Gå til innhold

Barnefritt bryllup, inkludert babyer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta med barnevakt da vel. :) Verre er det ikke. :) 

Anonymkode: df272...6c6

For det første kjenner jeg ingen som kan sette av en hel helg til å dra til andre siden av landet med meg, (i hvert fall ikke som ikke er i nær familie).  Ikke har jeg råd til å betale ekstra hotellrom og kost for en ekstra voksen, ikke er det noen garanti for at det funker. 
 

ts

Anonymkode: b7c6c...f4a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dersom det var meg ville jeg hatt barnevakt på stedet, så du får ammet. Du må respektere din søsters ønske.

Anonymkode: 90a2c...141

Det er ikke alle som har mulighet til å ha barnevakt på stede. Ts respekterer søsterens ønske med å si at hun ikke kan komme. Søsteren må også skjønne at mange velger å ikke vere borte fra en 3 månder gammel baby. 

Endret av Curiousine
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal selv ha barnefritt bryllup, men ikke før etter 20. Da går alle under 18 hjem, inkludert babyer. Vi har små barn selv, våre to er 3 og 1, og de går også hjem klokka 20. Da har vi ordnet barnevakt. 
Jeg synes det er helt innafor å ønske seg barnefritt bryllup, men da må søsteren din også forså at noen rett og slett da må melde avbud. Å lage drama ut av det, er jo bare veldig rart. 

Anonymkode: 43fad...dce

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

du er vanskelig. her var vi borte en helg, babyen var hos foreldrene til min mann.  fint barn venner seg og sove borte

Anonymkode: bc2c7...e84

Heldige dere er som har familie som stiller opp. Mine svigers er for det første for gamle til å sitte barnevakt, for det andre bor i Nord-Norge. Jeg kan ikke føy fra Oslo til Tromsø og etterlate en fullammet baby der, for så å fly til Vestlandet. Fullammes babyer er ikke i en alder der de skal «vende seg til å sove borte».

 

ts

Anonymkode: b7c6c...f4a

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For det første kjenner jeg ingen som kan sette av en hel helg til å dra til andre siden av landet med meg, (i hvert fall ikke som ikke er i nær familie).  Ikke har jeg råd til å betale ekstra hotellrom og kost for en ekstra voksen, ikke er det noen garanti for at det funker. 
 

ts

Anonymkode: b7c6c...f4a

Har du ikke en venninne som kunne stille opp? Som sagt stilte jeg opp for en barndomskompis av kjæresten min som han egentlig ikke hadde jevnlig kontakt med, det var bare hyggelig. Kanskje mannen din har noen venner som kan bistå? Eller hans foreldre eller søsken hvis de ikke skal i bryllupet? 

Betale for hotellrom og kost må du jo, men hvis det ikke funker kan du jo bare forlate festen for å amme og så dra tilbake igjen. :) Eventuelt kan barnevakten komme til festlokalet for amming. Det ble gjort i et bryllup jeg selv var gjest i en gang. 

Anonymkode: df272...6c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For det første kjenner jeg ingen som kan sette av en hel helg til å dra til andre siden av landet med meg, (i hvert fall ikke som ikke er i nær familie).  Ikke har jeg råd til å betale ekstra hotellrom og kost for en ekstra voksen, ikke er det noen garanti for at det funker. 
 

ts

Anonymkode: b7c6c...f4a

Jeg skjønner deg veldig godt ts! Virker også langt å dra med baby, men så er jeg ikke veldig reiseglad av meg🙈

Anonymkode: eefdc...b33

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da takker du vel nei til innbydelsen om du ikke kjenner en eneste sjel som kan sitte barnevakt.

Anonymkode: 64e3f...ff7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke barn i bryllupet vårt, men den to mnd gamle nevøen min var selvsagt med. Dvs- søsteren min hadde barnevakt med (vi bor i samme by), sånn at hun fikk deltatt i bryllupet. Og jeg har også tatt med en baby i et bryllup (storebror ble igjen hjemme). Vi passet selvsagt på at babyen ikke forstyrret. Barnet sov stort sett, jeg satt meg vekk fra gjester når jeg ammet, og barnet sov i vogn med babycall utenfor. Jeg kan ikke forstå at noen skulle bli forstyrret eller påvirket av babyen. 
Jeg har full forståelse for at man ikke ønsker barn i bryllup, men en baby blir jo annerledes. Jeg hadde strukket meg veldig langt for at søsteren min skulle få deltatt i bryllupet vårt! 

