Gå til innhold

Jeg hadde gledet meg til 2 uker alene med tenåringene på hytta, vi har den sjelden, brått sier søsteren min at hun kommer i en uke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er ikke sånn familiehytter fungerer. Da er det som regel lagt opp til at man skal være der sammen. Foreldrene har vel tenkt at det tilfeldigvis passet for barna i ulike uker. Lite visste hun om at barna ikke likte å omgås hverandre

Anonymkode: e83cc...e11

Familiehytter funger akkurat slik familien ønsker. Mine svigerforeldre har en hytte og der må man si ifra på forhånd hvis man skal bruke den slik at det ikke blir overlapping. Vi har fått beskjed fra dem at når de er på hytta kan vi stikke innom for en dag eller to med barna, men regelen er at en husstand bruker hytta alene. Vi liker å omgås hverandre, men hytta er hytta og der skal man slipe å være hypersosial.

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for alle svar

Skal snakke sikkelig med mamma i morgen. søsteren min må høre fra mamma ,hun bryr seg ikke om hva jeg mener, hun hører kun på mamma.

Anonymkode: 07c59...2ae

  • Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Da får ts kjøpe sin egen hytte. Veldig spesielt å ikke ville være på hytten med familien. Og foreldrene de får aldri bruke hytten de? Fordi de har griske barn som bare vil spare penger på å slippe å betale for ferie et annet sted? 

Anonymkode: e83cc...e11

Det er ikke så spesielt når søsteren har tre små barn og en forventning om barnevakt, og TS har store barn. Det ødelegger jo hennes ferie. Og hvorfor tenker du det er rettferdig at en søster får flere uker enn de andre?

Anonymkode: b059e...df7

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er ikke så spesielt når søsteren har tre små barn og en forventning om barnevakt, og TS har store barn. Det ødelegger jo hennes ferie. Og hvorfor tenker du det er rettferdig at en søster får flere uker enn de andre?

Anonymkode: b059e...df7

Vil vel anta at hun kun får to uker og? Hvem sier hun skal ha tre? Og hvor står det at søster forventer barnevakt. Kanskje det er helt andre grunner til at hun må bytte uke? Den forklaringen har jo ikke ts fått? 
 

så utrolig trist å lese om alle som ikke ønsker å være med familien på hytten. Her får jo TS en hel uke for seg selv og kanskje kan hun og søsteren bytte uker i stedet. Det ser ikke ut til å være vurdert. 
 

men uansett. En uke med familien på hytten det må man tåle dersom man er en velfungerende familie.  Og ts trenger jo ikke å være barnevakt. Er bare å finne på noe annet det. 

Anonymkode: e83cc...e11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (36 minutter siden):

Familiehytter funger akkurat slik familien ønsker. Mine svigerforeldre har en hytte og der må man si ifra på forhånd hvis man skal bruke den slik at det ikke blir overlapping. Vi har fått beskjed fra dem at når de er på hytta kan vi stikke innom for en dag eller to med barna, men regelen er at en husstand bruker hytta alene. Vi liker å omgås hverandre, men hytta er hytta og der skal man slipe å være hypersosial.

Men nå er det vel ikke sånn moren til ts ser for seg bruken av hytten da. Og hennes hytte hun bestemmer

Anonymkode: e83cc...e11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Tusen takk for alle svar

Skal snakke sikkelig med mamma i morgen. søsteren min må høre fra mamma ,hun bryr seg ikke om hva jeg mener, hun hører kun på mamma.

Anonymkode: 07c59...2ae

Har du spurt din mor om hun og vil være med den uken? Så får hun kanskje en positiv opplevelse med hytten igjen. Ettersom hun aldri drar der lenger slev fordi mannen er død? Kunne jo vært en fin handling. 

Anonymkode: e83cc...e11

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil vel anta at hun kun får to uker og? Hvem sier hun skal ha tre? Og hvor står det at søster forventer barnevakt. Kanskje det er helt andre grunner til at hun må bytte uke? Den forklaringen har jo ikke ts fått? 
 

så utrolig trist å lese om alle som ikke ønsker å være med familien på hytten. Her får jo TS en hel uke for seg selv og kanskje kan hun og søsteren bytte uker i stedet. Det ser ikke ut til å være vurdert. 
 

men uansett. En uke med familien på hytten det må man tåle dersom man er en velfungerende familie.  Og ts trenger jo ikke å være barnevakt. Er bare å finne på noe annet det. 

