Gå til innhold

Barnefritt bryllup, inkludert babyer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er merkelig hver gang jeg leser slike tråder. Joda man kan gjerne ha barnefritt bryllup, men det er en grense. For en baby er en baby, og ikke et «barn» enda. To forskjellige steder i utviklingen, en baby de første månedene følger mor. Slik er det bare.

Jeg hadde gjort akkurat som deg og sagt at da kan jeg ikke komme. 

Anonymkode: ae6a0...40a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En baby på tre måneder trenger ikke å bli veldig godt kjent med barnepasser, det holder at du stoler på vedkommende og at vedkommende er et realt skikkelig menneske som en normalt flink med babyer og vet hva de trenger. 

Men da er jo saken grei. Du får melde avbud. Det er jo dumt, men sikkert lite du får gjort noe med. 

Anonymkode: df272...6c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En baby på tre måneder trenger ikke å bli veldig godt kjent med barnepasser, det holder at du stoler på vedkommende og at vedkommende er et realt skikkelig menneske som en normalt flink med babyer og vet hva de trenger. 

Men da er jo saken grei. Du får melde avbud. Det er jo dumt, men sikkert lite du får gjort noe med. 

Anonymkode: df272...6c6

Små babyer merker også forskjell på kjente og fremmede. Å sette henne alene sammen med en person som for henne er fremmed, føles helt feil for meg, men det er jo ikke det eneste hinderet her. 
 

ts

Anonymkode: b7c6c...f4a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at søsteren din er urimelig. En baby som ammes kan ikke settes bort til hvem som helst nei. Og hvem i all verden reiser fra en 3 mnd gammel baby en hel helg?! 

Min venninne hadde med en 3 mnd gammel baby i vårt bryllup, og det var null problem. De gikk ut og ammet og slikt ved behov, ellers lå babyen i vogna ved bordet deres og sov. 
 

Bare la søsteren lage drama. Hun har valget; enten kommer du ikke, eller så kommer du med babyen. 
 

Anonymkode: 240f5...1d4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Små babyer merker også forskjell på kjente og fremmede. Å sette henne alene sammen med en person som for henne er fremmed, føles helt feil for meg, men det er jo ikke det eneste hinderet her. 
 

ts

Anonymkode: b7c6c...f4a

Støtter deg. Jeg hadde aldri i verden hatt barnevakt for min baby da han var 3 mnd for å dra i bryllup. Her har søsteren din tatt et valg, og hun får selv ta konsekvensene av det.

Anonymkode: a5c37...e21

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

du er vanskelig. her var vi borte en helg, babyen var hos foreldrene til min mann.  fint barn venner seg og sove borte

Anonymkode: bc2c7...e84

Dere var borte fra en 3 mnd gammel baby en hel helg??? Dette må være kødd?

Anonymkode: a5c37...e21

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Patetisk. Har selv vært i barnefritt bryllup ( der brudeparet egne og forlover e har fått komme, men ingen andre). Dummeste jeg har vært med på. 🙄 

Anonymkode: 5ed5e...789

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig drar du ikke i et bryllup uten babyen din, helt på jorde av din søster å ikke vise forståelse i forhold til dette. Håper du står på ditt

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde og voksenbryllup, men det var likevel en selvfølge at babyer fikk bli med. Synes det er utrolig smålig av din egen søster å ekskludere babyen din- og dermed deg. Egoisme i mine øyne. Kanskje blir hun mor selv en dag, da vil hun nok se annerledes på det.

Anonymkode: 2d916...be8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er barnefar i dette, kan ikke han passe babyen på hotellrommet mens du er i bryllupet på vielse og middag også er du i nærheten om det er noe og kan sjekke innom og evt. amme om du ikke vil pumpe? Så bytt litt på kvelden, du har baby litt og han får være med litt på kvelden til kaffi og kaker, så kan du evt. være med litt igjen på kvelden igjen når han er tilbake om du orker?

Selvsagt litt kjedelig at dere begge ikke kan delta på samme tid, men samtidig når dere ikke vil ordne barnevakt på hotellrommet så tenker jeg det er nærmeste løsning for å få med deg dagen til søsteren din. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi skulle ha bryllup(ble avlyst pga corona) ville vi  ha uten barn(med unntak av våre barn som mine foreldre skulle ha ansvar for). Var uansett alkoholfritt men orket ikke sutring og måtte tenke på barns behov. Men søsteren min som da hadde hatt 3 mnd gammel baby hatt med babyen. Husker ene venninnen min ble sur fordi hun fikk ikke ta med barnet sitt på 7-8år, men at søsteren min fikk. Tenker det er stooor forskjell på et nyfødt baby som sover 90% av tiden. Men kan ko være søsteren din er redd for at babyen vil ta for mye av oppmerksomheten om feks det er mye familie som ikke har sett babyen. Men hun kn ikke bli sur for du ikke kommer, det er bare dårlig gjort. 

Anonymkode: 6220a...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (1 minutt siden):

Hvor er barnefar i dette, kan ikke han passe babyen på hotellrommet mens du er i bryllupet på vielse og middag også er du i nærheten om det er noe og kan sjekke innom og evt. amme om du ikke vil pumpe? Så bytt litt på kvelden, du har baby litt og han får være med litt på kvelden til kaffi og kaker, så kan du evt. være med litt igjen på kvelden igjen når han er tilbake om du orker?