Anonymkode: 7e6fc...44f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Barnefritt er barnefritt, bør være enkelt å forstå. 

Anonymkode: ef7fb...524

Da bør det også være enkelt å forstå at brudens søster heller ikke kommer. 
 

Anonymkode: de01b...58b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer ble invitert til et barnefritt bryllup. Vi hadde vært samboere i 10 år, og hadde en liten på 4 uker. 

Det var helt uaktuelt å ha med babyen for bruden (de hadde ikke barn selv). Da var det visst bedre at bare mannen dro alene (var i hans slekt). Jeg følte meg skikkelig velkommen der ja...

Jeg har heller ikke vært vant til at et spedbarn ikke kan komme når foreldrene forventes, så det ble bare rart. Samboer dro forøvrig ikke, og nærmeste familie til brudeparet syntes hele situasjonen var klein og rar (og prøvde å få brudeparet til å inkludere meg og babyen, men kom ikke gjennom med det). 

Anonymkode: 192f4...ceb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min søster skal gifte seg 3 måneder etter min termin. Hun ønsker et «barnefritt bryllup», men jeg gikk ut fra at små babyer var ok. Snakket med henne nå og det var det ikke. Jeg ble sjokkert, men sa «ok, da kan ikke jeg delta.» Bryllupet er langt unna, og jeg kan ikke dra fra en så liten baby som jeg forhåpentligvis fullammer over natten. 
 

Hun driver nå og lager masse drama og klager til mamma at jeg «tvinger henne» til å ikke ha et barnefritt bryllup og at jeg er respektløs. 

Anonymkode: b7c6c...f4a

Merkelig. Har aldri vært borti barnefritt bryllup, hvor nyfødt ikke er velkommen. Her er det jo heller din søster som ikke vet hva barnefritt bryllup er, en nyfødt lager ikke noe bråk og trenger sin mor og pupp hele tiden. Søsteren din er vel en barnløs dramaqueen, kanskje sjalu også 😅

Anonymkode: ceb53...2a5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

en nyfødt lager ikke noe bråk 

Anonymkode: ceb53...2a5

😄

Anonymkode: ef7fb...524

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er jo helt sprøtt. 3 mnd gamle babyer skal ikke være hos barnevakt så lenge, og hvertfall ikke for et bryllup. Selvfølgelig skal baby kunne tas med i barnefritt bryllup. Høres ut som en person som ikke ser lengre enn sin egen nesetipp, det her dessverre 😅

I alle bryllup jeg har vært gjest eller jobbet i, som har vært barnefrie ellers, har det likevel vært med småbarn opp til ca 1 år.

Endret av Anim92
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Heldige dere er som har familie som stiller opp. Mine svigers er for det første for gamle til å sitte barnevakt, for det andre bor i Nord-Norge. Jeg kan ikke føy fra Oslo til Tromsø og etterlate en fullammet baby der, for så å fly til Vestlandet. Fullammes babyer er ikke i en alder der de skal «vende seg til å sove borte».

 

ts

Anonymkode: b7c6c...f4a

Nei vet du hva, søsteren din syntes tydeligvis ikke det er så viktig at su får kommet i bryllupet. Tenk å klage til sin mor og lage drama ut av dette. Noe så utrolig barnslig, dette sier mye om hun altså! 
 

Hvis ikke babyen er velkommen, så kommer heller ikke du - og det burde være enkelt og forstå. Da er det jo søsteren din som tar et valg, og ikke du. Hvis hun er barnløs så forstår hun ikke, eller så er hun såpass tafatt at hun ikke gidder å forstå. 
 

Hun høres forøvrig sjalu ut på deg. Men her hadde jeg stått på mitt, man skal faktisk ikke være borte mer enn få timer fra en så liten baby, og det burde hun ha full forståelse for - en nyfødt baby hallo. Nei, jeg hadde stått på mitt, at jeg gjerne vil være der, men den nyfødte må faktisk være med. Hvis hun nekter det, så er det ikke din feil at du ikke kommer, det er hun som nekter dere adgang. 

Anonymkode: ceb53...2a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsninger på ts situasjon: 

- ha med barnevakt 

- la være å dra 

Det som ikke løser ts sin situasjon: 

- mye fokus på hvor kjip søsteren er. Søsteren har fattet sin beslutning. Ts beskriver drama mellom henne og søsteren og at mor er dratt inn i dette, og man får jo en mistanke om at det egentlige problemet kanskje ligger i familierelasjonene, men det får ikke KG gjort særlig mye med. Lite konstruktivt å gi ts støtte i at søsteren er en dritt og bare eskalere konflikten i alle fall. Mener jeg. 