Anonymkode: e83cc...e11

Ja, veldig trist at man vil ha litt fred og ro med egne barn på hytta og ikke må passe på små nevøer. Skikkelig trist at man vil ha litt alenetid med egne barn. Fy og fy. Det er inneforstått at TS og hennes barn forventes å passe på de små. Det er slik en velfungerende familie gjør, ikke sant? Passer på alles små barn?

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynetrekket skrev (1 time siden):

Sjønner godt at du reagerer når det ikke blir som du hadde sett for deg. Å være alene med ungene der, og å være med søs+fam er to heeelt forskjellige ting!

Hun ønsket non å være alene i disse ukene og håpet på at ungdommene hadde andre ting å gjøre uten henne 🙃

Anonymkode: 8e4db...31c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Ja, veldig trist at man vil ha litt fred og ro med egne barn på hytta og ikke må passe på små nevøer. Skikkelig trist at man vil ha litt alenetid med egne barn. Fy og fy. Det er inneforstått at TS og hennes barn forventes å passe på de små. Det er slik en velfungerende familie gjør, ikke sant? Passer på alles små barn?

Hvordan vet du det? Er foreldre med små barn ikke i stand til å ta vare på dem selv?

Anonymkode: e83cc...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men nå er det vel ikke sånn moren til ts ser for seg bruken av hytten da. Og hennes hytte hun bestemmer

Anonymkode: e83cc...e11

Poenget er at familiehytte brukes slik familien bestemmer.

Hvis moren står fast ved at TS og hennes søster og alle barn tilsammen skal tilbringe 1 av TS sine 2 aleneuker sammen på hytta, så bør TS virkelig vurdere et annet sted å dra med barna sine, så får hennes søster bruke hytta med de små alene.

 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (Akkurat nå):

Poenget er at familiehytte brukes slik familien bestemmer.

Hvis moren står fast ved at TS og hennes søster og alle barn tilsammen skal tilbringe 1 av TS sine 2 aleneuker sammen på hytta, så bør TS virkelig vurdere et annet sted å dra med barna sine, så får hennes søster bruke hytta med de små alene.

 

Ja det er jo helt greit. Ts gjør jo akkurat som hun vil. Men det er ikke TS sin hytte. Ergo så brukes den slik moren ønsker. 

Anonymkode: e83cc...e11

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du det? Er foreldre med små barn ikke i stand til å ta vare på dem selv?

Anonymkode: e83cc...e11

For å si det forsiktig - det er veldig mistenkelig at TS sin søster med sine små unger vil være på hytta akkurat når TS og hennes tenåringer er der uten å forvente at TS og hennes barn skal passe på de små. Hvis TS gleder seg til litt tid med barna sine og litt alenetid, så er det siste hun trenger tre små barn å ha medansvar for.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 minutt siden):

For å si det forsiktig - det er veldig mistenkelig at TS sin søster med sine små unger vil være på hytta akkurat når TS og hennes tenåringer er der uten å forvente at TS og hennes barn skal passe på de små. Hvis TS gleder seg til litt tid med barna sine og litt alenetid, så er det siste hun trenger tre små barn å ha medansvar for.

Kan jo hende at noe kom i veien for hennes andre uke og derfor måtte bytte. Det var i allefall min første tanke. Og så tenkte hun sikkert at det hadde vært koselig å være litt med søsteren sin og?

Anonymkode: e83cc...e11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det er jo helt greit. Ts gjør jo akkurat som hun vil. Men det er ikke TS sin hytte. Ergo så brukes den slik moren ønsker. 

