Gå til innhold

Barnefritt bryllup, inkludert babyer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min søster skal gifte seg 3 måneder etter min termin. Hun ønsker et «barnefritt bryllup», men jeg gikk ut fra at små babyer var ok. Snakket med henne nå og det var det ikke. Jeg ble sjokkert, men sa «ok, da kan ikke jeg delta.» Bryllupet er langt unna, og jeg kan ikke dra fra en så liten baby som jeg forhåpentligvis fullammer over natten. 
 

Hun driver nå og lager masse drama og klager til mamma at jeg «tvinger henne» til å ikke ha et barnefritt bryllup og at jeg er respektløs. 

Anonymkode: b7c6c...f4a

  • Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, la henne holde på. Det er ikke noe du kan gjøre med det. Jeg har aldri hørt om at små babyer er ekskludert fra bryllup. Herregud.

Anonymkode: 624c0...830

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnefritt= under 18år= bye bye.

Anonymkode: afa1c...8a8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnefritt er barnefritt, bør være enkelt å forstå. 

Anonymkode: ef7fb...524

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte også melde avbud på en invitasjon siden vi har en baby på 7 måneder når bryllupet skal være. Kunne vurdert å få til barnepasser dersom det skulle vært i vår hjemby, men det er uaktuelt at vår baby skal bli passet av en fremmed når hen er så liten. Det vanlige er vel at babyer under 1 år er også invitert.

Anonymkode: 15a31...fdb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer følger omsorgsperson. En baby på tre måneder gjør ikke det samme ut av seg som en fireåring. Baby burde selvfølgelig være inkludert om de mener at du skal komme.

Anonymkode: 344ec...ee9

  • Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Barnefritt er barnefritt, bør være enkelt å forstå. 

Anonymkode: ef7fb...524

Men da bør det også være enkelt for bruden å skjønne at de med spedbarn melder avbud, og ikke noe hun bør sutre om i etterkant.

Anonymkode: 7b17a...050

  • Liker 34
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært barnevakt i barnefrie bryllup flere ganger, for små babyer. Dette er til venner eller mannens venner som er i bryllup der deres nærmeste familie også er i selskapet. De har da hatt hotellrom i nærheten av festlokalet hvis jeg oppholder meg. Mor kan komme for å amme, eller barnet tar flaske som jeg da har gitt. 

Tipper jeg har fått disse oppgavene fordi jeg hadde barn selv, fordi det ene paret kjente jeg veldig lite, det var barndomsvenn av kjæresten min og hans samboer. Da var festen på et hotell i Holmenkollen og vi oppholdt oss på deres rom og gikk tur ute. 

Jeg har fått noe betalt, men har gjort det mest som en vennetjeneste. Har selvsagt fått mat og drikke underveis og foreldrene har hatt med alt nødvendig utstyr, evt også gitt meg tilgang til en av deres biler. Essensielt å ha tilgang til vogn, vippestol etc. 

Det har stort sett gått veldig fra med de babyene jeg har passet - og de har vært mindre enn tre måneder. Litt gråt kan det jo bli, men stort sett har de latt seg roe fint. Har hatt ulik avtale, men stort sett holdt foreldrene oppdatert på sms innimellom hvis foreldrene har ønsket det. 

Tips fra meg. Ta med barnevakt. :) 

Anonymkode: df272...6c6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Men da bør det også være enkelt for bruden å skjønne at de med spedbarn melder avbud, og ikke noe hun bør sutre om i etterkant.

Anonymkode: 7b17a...050

Ja, det bør også være enkelt. Mistenker at denne tråden skal bidra til å fyre opp den andre tråden.

Anonymkode: ef7fb...524

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun står fritt til å bestemme det, men jeg synes det er dust av henne å forvente at du kommer uten baby. Også dust å ekskludere sin søster på grunn av dette prinsippet, og hun kan i allefall ikke drive og klage på at du ikke kommer. 
 

Hvis man tar dette utganspunktet, så må man vite at flere da antagelig ikke vil kunne komme. 

Anonymkode: ec42e...0a0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det var meg ville jeg hatt barnevakt på stedet, så du får ammet. Du må respektere din søsters ønske.

Anonymkode: 90a2c...141

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudeparet må nesten bli gitt en realitetsorientering i denne sammenhengen. Det er helt ok å ønske seg et helt barnefritt bryllup, men de må også forstå at de samtidig da velger vekk enkelte gjester. De må nesten velge hva som er viktigst for dem: at søsknene deres får delta i bryllupet eller at babyer ikke er til stede.

Det normale vil jo være at de som har spedbarn som ammer ennå får ta med seg babyen sin, men at de sitter bakerst i kirken/seremonilokalet slik at de kan forlate stedet slik at babyen ikke forstyrrer med gråt/skriking. 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min verden er det en selvfølge at babyer som åpenbart er for små til å ha barnevakt over lengre tid kan være med i bryllup! Regner jo med foreldrene går ut med de hvis de skriker mye, og stikker hjem litt tidlig. Stor forskjell på det og en haug med fireåringer som freser rundt. 