Anonymkode: df272...6c6

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Har du ikke en venninne som kunne stille opp? Som sagt stilte jeg opp for en barndomskompis av kjæresten min som han egentlig ikke hadde jevnlig kontakt med, det var bare hyggelig. Kanskje mannen din har noen venner som kan bistå? Eller hans foreldre eller søsken hvis de ikke skal i bryllupet? 

Betale for hotellrom og kost må du jo, men hvis det ikke funker kan du jo bare forlate festen for å amme og så dra tilbake igjen. :) Eventuelt kan barnevakten komme til festlokalet for amming. Det ble gjort i et bryllup jeg selv var gjest i en gang. 

Anonymkode: df272...6c6

Høres veldig tungvint ut. En ting er å være i nærheten av hjem osv, men dette blir på andre siden av landet. Og ikke alle er komfortable med å overlate sin nyfødte til "hvem som helst" - som dette virker å foreslå 😅

Anonymkode: ceb53...2a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høres veldig tungvint ut. En ting er å være i nærheten av hjem osv, men dette blir på andre siden av landet. Og ikke alle er komfortable med å overlate sin nyfødte til "hvem som helst" - som dette virker å foreslå 😅

Anonymkode: ceb53...2a5

Ikke hvem som helst; venner eller familie. :) 

Anonymkode: df272...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Har du ikke en venninne som kunne stille opp? Som sagt stilte jeg opp for en barndomskompis av kjæresten min som han egentlig ikke hadde jevnlig kontakt med, det var bare hyggelig. Kanskje mannen din har noen venner som kan bistå? Eller hans foreldre eller søsken hvis de ikke skal i bryllupet? 

Betale for hotellrom og kost må du jo, men hvis det ikke funker kan du jo bare forlate festen for å amme og så dra tilbake igjen. :) Eventuelt kan barnevakten komme til festlokalet for amming. Det ble gjort i et bryllup jeg selv var gjest i en gang. 

Anonymkode: df272...6c6

Nei, jeg har ingen venninner eller andre  som babyen vil kjenne godt nok, og som er villige til å sette av en langhelg. De aller fleste har egne familier og er opptatt. 
 

Det er absolutt ingen garanti for at jeg kan amme og så gå igjen, det er ren bingo. En bingo jeg måttet betalt mange tusen kroner for. 
 

ts

Anonymkode: b7c6c...f4a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke hvem som helst; venner eller familie. :) 

Anonymkode: df272...6c6

All min nære familie er gjester i bryllupet. Jeg har ingen venner som kan ta seg fri en hel helg for å sitte på et hotellrom med min baby på andre siden av landet. I tillegg måtte jeg betalt fly, hotellrom, kost, betaling for jobben etc. etc. for dem, fort opp i 5000kr i tillegg til de mangfoldige tusen jeg allerede betaler.
 

 I tillegg måtte jo babyen bli godt kjent med denne personen på forhold og det blir veldig stress å skulle tenke på DET i tillegg til barseltiden. 

 

ts

Anonymkode: b7c6c...f4a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker også at det er dårlig relasjon mellom familien her, ihvertfall søstrene. Veldig merkelig å nekte sin søster, som nettopp ha født - å ta med sin nyfødte i bryllup, for så å lage drama når søster melder avbud. Her er det nok noe annet som ligger i grunn, men dette var kanskje "toppen av kaka" for TS. Jeg forstår godt at TS blir forbannet, søsteren går til moren deres å skaper seg fordi hun nekter den nyfødte. Selvfølgelig kommer ikke søsteren uten den nyfødte, og det har nok bruden vært klar over ganske lenge allerede, men lager mye greier ut av det. Og fornærmer attpåtil TS som mor, det er ikke greit og jeg hadde pent meldt avbud til bryllupet. Jeg hadde strukket meg langt for at søsteren min kunne tatt del i bryllupet mitt, nyfødt eller ikke. 
 

Ja, det sier seg selv at en fullammende baby må bli med - eller så blir de begge hjemme. TS, søsteren din er barnløs forstår jeg - er hun kanskje sjalu på deg som er gravid og skal ha baby? Virker jo nesten slik, om dere ikke har et rævva forhold fra før da 😅

Anonymkode: ceb53...2a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...