Anonymkode: e83cc...e11

Moren ønsket at TS skulle ha hytta alene med sine tenåringer i 14 dager. TS sin søster så muligheten for gratis barnepass på hytta og meldte interesse. Dette førte til at moren endret ensidig avtalen med TS. Ja, moren kan gjøre som hun vil med egen hytte, men det er likevel et tegn på en ikke-velfungerende familie når mor endrer planene til TS uten å ha konferert med henne.

Hadde jeg vært TS, ville jeg først pratet med mor og prøvd å få tilbake den opprinnelige avtalen hvor jeg får 14 dager alene med mine barn. Hvis det ikke går, så ville jeg sagt at da drar jeg og barna et annet sted for å være alene etter den første uka før søsteren kommer. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan jo hende at noe kom i veien for hennes andre uke og derfor måtte bytte. Det var i allefall min første tanke. Og så tenkte hun sikkert at det hadde vært koselig å være litt med søsteren sin og?

Anonymkode: e83cc...e11

Da burde hun ringt TS og spurt om det var greit. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av det rareste som jeg har lest på lenge. Jeg er vant til at foreldres hytte står til disposisjon for alle. Med mindre man har med seg «eksterne» gjester. Og dersom noen ønsker å dra på hytten så får man lov til det så lenge det kun er familie som er der fra før av. Åpen dør. Og hvis noen blir lei av at man er mange så drar man. 
 

Her fremstilles det jo nesten med som om TS sin mor er et eller annet tilfeldig Airbnb sted. Alle barna booker uker og alle vil i utgangspunktet være alene? Og har gitt utrykk for det? Eier av hytten er nylig enke og blir ikke invitert? Og familien har ingen overlappende dager hvor en kan finne på masse kjekt sammen og være storfamilie? (Og nei ikke ukesvis, men en helg feks) 

Anonymkode: e83cc...e11

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper moren har tenkt godt gjennom fremtidig arveoppgjør.  Hvem får hytta ? 😅 

Men TS har rett i denne situasjonen..

Anonymkode: 14c5e...b6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for alle svar

Skal snakke sikkelig med mamma i morgen. søsteren min må høre fra mamma ,hun bryr seg ikke om hva jeg mener, hun hører kun på mamma.

Anonymkode: 07c59...2ae

Ja, snakk med moren din. ❤️ 

Men ikke vær anklagende mot henne eller søsteren din, da er det lett å gå i forsvarsposisjon. 

Ikke gi deg, stå på ditt, og vær saklig og ærlig. Premien er 2 fine uker med barna. Alene. 

Anonymkode: 0199f...f51

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg svart mor "beklager, men vi har en avtale. Jeg skulle få låne hytta i 2 uker med mine store barn. Du kan ikke bare bryte en avtale med meg? Jeg ønsker ikke å dele med min søster, det blir noe helt annet når hun har 3 små barn. Skal ikke hun låne hytten etter oss, så da får hun sin tid også?"

Hvis mor hadde insistert på å endre opplegget, og jeg måtte gitt meg så hadde jeg insistert på 1 uke hver, ikke sammen. Og igjen understreket at jeg ikke vil være samtidig med henne denne gang.

Anonymkode: 0c719...b32

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde sett for meg en 2 rolige uker på hytta ved sjøen med tenåringene mine på 13,15 og 17 ,de har masse venner der ute og båt ,så de vil nok være ute med dem i pent vær, og hos hverandre når det regner.

jeg ble enig med mine foreldre at jeg skulle ha hytta med mine 3 tenåringer disse 14 dagene, men nå sier mamma at min søster og hennes 3 barn på snart 1, snart 3 og en som begynner på skolen til høsten brått kommer, det verken orker jeg eller gidder, jeg vil gjerne bruke denne tiden med mine får de dra på 3 uker ferie hos far, jeg har bare 2 uker med dem, da jeg jobber til og med neste uke.

Er jeg urimlig som reagere her? bør jeg si fra til min mor ?

Anonymkode: 07c59...2ae

Orker ikke lese hele tråden. Hvis jeg kjente søsteren din, ville jeg nok ha hørt om

- søsteren med barn på 13, 15 og 17

- at det er en familiehytte

- at hun skal dit samtidig med søsteren

Lett å gjenkjenne.

Anonymkode: 1b4e9...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...