Gå til innhold

Innafor og be gjester ta med maten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En rett hver så får vi et bugnende flott koldtbord. Gjør ingenting om vi da får mindre i gave. Det regner vi med. 

Anonymkode: 70fd9...eaa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofakona skrev (1 minutt siden):

I hvem sammenheng? Bryllup?

Bryllup ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i bryllup, synes det er litt mye å kreve ja. 

Anonymkode: 67c54...5c6

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det i bryllupet vårt:) det var mange som ville hjelpe til. Fikk masse mat. Vi var ca 80 personer 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt innafor om det er stilen til bryllupet. Partytelt, låve, grendehus, markblomster og naturlig sjarm. Høres jo bare hyggelig ut. Men spesifiser i invitasjonen at siden dere ber om mat så forventes seg ingen gave (men slapp av, dere får nok litt allikevel).

Anonymkode: f93ef...3ab

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uglejenta skrev (2 minutter siden):

Helt i orden, men da ville jeg skrevet i innbydelse at dere ønsker at alle tar med en matrett istedet for gave. Så føler ikke gjestene på at de må ta med begge deler

Nei det er jeg ikke enig i. Det er snakk om en liten matrett. Hvor mye koster det liksom. For en billig bryllupsgave det ville blitt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei det er jeg ikke enig i. Det er snakk om en liten matrett. Hvor mye koster det liksom. For en billig bryllupsgave det ville blitt. 

Enig. Vi fikk gaver og mat. Noen hadde med seg eggerøre...noen brød...noen spekeskinker...etc...vi spurte hvem som ville hjelpe. Det ble mye god mat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du får ingen gave om du ber om mat og vin. Da har du jo i praksis ikke gitt gjestene dine noe som helst.  Det som dog er innafor er å be gjestene bake kake. 

Anonymkode: f629c...2c5

• Liker 29
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra nærmeste familie ja, som et spleiselag. Men ikke fra alle gjestene.

Anonymkode: c5d22...182

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sofakona said:

I hvem sammenheng? Bryllup?

Hvem sammenheng? Altså, sammenheng er ikke en person, bare så vi har det klart.

Anonymkode: b60c5...abf

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg ganske åpen for at folk gjør bryllup slik de vil men å be gjestene ta med mat er nok litt i meste laget av hva man forventer av gjestene. Det kan være innafor hvis dere spesifiserer det og regner med billigere gave som sagt, men det kan være ganske upraktisk hvis noen kommer fra andre siden av landet f eks. Så det er i alle fall fint å ta høyde for det? 

Anonymkode: 13f55...b12

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det handler vel strengt tatt ikke bare om verdien, men gesten 

• Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis man skal lage den selv er det jo tidskrevende og ikke alle har tid til det når de i tillegg skal fikse seg, kjøpe kjole, fikse hår, sminke og gave.. det blir litt i meste laget. Synes ikke det skal koste mer enn det smaker for gjestene heller. 

Anonymkode: 67c54...5c6

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaker ja, middag nei. Men dette kun fra nærmeste, eks foreldre/søsken/besteforeldre. 

Anonymkode: 37f0c...23b

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

En liten matrett til 80 pers? Bedre å lage si eiga matpakke da.

Anonymkode: 1acea...302

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare syntes det var koselig, om jeg fikk en sånn henvendelse fra brudeparet! 

Tenker at de fleste dere har invitert har en formening om hvilken standard dere legger dere på, så jeg tenker at dere fint kan spørre om det.

Anonymkode: 56b1c...060

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...