Gå til innhold

Jeg prøver å fikse livet mitt- del 2


Anonymburker

Anbefalte innlegg

MinniMusa skrev (3 minutter siden):

Går du til faste samtaler med noen? Kanskje det hadde vært godt å kunne "containe" til en psykolog eller kommunal psykisk helse (gratis)?

Ser nå at du har gått til psykolog. Kommunen din har tilbud om samtaler med f.x psykiatrisk sykepleier. Dette er helt gratis og du bestemmer selv når du vil stanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MinniMusa skrev (1 time siden):

Går du til faste samtaler med noen? Kanskje det hadde vært godt å kunne "containe" til en psykolog eller kommunal psykisk helse (gratis)?

 

MinniMusa skrev (1 time siden):

Ser nå at du har gått til psykolog. Kommunen din har tilbud om samtaler med f.x psykiatrisk sykepleier. Dette er helt gratis og du bestemmer selv når du vil stanse.

Takker for svar. Har gått til psykolog et par ganger uten at det har fristet til gjentakelse. Det fikk meg til å føle at jeg er annerledes, på en dårlig måte.

Takker for råd. Sjekka litt opp i sidene til kommunen, men så ikke noe spesifikt rundt det tilbudet. Er det gjennom fastlegen man må gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (1 time siden):

 

Takker for svar. Har gått til psykolog et par ganger uten at det har fristet til gjentakelse. Det fikk meg til å føle at jeg er annerledes, på en dårlig måte.

Takker for råd. Sjekka litt opp i sidene til kommunen, men så ikke noe spesifikt rundt det tilbudet. Er det gjennom fastlegen man må gå?

Du skal kunne sende søknad direkte til kommunen sin tjeneste. Prøvd å google psykisk helse og rus i "kommune"? Om ikke kan du ringe sentralbordet til kommunen og spørre. Evt sende meg pm så skal jeg prøve å hjelpe deg.

 

Men legen kan også henvise deg viss du ber om det.

Endret av MinniMusa
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (10 timer siden):

 

Det ligger selvfølgelig noe i det. Ser bare mye eldre ut på bilder enn i speilet. Hva reflekterer virkeligheten og det andre mennesker ser?

Bilder er en grotesk måte å få oss til å hate oss selv på, derfor fant de opp filter. Og selv de fineste kan bli forferdelige på bilder. Men jeg er ingen ekspert, siden jeg har et forskrudd syn på meg selv. Men uansett, så ser jeg jo hva som er fint med andre, og alle har noe fint ved seg, så er ganske sikker på at du har mye bra med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MinniMusa skrev (14 timer siden):

Du skal kunne sende søknad direkte til kommunen sin tjeneste. Prøvd å google psykisk helse og rus i "kommune"? Om ikke kan du ringe sentralbordet til kommunen og spørre. Evt sende meg pm så skal jeg prøve å hjelpe deg.

 

Men legen kan også henvise deg viss du ber om det.

Jeg fant en tjeneste på sidene nå. Kommer nok ikke til å benytte meg av den med det første, men greit å vite. Takk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (7 timer siden):

Bilder er en grotesk måte å få oss til å hate oss selv på, derfor fant de opp filter. Og selv de fineste kan bli forferdelige på bilder. Men jeg er ingen ekspert, siden jeg har et forskrudd syn på meg selv. Men uansett, så ser jeg jo hva som er fint med andre, og alle har noe fint ved seg, så er ganske sikker på at du har mye bra med deg. 

Takk, det er garantert mye bra med deg også!

Jeg har aldri brukt filter på et eneste bilde, i verken profilbilder eller tinder/sjekkeapper og sider. Det er et fåtall av bildene jeg er fornøyd med.

Har hørt fra barn på jobb at de trodde jeg var mye yngre, og da jeg ble 31 var det en kollega som sa "skulle tro du var 21". Jeg har på mange måter et barnslig utseende, men uten hår og skjegg kan jeg ikke skjule aldrende hud.

Har begynt å bruke anti age hudkrem og dermaroller for huden. Om det funker er en annen sak. Prøver også å få hår og skjegg til å vokse med minoxidil.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymburker skrev (23 minutter siden):

Takk, det er garantert mye bra med deg også!

Jeg har aldri brukt filter på et eneste bilde, i verken profilbilder eller tinder/sjekkeapper og sider. Det er et fåtall av bildene jeg er fornøyd med.

Har hørt fra barn på jobb at de trodde jeg var mye yngre, og da jeg ble 31 var det en kollega som sa "skulle tro du var 21". Jeg har på mange måter et barnslig utseende, men uten hår og skjegg kan jeg ikke skjule aldrende hud.

Har begynt å bruke anti age hudkrem og dermaroller for huden. Om det funker er en annen sak. Prøver også å få hår og skjegg til å vokse med minoxidil.