Selvsagt litt kjedelig at dere begge ikke kan delta på samme tid, men samtidig når dere ikke vil ordne barnevakt på hotellrommet så tenker jeg det er nærmeste løsning for å få med deg dagen til søsteren din. 

Det tenker jeg også. :) 

Jeg synes ikke det virker som om ts ønsker konstruktive løsninger som barnevakt, men er mest opptatt av at søster er urimelig. 

Anonymkode: df272...6c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da vi skulle ha bryllup(ble avlyst pga corona) ville vi  ha uten barn(med unntak av våre barn som mine foreldre skulle ha ansvar for). Var uansett alkoholfritt men orket ikke sutring og måtte tenke på barns behov. Men søsteren min som da hadde hatt 3 mnd gammel baby hatt med babyen. Husker ene venninnen min ble sur fordi hun fikk ikke ta med barnet sitt på 7-8år, men at søsteren min fikk. Tenker det er stooor forskjell på et nyfødt baby som sover 90% av tiden. Men kan ko være søsteren din er redd for at babyen vil ta for mye av oppmerksomheten om feks det er mye familie som ikke har sett babyen. Men hun kn ikke bli sur for du ikke kommer, det er bare dårlig gjort. 

Anonymkode: 6220a...e80

Dette tenkte jeg også er grunnen. Hun er redd for at babyen skal ta fokuset bort fra hennes dag. Litt smålig, men samtidig så skjønner jeg også tanken bak ved at hun ønsker at fokuset skal være på henne og ikke baby. Vi må også huske at hun har betalt mye penger for et bryllup, så sånn sett så kan vel bruden få bestemme spillereglene selv. (Selv om det så klart ikke er koselig at det oppstår dårlig stemning i familien).

Endret av missmcbeal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnefritt erok, ikke gøy med inger som løper ogherjer i et bryllup. Men et spedbarn som ammes er jo helt normalt å med. Våkner eller skriker så tar du vel med babyen utenfor. Finne en rolig krok hvor den kan sove.

La henne lage drama. Jeg kunne aldri dratt i et bryllup el når min var 3 mnd. Fullammet og hun nektet noe annet enn pupp.

Merkelig å ikke kunne skjønne det.

Anonymkode: ed412...65e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel hun som er respektløst! Tenk å ville ha en barnefri bryllup hva med de som ikke har mulighet å må ha med barn. 

Du kan vel reise ditt og vare med i seremonien når hun gifter seg så kan dere bare reise hjem 🤷‍♀️

Anonymkode: 7006e...77f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal ikke en 3 mnd gammel baby være med fremmede, hva er galt med folk...skjønner deg godt ts.

Anonymkode: 49545...0bb

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man inviterer ikke gjester langveis fra og ber de sette igjen barna. Det er skikkelig navlebeskuende oppførsel mener jeg. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Min søster skal gifte seg 3 måneder etter min termin. Hun ønsker et «barnefritt bryllup», men jeg gikk ut fra at små babyer var ok. Snakket med henne nå og det var det ikke. Jeg ble sjokkert, men sa «ok, da kan ikke jeg delta.» Bryllupet er langt unna, og jeg kan ikke dra fra en så liten baby som jeg forhåpentligvis fullammer over natten. 
 

Hun driver nå og lager masse drama og klager til mamma at jeg «tvinger henne» til å ikke ha et barnefritt bryllup og at jeg er respektløs. 

Anonymkode: b7c6c...f4a

Jeg har vært i "barnefritt" bryllup med baby. Da har baby bare vært i sjal inntil mammaen sin hele kvelden. Når de er veldig små gjør de ikke stort ut av seg så lenge de er inntil mor. 

De første par månedene er det jo oftest stress uansett, men ellers er jo babyer forskjellige. Med førstemann kunne jeg fint dratt i bryllup en ettermiddag/kveld fra baby var 3 mnd, da funket det helt fint at baby var med pappa og fikk flaske. Men det hadde vært helt uaktuelt å gå i bryllup uten baby nr 2 før han var over 8 mens, fordi han var en skikkelig mammadalt som ikke ville drikke og flaske og hylte i timesvis 🙈

Anonymkode: c062b...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal forøvrig gifte oss i sommer og skal ha barnefri fest. Uaktuelt å skulle passe på barn som løper rundt når vi endelig skal ha fest, og ikke minst er det kjedelig for de med voksenfest.

Men babyer som henger på mor eller ligger i vogn får selvfølgelig bli med uansett. 

Anonymkode: c062b...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (54 minutter siden):

Hvor er barnefar i dette, kan ikke han passe babyen på hotellrommet mens du er i bryllupet på vielse og middag også er du i nærheten om det er noe og kan sjekke innom og evt. amme om du ikke vil pumpe? Så bytt litt på kvelden, du har baby litt og han får være med litt på kvelden til kaffi og kaker, så kan du evt. være med litt igjen på kvelden igjen når han er tilbake om du orker?

Selvsagt litt kjedelig at dere begge ikke kan delta på samme tid, men samtidig når dere ikke vil ordne barnevakt på hotellrommet så tenker jeg det er nærmeste løsning for å få med deg dagen til søsteren din. 

Han har jobbhelg den helgen, og fikk ikke byttet. Så han må altså være i Oslo i mens bryllupet er på Vestlandet. Han skal også passe mitt eldre særkullsbarn.  Planen var at jeg og baby skulle dra alene. 
 

ts

Anonymkode: b7c6c...f4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...