Gå til innhold

Jeg hadde gledet meg til 2 uker alene med tenåringene på hytta, vi har den sjelden, brått sier søsteren min at hun kommer i en uke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde sett for meg en 2 rolige uker på hytta ved sjøen med tenåringene mine på 13,15 og 17 ,de har masse venner der ute og båt ,så de vil nok være ute med dem i pent vær, og hos hverandre når det regner.

jeg ble enig med mine foreldre at jeg skulle ha hytta med mine 3 tenåringer disse 14 dagene, men nå sier mamma at min søster og hennes 3 barn på snart 1, snart 3 og en som begynner på skolen til høsten brått kommer, det verken orker jeg eller gidder, jeg vil gjerne bruke denne tiden med mine får de dra på 3 uker ferie hos far, jeg har bare 2 uker med dem, da jeg jobber til og med neste uke.

Er jeg urimlig som reagere her? bør jeg si fra til min mor ?

Anonymkode: 07c59...2ae

  • Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo si ifra straks til både din mor og søster. Selvfølgelig. Hva ellers? 

  • Liker 30
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjønner godt at du reagerer når det ikke blir som du hadde sett for deg. Å være alene med ungene der, og å være med søs+fam er to heeelt forskjellige ting!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sagt fra. 
Av og til trenger en kvalitetstid sammen med sine egne i en ferie. 
Hadde søsteren din reist på hytta om ikke du var der ? 
 

Anonymkode: 7d191...635

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er jo din søster! Si det som det er! 

Anonymkode: 9058f...3cd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte: hva er problemet? Helt til jeg leste om de tre småbarna hennes 😄

Men - ikke din hytte, ikke ditt valg. Mor kan låne ut hytta slik hun ønsker mener jeg. Kanskje er det vanskelig for henne å si nei til søsteren din, hun føler kanskje at det er urimelig?

Sørg for å få noen timer alene hver dag, så beholder du fatningen. 

Anonymkode: 629f6...905

  • Liker 17
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde sett for meg en 2 rolige uker på hytta ved sjøen med tenåringene mine på 13,15 og 17 ,de har masse venner der ute og båt ,så de vil nok være ute med dem i pent vær, og hos hverandre når det regner.

jeg ble enig med mine foreldre at jeg skulle ha hytta med mine 3 tenåringer disse 14 dagene, men nå sier mamma at min søster og hennes 3 barn på snart 1, snart 3 og en som begynner på skolen til høsten brått kommer, det verken orker jeg eller gidder, jeg vil gjerne bruke denne tiden med mine får de dra på 3 uker ferie hos far, jeg har bare 2 uker med dem, da jeg jobber til og med neste uke.

Er jeg urimlig som reagere her? bør jeg si fra til min mor ?

Anonymkode: 07c59...2ae

Det er ikke din hytte men dine foreldres. De bestemmer bruken. Å forvente å få bruke den 14 dager alene er voldsomt. 1 uke bør være bra nok. På mine foreldres hytte er alltid alle velkommen med mindre vi spesifikt har med oss andre gjester og det er fullt. Men det gjør vi kun i helgene. 

Anonymkode: e83cc...e11

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatte tatt hytta 1 uke og gitt søstra den andre. Søstra får velge uke. Men sammen neitakk. 

Anonymkode: fa445...101

  • Liker 28
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar

Men min mor sa at vi kunne ha den alene, da min søster skal ha den med sin mann, deres barn og hans sønn 2 uker etter vi har vert der, så skjønner ikke helt hvorfor hun skal når jeg skal.

Broren min er nå, da han fikk tidlig ferie i år. Broren min har alltid vert flink til og ta hensyn til alle,mens søsteren min bare gjør som hun vil.

Anonymkode: 07c59...2ae

  • Liker 17
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig spesielt å la noen andre få låne hytta når de har lånt den til deg først, selv om det er familie. Da burde man spørre om det går greit først. Samme det om det er de som eier den, det handler om å ta hensyn til andre. 

Anonymkode: e3163...cb2

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tenkte: hva er problemet? Helt til jeg leste om de tre småbarna hennes 😄

Men - ikke din hytte, ikke ditt valg. Mor kan låne ut hytta slik hun ønsker mener jeg. Kanskje er det vanskelig for henne å si nei til søsteren din, hun føler kanskje at det er urimelig?

Sørg for å få noen timer alene hver dag, så beholder du fatningen. 

Anonymkode: 629f6...905

Mor kan ikke låne bort hytta to ganger. Kjenner jo ikke kommunikasjonen i forkant, men med mindre avtalen var ganske løselig tenker jeg TS har vetorett.

  • Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for alle svar

Men min mor sa at vi kunne ha den alene, da min søster skal ha den med sin mann, deres barn og hans sønn 2 uker etter vi har vert der, så skjønner ikke helt hvorfor hun skal når jeg skal.

Broren min er nå, da han fikk tidlig ferie i år. Broren min har alltid vert flink til og ta hensyn til alle,mens søsteren min bare gjør som hun vil.

Anonymkode: 07c59...2ae

Du må si fra. Du har en avtale om å låne hytta. Den avtalen må foreldrene dine respektere 

Anonymkode: c89cf...c57

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for alle svar

Men min mor sa at vi kunne ha den alene, da min søster skal ha den med sin mann, deres barn og hans sønn 2 uker etter vi har vert der, så skjønner ikke helt hvorfor hun skal når jeg skal.

Broren min er nå, da han fikk tidlig ferie i år. Broren min har alltid vert flink til og ta hensyn til alle,mens søsteren min bare gjør som hun vil.

Anonymkode: 07c59...2ae

 

Og her har du ein gylden anledning til å setja ein stoppar for det. 

Anonymkode: 0199f...f51

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (1 minutt siden):

Mor kan ikke låne bort hytta to ganger. Kjenner jo ikke kommunikasjonen i forkant, men med mindre avtalen var ganske løselig tenker jeg TS har vetorett.

Så lenge ts ikke betaler eller har en kontrakt på dette kan foreldrene gjøre som de vil. Det er normalt at familier er sammen på familiehytter. Videre får ts en hel uke alene. 

Anonymkode: e83cc...e11

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for alle svar

Men min mor sa at vi kunne ha den alene, da min søster skal ha den med sin mann, deres barn og hans sønn 2 uker etter vi har vert der, så skjønner ikke helt hvorfor hun skal når jeg skal.

Broren min er nå, da han fikk tidlig ferie i år. Broren min har alltid vert flink til og ta hensyn til alle,mens søsteren min bare gjør som hun vil.

Anonymkode: 07c59...2ae

Det du forteller nå bekrefter det at du må du fra at desse to ukene skal du være der alene med dine barn fordi du trenger det. 
Er det barnevakt søsteren ønsker seg siden hun MÅ på hytta når du er der? 

Anonymkode: 7d191...635

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må si fra. Du har en avtale om å låne hytta. Den avtalen må foreldrene dine respektere 

Anonymkode: c89cf...c57

Ja hun kommer innom imorgen ,så snakker med henne da, hun blir veldig sår hvis jeg sier noe ang søsteren min , min mor er veldig overbeskyttende over henne, og har alltid vert det

Anonymkode: 07c59...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...