Hva mener du med aldrende hud da? Rynker og linjer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (6 minutter siden):

Hva mener du med aldrende hud da? Rynker og linjer? 

Ja, har en dyp vertikal sinnarynke som går fra mellom øynene og litt oppover i panna. Så har jeg noen horisontale rynker i panna som ikke er SÅ synlige, men når jeg hever øyenbrynene så blir det nærmest som en sixpack av rynker.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (22 minutter siden):

Ja, har en dyp vertikal sinnarynke som går fra mellom øynene og litt oppover i panna. Så har jeg noen horisontale rynker i panna som ikke er SÅ synlige, men når jeg hever øyenbrynene så blir det nærmest som en sixpack av rynker.

Aha, bekymringsrynker. Kjenner flere som er yngre som får ganske bulkete panne når de hever øyenbryna. Alltid tenkte det er mer genetisk enn aldrende hud jeg da. 

Solkrem er mitt beste tips mot å unngå rynker og tidlig aldring. Dermaroller har jeg aldri prøvd, men har alltid syntes det har vært gøy å ta vare på huden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Aha, bekymringsrynker. Kjenner flere som er yngre som får ganske bulkete panne når de hever øyenbryna. Alltid tenkte det er mer genetisk enn aldrende hud jeg da. 

Solkrem er mitt beste tips mot å unngå rynker og tidlig aldring. Dermaroller har jeg aldri prøvd, men har alltid syntes det har vært gøy å ta vare på huden. 

Jeg har nok neglisjert solkremen i en del år, kanskje det kan være litt av forklaringen. Men tror bekymringer også kan ha noe å si.

Bulkene kommer jo bare frem når jeg hever øyenbryna, ellers er rynkene fine linjer som ikke kan ses på avstand, tror jeg. Så er mest sinnarynka jeg irriterer meg over.

Jeg har hørt at dermaroller (altså, en dings med nåler man ruller over huden) lager mikroskopiske sår i huden som leger seg selv. Ved dette øker den produksjonen av elastin og kollagen og huden blir dermed mer ungdommelig, rynker reduseres etc. Har til gode å se virkningene, men har bare brukt den på huden i under en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel sies å ha vært en tung dag med mange negative tanker i dag. Men har i det minste fått løpt en tur og trent litt styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at den siste ferieuka skulle bli den vanskeligste i hele ferien. Hadde trengt å nyte den og slappe av. Men hodet vil ikke.

Vet ikke hvor jeg skulle hentet noe positivt fra som skulle motivert meg? Ensomheten og utenforskapet i form av null venner og absolutt null sjans for at ei passende dame kan like meg, er ikke så motiverende.

Jeg er lei av fysisk plager som hodepine og konstant hjertebank. Det er kun når jeg sover at jeg har det greit.

Er så lei av at utseende mitt ikke er bra nok. Re-registrerte meg på tinder, la ut de fineste bildene jeg har av meg selv og skrev at jeg var seriøs, ønsket barn i fremtiden, hadde fast jobb etc. 2 skarve likes.

Føler meg generelt veldig uønsket her i verden. Ingen vil bli kjent med meg. Hvis jeg forsvant i dag, er det kun nærmeste familie som ville brydd seg.

MÅ BARE FÅ DET UT!

Endret av Anonymburker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en prøvetid i jobben på seks måneder. Kan bli sparket på 14 dagers varsel i denne perioden hvis det viser seg at jeg ikke duger i jobben.

En del av meg har lyst til å fucke det til og ødelegge for meg selv.

Endret av Anonymburker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden den verste tida i året for meg, også kalt sommerferie, straks er over er det greit å ta en evaluering/oppsummering.

Hvis sommeren 2021 var en 0/10 av hvordan jeg hadde det mentalt, så er årets sommerferie en 5/10. De aller fleste dagene har jeg hatt det ok. Å ikke gå langs veien, gråte i frustrasjon over livet og drømme om å hoppe foran en trailer eller lete etter et vann å drukne meg i, må jo sies å være en opptur! Slik hadde jeg det konstant i 2 uker i 2021.

Når det er sagt begynte det å gå nedover mot slutten av ferien i år også. Ikke på samme nivå som i fjor, men vanskelige tanker meldte seg definitivt. Jeg skal vel alt i alt være glad for at ferien er over, men også glad for at jeg har taklet den nokså greit.

