Gå til innhold

Jeg prøver å fikse livet mitt- del 2


Anonymburker

Anbefalte innlegg

Anonymburker skrev (På 30.7.2022 den 3.40):

Jeg har en prøvetid i jobben på seks måneder. Kan bli sparket på 14 dagers varsel i denne perioden hvis det viser seg at jeg ikke duger i jobben.

En del av meg har lyst til å fucke det til og ødelegge for meg selv.

Det er vanlig at denne utgår når det er endring fra midlertidig til fast samme sted, om ikke jobben er markant annerledes. Ville bare si det..🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frøkenfryden skrev (19 minutter siden):

Det er vanlig at denne utgår når det er endring fra midlertidig til fast samme sted, om ikke jobben er markant annerledes. Ville bare si det..🙂

Hmm, var i alle fall det som stod på min arbeidskontrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (4 minutter siden):

Hmm, var i alle fall det som stod på min arbeidskontrakt.

Ok, ikke sikkert det er lov likevel. Arb.givere gjør mye rart. Offe tlig også.. Jeg har stått oppi mye slikt så lest mye om det. Derav kan jeg litt. Uansett, du beholder jobben da Så dette er ikke noe du vil trenge tipper jeg🙂

Her er det forresten;

https://lovdata.no/dokument/SPH/sph-2022/KAPITTEL_2-1-8

På min jobb er det spesifisert i personalhåndbok at det er sånn.

 

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (På 30.7.2022 den 3.40):

Jeg har en prøvetid i jobben på seks måneder. Kan bli sparket på 14 dagers varsel i denne perioden hvis det viser seg at jeg ikke duger i jobben.

En del av meg har lyst til å fucke det til og ødelegge for meg selv.

Er du "påkoplet" en jobbspesialist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MinniMusa skrev (14 timer siden):

Er du "påkoplet" en jobbspesialist?

Nå er jeg ikke helt med..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (4 timer siden):

Nå er jeg ikke helt med..?

Det er for hjelp ut i jobb hvis langt fravær og ofte psykiske vansker man er i oppfølging for, en del av behandlingen er gjerne en egen person som bistår i veien tilbake til jobb, da det tenkes som viktig for bedringen. Ikke en kategori du er i. Vedkommende tenkte kanskje det siden du strever mye, men du fungerer nok bedre i jobb enn mange med tilsvarende psykiske vansker🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymburker skrev (På 2.8.2022 den 20.04):

Tror det har gått litt fort i svingene for deg her! Sæd har jeg veldig god tilgang til😅

Hahaha, ja her gikk det fort i svingene. Haha, beklager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

paraplyprinsessa skrev (7 timer siden):

Hahaha, ja her gikk det fort i svingene. Haha, beklager. 

Det går veldig bra! Fort gjort😄

Frøkenfryden skrev (På 3.8.2022 den 21.25):

Det er for hjelp ut i jobb hvis langt fravær og ofte psykiske vansker man er i oppfølging for, en del av behandlingen er gjerne en egen person som bistår i veien tilbake til jobb, da det tenkes som viktig for bedringen. Ikke en kategori du er i. Vedkommende tenkte kanskje det siden du strever mye, men du fungerer nok bedre i jobb enn mange med tilsvarende psykiske vansker🙂

Å ja, siden jeg er i full, fast jobb er jo ikke det noe jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke med jobb etter sommerferien er over, og snart er det til på uke to. Det har vært fint å komme inn i rutinene igjen.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten og lei. Hodepine og null energi. Skjønner egentlig hvor umulig det er for meg å fungere i et forhold og ha barn. Etter jobb har jeg ikke lyst til eller energi til noe.

Jeg vet at de gangene jeg drømmer om dette, kun er en naiv virkelighetsflukt. Kanskje rett og slett en slags overlevelsesmodus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag med hodepine. Jeg måtte gå fra jobb tidlig i dag.

Mye forteller meg at jeg ikke vil kunne ha et 100 % funksjonsnivå i arbeidslivet. Angst, usikkerhet, introvert i et sosial yrke, blir lett stresset, vet ofte ikke hvordan jeg skal løse ting, samt fysiske problemer som hodepine og hjertebank.

Det er en sorg at jeg ikke er normal på et eneste punkt. Det er vedtatt faktum at jeg aldri kan fungere i et forhold eller få barn. Alle tegnene er der. Jeg blir aldri en person som vil kunne klare å opprette kjemi med ei jente. Personligheten min er dødsdømt på det området. Er ikke kjekk nok til å få kontakt på datingsider eller tinder.

Hvis det var en eneste indikasjon på at jeg kunne få et bra og normalt liv, hadde jeg sett positivt på det. Men alt jeg ser er slit og evige nedturer. Det skjer aldri en uventet positiv ting, men negative skjer hele tiden. Fysisk og psykisk smerte på rundgang.

