si at jobb gjør meg ikke særlig lykkeligere bortsett fra at det er en trygghet med tanke på lønn. En bekymring mindre, men det bedrer ikke sjansene mine til å få partner. Det er ikke høy nok status på yrket mitt og jeg tjener ikke godt nok.

Nå babler jeg i vei uten mål og mening her. Sikkert fordi jeg har hatt en tankefull dag hvor mye av det har vært negativt.

 

Jeg liker babbel, fint å få delt noen tanker. Ja, det er tøffe krav for oss menn og som evig arbeidsløs så skjønner jeg jo at jeg er blant de 25 prosentene som ikke får stiftet familie. Ting hadde kanskje ikke ordnet seg om jeg hadde hatt jobb, jeg har sterk sosial angst og hadde nok aldri turt å tatt initativ til noe uansett.

Om jeg får jobb så kommer jeg ikke til å få en høystatusjobb, det kommer til å være jobb som ufaglært og med dårlig lønn. Men bedre med dårlig lønn enn ingen lønn. I tillegg er selvtilliten på bånn som evig arbeidsløs. 

Endret av DeprimertMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeprimertMann skrev (19 timer siden):

Jeg liker babbel, fint å få delt noen tanker. Ja, det er tøffe krav for oss menn og som evig arbeidsløs så skjønner jeg jo at jeg er blant de 25 prosentene som ikke får stiftet familie. Ting hadde kanskje ikke ordnet seg om jeg hadde hatt jobb, jeg har sterk sosial angst og hadde nok aldri turt å tatt initativ til noe uansett.

Om jeg får jobb så kommer jeg ikke til å få en høystatusjobb, det kommer til å være jobb som ufaglært og med dårlig lønn. Men bedre med dårlig lønn enn ingen lønn. I tillegg er selvtilliten på bånn som evig arbeidsløs. 

Jeg blir nok også en av de 25 %. Men det er sikkert like greit, for jeg skal dø ung.

I dag skulle jeg virkelig ha ønsket at jeg var arbeidsløs. Har lyst til å si opp jobben, for 90 % av den er bare negativ. Og når jeg kommer hjem har jeg ingen å snakke med. Ingen trøstende ord eller noen som er glad i meg.

Så hvorfor fortsette når alt bare er dritt? Det må være lov til å slippe et liv med bare lidelse.

Endret av Anonymburker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann
2 hours ago, Anonymburker said:

Jeg blir nok også en av de 25 %. Men det er sikkert like greit, for jeg skal dø ung.

I dag skulle jeg virkelig ha ønsket at jeg var arbeidsløs. Har lyst til å si opp jobben, for 90 % av den er bare negativ. Og når jeg kommer hjem har jeg ingen å snakke med. Ingen trøstende ord eller noen som er glad i meg.

Så hvorfor fortsette når alt bare er dritt? Det må være lov til å slippe et liv med bare lidelse.

Huff, leit du har det så vondt. Vet du ikke ønsker å bruke psykolog, men anbefaler det å ta kontakt med psykolog. Jeg sliter selv mye med de samme tankene og går til psykolog. Og fra en som sliter ganske tungt så har jeg oppriktig tro på at ting kan ordne seg for deg. 

Endret av DeprimertMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeprimertMann skrev (9 timer siden):

Huff, leit du har det så vondt. Vet du ikke ønsker å bruke psykolog, men anbefaler det å ta kontakt med psykolog. Jeg sliter selv mye med de samme tankene og går til psykolog. Og fra en som sliter ganske tungt så har jeg oppriktig tro på at ting kan ordne seg for deg. 

Hadde det vondere før, nå er ting mer rasjonelt. Har skjønt at det å se positivt på ting ikke løser noe. De samme negative tingene skjer uansett hvordan jeg reagerer på dem.

Jeg har knapt grått en eneste tåre i 2022. Det er definitivt bedre å være likegyldig, som jeg som oftest er.

I går var en av få dager fordi noe veldig vanskelig skjedde på jobb, og jeg fikk migreneanfall.

Men takk, håper det ordner seg for deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...