Jeg er like ensom og alene i år som jeg var i 2021. Faktisk var jeg mer sosial i fjor, men jeg bare takler ensomheten bedre nå. Det er trist å ikke ha partner, men jeg har ingen behov for å ha mange venner å skulle finne på noe med hele tida. Jeg liker å være alene, men jeg skulle gjerne hatt en å være alene sammen med😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg leste at du hadde installert Tinder igjen og så at du innledet med at utseendet ditt ikke er bra nok så tenkte jeg: å nei, har han fått null respons? Men så hadde du fått to likes, da! Må det være en stor mengde, må man være populær (på en drittapp!), for at man skal være verdt noe?

Nysgjerrig som jeg er så lurer jeg jo på om du tok kontakt med noen av dem? :)

Det du skriver om at du trives alene, men at du skulle hatt en å være alene sammen med, det tror jeg treffer "målgruppen" din. Det sier noe om hvem du er og hva du ønsker deg på en fin måte.

Jeg har lest en del om ensomhet og relasjoner i det siste og fått en aha-opplevelse. Man kan ha mange venner eller kanskje bare en, men hvis man ikke kan vise sårbarhet i relasjonen så vil det ikke hjelpe mot ensomheten. Det er noe jeg ikke alltid er så flink til og noe som jeg vil ha i bakhodet fremover.

Gratulerer med overstått sommerferie! Du kom deg gjennom det. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaida skrev (8 timer siden):

Da jeg leste at du hadde installert Tinder igjen og så at du innledet med at utseendet ditt ikke er bra nok så tenkte jeg: å nei, har han fått null respons? Men så hadde du fått to likes, da! Må det være en stor mengde, må man være populær (på en drittapp!), for at man skal være verdt noe?

Nysgjerrig som jeg er så lurer jeg jo på om du tok kontakt med noen av dem? :)

Det du skriver om at du trives alene, men at du skulle hatt en å være alene sammen med, det tror jeg treffer "målgruppen" din. Det sier noe om hvem du er og hva du ønsker deg på en fin måte.

Jeg har lest en del om ensomhet og relasjoner i det siste og fått en aha-opplevelse. Man kan ha mange venner eller kanskje bare en, men hvis man ikke kan vise sårbarhet i relasjonen så vil det ikke hjelpe mot ensomheten. Det er noe jeg ikke alltid er så flink til og noe som jeg vil ha i bakhodet fremover.

Gratulerer med overstått sommerferie! Du kom deg gjennom det. :klem:

Nei, man må ikke være populær på tinder og få mange matcher for at man er verdt noe. Det er jeg veldig enig i. Det er jo egentlig en forferdelig overfladisk app. 

Jeg matchet med begge, og skrev litt med begge to. Hun ene var egentlig litt interessant, men praten døde litt ut og hun har ikke svart på den siste meldinga jeg skrev. Tipper hun er av typen som har en del alternativer.

Jeg skrev ikke dette med at jeg ønsker å ha en å være alene sammen med på tinder-bioen, altså. Burde jeg det?

Det er veldig sant at man kan være rundt mennesker og likevel føle seg ensom. Men da har man i alle fall muligheten til å åpne seg opp og være sårbar. Men det kan være vanskelig nok for mange, det. Inkludert meg.

Takk for det:klem: Håper du også har det bra! 🙂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mitt beste råd er å melde seg i in Røde Kors hjelpekorps. De pleier å ha kurs som starter opp om høsten.

Jeg gjorde det når jeg var langt nede etter et brudd og følte meg ensom. Ble kjent med masse nye folk, lærte masse nyttig og var til hjelp i samfunnet. Vinn-vinn!

Og der er det er opplegg hver kursdag, så det er ikke noe klein stillhet osv. Det blir en naturlig setting å bli kjent med andre. Og ofte er det flere på disse kursene som er åpne for å få nye venner/kjæreste.

Hva har du å tape?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne87Rogaland skrev (22 timer siden):

Mitt beste råd er å melde seg i in Røde Kors hjelpekorps. De pleier å ha kurs som starter opp om høsten.

Jeg gjorde det når jeg var langt nede etter et brudd og følte meg ensom. Ble kjent med masse nye folk, lærte masse nyttig og var til hjelp i samfunnet. Vinn-vinn!

Og der er det er opplegg hver kursdag, så det er ikke noe klein stillhet osv. Det blir en naturlig setting å bli kjent med andre. Og ofte er det flere på disse kursene som er åpne for å få nye venner/kjæreste.

Hva har du å tape?

Takk, det er et godt råd🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde startet med barn parallelt med bolig. Partner kan du få resten av livet. Har du økonomi til sæddonor? Å få et barn alene vil gå helt fint og antakelig hjelpe på det meste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

paraplyprinsessa skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde startet med barn parallelt med bolig. Partner kan du få resten av livet. Har du økonomi til sæddonor? Å få et barn alene vil gå helt fint og antakelig hjelpe på det meste. 

Tror det har gått litt fort i svingene for deg her! Sæd har jeg veldig god tilgang til😅

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...