Jeg sitter ikke og griner eller har det spesielt vondt akkurat nå. Dette er bare rasjonelle tanker om livet mitt. Jeg vet hva som er det ekte og reelle. Og det er ikke det naive håpet om jeg at kan få alt jeg ønsker her i livet som er riktig. Da hadde det på et eller annet tidspunkt skjedd meg noe positivt i perioder hvor jeg så lyst på ting.

Når det gjelder å få partner/barn er jeg hemmet av utseende/fysikk, økonomi/status og personlighet. Når det gjelder å fungere i jobb er jeg hemmet av personlighet samt fysiske årsaker i form av mye hodepine og psykisk i form av angst, usikkerhet og lettstresset.

Jeg er 36 år, og er ganske sikker på at jeg uansett har levd over 2/3 av livet mitt. Det vil si ferdig rundt fylte 54. Pappa ble mye yngre enn dette, og jeg har et verre kosthold enn han. Det ligger liksom i kortene. Merker at motivasjonen for å stable et liv på beina for disse få årene er meningsløst. Skulle jeg fått barn nå hadde jeg ikke sett de vokse opp. Like father, like son, i så fall. Da pappa var på min alder var han et år unna å være trebarnsfar, og likevel så han ingen av oss vokse opp.

Hvis livet var et tog, stod jeg igjen på perrongen da det kjørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg ønsker meg er normalitet. Hvorfor skal det være så vanskelig? Hvorfor er jeg annerledes i negativ forstand på så mye? Føles så urettferdig.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

For å ta det positive først; jeg har begynt prosessen med å søke om boliglån.

Men dessverre føles det meste annet som negativt om dagen. Føler jeg har dårlig fysisk helse siden jeg ofte har hodepine. Det påvirker også psyken, så klart. Jeg er ofte stresset og bekymringene er så mange.

Det er vanskelig å se hvordan jeg noensinne kunne fungert i et forhold og hatt barn. Samtidig ser jeg ikke for meg et liv verdt å leve uten det. Så hva gjør man?

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymburker skrev (16 timer siden):

For å ta det positive først; jeg har begynt prosessen med å søke om boliglån.

Men dessverre føles det meste annet som negativt om dagen. Føler jeg har dårlig fysisk helse siden jeg ofte har hodepine. Det påvirker også psyken, så klart. Jeg er ofte stresset og bekymringene er så mange.

Det er vanskelig å se hvordan jeg noensinne kunne fungert i et forhold og hatt barn. Samtidig ser jeg ikke for meg et liv verdt å leve uten det. Så hva gjør man?

Du har fått mange gode tips om håndtering som du har blankt avvist. Det er du selv som holder deg tilbake, ingen andre. Psyken kan gi fysisk sykdom. Ingen regel sier at bare pene mennesker får partner og barn, bare se deg rundt. Verden er full av mennesker av alle typer utseende og tall på skjønnhetsskalaen som klarer å få seg en partner fordi det for mange voksne handler om personlighet, ikke utseende. Personlighet går det an å jobbe med, men da må man faktisk ville gjøre noe med det, ikke bare sutre. Uten innsats, ingen endring. Endring gjør vondt, men man må bare stå i det likevel.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (6 timer siden):

Du har fått mange gode tips om håndtering som du har blankt avvist. Det er du selv som holder deg tilbake, ingen andre. Psyken kan gi fysisk sykdom. Ingen regel sier at bare pene mennesker får partner og barn, bare se deg rundt. Verden er full av mennesker av alle typer utseende og tall på skjønnhetsskalaen som klarer å få seg en partner fordi det for mange voksne handler om personlighet, ikke utseende. Personlighet går det an å jobbe med, men da må man faktisk ville gjøre noe med det, ikke bare sutre. Uten innsats, ingen endring. Endring gjør vondt, men man må bare stå i det likevel.

Jeg har forstått ditt synspunkt på ting, og det er ikke slik at det er fasiten for alle. Jeg kjenner meg selv best. Dere ser kun det jeg skriver her inne og danner et inntrykk ut i fra det. Dere ser ikke det hele bildet. Dere ser kun det negative som er en brøkdel av min personlighet.

Og hvorfor fokuserer du kun på det negative i innlegget mitt? Jeg skrev jo også at jeg har startet prosessen med boliglån..

Dette er min dagbok. Jeg vil gjerne kunne ha muligheten til å skrive her inne uten å få de samme rådene gang på gang. Spesielt når jeg har tydelig forklart hvorfor jeg ikke kommer til å følge dem. Jeg må få lov til å gjøre mine egne valg.

