Gå til innhold

Barnefritt bryllup, inkludert babyer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår at noen velger å ha barnefrie bryllup, da bryllup ofte er ganske lange middager med taler, der det kan være krevende for små barn å ikke løpe rundt og forstyrre. Det er likevel en forskjell på babyer som fortsatt ammer og barn. Det er din søsters valg hvem hun ønsker å ha i bryllupet sitt, men jeg forstår at du er skuffet over at det ikke er viktigere for henne at du kommer. Du har lagt planer for å reise med en 3 måneder gammel baby for å dele denne dagen med henne, og når det ikke er godt nok, er det hun som har tatt et valg om at det ikke er viktig nok for henne at du kommer. Det at hun "sladrer" til mamma, og ikke forstår at det er hun selv som er urimelig, tror jeg hun kommer til å angre på senere når hun blir mere moden selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han har jobbhelg den helgen, og fikk ikke byttet. Så han må altså være i Oslo i mens bryllupet er på Vestlandet. Han skal også passe mitt eldre særkullsbarn.  Planen var at jeg og baby skulle dra alene. 
 

ts

Anonymkode: b7c6c...f4a

Da må du vel neste endre planen, eller så må han prøve igjen å få byttet jobbhelg. Du har jo ikke så mange andre alternativer? Og hva hadde du ellers tenkt med det eldre barnet? Du har ikke skrevet om dette før, men det ville vel uansett vært uaktuelt å ta med seg et eldre barn i bryllup, så der måtte du vel hatt en barnevaktplan? Kan ikke dette barnet være hos sin far?

Og en siste ting: Har du egentlig lyst til å delta i dette bryllupet? 

Anonymkode: df272...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da må du vel neste endre planen, eller så må han prøve igjen å få byttet jobbhelg. Du har jo ikke så mange andre alternativer? Og hva hadde du ellers tenkt med det eldre barnet? Du har ikke skrevet om dette før, men det ville vel uansett vært uaktuelt å ta med seg et eldre barn i bryllup, så der måtte du vel hatt en barnevaktplan? Kan ikke dette barnet være hos sin far?

Og en siste ting: Har du egentlig lyst til å delta i dette bryllupet? 

Anonymkode: df272...6c6

Han går ikke byttet jobbhelg, så det er uaktuelt uansett. Det eldre barnet er mye eldre og er ikke avhengig av oss på noen måte, og kunne fint ha vært hos sin far eller andre, men ja, det var uaktuelt å ta med det barnet i et bryllup som var «barnefri». Det eldre barnet er ikke grunnen til at min mann ikke kan bli med, vi hadde funnet en løsning på det. 
 

ts

Anonymkode: b7c6c...f4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnefri betyr som regel at de ikke vil at små barn skal springe rundt å lage styr. 
Rart at en så liten baby, som trenger mor, ikke kan bli med!

Anonymkode: d21cd...624

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en liten baby da broren min giftet seg, men de ønsket barnefritt bryllup. 

Jeg løste det enkelt med å ta med svigermor. Jeg ammet på hotellrommet og gikk litt til og fra rommet. Babyen sov stort sett hele tiden og var trygg. 

For min del var det en strålende løsning, jeg kunne slappe av og nyte bryllupet samtidig som baby var trygg sammen med svigermor på samme hotell 🙂

Anonymkode: ee92e...5c4

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde en liten baby da broren min giftet seg, men de ønsket barnefritt bryllup. 

Jeg løste det enkelt med å ta med svigermor. Jeg ammet på hotellrommet og gikk litt til og fra rommet. Babyen sov stort sett hele tiden og var trygg. 

For min del var det en strålende løsning, jeg kunne slappe av og nyte bryllupet samtidig som baby var trygg sammen med svigermor på samme hotell 🙂

Anonymkode: ee92e...5c4

Dette er en fin løsning, men jeg synes ikke man skal bagatellisere "markedsverdien" av det svigermor i dette tilfellet har gjort gratis for deg. 

Anonymkode: 6405c...cb4

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er HENNES dag, hun får dette bryllupet en gang i livet. Hun er i sin fulle rett til å fastsette at det skal være barnefritt. Det er ikke verre enn at du enten ordner barnevakt og hvis du ikke er komfortabel med det så blir du hjemme.

Anonymkode: 18ee2...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er HENNES dag, hun får dette bryllupet en gang i livet. Hun er i sin fulle rett til å fastsette at det skal være barnefritt. Det er ikke verre enn at du enten ordner barnevakt og hvis du ikke er komfortabel med det så blir du hjemme.

Anonymkode: 18ee2...afb

HENNES dag? Håper da hun skal gifte seg med noen og dele dagen med en partner…

Virket uansett ikke som det var et problem for ts å bli hjemme heller, men at bruden begynte å lage dårlig stemning. Brudeparet er i sin fulle rett til å definere rammene for egen feiring, men må da også akseptere at noen da velger bort å være gjest. 

Anonymkode: 7b17a...050

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2022 den 18.43):

Jeg hadde en liten baby da broren min giftet seg, men de ønsket barnefritt bryllup. 

Jeg løste det enkelt med å ta med svigermor. Jeg ammet på hotellrommet og gikk litt til og fra rommet. Babyen sov stort sett hele tiden og var trygg. 

For min del var det en strålende løsning, jeg kunne slappe av og nyte bryllupet samtidig som baby var trygg sammen med svigermor på samme hotell 🙂

Anonymkode: ee92e...5c4

Ja, det hadde jo vært supert om jeg hadde en slik svigermor🙄

 

ts

Anonymkode: b7c6c...f4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2022 den 21.26):

Det er HENNES dag, hun får dette bryllupet en gang i livet. Hun er i sin fulle rett til å fastsette at det skal være barnefritt. Det er ikke verre enn at du enten ordner barnevakt og hvis du ikke er komfortabel med det så blir du hjemme.

Anonymkode: 18ee2...afb

Jeg har jo sagt i fra at jeg ikke kan komme, men hun blir sur for det også! 
 

ts

Anonymkode: b7c6c...f4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2022 den 21.32):

HENNES dag? Håper da hun skal gifte seg med noen og dele dagen med en partner…

Virket uansett ikke som det var et problem for ts å bli hjemme heller, men at bruden begynte å lage dårlig stemning. Brudeparet er i sin fulle rett til å definere rammene for egen feiring, men må da også akseptere at noen da velger bort å være gjest. 

Anonymkode: 7b17a...050

Dette!

Anonymkode: b7c6c...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...