Men for all del, har hørt om et bryllup hvor søskenbarn til bruden ikke fikk ta med baby fordi det kom til å stjele fokus fra bruden. Helt sykt i mine øyne! 

Anonymkode: c4b63...266

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Barnefritt er barnefritt, bør være enkelt å forstå. 

Anonymkode: ef7fb...524

Å ekskludere babyer betyr at du ekskluderer søsteren din som akkurat har født. Det bør være enkelt å forstå. 
 

ts

Anonymkode: b7c6c...f4a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men jeg må le. Det er jo sært av henne å sette en slik grense når hun vet at søster har en så liten baby og i TILLEGG lager hun drama når du må melde avbud pga dine omsorgsoppgaver og barnets helt naturlige behov. Hadde gjort det rimelig klart at hun kan sette de grensene hun vil for sitt bryllup, men at hun IKKE får slenge dritt om meg for å være mor til en liten baby. 

Anonymkode: eefdc...b33

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å ekskludere babyer betyr at du ekskluderer søsteren din som akkurat har født. Det bør være enkelt å forstå. 
 

ts

Anonymkode: b7c6c...f4a

Ta med barnevakt da vel. :) Verre er det ikke. :) 

Anonymkode: df272...6c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Min søster skal gifte seg 3 måneder etter min termin. Hun ønsker et «barnefritt bryllup», men jeg gikk ut fra at små babyer var ok. Snakket med henne nå og det var det ikke. Jeg ble sjokkert, men sa «ok, da kan ikke jeg delta.» Bryllupet er langt unna, og jeg kan ikke dra fra en så liten baby som jeg forhåpentligvis fullammer over natten. 
 

Hun driver nå og lager masse drama og klager til mamma at jeg «tvinger henne» til å ikke ha et barnefritt bryllup og at jeg er respektløs. 

Anonymkode: b7c6c...f4a

Du tvinger henne da ikke,du sier det som det er at du ikke kan komme da. Hun vet jo at det er 3 månder etter termin,man reiser jo ikke fra en 3 månder gammel baby. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde barnefritt bryllup. Kusinen min hadde en baby på 4 mnd, ville aldri falt meg inn å nekte henne å ta med en liten baby. Er ikke lett å la andre passe lille bebis, spesielt ikke når all familie skal i bryllup

Anonymkode: db191...e9e

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har vært barnevakt i barnefrie bryllup flere ganger, for små babyer. Dette er til venner eller mannens venner som er i bryllup der deres nærmeste familie også er i selskapet. De har da hatt hotellrom i nærheten av festlokalet hvis jeg oppholder meg. Mor kan komme for å amme, eller barnet tar flaske som jeg da har gitt. 

Tipper jeg har fått disse oppgavene fordi jeg hadde barn selv, fordi det ene paret kjente jeg veldig lite, det var barndomsvenn av kjæresten min og hans samboer. Da var festen på et hotell i Holmenkollen og vi oppholdt oss på deres rom og gikk tur ute. 

Jeg har fått noe betalt, men har gjort det mest som en vennetjeneste. Har selvsagt fått mat og drikke underveis og foreldrene har hatt med alt nødvendig utstyr, evt også gitt meg tilgang til en av deres biler. Essensielt å ha tilgang til vogn, vippestol etc. 

Det har stort sett gått veldig fra med de babyene jeg har passet - og de har vært mindre enn tre måneder. Litt gråt kan det jo bli, men stort sett har de latt seg roe fint. Har hatt ulik avtale, men stort sett holdt foreldrene oppdatert på sms innimellom hvis foreldrene har ønsket det. 

Tips fra meg. Ta med barnevakt. :) 

Anonymkode: df272...6c6

Det er selvsagt helt uaktuelt å få noen fremmede til å passe en så liten baby. 
 

Veldig god sannsynlighet for at det ikke funker, at jeg har betalt 5000kr+ bare for å sitte inne på et hotellrom på andre siden av landet en hel kveld. 
 

ts

Anonymkode: b7c6c...f4a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Min søster skal gifte seg 3 måneder etter min termin. Hun ønsker et «barnefritt bryllup», men jeg gikk ut fra at små babyer var ok. Snakket med henne nå og det var det ikke. Jeg ble sjokkert, men sa «ok, da kan ikke jeg delta.» Bryllupet er langt unna, og jeg kan ikke dra fra en så liten baby som jeg forhåpentligvis fullammer over natten. 
 

Hun driver nå og lager masse drama og klager til mamma at jeg «tvinger henne» til å ikke ha et barnefritt bryllup og at jeg er respektløs. 

Anonymkode: b7c6c...f4a

du er vanskelig. her var vi borte en helg, babyen var hos foreldrene til min mann.  fint barn venner seg og sove borte

Anonymkode: bc2c7...e84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...