Hvis folk tar alt jeg skriver her som sutring er det vel bedre om de lar være å skrive i tråden. Hvis det irriterer dem at jeg ikke følger akkurat deres råd.

 

Endret av Anonymburker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (3 timer siden):

Jeg har forstått ditt synspunkt på ting, og det er ikke slik at det er fasiten for alle. Jeg kjenner meg selv best. Dere ser kun det jeg skriver her inne og danner et inntrykk ut i fra det. Dere ser ikke det hele bildet. Dere ser kun det negative som er en brøkdel av min personlighet.

Og hvorfor fokuserer du kun på det negative i innlegget mitt? Jeg skrev jo også at jeg har startet prosessen med boliglån..

Dette er min dagbok. Jeg vil gjerne kunne ha muligheten til å skrive her inne uten å få de samme rådene gang på gang. Spesielt når jeg har tydelig forklart hvorfor jeg ikke kommer til å følge dem. Jeg må få lov til å gjøre mine egne valg.

Hvis folk tar alt jeg skriver her som sutring er det vel bedre om de lar være å skrive i tråden. Hvis det irriterer dem at jeg ikke følger akkurat deres råd.

 

Du har helt rett i at vi bare ser det du skriver her, og det er det jeg forholder meg til og svarer på. Basert på innleggene dine oppfatter jeg at du har gitt opp samtidig som du sier at det du har gitt opp er selve årsaken til å leve videre. Hva forventer du av tilbakemeldinger på dette? Hvorfor skriver du i et diskusjonsforum om du ikke ønsker tilbakemeldinger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fotballfluen skrev (1 time siden):

Du har helt rett i at vi bare ser det du skriver her, og det er det jeg forholder meg til og svarer på. Basert på innleggene dine oppfatter jeg at du har gitt opp samtidig som du sier at det du har gitt opp er selve årsaken til å leve videre. Hva forventer du av tilbakemeldinger på dette? Hvorfor skriver du i et diskusjonsforum om du ikke ønsker tilbakemeldinger? 

Jeg forventer ikke så mange tilbakemeldinger i en dagbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått bekreftet at jeg IKKE kan få boliglån med nåværende inntekt.

Enda en ny, stor opptur som gir meg tro på at jeg har en fremtid i denne verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (På 24.8.2022 den 20.53):

For å ta det positive først; jeg har begynt prosessen med å søke om boliglån.

Men dessverre føles det meste annet som negativt om dagen. Føler jeg har dårlig fysisk helse siden jeg ofte har hodepine. Det påvirker også psyken, så klart. Jeg er ofte stresset og bekymringene er så mange.

Det er vanskelig å se hvordan jeg noensinne kunne fungert i et forhold og hatt barn. Samtidig ser jeg ikke for meg et liv verdt å leve uten det. Så hva gjør man?

Hmm hmm..hei. jeg lurer på om du har sjekket deg for evt add eller adhd ? Om du er system og ordensmenneske stemmer kanskje ikke helt dette, men om du har masse rot i skuffene hjemme så hadde jeg vurdert å få sjekket meg.  Hva bekymrer du deg for da?

Forrsten, du skriver helt fantastisk bra. Det må jeg si. Du kan å formulere deg. Så hvorfor stokker det seg når du skal snakke?  

Men det er noen ting som jeg synes er litt rart og det er at du bekymrer deg for rynker og hår. Har du sett noen av de kjekkeste gutta som er skuespillere eller? Er de glatte i huden og har de alle langt hår? Nei. Noen av de mennene som er aller mest beundret av streite kvinner, er skallet. 

En annen ting er at det virker som du synes livet ikke er verdt noe så lenge du ikke har en samboer og et barn, eller fler. 

Hva om livet egentlig bare handler om DEG da? At DU skal lære deg å gjøre at det som du er redd for. Kjøre bil? Jeg er tidenes vimse med add, og jeg skaffa meg en bil til 40 tusen kr og jeg kjører den hver dag, tok lappen når jeg var 18 og har vært dritredd for trafikken siden, men det fiksa jeg. Fy søren så glad man blir i seg selv når man bare gjør det man er redd for, helt til man ikke er redd lengre. Og så bare greier du alt du er redd for, og blir mye gladere i hverdagen, og så finner du en dame som heier på deg videre. 

Tenk om du har add da mann, og tenk om du bare har litt lavere balanse av stoffer i hjernen enn det som er normalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (18 minutter siden):

Da har jeg fått bekreftet at jeg IKKE kan få boliglån med nåværende inntekt.

Enda en ny, stor opptur som gir meg tro på at jeg har en fremtid i denne verden.

Har du sjekket flere banker før du legger deg ned å gir opp? 

DNB sendte meg på hodet ut mens sparebanken tok imot med åpne armer. Det er store forskjeller altså. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...